زهرا ساعدي


فروشگاه ‌جیحون | مترجم | زهرا ساعدی

زهرا ساعدی، متولد 19 مرداد 1371 در تهران است. او در سال 1394 مدرک کارشناسی خود را در رشته مدیریت مالی از دانشگاه خوارزمی دریافت کرد. ترجمه کتاب را از سال 1396 شروع کرده است و در زمینه‌‌های روان‌شناسی و کودک و نوجوان فعالیت دارد. از آثارش می‌توان به ترجمه کتاب‌های «مادر بودن»، «وروجک تازه وارد»، «درک ارزش شکست»، «شرمساری در حضور دیگران: دیگران را خجالت ندهیم» و «من ترسو نیستم» اشاره کرد. از میان آثارش، به ناداستان‌هایی که در حوزه‌ی مسائل زنان بوده‌اند علاقه زیادی دارد زیرا از نظر او در این ناداستان‌ها کمتر از دغدغه‌های زنان صحبت شده است. او می‌گوید:« فعالیت‌هایی که منجر به بیشتر شنیده شدن صدای زنان بشود را دوست دارم». زهرا ساعدی معتقد است«با خواندن کتاب می‌شود بارها زیست، به شهرهای مختلف سفر کرد و به جای آدم‌های مختلف در دوره‌های متفاوت تاریخ زندگی کرد». کتاب‌هایی را که می‌توان به پیشنهاد او مطالعه کرد عبارتند از :«بلندی‌های بادگیر»، «جهان مکتوب»، «بازی تاج و تخت»، «غرور و تعصب» و «گهواره گربه».


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
شرمساری در حضور دیگران (دیگران را خجالت ندهیم)
  • 174,500 تومان
  • با تخفیف: 174,500 تومان
مادر ‌بودن (بهترین و سخت‌ترین شغل دنیا)
  • 85,500 تومان
  • با تخفیف: 85,500 تومان
درک ارزش شکست (راهنمایی برای روزهایی که خوب پیش نمی‌رود)
بئاتریس (مامور مخفی عملیات سر و ته)
  • 29,000 تومان
  • با تخفیف: 29,000 تومان

شرمساری در حضور دیگران (دیگران را خجالت ندهیم)

  • 174,500 تومان

زمانی که جان رانسن متوجه عصر جدیدی در شرمساری عمومی شد، تصمیم گرفت تحقیق کند. اول به نظر می‌رسید شرمساری عمومی دموکراتیک کردن عدالت است. اکثریت خاموش صدایی پیدا کرده بودند. اما با این صدا چه کردند؟ جان رانسن به نقاط مختلفی از جهان سفر کرد و با کسانی دیدار کرد که به صورت عمومی شرمسار شده بودند. بیشترشان آدم‌هایی معمولی و شبیه خودمان هستند، کسانی که فقط لطیفه‌ای ناخوشایند در شبکه‌های اجتماعی تعریف کرده‌اند. اما وقتی خطایشان آشکار شد، خشم جمعی مثل طوفان به آن‌ها هجوم آورد و باعث شد آزار ببینند، نابود شوند و شغل و جایگاه اجتماعی‌شان را از دست بدهند. آیا مستحق چنین تنبیهی هستند؟ آیا اعمال ما عادلانه است؟ یا از شرمسار کردن به عنوان نوعی کنترل اجتماعی استفاده می‌کنیم؟ این کتاب با در برداشتن فصلی در مورد تجربه‌ی شرمساری نویسنده، به زندگی مدرن پرداخته و صادقانه، تکان‌دهنده و بامزه است. کتاب سرشار از حقایقی در مورد خطاهای انسانی است که چشممان را به روی این خطاها و نقش ترسناکی که در آن بازی می‌کنیم باز می‌کند.

مادر ‌بودن (بهترین و سخت‌ترین شغل دنیا)

  • 85,500 تومان

مادر شدن، زندگی را تغییر می‌دهد‏‎، شادی‌آور است اما گیج‌کننده نیز هست، وظیفه‌ای دشوار در عین حال سترگ. در یک کلام مادری بهترین و بدترین شغل دنیاست. از مادری‌کردن به‌تنهایی تا فرزندخواندگی، از نامادری بچه‌های همسر بودن تا تحمل سقط جنین، روش‌های مختلفی برای مادر شدن وجود دارد. در این کتاب زنان برجسته‌ای گرد آمده‌اند تا از شکل‌های زیبا، دلخراش و باشکوه مادری صحبت کنند. این زنان با کنار زدن کلیشه‌ها و خط بطلان کشیدن روی شایعات، برداشت‌ها را از مادر بودن به چالش می‌کشند و دوست دارند شنیده شوند. این کتاب پر از تصویرهایی است که در ذهن می‌ماند و داستان‌هایی که قلبتان را می‌شکند و یا شما می‌خنداند. این کتاب در مورد عشق است. عشق در صحیح‌ترین شکلش، پیچیده، آزرده خاطر، مصالحه‌کرده و مناقشه‌گر. یک لحظه داغ داغ و لحظه‌ای دیگر به سردی یخ. واقعی‌ترین شکل عشق و همان چیزی که در مادری وجود دارد: خشم، عصبانیت، ستایش. همه در یک زمان و در مورد جاهای عجیبی است که عشق مادران را می‌برد، احساسات عجیب و غریبی که بیدار می‌کند و مسیرهای پرپیچ و خمی که مادران طی می‌کنند. چون مادری کردن همزمان همه چیز است، شادی و درد، خشم و لطافت، نور و سایه. کوتاه سخن، عشق واقعی.

درک ارزش شکست (راهنمایی برای روزهایی که خوب پیش نمی‌رود)

  • 95,500 تومان

زندگی بافتی است که همه‌ی جنبه‌های وجود، خوب و بد، را در آن تجربه می‌کنیم و می‌توانیم کاملا قدردان‌شان باشیم. داستایفسکی نوشته است: هر چه شب تاریک‌تر باشد، ستاره‌ها درخشان‌تر است. اگر چه ما انسان‌های ناکامل نمی‌توانیم امیدوار باشیم همه چیز را در زمان خودش درک کنیم، زندگی در نهایت درس‌هایی که نیاز داریم را به ما می‌آموزد، البته اگر بخواهیم یاد بگیریم. الیزابت دی، نویسنده و پادکست‌ساز، درس‌هایی که از زندگی خودش و گفتگو با مهمان‌های پادکستش گرفته را در کتاب درک ارز شکست آورده است. کتاب با نقل قول‌های کاربردی و الهام‌بخش مهمانان، که با دقت انتخاب شده‌اند و در مورد شکست در عرصه‌های مختلف از جمله امتحانات، زندگی مشترک و استرس شدید هستند، راهنمایی جامع برای تبدیل شکست‌ها به پیروزی است و در عین حال به لذت‌بخشی گفتگو با دوستی خوب است که حال آدم را بهتر می‌کند.

بئاتریس (مامور مخفی عملیات سر و ته)

  • 29,000 تومان

نقشه فوق سری بئاتریس زینکر، عملیات کله پا، بالاخره شروع شده و حسابی هیجان‌زده‌اش کرده. اما وقتی بئاتریس بدون فکر یکی از جایزه‌های کله پا را که رویش با جوهر طلایی نوشته سخت‌گیرترین به معلمش خانم تمرک می‌دهد، مجبور می‌شوند عملیات را متوقف کنند تا کسی بهشان مشکوک نشود. لباس مبدل پوشیدن کاری نیست که بئاتریس توی آن استاد باشد... تازه، هم‌کلاسی‌اش وس هم حسابی دوست دارد شناخته شود. وقتی بئاتریس جایزه وس را اشتباهی به یکی دیگر می‌دهد، خودش و بهترین دوستش لنی، باید راهی برای بزرگ‌تر کردن حلقه عملیاتشان پیدا کنند تا دوباره عملیات کله پا و خودشان را از دردسر نجات دهند.

صفحه‌ی 1