رامين رامبد


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
پشت پرده ریاکاری (چگونه به هر کس دروغ می‌گوییم به ویژه به خودمان)
آینده ذهن (کندو کاوی علمی برای فهمیدن بهسازی و توانمندسازی ذهن)
گیتی از هیچ (چرا به جای هیچ چیزی هست)
  • 25,000 تومان
  • با تخفیف: 25,000 تومان
نابخردی‌های پیش‌بینی‌پذیر (نیروهای پنهانی که به تصمیمات ما شکل می‌دهند)
استیون هاکینگ (ذهنی رها)
  • 24,000 تومان
  • با تخفیف: 24,000 تومان
فیزیک ناممکن‌ها (بررسی علمی دنیای فیزرهامیدان‌های نیرو دورفرستی و سفر در زمان)

پشت پرده ریاکاری (چگونه به هر کس دروغ می‌گوییم به ویژه به خودمان)

  • 125,000 تومان

بیشتر ما خودمان را دست‌کار در نظر می‌گیریم، اما، همگی‌مان دست به دغل‌کاری می زنیم. در هر جایی رفتارهای عاری از اخلاق هست: از مراکز حکومتی گرفته تا بورس، از کلاس درس گرفته تا کارخانه. هیچ یک از ما در مصونیت نیستیم، خواه دروغی مصلحت‌آمیز بگوییم تا دردسری را رفع و رجوع کنیم خواه در صورت هزینه‌ها «یک کوچولو» دست ببریم تا منفعتی کسب کنیم. در پشت پرده ریاکاری می‌بینیم که دغل کاری بر خلاف تصور معمول بر پایه رفتار خردمندانه هزینه ـ فایده نیست. به واقع نیروهای نابخردانه‌ای که به شمار نمی‌آوریم، اغلب بر رفتار اخلاقی یا غیر اخلاقی ما حکم می‌رانند. آریلی نشان می‌دهد که چرا گفتن بعضی دروغ‌ها ساده‌تر است، چه چیزی ما را در کارهای تجاری و سیاسی به ریاکاری سوق می‌دهد، رفتارهایی که هم به عمدند و هم به سهو. آریلی نمونه‌های فردی و سازمانی متعددی را به ما نشان می‌دهد، تا ببینیم رفتار غیراخلاقی چگونه بر همه ما تاثیر می گذارد، و از آن جالب‌تر حتی هنگامی که خودمان در جایگاه رفیع معیارهای اخلاقی تصور می‌کنیم، عملا بازیگر پرجنب و جوش صحنه ریاکاری هستیم. اما پایان شب سیه سپید است. خواهیم دید که چه کنیم تا درستکار بمانیم، و با چه ترفندهایی خودمان را از شر دغل‌کاری دور نگه داریم. دن آریلی در پشت پرده ریاکاری شیوه نگریستن ما به خودمان، کارهایمان، و نیز دیگران را دگرگون می‌سازد.این کتاب در بخش بوی کاغذ در سایت متمم معرفی شده است.

آینده ذهن (کندو کاوی علمی برای فهمیدن بهسازی و توانمندسازی ذهن)

  • 55,000 تومان

ما آدم‌ها، پیچیده‌ترین ماشین طبیعت را با خود حمل می‌کنیم، و آن چیزی نیست جز مغز، ساخته‌ شده از صدها میلیارد نورون و ارتباطات بین آن‌ها. و در همانندی با کامپیوتر، این سخت‌افزار را نرم‌افزاری هست که ذهن می‌نامیمش. همه‌ی دیدگاه‌ها، برداشت‌ها، و بینش‌های ما و نیز خلق و خو، رفتار و روحیات‌مان، از این (ترافزار) سرچشمه می‌گیرد. از نبوغ گرفته تا دیوانگی، این مغز است که ما را در این جهان به پیش می‌برد. بنابراین تردیدی وجود ندارد که مغز و کارکردهایش، به دلیل پیچیدگی ساختاری و عملکردی، از دیرباز ریشه در راز آلودگی داشته‌اند و شناخت آن‌ها دل‌مشغولی کمابیش هر کسی بوده که دستی بر آتش علم و دانش داشته است. در کتاب حاضر، میچیو کاکو، فیزیکدان و نویسنده نام‌ آشنا، از حیطه‌ی تخصصی خود بیرون آمده و ما را به گشت و گذاری در این سرزمین به نسبت ناشناخته می‌برد. خواننده، در کنار آشنایی با ساختار و سازوکار مغز، با تکنولوژی‌های مرتبط روبه‌رو می‌شود و می‌فهمد که دانشمندان در این وادی چگونه پیش می‌روند و آخرین دستاوردها چیست، چگونه می‌توان به مدد این تجهیزات، بر ناتوانی‌های جسمانی ناشی از بدکاری مغز چیره شد، آیا تله‌پاتی و روان‌جنبانی شدنی است؟

گیتی از هیچ (چرا به جای هیچ چیزی هست)

  • 25,000 تومان

کراوس استدلال می‌کند، دانشمندان از نظر تاریخی بر مباحث و موضوعات چالش‌برانگیز تمرکز داشته‌اند - مثلا سردرآوردن از چگونگی کارکرد واقعی گیتی، که سرانجام به بهبود کیفیت زندگی ما کمک می‌کند. اکنون، در داستان کیهان‌شناختی مستحکم و روشنگرانه‌ای، فیزیکدان نظری پیشتاز، لارنس کراوس دست به تشریح پیشرفت‌های علمی انقلابی نوینی می‌زند که اساسی‌ترین پرسش‌های فلسفی را به سوی خود جلب می‌کند. به عنوان یکی از چند دانشمند برجسته‌ای که فعالانه از فراز مغاک بین علم و فرهنگ مردمی در آمد و شد است، کراوس نشان می‌دهد که علم مدرن به این پرسش پاسخ می‌دهد که چرا به جای هیچ چیزی هست، آن هم با نتایجی شگفت‌انیز و افسون‌کننده.

نابخردی‌های پیش‌بینی‌پذیر (نیروهای پنهانی که به تصمیمات ما شکل می‌دهند)

  • 165,000 تومان

چرا سردرد ما پس از خوردن آسپیرین یک سنتی باقی می‌ماند، ولی بعد از خوردن آسپیرین 50 سنتی از بین می‌رود؟ چرا وقتی معده‌مان دیگر جا ندارد، باز هم سراغ بوفه مجانی می‌رویم؟ چرا بابت یک فنجان قهوه 4/15 دلار می‌دهیم در حالی که تا همین چند سال پیش بابت آن کم‌تر از یک دلار می‌پرداختیم؟ وقتی زمان تصمیم‌گیری در زندگی‌مان می‌رسد، فکر می‌کنیم کنترل اوضاع در دست‌مان است، فکر می کنیم انتخاب‌هایی هوشمندانه و خردمندانه انجام می‌دهیم. ولی آیا به راستی چنین است؟خلاصه‌ای از این کتاب در پادکست فارسی بی‌پلاس ارائه شده است.و این کتاب در بخش بوی کاغذ در سایت متمم معرفی شده است.

استیون هاکینگ (ذهنی رها)

  • 24,000 تومان

در این مجلد، خواننده نه تنها با زندگی شخصی، که به تناسب با کارها و نظریات این غول علم آشنا می‌شود و پی می‌برد که ساختاری علمی چگونه پا می‌گیرد و چرا به گونه‌ای تناقض‌آمیز به دست سازنده‌اش ویران می‌شود تا دیدگاهی اصلاح شده از واقعیت به دست آید، همین است که بنای علم را چنین شکوهمند می‌سازد.

فیزیک ناممکن‌ها (بررسی علمی دنیای فیزرهامیدان‌های نیرو دورفرستی و سفر در زمان)

  • 50,000 تومان

دانستن اینکه در دنیا چه فعالیت‌های علمی در جریان است برای همه ما به خصوص جوانان مفید و حتی ضروری است. آگاهی از دستاوردهای نوین دانشمندان کمک می‌کند تا جایگاه خود را در عرصه علوم و فناوری جهان بشناسیم. کتابی کاملا تشریحی و غیر فلسفی که امکان شناخت و پیش‌بینی تکنولوژی‌های آینده را برای خواننده ممکن می‌کند.

صفحه‌ی 1