كيوان شعباني مقدم


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
اخلاقی زیستن (در 1 دنیای به هم پیوسته)
  • 160,000 تومان
  • با تخفیف: 160,000 تومان
تئوری‌های توطئه و مردمی که آنها را باور می‌کنند
بهای زندگی
  • 230,000 تومان
  • با تخفیف: 230,000 تومان
عقلانیت (چیست چرا کمیاب به‌نظر می‌رسد چرا اهمیت دارد)
قحطی فراوانی و اخلاق
  • 60,000 تومان
  • با تخفیف: 60,000 تومان
تخت پروکروستس
  • 25,000 تومان
  • با تخفیف: 25,000 تومان
نقش اساتید و متفکران عوضی در کار و کسب
  • 37,000 تومان
  • با تخفیف: 37,000 تومان
مدیران عوضی (همه‌  ما مدیر هستیم)
  • 35,000 تومان
  • با تخفیف: 35,000 تومان
آداب معاشرت در کار و کسب (درسهای اساسی که باید درباره‌ی کار و کسب و زندگی بدانید)

اخلاقی زیستن (در 1 دنیای به هم پیوسته)

  • 160,000 تومان

کتابی که پیش‌روی شماست، منتخبی است از جستارهای کوتاه تامل‌برانگیز درباره اخلاق کاربردی که پیتر سینگر، استاد اخلاق زیستی دانشگاه پرینستون، آن را به رشته تحریر درآورده و شامل تعدادی از محبوب‌ترین مقالات او از نگاه ژاپن‌تایمز، از ابتدای هزاره سوم تا اوسط سال 2020 است. این کتاب می‌تواند بستری عمومی را برای بسیاری از افراد فراهم آورد تا پیرامون مسائل مهم سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و انسانی بحث و گفت‌و‌گو کنند. سینگر در هر جستار به برخی پرسش‌های چالش‌برانگیز می‌پردازد و در پی یافتن پاسخ‌هایی قانع‌کننده و درعین‌حال، ساده و عملی است. او در این نوشته‌ها می‌کوشد راهکارهایی را برای اخلاقی زیستن در دنیای پیچیده امروز ارائه کند.

تئوری‌های توطئه و مردمی که آنها را باور می‌کنند

  • 190,000 تومان

تئوری‌های توطئه بخشی از شرایط زندگی انسانی هستند و با توجه به تعداد و تنوع بالای آنها، احتمال زیادی دارد که همة ما به یک یا چند تئوری توطئه باور داشته باشیم. حتی اگر از این بابت احساس نگرانی نکنیم، یک دلیل عمده وجود دارد که بررسی آنها را ضروری می‌سازد: ما باید با تئوری‌های توطئه و افرادی که آنها را باور می‌کنند زندگی کنیم و منطقی است که انتظار داشته باشیم برخی تئوری‌ها، باورمندان را وادار به اقدام کنند. تئوری‌های توطئه معمولاً با نوعی یقین و پاسخِ مطلق همراه‌اند که به مذاقِ ذهن‌های ساده‌انگار و ابهام‌گریز، بسیار دل‌نشین و خوشایند می‌آیند. به‌طور قطع بسیاری از توطئه‌ها فقط زاییدة ذهن افرادند اما صِرفِ زیر سؤال بردن همة تئوری‌ها، کار درستی نیست. شوربختانه بسیاری از مطالعاتی که تاکنون در مورد تئوری‌های توطئه انجام گرفته‌اند چیزی جز دنبال کردنِ خطوط ایدئولوژیک نبوده‌اند و برچسب «تئوریسین توطئه» تبدیل به برچسبی برای شیطان‌نمایيِ مخالفان سیاسی یا ایدئولوژیک و درعین‌حال، عاقل و باهوش جلوه دادنِ خود شده است. اما واقعیت این است که مراجع معرفتيِ ما همیشه درست نمی‌گویند و نمی‌توان هر چیزی را که به عنوان تئوری توطئه برچسب‌گذاری می‌شود به‌سادگی نادیده گرفت. تاریخ بشر به ما می‌گوید که برخی انسان‌های قدرتمند واقعاً مرتکب توطئه‌هایی می‌شوند. واترگیت، ماجرای دریفوس، سرنگونی دکتر مصدق و بسیاری موارد دیگر نشان می‌دهند که توطئه‌هایی در عالم واقع رخ می‌دهند. اساساً راز تداوم تئوری‌های توطئه این است که نسبتی با واقعیت دارند. اگر یک تئوری توطئه کاملاً منتزع از واقعیت باشد دوام نمی‌آورد.

بهای زندگی

  • 230,000 تومان

آیا قابل‌قبول است که افراد، فقط به فکر رفاه خودشان باشند؟ اگرپاسخ منفی است، در چه مرحله‌ای باید نگران بودن برای خودشان را متوقف کنند و به فکر دیگران باشند؟ و درباره چه کسانی باید نگران باشند؟ این سوالات و سوال‌های دیگری نظیر این‌ها، موضوع داغ بحث‌های این روز‌های بسیاری از ما هستند. این سوال‌ها قرن‌هاست که دغدغه مردم‌اند. ما در رابطه با سایر انسان‌ها و جامعه‌ای که در آن زندگی می‌کنیم چقدر مسئولیت داریم؟ رفتار شایسته انسانی کدام است و چگونه باید آن را به افراد القا کرد؟ آزادی فردی انسان‌ها چقدر باید محدود شود، و از چه راه‌هایی؟ در کتابی که پیش‌روی شماست، بری شوارتز همچون اثر دیگرش «تناقض انتخاب»، طرز فکر غالب باشندگان دنیای مدرن را وکاوی می‌کند و تسلط اقتصاد بر تمام شئون زندگی ما را به چالش می‌کشد. شوارتز با حرکت از تجارت به پزشکی، حقوق، ورزش، تحصیلات، ازدواج، دموکراسی و دین، نشان می‌دهد که چگونه چیزهایی که در زندگی بیش از همه برایشان ارزش قائلیم، اکنون به‌شدت بازاری شده و از معنا تهی گشته‌اند. او اشاره می‌کند که چگونه ما همه‌چیز را تجاری کرده‌ایم و به همین دلیل، ارتباط خود را با خویشتن خویش، و با یکدیگر از دست داده‌ایم.

عقلانیت (چیست چرا کمیاب به‌نظر می‌رسد چرا اهمیت دارد)

  • 298,000 تومان

ما در دنیای امروز مکرراً شاهد ظهور و بروز مصادیق ناعقلانیت هستیم و این ناامیدمان می‌کند ولی هنوز دلایل زیادی در دست داریم که امیدوارمان نگه می‌دارند. به‌طور قطع، زمانی که سباستین کاستیلو علیه عدم رواداری مذهبی، دسیدریوس اراسموس علیه جنگ‌افروزی، سزار بکاریا علیه شکنجه، جرمی بنتام علیه نقض حقوق زنان استدلال می‌کردند، حتی به مخیله‌شان خطور نمی‌کرد که روزی تلاش‌هایشان چنان به بار بنشیند که این معضل‌های بنیان‌برافکن، تبدیل به بدیهیاتی پیش‌پاافتاده شوند که نیازی به استدلال نداشته باشند. چشم‌انداز تاریخیِ انتهای کتاب ما را امیدوار می‌سازد که چنانچه استدلال‌های ما نیز معتبر و متقن باشند، در گذر زمان وارد تاروپودِ اندیشه‌ورزیِ اجتماع می‌شوند و به‌تدریج در خرد جمعی و آداب و رسوم جامعه هضم و جذب می‌شوند. تاریخ نوع بشر نشان داده تنها چیزی که می‌تواند ضامن نیکبختی ما باشد عقلانیت است. از این رو شاید بهتر باشد که هرازگاهی نگاهی به پشت سربیندازیم و ببینیم که عقلانیت، چه موهبت‌هایی را برایمان به ارمغان آورده است. کمترینِ آن، چیزی است که نیچه توصیفش می‌کند: «دستاورد بزرگ انسانیت امروزی این است که دیگر ناچار نیستیم همواره از جانوران وحشی، بربرها، خدایان و رویاهای خود در هراس به‌سر ببریم.»

قحطی فراوانی و اخلاق

  • 60,000 تومان

درست یا غلط، اکثر ما خیلی بیشتر به خود، خانواده و دوستانمان اهمیت می‌دهیم تا دیگران، هرقدر که آن دیگران از ما دورتر باشند و هرقدر که تفاوت بیشتری با ما داشته باشند، رنجی که می‌برند برایمان اهمیت کمتری خواهد داشت. با این‌حال، آستانه و خطی وجود دارد که در آن، نادیده گرفتن رنج دیگران چنان بزرگ است که باید بگوییم: نه، این دیگر زیادی است. «قحطی‏ فراوانی و اخلاق» در جان‌مایه خود به این اشاره دارد که چرا برای داشتن یک زندگی اخلاقی‏، ما «وظیفه داریم» از رنچ و مرارت همنوعانمان بکاهیم. استدلال‌های اقناع‌کننده سینگر، الهام‌بخش بسیاری از افراد در سراسر جهان شده تا برای کاستن از رنج دیگران «اقدام» کنند. همچنان که مصطفی ملکیان می‌گوید: «اگر آثار سینگر را بخوانید، کم‌کم از زندگی خودتان احساس شرم می‌کنید. چقدر خوب است کتاب‌‌هایی در دسترس ما قرار بگیرد که وقتی آن‌ها را تمام می‌کنیم، کمی از زندگی کنونی خودمان احساس تهوع کنیم، بلکه به‌سوی یک تحول پیش برویم. تا تهوعی نباشد، به نظر من تحولی نیست. کتاب‌های پیتر سینگر همین‌طور است. وقتی انسان آن‌ها را می‌خواند از خودش بدش می‌آید و با خودش می‌گوید، اگر این‌ها آدم هستند، پس ما چه هستیم؟»

تخت پروکروستس

  • 25,000 تومان

تخت پروکروستس مجموعه‌ای از اندرزها و جملات قصار فلسفی و عملی است. این کتاب همانند دیگر اثر معروف طالب یعنی قوی سیاه، با بیان نکاتی که همه‌ی ما در زندگی روزمره مدام با آن مواجه می‌شویم و بی‌توجه از کنارشان می‌گذریم، ما را شگفت‌زده می‌کند. ساختار این کتاب جالب است. شما در آغاز با مجموعه‌ی وسیعی از گزین‌گویه‌ها روبه‌رو می‌شوید که ظاهراً با سرتیترها و عناوینی از هم جدا شده‌اند. اما پس از آنکه به پایان کتاب رسید، با یک پساگفتار روبه‌رو می‌شوید. خواندن این کتاب حداکثر 3 ساعت زمان می‌برد، ولی به گمان من کتابی نیست که بتوانیم آن را به‌سادگی بخوانیم و عبور کنیم همچنان که یکی از منتقدان در گاردین نوشته بود تخت پروکروستس کتابی است که به احتمال زیاد پس از خواندن آن دوباره به سراغش می‌روید (پس از چند روز یا چند هفته) و سپس بعد از چند سال دوباره به آن رجوع می‌کنید. این کتاب دیدگاه‌های شما را درباره‌ی انسان‌ها، دولت‌ها، سازمان‌ها و... دگرگون می‌سازد و بعید است به‌سادگی بتوانید آن را فراموش کنید.

نقش اساتید و متفکران عوضی در کار و کسب

  • 37,000 تومان

ساندی تایمز، او را آتشین‌ترین و مؤثرترین متفکر حال حاضر جهان توصیف می‌کند. فایننشال تایمز، وی را نه یک دانشمند در اقتصاد، که یک غیبگو می‌داند و دنیل کانمن، برنده‌ی جایزه‌ی نوبل اقتصاد وی را یکی از تأثیرگذارترین متفکران عصر ما توصیف می‌کند. نسیم نیکلاس طالب در سال 2007 کتاب "قوی سیاه" را منتشر کرد که تاکنون به بیش از 40 زبان دنیا ترجمه شده و یکی از پرفروشترین نیویورک‌تایمز است. قوی سیاه را ساندی‌تایمز به‌عنوان یکی از 12 کتاب اثرگذار بعد از جنگ جهانی دوم توصیف کرده است. بن‌مایه و هسته‌ی اصلی این کتاب از همان عنوانش بخوبی مشهود است. "در وسط گود بودن"، به معنای پذیرش مسئولیت اقدامات و تصمیمات خودمان است و تقریباً در همه‌ی جنبه‌های حیات، از زندگی شخصی و خانوادگی گرفته تا مسائل روزمره، معاملات، دین و روابط بین‌الملل کاربرد دارد. معمولاً کتابها به دنبال این هستند که مردم را به اندیشیدن وادارند، ولی در وسط گود به دنبال این است که مردم را به عمل کردن وادارد. کتاب ما را دعوت می‌کند که کار درست را انجام دهیم و چنانچه به اندازه‌ی کافی با پیچیدگی‌های یک سیستم آشنا نیستیم، مراقب حرف زدنمان باشیم، نه اینکه چشممان را ببندیم و دهنمان را باز کنیم. کتاب ما را دعوت می‌کند که اخلاقی باشیم، تئوریهای مزخرف از خود ساطع نکنیم و شجاعانه پای تصمیماتی که می‌گیریم بایستیم

مدیران عوضی (همه‌ ما مدیر هستیم)

  • 35,000 تومان

کتاب مدیران عوضی نوشته ریچارد ای. موران و ترجمه دکتر کیوان شعبانی مقدم می‌باشد. عنوان اصلی کتاب، گناهان و مدیران است که از سوی مترجم این عنوان انتخاب شده… سوالی که در هنگام مواجهه با یک مدیر عوضی به ذهن افراد هوشمند می رسد این است که آیا این شغل مدیر بوده که او را تبدیل به یک عوضی کرده، یا داشتن مرام عوضی‌گری بوده که او را تبدیل به یک مدیر کرده؟ پاسخ مؤلف کتاب مدیر عوضی این است : مگر فرقی هم می‌کند؟ اگر فردی تمایل و استعداد حرکت در مسیر عوضی‌گری را داشته باشد، نشستن بر صندلی مدیریت او را در این مسیر بیشتر پیش می‌برد. در رابطه با عوضی‌ها، هر کسی خودش بهتر می‌داند که چقدر عوضی است، ولی اگر قبلا یک یا دو بار شما را عوضی نامیده‌اند، به احتمال زیاد این ژن در وجود شما هست.

آداب معاشرت در کار و کسب (درسهای اساسی که باید درباره‌ی کار و کسب و زندگی بدانید)

  • 35,000 تومان

سراسر این کتاب مملو از ریزه‌کاری و نسخه‌هایی است که برای شما تجویز شده‌اند. این نسخه‌ها ممکن است همین الان سودمند باشند و یا بعدها که در جلسه‌ای حضور پیدا می‌کنید، خنده‌ای بر لبتان بنشانند. اگر دوست دارید این کتاب را بخوانید و از آن لذت ببرید، کافی است فصل به فصل جلو بروید. برای مثال اگر جزو جوانان استارت‌آپی هستید، یا کار و کسب اینترنتی دارید، کافی است به فصل مربوطه مراجعه کنید که نوشته است: سر موقع در دنیای مجازی حاضر شو. اینترنت به خودی خود برایت شغل ایجاد نمی‌کند، ولی امکان جمع‌آوری داده‌های عالی را برایت فراهم می‌سازد. سازمانها اغلب شبیه پادشاهی هستند که لباسی بر تن ندارد. همه‌ی افراد خارج از قلمرو پادشاه درباره‌ی برازنده بودن لباس او حرف می‌زنند، ولی زیردستان پادشاه خوب می‌دانند که او چیزی بر تن ندارد.

صفحه‌ی 1