علي اصغر بهرامي


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
زندگی و آثار تی اس الیوت بزرگ‌ترین شاعر سده بیستم
در طلب زرتشت
  • 44,000 تومان
  • با تخفیف: 44,000 تومان
خشک‌سالی
  • 34,000 تومان
  • با تخفیف: 34,000 تومان
افسونگران تایتان
  • 175,000 تومان
  • با تخفیف: 175,000 تومان
امپراتوری خورشید
  • 82,000 تومان
  • با تخفیف: 82,000 تومان
قصه عشق
  • 140,000 تومان
  • با تخفیف: 140,000 تومان
سلاخ خانه شماره 5
  • 140,000 تومان
  • با تخفیف: 140,000 تومان
پایان راه (پیرامون مرگ و مردن)
  • 180,000 تومان
  • با تخفیف: 180,000 تومان

زندگی و آثار تی اس الیوت بزرگ‌ترین شاعر سده بیستم

  • 57,000 تومان

الیوت را «بزرگ‌ترین» شاعر سده بیستم خوانده‌اند و همین صفت عالی آدمی را برمی‌انگیزد تا این مرد - الیوت - الیوتِ انسان و الیوتِ شاعر - را بهتر بشناسد. تأثیر الیوت در زمانه ما بسیار فراگیر بوده است و از مرزهای انگلیسی زبانان درگذشته است، از سفریسِ یونانی (برنده جایزه نوبل) و برادسکی روسی (برنده جایزه نوبل) گرفته تا تامورايِ ژاپنی؛ و همین خود شناخت همه جانبه الیوت را مطلوب‌تر می‌کند. کتاب حاضر در جهت پاسخ به همین شناخت همه جانبه فراهم آمده است؛ و در انجام این مهم چه کسی شایسته‌تر از یاران و نزدیکان وی که همه از بزرگان و نامداران قلمروی ادب - شعر، قصه، نقد، تاریخ و... - زمانه ما هستند. استیون اسپندر، آلن تیت، سر هربرت رید، عزراپاوند، ریچاردز، رانسوم، دُبری و دیگران. خود الیوت بعد از خواندن رباعیات خیام فیتزجرالد چنین می‌گوید: من جهان را با نگاه تازه‌ای نگاه می‌کردم این جهان تازه به رنگ‌های روشن لذت‌بخش و دردناک متجلی می‌شد. مجموعه حاضر نه تنها به زندگی و آثار الیوت می‌پردازد، که تاملی است درشعر و شاعری و ادبیات و رویدادها و اندیشه ادبی هنری سده بیستم.

در طلب زرتشت

  • 44,000 تومان

در طلب زرتشت بیش از آن که تلاشی برای یافتن زرتشت باشد، تلاشی است برای شناخت وسعت ”ایرانیت“، و مطالبی که مطرح یا کشف می‌کند خواننده را بهت‌زده می‌کند. آیا به‌راستی ایرانیان یا دست کم بخشی از ”ایرانیت“ در سقوط امپراتوری روم و پیدایش قرون وسطا نقش داشته‌اند؟ آیا جمعی از ایرانیان برای نگهبانی از دیوار دژ رومی به انگلستان رفته و همان‌جا ماندگار شده و در آن جامعه حل شده‌اند؟ ایا تاثیر کیش عجیب‌و‌غریب مهرپرستی تا اروپای امروز هم رسیده است؟ معابد بازمانده را که با دل و جان حفظ کرده‌اند. مولف، در طلب زرتشت و هر نشانه‌ای از او، راهی سفر پژوهش‌گرانه شده و همه‌ی نشانه‌ها را به‌دقت تحلیل کرده و گاه آن‌چه را در این نشانه‌ها هست به چشم تازه‌ای نگریسته است و حاصل آن پژوهش نامه‌ای است که به شیرین‌ترین زبان روایت شده است.

خشک‌سالی

  • 34,000 تومان

جیمز گراهام بالارد (2009 _ 1930) را جادوگرِ اعظم داستان‌نویسی لقب داده‌اند. مردی با ذهنی پیچیده و مملو از نگرانی برای جنون انسان، جنونی که بسیاری از رمان‌های او را وارد فضاهای آخرالزمانی کرده است، از جمله رمانِ مشهورِ خشکسالی‏‌اش را. نویسنده‌ این رمان را سالِ 1965 منتشر کرد. رمانی پُرماجرا و نفس‌گیر درباره‌ خشک‌ شدنِ کره‌ زمین و مرگِ آب، چیزی مثلِ آخرین روزهای حیات و تلاشِ قهرمان‌ها و آدم‌ها برای نگه ‌داشتنِ این حیات. برای همین قصه‌ای در رمان اجرا می‌شود که از یک‌سو پا در پیش‏گویی‌های عذاب‌آلود کتاب مقدس دارد و از سویی دیگر هراسِ بالارد از آینده‌ بشر، خشونتی که بینِ این انسان‌‌ها وجود دارد و امیدِ بالارد به پیروزی انسان در واپسین لحظات یک رمانِ درخشان ساخته است. نویسنده‌ رمان‌های تصادف و برج و امپراتوری خورشید در این رمان درامِ خود را بر پایه‌ انهدام قرار می‌دهد، انهدامی که همه‌گیر است و در بطنِ آن انسان ایستاده است. بالارد همواره دغدغه‌ سقوطِ انسان و تبدیلش به موجودی وحشی و مجنون را داشت، امری که به‏تدریج رخ می‌دهد اما وقتی اتفاق بیفتد همه را می‌سوزاند. خشکسالی با این منش یکی از روایی‌ترین و ساده‌خوان‌ترین رمان‌های جی. ‌جی‌. بالارد نیز محسوب می‌شود، نابغه‌ای که همیشه می‌تواند در ناکجاآبادش مخاطب را غافلگیر کند.

افسونگران تایتان

  • 175,000 تومان

افسونگران تایتان داستان تکاپوی آدمی در طلب معنای عالم است، در طلب یافتن معنایی برای معمای وجود خویشتن است. افسونگران تایتان یک رمان وجودی است کندوکاوی در «بود و نبود» است، که مثل اکثر آثار ونه گوت بر بسترِ علمی حرکت می کند و روایت می شود، بستری در ابعاد کیهانی که با مضمون کلان آن همخوان است. زمان وقوع داستان، به ظاهر، آینده است. بستر قصه های ونه گوت عمدتاً پدیده های علمی است، که اکثر آنها هم ساخته و پرداختۀ ذهن طنزپرداز خود اوست، و گاهی آن قدر کودکانه که به نظر می رسد آدم را دست انداخته است، اما این ظاهر کار است. هولناک ترین پدیده های تاریخ و رویدادهای سیاه بشری بر این بستر در حرکت است. ونه گوت را استاد طنز تلخ –طنز پای چوبۀ دار- می شناسند و نظیره های طنزآمیز (پارودی). در همین رمان صحنه ای است مه آلود و دور و انتزاعی. در این صحنه که در مریخ می گذرد مردی –سربازی- که مأمور اجرای حکم اعدام شده است صمیمی ترین و تنها دوست خود را که به ستون سنگی مجازات زنجیر شده است جلوی چشم همه همقطاران خود بی اراده با …

امپراتوری خورشید

  • 82,000 تومان

... جنگ واقعی آن چیز‌هایی بود که خودش از اشغال چین به دست ژاپنی‌ها در 1937 دیده بود، جنگ واقعی رزمگاه‌های قدیمی هونگ جائو و لونگ هوا بود که هر بهار استخوان مردگان دوباره در شالیزار‌ها سبز می‌شدند و به سطح آب می‌آمدند، جنگ واقعی هزاران پناهنده‌ چینی بود که انبوه انبوه در جان پناه‌‌های چوبی پوتونگ از وبا می‌مردند، جنگ‌ واقعی سرهای غرقه به خون سربازان کمونیست بود که در سراسر بند چینی‌ها بر سر نیزه زده بودند. در جنگ‌ واقعی کسی نمی‌داند طرف کیست، و نه پرچمی در کار است، نه گوینده‌ای، نه برنده‌ای. در جنگ واقعی دشمنی در میانه نیست.

قصه عشق

  • 140,000 تومان

شاید این سوال برای ما مطرح بوده که چرا برخی از روابط صمیمانه به موفقیت می‌انجامد و برخی با شکست مواجه می‌شوند. نویسنده کتاب در اواخر دهه 80 میلادی، نظریه سه‌وجهی عشق را عرضه کرد که بر مبنای آن، عشق را می‌توان براساس سه مولفه صمیمت، شور و شهوت و تعهد مشخص ساخت که به گونه‌ها و میزان‌های مختلفی با هم درمی‌آمیزد. او آنگاه به این نتیجه رسید که آدمیان گرایش دارند بر کسانی عاشق شوند که قصه‌هایشان با هم یکی یا مشابه باشد یا آنکه نقش‌های مکملی را در این قصه‌ها برعهده بگیرند. برهمین مبنا، او به دسته‌بندی داستان‌های بسیاری که پیرامون عشق شنیده بود پرداخت که حاصل آن، صورت‌بندی دیدگاه عشق به مثابه قصه است.

سلاخ خانه شماره 5

  • 140,000 تومان

کورت ونه‌گات در 11 نوامبر 1922 در شهر ایندیاناپولیس در دوران بحری اقتصادی به دنیا آمده است، اما در آثار خود از کودکی شاد و پر نشاطش سخن می‌گوید!... در ماه دسامبر 1944 در جبهه جنگ اسیر نازی‌ها شد و در انباری زیرزمینی که محل نگهداری لاشه‌های گوشت بود، زندانی شد. در همان هنگام متفقین شهر درسدن را بمباران کردند که 134.000 کشته به جا گذاشت. جان مایه‌ی اصلی آثار ونه‌گات، حمایت از ارزش‌های سنتی طبقه متوسط است. به کارگیری شگردهای ذهنی و فانتزی و نوستالژیک و طنز اجتماعی نیز در واقع برای حقانیت بخشیدن به همین امر است. در سال 1969 بر اساس خاطرات و مشاهداتش در درسدن کتاب «سلاخ‌خانه شماره 5» را نوشت که هیاهوی بسیار برانگیخت و منتقدان درباره آن اظهارنظرهای گوناگونی کردند. به رغم نظرات موافق و مخالف، کتاب به سرعت فروش رفت و فیلم موفقی هم بر اساس آن ساخته شد که نام ونه‌گات را بیش از پیش سر زبان‌ها انداخت... ونه‌گات در این کتاب، ماجرا را از زاویه دید چندگانه روایت می‌کند که تنها بر تجارب شخصی او در درسدن متکی نیست. او معانی سمبلیک در درسدن را به تمامی بشریت تعمیم می‌دهد.این کتاب در برنامه‌ی تلویزیونی کتاب‌باز معرفی شده است.

پایان راه (پیرامون مرگ و مردن)

  • 180,000 تومان

کتاب حاضر پیرامون مرگ و مردن یکی از مشهورترین بررسی‌های آسیب‌شناختی عصر ما و یکی از آثار کلاسیک در این حوزه‌ی اندیشه‌ی بشری است. لازم به ذکر است که دیکتر الیزابت کوبلر راس در این کتاب که در اصل زندگی‌نامه اوست، به پژوهش‌های خود پیرامون مرگ و مردن می‌پردازد.

صفحه‌ی 1