مهدي پارسا


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
ژاک دریدا (ایده‌آلیست یا واقع‌گرا بررسی خوانش دریدا از هوسرل)
فروید و صحنه نوشتار (مواجهات)
  • 25,000 تومان
  • با تخفیف: 25,000 تومان
مبانی نشانه‌شناسی
  • 19,000 تومان
  • با تخفیف: 19,000 تومان

ژاک دریدا (ایده‌آلیست یا واقع‌گرا بررسی خوانش دریدا از هوسرل)

  • 10,000 تومان

نمی‌توان انکار کرد که دریدا از بزرگ‌ترین فلاسفه امروز است. آثار بی‌شمار او در حوزه‌های مختلف، فراگیر شدن اصطلاحات او و بحث‌های بسیاری که بر سر آنها در گرفته است، همگی نشان می‌دهد که امروزه هر نظریه‌پردازی باید موضع خود در جهان دریدایی مشخص کند. پدیدآورندگان این کتاب، فلاسفه جوانی هستند که به گفتگویی غیر مستقیم حول نظریات دریدا و به ویژه خوانش او از خوسرل در کتاب «آوار و پدیدار» پرداخته‌اند. مطالعه این کتاب هم‌زمان به فهم آراء هوسرل، دریدا و مولفان این کتاب کمک می‌کند، و البته حاوی بحث فلسفی مهمی است که از کیفیت فضای فکری امروز دانشکده‌های فلسفه در اروپا پرده برمی‌دارد.

فروید و صحنه نوشتار (مواجهات)

  • 25,000 تومان

نظریه دریدا در باب نوشتار در آثار نخستین او نتیجه واسازی ساختارگرایی، پدیدارشناسی و روانکاوی بود. او در این دوره از تفکر خود به خوانش متون سوسور و لوی‌استروس و روسو، هوسرل، فروید و غیره پرداخت. واژگان کلیدی دریدا در این دوره که عبارت از نوشتار، رد، و دیفرانس بودند، در زمینه شناخت زبان، ادراک و ذهن ثابت باقی ماندند. در این مقدمه سعی خوهد شد تصویری مقدماتی از کاربرد این مفاهیم در هر کدام از این زمینه‌ها و ارتباط میان آن‌ها عرضه شود تا مدخلی باشد برای ورود به خوانش دریدا از فروید و درک جایگاه مفاهیم نوشتار، رد، و دیفرانس در درون و بیرون بافت فرویدی/روانکاوانه.

مبانی نشانه‌شناسی

  • 19,000 تومان

ساخت‌گرایی این توهم را بوجود ‌آورده که می‌توان یک رمان را در چند جمله خلاصه کرد. چیزی که می‌خواهم روی آن تاکید کنم این است که یک رمان با ساختار روایی‌اش برابر نیست. جریان اندیشه با استدلال هم‌ارز نیست و این نکته مثبت کتاب مبانی نشانه‌شناسی است. این کتاب نه ترتیب تاریخی را پیش گرفته و نه به پی‌رفت منطقی وفادار مانده است.

صفحه‌ی 1