سما قرايي


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
چگونه به استقبال ملال برویم
  • 120,000 تومان
  • با تخفیف: 120,000 تومان
کاپیتالیسم را دوباره خواندن (مجموعه مدرسه زندگی)
از چیزهای ارزان بیزار بودن (مدرسه زندگی)
  • 20,000 تومان
  • با تخفیف: 20,000 تومان
چگونه شریک زندگی‌مان را انتخاب کنیم (مدرسه زندگی)
چگونه به استقبال بطالت برویم (مدرسه زندگی)
  • 27,000 تومان
  • با تخفیف: 27,000 تومان
چگونه جایی را خانه خود کنیم
  • 27,000 تومان
  • با تخفیف: 27,000 تومان
اندر مزایای تنبلی (در ستایش بازی و تن‌آسایی و تعطیلات)
چگونه در شهر زندگی کنیم
  • 55,000 تومان
  • با تخفیف: 55,000 تومان
قطارهای مراقبت ویژه
  • 10,000 تومان
  • با تخفیف: 10,000 تومان
واهمه‌های با نام و نشان (نامه‌هایی به دوبنکا)
چگونه به ورزش فکر کنیم (مدرسه زندگی)
  • 65,000 تومان
  • با تخفیف: 65,000 تومان
چگونه رنج بکشیم
  • 75,000 تومان
  • با تخفیف: 75,000 تومان

چگونه به استقبال ملال برویم

  • 120,000 تومان

آخرین بار کی کسل شدید؟ سکون و بی‌تحرکی گاه چنان یاس‌آور است که آدم را از پا می‌اندازد، ولی ما در دنیای مدرن از آن سوی بام افتاده‌ایم. ما در عصری بی‌قرار و پر تب و تاب زندگی می‌کنیم. همواره مشغول بودن ظاهرا هیجان‌انگیز است، ولی از لحاظ عاطفی آشفته‌مان می‌کند و قوای ذهنی‌مان را تحلیل می‌برد. اما چطور به توازنی درونی برسیم تا از کنار تجربه‌های زندگی سرسری نگذریم و درست درک‌شان کنیم؟ این کتاب از نیاز به پرورش کنجکاوی و خودشناسی دفاع می‌کند و از این که چطور از لحظات بیکاری و معاشرت لذت ببریم. نویسنده کتاب بر مبنای اصول روانکاوی، عصب‌شناسی و همچنین ادبیات تاکید می‌کند که باید خواسته‌ها و اهداف‌مان را بشناسیم، ذخایر درونی‌مان را تجدید کنیم، و به این ترتیب، بیش از پیش با زندگی پیوند برقرار کنیم تا تجربیات‌مان عمق و معنای بیشتری بیابد.

کاپیتالیسم را دوباره خواندن (مجموعه مدرسه زندگی)

  • 29,000 تومان

ابعاد مختلف کاپیتالیسم مدرن ما را دل‌زده کرده است و امید ما به تغییر هم زیادی خوش‌بینانه یا حتی ساده دلانه می‌نماید. ولی خوشبختانه کاپیتالیسم اساسا طوری است که می‌توان تغییرش داد و اصلاحش کرد. مشکلات ما در کاپیتالیسم نه از پول، قوانین یا سیاست‌ها بلکه از ذهن و روان ما ناشی می‌شود. اولین گام برای اصلاح کاپیتالیسم درک شفاف‌تر فعل و انفعالات عاطفی و سازوکار روانی‌مان است.

از چیزهای ارزان بیزار بودن (مدرسه زندگی)

  • 20,000 تومان

ما از چیزهای ارزان بدمان نمی‌آید، اما اغلب طوری رفتار می‌کنیم که انگار بدمان می‌آید. آن طور که باید و شاید قدر چیزهایی را که دوروبرمان هست و ارزش چندانی هم ندارند نمی‌دانیم مثلا آسمان شب، مداد، نیمرو، زیپ یا حتی گرفتن دست فردی دیگر. در این کتاب بررسی می‌کنیم چطور ممکن است رفته رفته از شرایط فعلی دل‌زده شویم و برای چیزهای پرزرق و برق، گران‌قیمت و دور از دسترس ماتم بگیریم و در عین حال، چطور به خودمان رجوع کنیم، شگفتی‌های درون‌مان را دریابیم و قدرشان را بدانیم.

چگونه شریک زندگی‌مان را انتخاب کنیم (مدرسه زندگی)

  • 135,000 تومان

انتخاب شریک زندگی، با توجه به ابعاد مختلف زندگی معاصر است. ولی ابعاد مختلف زندگی مدرن- یعنی رفت و آمد بیشتر از این سر دنیا به آن سر دنیا، آزادی‌های اجتماعی و فرصت‌های شغلی گسترده‌تر (گرچه با ساعات کاری بیشتر) - موجب شده پیدا کردن شریک زندگی دیگر آن‌قدر ها دشوار و مهم نباشد. سوزان کوییلیام ما را در فرآیند پیدا کردن شریک مناسب راهنمایی می‌کند. او با ارجاع به منابع فرهنگی غنی در این زمینه و با اتکا به پیش‎زمینۀ کار خود در روانکاوی روابط عاشقانه، انتخابِ شریک زندگی را سیروسلوکی در مسیر خودسازی می‌داند، سیروسلوکی که کمک می‌کند خودمان، دیگران و زندگی را بهتر بشناسیم و بدانیم چطور می‌خواهیم زندگی کنیم.

چگونه به استقبال بطالت برویم (مدرسه زندگی)

  • 27,000 تومان

آخرین بار که فرصت کردید کسل شوید کی بود؟ سکون و بی تحرکی گاه چنان یاس‌آور است که آدم را از پا می‌اندازد، ولی ما در دنیای مدرن از آن سوی بام افتاده‌ایم. ما در عصری بی‌قرار و پر تب و تاب زندگی می‌کنیم. مشغولیت لاینقطع ظاهرا هیجان انگیز است، ولی از لحاظ عاطفی آشفته‌مان می‌کند و قوای ذهنی‌مان را تحلیل می‌برد. چطور به توازنی درونی برسیم و از کنار تجربه‌های زندگی سرسری نگذریم و درست درک‌شان کنیم؟ نویسنده این کتاب از نیاز به پرورش کنجکاوی و خودشناسی دفاع می‌کند و نیز لذت بردن از لحظات بیکاری و معاشرت رو در رو. او بر اساس روانکاوی، عصب‌شناسی و همچنین ادبیات تاکید می‌کند که پسندها و اهدافمان را دریابیم و ذخایر درون‌مان را تجدید کنیم. نویسنده می‌خواهد با این کتاب خواننده را با انگیزه‌تر از پیش به زندگی‌اش پیوند دهد تا تجربیاتش عمق و معنای بیشتری پیدا کند.

چگونه جایی را خانه خود کنیم

  • 27,000 تومان

آیا خانه واقعا همان ساختمان است؟ درزمانه‌ای که مرز بین کار و زندگی خانگی محو و محوتر می‌شود، و فن‌آوری مدرن قلمرو عمومی را وارد فضایی کرده که زمانی حریم شخصی و خصوصی بوده، ادوارد هالیس از معنای خانه ساختن، یعنی جایی را خانه و کاشانه خود کردن، در دنیای امروز برای ما صحبت می‌کند. این کتاب کند و کاوی است در معنای حریم عمومی و خصوصی، اهمیتی که برای اشیاء فیزیکی قائلیم و انتظاراتی که از محیط خانگی‌مان داریم. نویسنده از ما می خواهد که در برداشت‌مان از مفهوم خانه و کاشانه تجدید نظر کنیم.

اندر مزایای تنبلی (در ستایش بازی و تن‌آسایی و تعطیلات)

  • 68,000 تومان

این کتاب‌ها فلسفه را ساده نمی‌کنند بلکه ازابهت هراس‌آور فلسفه می‌کاهند. خواننده ممکن است خواندن این کتاب‌ها را به امید یافتن پاسخ‌های روشن آغاز کند: پاسخی برای مسئله‌ی تنهایی‌اش، چرایی مرگ، منشأ ملال و دل‌زدگی ... اما انتظار اینکه کتابی یا کسی در چند صفحه یا فلان تعداد نکته به ما بگوید چطور زندگی کنیم و چگونه خوشبخت شویم، در واقع یک جور انکار مسئولیت شخصی انسان است. پاسخی قطعی و ابدی که مناسب حال همه کس باشد وجود ندارد. کتاب‌هایی که چنین مدعاهایی دارند قطعا فریبکارند. کتاب‌های این مجموعه نسخه نمی‌پیچند و سیاهه‌ای از اعمال نیک و بد پیش روی شما نمی‌گذارند؛ بلکه می‌خواهند به فهم بهتر زندگی و پرسش‌ها و تجربه‌هایمان کمک کنند؛ چراغی بیفروزند تا در این اتاق تاریک زندگی و در لحظات دشوار، درکمان از پرسش‌های بی پایان انسانی روشن‌تر شود، بدانیم فیلسوفان و حکیمان جهان به این پرسش‌ها چطور فکر کرده‌اند؛ تا با فهم دقیق تر و دیدی بازتر بتوانیم در زندگی‌مان تصمیم بگیریم، مسئولیت تصمیم‌مان را شجاعانه بر عهده بگیریم و با عواقب تصمیم‌هایمان آگاهانه روبرو شویم.‌

چگونه در شهر زندگی کنیم

  • 55,000 تومان

ارتباط ما با شهر خیلی شبیه به ارتباط ما با آدم‌هاست. شهرها در عین حال که می‌توانند فرح‌بخش، سخاوت‌مند و الهام‌بخش باشند، این قابلیت را دارند که خطرناک، بی‌ثبات و غیرقابل درک شوند. با کتاب حاضر می‌خواهیم به این ارتباط هدف ببخشیم و آن را بارور سازیم. هیوگو مک‌دانلد بر این باور است که باید شهر را حس کنی تا آن را دریابی. او نمی‌گوید پهنای پیاده‌رو استاندارد چه‌قدر است، ولی نشان می‌دهد چه‌طور با چشم باز در خیابان قدم بزنید و درباره‌ی هر آن‌چه شهر به شما عرضه می کند خوب تامل کنید. این کتاب به شما کمک می‌کند حتی در شهر حسی انسانی داشته باشید.

قطارهای مراقبت ویژه

  • 10,000 تومان

اوایل سال 1945 است و آلمان دارد در جنگ شکست می‌خورد. داستان در دهکده‌ای می‌گذرد که راوی در ایستگاه راه‌آهن آن مشغول کار است و شاهد عینی بسیاری از وقایع. روای جوانی است که از یک سو درگیر ماجراهای عشقی است و از سوی دیگر نمی‌تواند به جنگی که هنوز ادامه دارد بی‌اعتنا بماند.

واهمه‌های با نام و نشان (نامه‌هایی به دوبنکا)

  • 28,000 تومان

واهمه‌های بی‌نام و نشان مجموعه نامه‌هایی است که بهومیل هرابال (1914ـ1997) در خلال سال‌های 1989 تا 1991 برای ایپریل گیفورد (که هرابال به زبان خودش او را دوینکا می‌نامید) نگاشته اما هرگز پست نکرده است. این نوشته‌های گاهشمار تمامی رویدادهای شاخص زندگی اوست که اغلب اوقات از پشت پنجره کافه‌هایی که پاتوقش بودند شاهدشان بوده است. هرابال، با همان روایت گرمی که به شیوه جریان سیال ذهن بازگو می‌شود و مشخصه سبک او شده، شرحی طنزآمیز و گاه تکان‌دهنده از زندگی در پراگ تحت اشغال نازی‌ها، پراگ تحت سلطه کمونیسم و بعد وجد کوتاه‌مدت پس از انقلاب 1989 ارائه می‌کند. تکه‌هایی هم از خاطرش از سفر به برتانیا و ایالات متحده آمریکا می‌رود. واهمه‌های با نام و نشان ترکیبی است خارق‌العاده از تاریخچه شخصی و تداعی‌های ذهنی در نثری شاعرانه.

چگونه به ورزش فکر کنیم (مدرسه زندگی)

  • 65,000 تومان

اغلب این‌طور به نظر می‌رسد که هستی ما دوگانه است: ذهن و بدن، جسم و روح، تحرک و تفکر. وقتی در دفتر کار یا اتاق مطالعه‌مان هستیم، «کارگردانی ذهنی» هستیم که جسمی زائد داریم؛ وقتی هم که در باشگاه ورزشی هستیم، حرکات کششی می‌کنیم، می‌دویم و وزنه می‌دنیم، ذهن‌مان بیکار است. دیمن یانگ این دوگانه‌انگاری را زیر سوال می‌برد و معتقد است که با ورزش کردن هم می‌توان جسم را پرورش داد و هم ذهن را...

چگونه رنج بکشیم

  • 75,000 تومان

هر قدر که ثروتمند باشیم و هر تعداد که رفیق شفیق داشته باشیم، باز درد از دست دادن، شکست یا ناامیدی را در زندگی می‌چشیم. واکنش معمول این است که رنج را به بهترین شکل تاب آوریم و زندگی‌مان را از سر بگیریم. اما راه حل کریستوفر همیلتون برای این مشکل متفاوت است. او با تمرکز بر رنج در محیط خانواده، عشق، بیماری و مرگ، راه‌های سازنده‌ای را بررسی می‌کند تا با کمک آن‌ها رنج را بپذیریم و از این طریق بینشی منحصر به فرد نسبت به شرایط‌مان پیدا کنیم. همیلتون به نمونه‌های درخشانی از تاریخ، ادبیات و علم اشاره‌ می‌کند و نشان می‌دهد چطور می‌توانیم رنج را منبع ارزشمندی از روشنگری ببینیم که به هستی‌مان شکل می‌بخشد.

1  صفحه‌ی 1