صالح نجفي


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
مفهوم اضطراب (تعمقی ساده با گرایش روان‌شناختی درباره مسئله گناه موروثی در علم اصول دین)
تفکر نامتناهی (حقیقت و بازگشت به فلسفه)
  • 76,000 تومان
  • با تخفیف: 76,000 تومان
یا این یا آن 2
  • 175,000 تومان
  • با تخفیف: 175,000 تومان
بدن به مثابه شی سینمایی (مرده و زنده) کینو آگورا
درس‌های برگسون برای زندگی (مدرسه زندگی)
  • 35,000 تومان
  • با تخفیف: 35,000 تومان
گفتگوهایی با عباس کیارستمی
  • 69,000 تومان
  • با تخفیف: 69,000 تومان
درس‌های کی‌یرکگور برای زندگی
  • 100,000 تومان
  • با تخفیف: 100,000 تومان
موسی و یکتاپرستی
  • 180,000 تومان
  • با تخفیف: 180,000 تومان
چگونه کیرکگور بخوانیم
  • 80,000 تومان
  • با تخفیف: 80,000 تومان
چگونه فروید بخوانیم
  • 160,000 تومان
  • با تخفیف: 160,000 تومان
تکرار (جستاری در روانشناسی)
  • 98,500 تومان
  • با تخفیف: 98,500 تومان
درس‌های فروید برای زندگی (مدرسه زندگی)
  • 100,000 تومان
  • با تخفیف: 100,000 تومان

مفهوم اضطراب (تعمقی ساده با گرایش روان‌شناختی درباره مسئله گناه موروثی در علم اصول دین)

  • 210,000 تومان

کیرکگور در دیباچه‌ی مفهوم اضطراب ادعا می‌کند قصد دارد این کتاب را به همان سرراستی بنویسد که مرغان هوا آواز سرمی‌دهند. او می‌گوید، گناه اول هر فردی از ابنای بشر شبیه گناه اول آدم ابوالبشر است. سپس به سراغ اضطراب می‌رود و فرق می‌گذارد میان اضطراب عینی (برون‌ذاتی) و اضطراب ذهنی (درون‌ذاتی) و رابطه‌ی آن را با آزادی برجسته می‌سازد: امکان آزادی در اضطراب عرض اندام می‌کند. کیرکگور اضطراب را ترس یا دلهره‌ای نامشخص می‌داند که پیش‌شرط آزادی (و به همین سبب، پیش‌شرط گناه) است زیرا اضطراب همانا تصدیق وضع کنونی ما و بازشناخت ماهیت امکان است. در اینجا کیرکگور در مقام متفکری مسیحی بحث می‌کند و تا بخواهید از متن کتاب مقدس نقل می‌کند و خیلی وقت‌ها از عبارت‌هایی استفاده می‌کند از زبان‌های دیگر ــ متنی که برای فیلسوفان و کیرکگورپژوهان جذاب خواهد بود اما خوانندگانی را که علایق عام‌تر دارند دچار اضطراب خواهد ساخت.

تفکر نامتناهی (حقیقت و بازگشت به فلسفه)

  • 76,000 تومان

تفکر نامتناهی مجموعه‌ای از جستارهای آلن بدیو را گرد هم آورده است. ویراستارانِ مجموعه این جستارها را به گونه‌ای انتخاب و مرتب کرده‌اند که طیف علایق بدیو را بازنمایند. دو مقاله‌ی اول کتاب این دعوی بدیو را به خواننده عرضه می‌کنند که زمانه‌ی ما نیازمند نوسازی فلسفه و نیازمند مقوله‌ی حقیقت است. فصل‌های بعدی نمایانگر مداخله‌های او در چهار حوزه‌ی روان‌کاوی، سیاست، هنر و سینما است. عنوان فرعی کتاب یادآور ژست بنیادی تفکر بدیو است ــ این «بازگشت به فلسفه» در تقابل با جریان‌های مسلط در فلسفه‌ی معاصر مطرح می‌شود که در کار بدیو در قالب سه گرایش اصلی تحلیل شده‌اند: فلسفه‌ی هرمنوتیکيِ هایدگر و گادامر؛ مکتب تحلیليِ ویتگنشتاین و کارنَپ؛ و پست‌مدرنیسمِ دریدا و لیوتار. جاستین کلمنس و الیور فلتهَم، ویراستارانِ مجموعه، جستار پرمغزی را به عنوان مقدمه بر مجموعه افزوده‌اند که درآمدی است بسیار دستیاب برای آشنایی با مقدمات تفکر بدیو، آن‌گونه که در شاهکار او، وجود و رخداد، مطرح شده‌اند.

یا این یا آن 2

  • 175,000 تومان

یا آن مجلد دوم شاهکار سورن کیر کگور است. نویسنده‌اش با نام مستعار B معرفی می‌شود. آقای قاضی متاهلی که در نامه‌های بلندی که به A ، نام مستعار نویسنده‌ی جوان و زیبایی دوست مجلد اول، می‌نویسد می‌کوشد او را متقاعد کند که اگر به زندگی از منظر اخلاق، یعنی با پذیرفتن مسئولیت و تعهد بنگرد زندگی‌اش سرشارتر و کامبخش‌تر خواهد شد. A خود را وقف میل به تفریح و تفنن هنری کرده است و آقای قاضی معتقد است انسجامی که زندگی زناشویی به آدمی می‌بخشد شادی و شعفی افزون بر اغواپیشگی محض می‌آورد، هرچند کشف این طرب دیرپاتر شکیبایی و پایبندی می‌طلبد. قاضی به دوست جوانش یادآور می‌شود که فهم مشترک ما از ماجراهای عاشقانه به لطف آفریده‌های هنری شکل می‌گیرد که غایت‌شان انبساط خاطری است که درست در لحظه‌ای که پای در گل و لای زندگی هر روزه می‌گذاریم از کف می‌رود و جا به ملال می‌سپارد. قاضی معتقد است اگر A زندگی اخلاقی پیشه کند می‌تواند جان خویش را نجات دهد. حل معما در تذکار این حقیقت نهفته است که گرچه زندگی ارزش زیباشناختی دارد جنبه‌ی داوری اخلاقی هم دارد. A با غفلت از ارزش‌های خموش وملال‌انگیز رشد و امنیت و عشق مبتنی بر از خودگذشتن به روح خویش آسیب می‌رساند.

بدن به مثابه شی سینمایی (مرده و زنده) کینو آگورا

  • 31,000 تومان

با الهام از گروترود استاین می‌توان گفت در سینما بسیاری زنده‌اند و بسیاری زنده می‌مانند و بسیاری می‌میرند. بعضی‌ها زنده می‌مانند و بعضی‌ها مرده می‌مانند و بعضی‌ها شیء می‌شوند. در سینما بدن‌ها تکثیر می‌شوند. مطمئنا بدن‌های زنده اما همچنین بدن‌های مرده و بدن‌های انتقالی، معلق میان وجود انسانی و شیئیت...

درس‌های برگسون برای زندگی (مدرسه زندگی)

  • 35,000 تومان

آنری برگسون استاد دانشگاه و فیلسوفی فرانسوی بود که در 1859 در پاریس به دنیا آمد. نوشته‌های روشنگر و راهگشای او درباره زندگی به معنای فرایند تحول بی‌وقفه و درباره اهمیت توجه و یادگیری و طنز و شادی مایه آوازه عالمگیرش شد. هواداران مشتاق گاهی از دیوار ساختمانی که او در آن مشغول سخنرانی بود بالا می‌رفتند تا کلماتی چند از سخنانش دریابند. در 1928 او برنده جایزه نوبل ادبیات شد. اندیشه‌های او که زمانی بسیار جنجالی به حساب می‌آمدند اکنون همه‌جا دیده می‌شوند. در این کتاب با بینش‌های ژرفی برگرفته از عالی‌تین نوشته‌های او آشنا خواهید شد. نویسندگان کتاب‌های «درس‌های زندگی» از مجموعه «مدرسه زندگی»ء متفکران بزرگ را برمی‌گزینند و اندیشه‌هایی رادر کار آنان برجسته می‌کنند که بیشترین ارتباط را با دنیای امروز دارند. این کتاب‌ها نشان می‌دهند که آرای متفکران بزرگ گذشته هنوز درس‌های مهم و الهام‌بخش برای ما دارد. این کتاب به قلم مایکل فولی نوشته شده استء نویسنده کتاب پرفروش و پرخواننده عصر بی معنایی و غنیمت شمردن عادی‌ها.

گفتگوهایی با عباس کیارستمی

  • 69,000 تومان

این کتاب حاوی شماری از بهترین گفتگوهای به یادگار مانده از عباس کیارستمی است.

درس‌های کی‌یرکگور برای زندگی

  • 100,000 تومان

سورن کی‌یرکگور (1813- 1855) فیلسوف، متاله، ادیبی صاحب‌سبک و منتقدی اجتماعی بود. در شهر کپنهاگ، پایتخت دانمارک، به دنیا آمد. موضوع اصلی آثار فلسفی‌اش ”زیستن در مقام فردی تنها“ و اهمیت ”انتخاب شخصی“ بود. چنان‌که مشهور است، او متفکران ایدئالیست زمانه‌ی خود را به باد انتقاد می‌گرفت و امروزه او را نخستین فیلسئف قائل به اصالت هستی (اگزیستانسیالیسم) می‌خوانند. در این کتاب با بینش‌هایی برگرفته از بهترین آثار او آشنا می‌شوید. نویسندگان کتاب‌های ”درس‌های زندگی“ ، از مجموعه‌ی ”مدرسه‌ی زندگی“ ، متفکرانی بزرگ را برمی‌گزینند و اندیشه‌هایی را در کار آنان برجسته می‌کنند که بیشترین ارتباط را با دنیای امروز دارند. این کتاب‌ها نشان می‌دهند که آرای متفکران بزرگ گذشته هنوز دزس‌هایی مهم و الهام‌بخش برای ما دارد. این کتاب را رابرت فرگوسن نوشته است، نویسنده‌ی کتاب پتگ و صلیب که روایت‌گر تاریخ وایکینگ‌هاست، نیز نویسنده‌ی زندگی نامه‌ی هنریک ایبسن و کنوت هامسون. او دو رمان به زبان نروژی منتشر کرده است و نمایش‌نامه هم می‌نویسد و در این حوزه جوایزی دریافت کرده است.

موسی و یکتاپرستی

  • 180,000 تومان

موسی و یکتاپرستی نمودار واپسین کوشش نظری مخاطره‌آمیز و گران‌قدر فروید بود برای تبیین همه جنبه‌های تلاش و رفتار بشری در چارچوب یک نظام فکری که در وهله اول از بطن روشی درمانی برای معالجه بیماران روان‌نژند زاده شد. این تلاش از جهاتی بی‌فرجام بود ولی از آن‌جا که شکست‌ها و ناکامی‌های انسان‌های بزرگ به نوبه خود شکست‌هایی بزرگ و بالمآل شرط لازم برای رسیدن به پیروزی‌های بزرگ‌تر است، بازخوانی و واخوانی واپسین شکست شکوهمند یکی از خلاق‌ترین، جسورترین و موثرترین ذهن‌های تاریخ بشر، نه‌تنها جذاب بلکه واجب است.

چگونه کیرکگور بخوانیم

  • 80,000 تومان

این مجموعه بر پایه فکری بسیار ساده اما تازه استوار است. بیش‌تر کتاب‌هایی که برای آشنایی مبتدیان با متفکران و نویسندگان بزرگ منتشر می‌شوند یا زندگی‌نامه‌هایی سرو ته زده ارائه می‌کنند یا خلاصه‌هایی فشرده از نوشته‌های عمده ایشان، یا شاید هر دوی این‌ها. چگونه بخوانیم، بالعکس، خواننده را همراه با راهنمایی‌های نویسنده‌ای کارشناس رو در روی خود نوشته‌ها می‌گذارد. نقطه آغاز این کتاب‌ها این فکر است که برای نزدیک شدن به آنچه مد نظر یک نویسنده است، باید به کلمه‌هایی نزدیک شوید که او در عمل به کار بسته است و باید بیاموزید که آن کلمه‌ها را چگونه بخوانید.

چگونه فروید بخوانیم

  • 160,000 تومان

«کل جریان آموزش‌های قبلی‌تان و همه‌ عادت‌های فکری‌تان شما را به مخالفت با روانکاوی واخواهند داشت...» ـ زیگموند فروید جاش کوهن در این مقدمه‌ جذاب و خواندنی استدلال می‌کند که فروید بالاتر از همه نشان می‌دهد هر اندیشه، هر واژه و هر کنشی، گیرم که ظاهری پیش پا افتاده و مبتذل داشته باشد، می‌تواند در خور قرائت دقیق و موی‌شکاف باشد. راستش، شاید همین ژرف‌بینی بوده که این همه مخالفت با روانکاوی برانگیخته است. چگونه فروید بخوانیم با قرائت گزیده‌هایی کوتاه از نوشته‌های فروید و با عطف نظر به روان‌رنجوری‌ها، ضمیر ناخودآگاه، واژه‌ها، مرگ و (صد البته) مسائل جنسی، هسته‌ تناقض‌آمیز و خارق اجماع تفکر روانکاوانه را بیرون می‌کشد: این‌که درونی‌ترین حقیقت‌های نهفته در ضمایر ما فقط هنگامی خود را عیان می‌کنند که تحریف شده و جامه مبدل پوشیده باشند. خواب‌ها، رؤیاها، خطاها، لطیفه‌ها، شوخی‌ها، نشانه‌های بیماری و در یک کلام زندگی‌های هر روزه‌ ما اگر با دیده‌ باریک‌بین قرائت شوند ما را، چونان استادان خبره در تلبیس (جامه مبّدل‌پوشی)، موجوداتی بازنشناختنی می‌نمایانند که نه دیگران به جایمان می‌آورند و نه خودمان.

تکرار (جستاری در روانشناسی)

  • 98,500 تومان

تکرار کتابی است که کیرکگور در سال 1843 و با نام مستعار کنستانتین کنستانتیوس چاپ کرد. کنستانتین به تحقیق در ابن‌باره می‌پردازد که آیا تکرار ممکن است و یا نه و کتاب شامل تمام آزمون‌هایی می‌شود که او بدان‌ها دست می‌زند تا این معنی برای او روشن شود. آزمایش‌های او در ضمن به بیماری بی‌نام پیوند می‌خورد که تحت عنوان «مرد جوان» بدو اشاره می‌شود. مرد جوان از دختر محبوبش درخواست ازدواج کرده است اما یکباره احساس می‌کند باید نامزدی را بهم بزند چرا که نظرش عوض شده است. تضاد و تعارضی هست میان دو شکل از صادق بودن: وفادار بودن به نامزدش و صادق بودن در مورد احساس‌های جدیدش. از قضا این وضعیت به روشنی آینه‌ای است در برابر تجربه شخصی کیرکگور و رابطه‌اش با رگینه اولسن. همین شباهت وضعیت مرد جوان به وضعیت خود کیرکگور است که نشان می‌دهد کنستانتیوس و مرد جوان به احتمال زیاد دو شخص جدا نیستند و ما با نوعی تحلیل حیات باطن روبه روییم که در آن، یک فرد هم‌زمان نقش بیمار و روانکاو را بازی می‌کند. تکرار از مرد جوانی حرف می‌زند که می‌خواهد از مرحله زیباشناختی به مرحله دینی برسد، اما در این کار شکست می‌خورد و صرفا خود قدیمی‌اش را از نو می‌آغازد. برخلاف ایوب در کتاب مقدس که سرآخر توانست به تکرار حقیقی نایل شود و هر آن‌چه را از دست داده بود از نو به چنگ آورد.

درس‌های فروید برای زندگی (مدرسه زندگی)

  • 100,000 تومان

زیگموند فروید را پدر روان‌کاوی می‌دانند. فروید(1939-18569) متخصص فیزیولوژی، پزشک و روانشناس بود و بیشتر سال‌های عمر خود را در وین، پایتخت اتریش، گذراند. او اندیشه‌هایی انقلابی در باب بخش ناخودآگاه‌ذهن، سازوکار واپس‌زنی، معنای رویاها و روش‌های بالینی درمان بیماران از طریق گفتگو ارائه داد. در این کتاب باپاره‌ای از یافته‌های ژرف او در بزرگترین و مهم‌ترین نوشته‌هایش آشنا می‌شوید. نویسندگان کتاب‌های «درس‌های زندگی»، از مجموعه«مدرسه زندگی»، متفکرانی بزرگ را بر می‌گزینند و اندیشه‌هایی را در کار آنان برجسته می‌کنند که بیشترین ارتباط را با دنیای امروز دارند.این کتاب‌ها نشان می‌دهند که آرای متفکران بزرگ گذشته هنوز درس‌هایی مهم و الهام‌بخش برای ما دارد. این کتاب را را پرفسور برت کار نوشته است، عضو ارشد تحقیقات بالینی روان‌درمانی و بهداشت روان کودکان و عضو هیئت امنای موزه فروید. او در شهر لندن به روان‌درمانی اشتغال دارد.

1  صفحه‌ی 1