محمود حدادي


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
اسکندر (رمان وهم)
  • 98,000 تومان
  • با تخفیف: 98,000 تومان
پریشانی‌های ترلس جوان
  • 90,000 تومان
  • با تخفیف: 90,000 تومان
تصویر مادر در قاب جوانی
  • 50,000 تومان
  • با تخفیف: 50,000 تومان
ویتسک نظامیان (نمایش‌نامه)
  • 70,000 تومان
  • با تخفیف: 70,000 تومان
فاوست (تراژدی بخش اول و دوم) نمایش‌نامه (گالینگور)
هرمان و دوروته‌آ (1 داستان) مجموعه داستان
  • 20,000 تومان
  • با تخفیف: 20,000 تومان
یونانی خواستار همسری یونانی
  • 29,500 تومان
  • با تخفیف: 29,500 تومان
سکونت شاعرانه (24 شعر همراه تحریر سوم از نمایش‌نامه مرگ امپدوکلس)
آنچه می‌ماند (گزیده 30 شعر و شرح آن همراه گفتاری از مارتین هایدگر)
سفر دریایی با دن کیشوت
  • 25,000 تومان
  • با تخفیف: 25,000 تومان
رنگ‌های کودکی (داستان‌هایی از نویسندگان آلمانی زبان) مجموعه داستان
فاوست (تراژدی بخش دوم) نمایش‌نامه
  • 44,000 تومان
  • با تخفیف: 44,000 تومان

اسکندر (رمان وهم)

  • 98,000 تومان

زندگی اسکندر مقدونی، نظر به جهان‌گشایی‌های او در سه قاره کهن جهان، روایت‌های بسیاری یافته است. ملت‌های این سه قاره هر یک براساس دید خود، این زندگی را بازگو کرده و اغلب آن را با افسانه آمیخته‌اند. زیرا بازگویی تاریخ، عینی باشد یا هنری، همیشه چشم‌اندازی دو سویه دارد و هربار داوری نگارنده از اوضاع زمانه خود نیز به آن راه می‌‌یابد. رمان حاضر نمونه‌ای گویا از این چشم‌انداز دو سویه است.

پریشانی‌های ترلس جوان

  • 90,000 تومان

روبرت موزیل (1942-1880) نویسنده بزرگ اتریشی است که در ادبیات کلاسیک نوین او را با مارسل پروست و جیمز جویس مقایسه مقایسه می‌کنند. روان‌پژوهی استادانه و جسورانه او باعث شده است «کالبد‌شکاف زندگان» لقب بگیرد، در عین آنکه زبانش از لطافت شاعرانه نیز بهره‌مند است و حتی می‌توان او را غزل‌سرای تنهایی خردمندان دانست. پریشانی‌های ترلس جوان اولین اثر اوست که در سرآغاز قرن پرفاجعه بیستم، در سال 1906، منتشر شده است و از تجربه‌های دوران تازه‌جوانی او نیز نشانی دارد. این رمان به شرح آزار و شکنجه حساب‌شده‌ پسری دبیرستانی به دست هم‌کلاسی‌هایش می‌پردازد و موشکافانه نشان می‌دهد که چگونه در پس پوسته نازک متانت مدنی آدم‌ها غرایزی موحش و قهرآلود و بدوی زبانه می‌کشد.

تصویر مادر در قاب جوانی

  • 50,000 تومان

زنی جوان که شوهرش در طول جنگ جهانی دوم به جبهه‌ العلمین در شمال آفریقا اعزام شده است، در غربت شهر رم، برای شرکت در مراسم دعا در راه کلیساست. در راه، همچنان که یادگاری‌های معماری این شهر باستانی از پیش چشمش می‌گذرند، رویدادهای فاجعه‌بار جنگ را می‌بیند، جنگی هولناک که سرنوشت ملت‌ها از دشت‌های برف‌پوش روسیه تا صحرای سوزان آفریقا در گرو آن بود.

ویتسک نظامیان (نمایش‌نامه)

  • 70,000 تومان

در ویتسک، بوشنر، متأثر از آرمان‌های سیاسی انقلاب فرانسه، به طرح دغدغه‌های اجتماعی و سیاسی پرداخته و از ایده‌آلیسم نخبه‌گرای آلمانی فاصله گرفته است. این نمایشنامه، با وجود سبک واقع‌گرایانه‌اش، نشان از ادبیات ناتورالیستی و شمه‌هایی از شاعرانگی دوره‌های ادبی بعدی آلمان نیز دارد که در استفاده آن از زبان روزمره، گویش محلی و سیاق گفتار مشهود است.

فاوست (تراژدی بخش اول و دوم) نمایش‌نامه (گالینگور)

  • 120,000 تومان

در آغاز این نمایش‌نامه مفیستو به بارگاه خداوند می‌آید و در پی شرطی اجازه می‌یابد با جاذبه‌های شیطانی‌اش همراه فاوست در گذر او بر زمین باشد. چنین، سینه فاوست آوردگاه دو نیروی ایزدی و اهرمینی می‌شود و سرنوشت این دانشمند - که در پی آگاهی بر همه رازهای جهان و گذر از همه مرزهای محدود هستی انسانی است - بدل به تقدیر عام انسانی. تراژدی او زمانی رخ می‌دهد که انسان از دامان طبیعت به درمی‌آید، به قانونمندی‌های آن پی می‌برد و با دست‌یازی در ساحت آن، خدای‌وار راه خود مختاری در پیش می‌گیرد. فاجعه‌هایی که وی در این راه به بار می‌آورد، نه ناشی از خصلتی خاص، که برخاسته از منش انسان مدرن است. بازگفت تضاد حل‌نشدنی کنش و گناه چنین انسانی از این نمایش‌نامه اثری کلاسیک و جهانی می‌سازد.

هرمان و دوروته‌آ (1 داستان) مجموعه داستان

  • 20,000 تومان

هرمان و دوروته‌آ داستانی است عاشقانه و از این‌رو با همه مثال‌هایش در ادبیات جهانی - و بسا به همین دلیل - همچنان تازه و دلنشین؛ خلاصه که گوته واقعه کانونی آن را از رویدادی عینی گرفته است، از آخرین پژواک‌های جنگ عقیدتی میان کاتولیک‌ها و پروتستان‌ها؛ هر چند که شرح شاعرانه آن را به روزگار خود، به سال‌های آشوب و وحشت انقلاب فرانسه و جنگ‌های ناپلئونی نشانده است. این داستان تا چندین دهه مانند رنج‌های ورتر جوان از پرآوازه‌ترین آثار گوته بود، اما نظر به فضای خرده شهری آن، در قرن بیستم تا حدی از یادها رفت. امروزه که جنگ، انقلاب، کوچ اجباری یا که مهاجرت‌های توده‌وار در سطحی فراگیر قاره‌ها، پدیده‌هایی پرتکرارتر از همه گذشته‌ها شده‌اند، این داستان دیرین عشق در هنگامه جنگ، گوته را با ارزیابی‌اش از این پدیده‌های سرنوشتی، به روزگار ما می‌آورد.

یونانی خواستار همسری یونانی

  • 29,500 تومان

دورنمات نویسنده‌ای فیلسوف‌مسلک است. از این رو به همه رمان‌هایش - حتی اگر جنایی باشند - شمه‌ای از جامعه‌شناسی می‌دهد؛ از این دست رمان‌های اوست: قول و قاضی و جلادش. ولی رمان حاضر، بیشتر یک تمثیل طنزآمیز است؛ لطیفه کارمندی خرده‌پا که در پی خوشبختی خود می‌گردد، البته به حق. اما چون سالم و ساده‌لوح است، این ساده‌لوحی می‌رود که کار دست‌اش بدهد. نقد اجتماعی دورنمات هیچ تعارف و ترحمی نمی‌شناسد، با این حال شادابی را از این رمان نمی‌گیرد. او پس از پایان تلخ اول، پایان دوم به آن پیوست می‌کند؛ بدیهی است این‌بار پایانی خوش، هر چند صرفا به عنوان دل‌خوشکنک. با وجود این، حکمت انسان‌دوستانه او پرده‌های این داستان را نیز از تسلی دلنشین اخلاقی بی‌بهره نمی‌گذارد.

سکونت شاعرانه (24 شعر همراه تحریر سوم از نمایش‌نامه مرگ امپدوکلس)

  • 35,000 تومان

بار دیگر بخت با ما یار شد. عطش هولناک هوا فروخوابید، نور دیگر از سر تندی گلبرگ را نمی‌سوزاند. اینک از نو گشودگی تالار است و طراوت باغ. و - از اثر بخشایش باران - دشتی با درختان بلندش تازه و تابناک. چنین، جوی از آب سرشاری یافته است و هر آن بال بسته. بار دیگر در ساحت سرود شهامت پرواز. آسمان اینک از این شادمانان پر است، پر، بلندای شهر و دشت از این کودکان خشنود هوا. ...

آنچه می‌ماند (گزیده 30 شعر و شرح آن همراه گفتاری از مارتین هایدگر)

  • 35,000 تومان

روح من به اوج، به جانب بالا می‌کشید. ولی عشق. به زیبایی پایین‌اش آورد. و رنج قاهرانه‌تر خمانیدش. چنین، کمان زندگی را در نور دیدم، و به آنجایی بازگشتم که خاستگاهم بود.

سفر دریایی با دن کیشوت

  • 25,000 تومان

در بهار سال 1934 توماس مان، به دعوت ناشر امریکایی آثارش برای یک سلسله سخنرانی به امریکا رفت. آن زمان تنها وسیله عبور از اقیانوس اطلس کشتی اقیانوس‌پیما بود، با سفری بیش یا کم ده روزه. توماس مان در این سفر با خواندن رمان دن کیشوت سرگرم بود و هم‌زمان در تفسیر لطایف و طنز این رمان جهانی یادداشت‌هایی بر کاغذ می‌آورد، مجموعه‌ای از باریک‌نگری چند سویه که به این کتاب شکل داده است. در آن زمان یک سالی می‌شد که هیتلر در آلمان به قدرت رسیده بود و در پس آن توماس مان از وطن خود رانده شده بود. درد آوارگی و بیم از وقوع جنگ از دیگر دغدغه‌های او هنگام نگارش این سفرنامه بود و به آن رنگی از غم داده است. از دن کیشوت تفسیر بسیار درخشانی هم از هاینریش هاینه، شاعر آلمانی قرن نوزدهم، پیوست این کتاب شده است، به همراه چهره‌نگاری‌ای از شاه فیلیپ دوم، خودکامه اسپانیایی هم روگار سروانتس.

رنگ‌های کودکی (داستان‌هایی از نویسندگان آلمانی زبان) مجموعه داستان

  • 39,000 تومان

دفتر حاضر ـ گزیده‌ای از ادبیات آلمانی قرن نوزدهم و بیستم ـ در قالب بیست خاطره و داستان، گوشه‌هایی را از آفتاب و سایه دنیای کودکان بازگو می‌کند.

فاوست (تراژدی بخش دوم) نمایش‌نامه

  • 44,000 تومان

هر آن کنش انسانی به ناچار در مناسبات دیگران و زمانه تغییر پیش می‌آورد و به این معنا گامی است اجتماعی و تاریخی. شرط چنین گامی دست‌اندازی در مناسبات موجود و برداشتن آن‌ها از سر راه است. کنش انسان از این دید، رنگی از تجاوز و گناه به خود می‌گیرد. در بخش اول فاست فاجعه این کنش و گناه هنوز در حیطه زندگی فردی رخ می‌دهد. اما در بخش دوم بدل به تراژدی عام انسانی می‌شود. چنین تراژدی‌ای هنگامی بروز می‌کند که انسان از زندگی ساده و با طبیعت هم سوی خود به درمی‌آید، پرده از راز قانونمندی طبیعت برمی‌دارد و درنتیجه در ساحت آن به راه خودمختاری و تحمیل اراده می‌رود. فاوست نماینده چنین انسانی است. فاجعه‌هایی که او به بار می‌آورد، نه ناشی از خصلتی خاص، که از دید هستی‌شناختی برخاسته از سرشت زندگی انسان مدرن است. بازگفت تضاد حل‌نشدنی کنش و گناه چنین انسانی این نمایش‌نامه را به اثری کلاسیک بدل می‌کند.

1  صفحه‌ی 1