مصطفي تقوي


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
ذهن و رایانه (مقدمه‌ای بر فلسفه هوش مصنوعی)
  • 130,000 تومان
  • با تخفیف: 130,000 تومان
2 مفهوم علیت
  • 15,500 تومان
  • با تخفیف: 15,500 تومان
فلسفه علم شناختی
  • 99,000 تومان
  • با تخفیف: 99,000 تومان

ذهن و رایانه (مقدمه‌ای بر فلسفه هوش مصنوعی)

  • 130,000 تومان

ذهن چیست؟ رایانه چیست؟ آیا رایانه می‌تواند ذهن داشته باشد؟ آیا «ماشین هوشمند» فقط به داستان‌های علمی - تخیلی تعلق دارد یا می‌تواند موضوع پژوهش علمی فلسفی نیز باشد؟ این کتاب مقدمه‌ای جامع بر هوش مصنوعی است و ضمن پیگیری مباحث متنوع علمی و فلسفی، خواننده را با مهم‌ترین مسائل فلسفی هوش مصنوعی نیز آشنا می‌کند. نویسنده در رویکردی میان‌رشته‌ای طیف وسیعی از مباحث را به شیوه‌ای سامان‌مند گرد هم می‌آورد تا جنبه‌های متفاوت هوش مصنوعی را به ما نشان دهد. اما پرسش از هوش ماشینی در نهایت پرسش از انسان و ظرفیت‌های او است؛ کتاب در نهایت می‌کوشد به این پرسش پاسخ دهد که «انسان بودن» و «ذهن داشتن» به چه معنی است و چه چیزی انسان را به انسان تبدیل می‌کند و چرا شناخت انسان و پیچیدگی‌های ذهن و روان او برای ساختن ماشین هوشمند ضرورت دارد. در متون مقدماتی فراوانی به فلسفه هوش مصنوعی پرداخته شده است، اما روش ممتاز و متمایز مک کارتر برای معرفی موضوعات در نوع خود کم‌نظیر و جذاب است...

2 مفهوم علیت

  • 15,500 تومان

علیت که به صورت رابطه‌ای میان رویدادها شناختته می‌شود دست کم دو نوع اساسا متفاوت دارد. یکی از این دو نوع که من آن را وابستگی می‌نامم صرفا عبارت است از وابستگی خلاف واقعا بین رویدادهای کاملا مجزا. بدین معنی رویداد C علت رویداد E است تنها در صورتی که E به C وابسته باشد یعنی در صورتی که رویداد C اتفاق نیفتد رویداد E نیز اتفاق نخواهد افتاد.

فلسفه علم شناختی

  • 99,000 تومان

کتاب پیش رو کتابی است درباره فلسفه علم شناختی. این عنوان بلافاصله دو پرسش را برمی‌انگیزد: علم شناختی چیست و فلسفه علم شناختی چیست؟ از جهتی پاسخ به این پرسش‌ها بسیار واضح است: علم شناختی یعنی مطالعه علمی شناخت؛ و فلسفه علم شناختی آن شاخه از فلسفه است که به مسائل فلسفی برآمده از مطالعه علمی شناخت می‌پردازد. اما این پاسخ‌ها چندان روشنگر نیستند و خود به پرسش‌هایی فرعی می‌انجامد. شناخت چیست؟ کسانی که به مطالعه علمی شناخت می‌پردازند چه روش‌ها و مفروضات کلیدی‌ای دارند؟ ارتباط علم شناختی با دیگر علوم و با فهم متعارف ما از خویشتن به عنوان عاملان دارای ذهن چگونه است؟ کی و چگونه علم شناختی به عنوان یک رشته تحقیقاتی مستقل ظهور کرد؟ ارتباط فلسفه علم شناختی با دیگر شاخه‌های فلسفه نظیر فلسفه ذهن و فلسفه علم چگونه است؟

صفحه‌ی 1