مهدي حبيب زاده


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
مورلی فروید شرلوک هولمز
  • 65,000 تومان
  • با تخفیف: 65,000 تومان
جستارهایی درباره تکوین بیماری‌های روانی (گزیده‌ای از نوشته‌های بالینی روان‌کاوی)
بینایی و مدرنیته
  • 62,000 تومان
  • با تخفیف: 62,000 تومان
نگاه و نقاشی (منطق نگاه خیره)
  • 65,000 تومان
  • با تخفیف: 65,000 تومان
کودکی را می‌زنند (گزیده‌ای از مقالات بالینی روان‌کاوی فروید)

مورلی فروید شرلوک هولمز

  • 65,000 تومان

جستار مندرج در این کتاب با این سخن منسوب به ابی واربورگ آغاز می‌شود که «خدا در جزئیات است». در اینجا تلاش گینزبورگ صرف تشریح رویکردی در تاریخ‌نگاری شده که بر وقایع و روابطی به‌ظاهر کم‌اهمیت تکیه دارد که معناهای نامشهودی از یک برهه یا جهان‌بینی مشخص را آشکار می‌کنند. این جزئیات، ردها یا نمایه‌های وجوهی از واقعیت‌اند که می‌توانند تصور ما از یک عصر تاریخی را دگرگون کنند. چنین تمرکزی بر جزئیات، پشتوانه شیوه‌ای است برای ترسیم یک منظومه تاریخی پردامنه که تلاقی‌گاه حوزه‌های متفاوتی از معرفت بوده و بر این اساس به تشریح یک الگو یا پارادایم شناخت منجر می‌شود که عناصر تاریخی بسیار متفاوتی را ذیل یک مجموعه قرار می‌دهد. در این الگو که ریشه‌هایش به ادوار کهن بازمی‌گردد و در دوره مدرن در قالب چندین حوزه شناخت مختلف درآمده، موضوعات مطالعه نه از طریق کاربرد قوانین تعمیم‌یافته بلکه به واسطه نشانه‌هایی جزئی درک می‌شوند که تجسم رد مشخصه‌های کیفی و ویژگی‌های فردی بر محتواهای تاریخی‌اند. از نظر گینزبورگ در واپسین سال‌های قرن نوزدهم چهره‌هایی چون جووانی مورلی، زیگموند فروید و آرتور کانن‌دویل، به رغم تفاوت در حوزه‌های کاری‌شان و به خاطر توجهی که نثار جزئیات حاشیه‌ای به عنوان راهی برای شناخت امور نادیدنی می‌کرده‌اند، نماینده شکل‌های مدرنی از همین الگوی شناخت بوده‌اند.

جستارهایی درباره تکوین بیماری‌های روانی (گزیده‌ای از نوشته‌های بالینی روان‌کاوی)

  • 185,000 تومان

جستارهای گردآوری‏‌شده در این کتاب، شامل طیف متنوع اما پیوسته‌‏ای از مطالعات فروید دربارۀ نِوروزها و به‌طور عمده هیستری و نِوروز وسواس است که از رهگذرشان می‏‌توان از تحولات صورت‏‌گرفته در رویکرد او نسبت به اختلال‏‌های روانی، ریشه‌‏ها و چگونگی پیدایش آنها‏، نحوۀ دسته‏‌بندی و شیوۀ درمان‏شان تصوری پیدا کرد. این نوشته‏‌ها هم حاصل تلاش‏‌هایی مداوم برای صورت‏بندی نظریِ یافته‌‏های بالینی بر زمینی نوظهور و جدیدند و هم بخشی از مسیر کلی تاریخ روانکاوی را ترسیم می‏‌کنند. نوشته‌‏های بالینی فروید نشان می‏‌دهند که کشف قارۀ ناخودآگاه شبیه گذرکردن از دل جنگلی تاریک بوده که نیازمند میزان بالایی از صبر و حوصله، درک نقاط انسداد و کاستی‌‏های نظری، شهامت جست‏‌وجوی مسیرهای تازه و ابداع مفاهیمی جدید برای پی‌‏ریزی شالوده‏‌های این مسیرهاست. این تقلای دشوار و پرفرازونشیب قبل از هرچیز از بطن تجربه‌ای مشخصاً مدرن شکل گرفته، تجربۀ مواجه‌ه‏ای خاص میان بیمار و درمانگر که متضمن انبوهی از سردرگمی‏‌ها، تجدید خاطره‏‌ها، طفره‌‏رفتن‏‌ها، مقاومت‌‏ها و بیدارکردن دردهای خفته است، تجربه‏‌ای که چشمی بینا و گوشی شنوا و حساس به کوچک‏ترین جزئیات را می‏‌طلبد.

بینایی و مدرنیته

  • 62,000 تومان

کتاب حاضر با طرح مسئله بینایی، از طریق مطالعه سیر تکوین مشاهده‌گر مدرن، چارچوبی تاریخی از دوره‌ای ترسیم می‌کند که بینایی مبدل به مسئله فلسفی جدیدی شد که گسست تاریخی سازنده‌ای را در ادراک بصری نمایان می‌کرد. این‌جا تبیینی از نحوه پیدایش و قوام یافتن سوژه مشاهده‌گر به منظور روشن ساختن ریشه‌های فرهنگ بصری مدرن ارائه می‌شود؛ مشاهده‌گری که در نیمه نخست قرن نوزدهم پدید آمد و، ضمن بدل شدن به موضوع مطالعات علمی و قرار گرفتن در معرض سنجش‌های کمی، آماج روابط قدرت و شیوه‌های نوظهور مدیریت اجتماعی بود. درک چنین سوژه‌ای مستلزم بازنگری در پیوندهای متعاقبش با دیگر صورت‌های سوبژکتیویته است که طی همان قرن فرد را در مقام شهروند، کارگر، دانش‌آموز، بیمار، مجرم و نظایر آن تعریف می‌کرد. به این ترتیب، گره خوردن روش‌های نظارت و مدیریت اجتماعی با ابداعات و دستاوردهای بصری قرن نوزدهم، یعنی با فرایندی که در کل می‌تواند به مدرن شدن بینایی تعبیر شود، از تحول همه‌جانبه‌ای خبر می‌دهد که به شکل‌های تازه‌ای از دیدن، و به ظهور تلقی جدیدی از بینایی منجر شده است که عادت‌ها و تجربه‌های بصری امروزی‌مان بر پایه آن‌ها استوارند. این کتاب شرح و تبیینی تبارشناسانه از همین فرایند مدرن شدن بینایی است.

نگاه و نقاشی (منطق نگاه خیره)

  • 65,000 تومان

ایده محوری این کتاب متضمن در نظر آوردن نقاشی به منزله یک کردار یا پراتیک مادی است که نمایانگر نقش و حضور تاریخی انسان در عرصه اجتماعی باشد، و این مستلزم نوعی تغییر نگاه در تاریخ هنر است که این حوزه را از تصویر نقاشی به منزله ادراک یا امری روبنایی به سوی فهم نقاشی به منزله نشانه سوق دهد. این در حکم مدخلیت دادن به کار و تلاشی است که بر روی ماده انجام شده و به شکل نقاشی متبلور می‌شود. نشانه‌شناسی، آن‌گونه که از سوی برایسون مطرح شده، پاسخی به معضلاتی است که سیطره فرمالیسم و جامعه‌شناسی هنر به بار آورده است.

کودکی را می‌زنند (گزیده‌ای از مقالات بالینی روان‌کاوی فروید)

  • 150,000 تومان

نوشته‌های بالینی فروید که در این‌جا گزیده‌ای از آن‌ها گرد آمده، تأملاتی هستند که به شکلی از رابطه سوژه با خود، مجال بیان می‌دهند. در این بیان شدن، آنالیز در مقام رابطه و کردار، مبنای صورت‌بندی برخی مفاهیم قرار گرفته که اهمیت انتقادی‌شان بعدها به واسطه «بازگشت به فروید» برجسته‌تر می‌شود. این نوشته‌ها از نسبتی میان درمان بالینی و تأمل در نفس حکایت دارند که در نتیجه آن، مسائل روانی به منزله مسائلی برخاسته از شکاف‌های زندگی مدرن ظاهر می‌شوند. روان‌کاوی از طریق این نوع مسئله‌سازی، گفتار روانشناسی را از ظرفیتی انتقادی برخوردار می‌کند؛ ظرفیتی معطوف به رهایی زندگی که حضور بالقوه‌اش در نوشته‌های بالینی فروید حس می‌شود...

صفحه‌ی 1