حميد سمندريان


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
هرکول و طویله اوجیاس (نمایش‌نامه)
  • 28,000 تومان
  • با تخفیف: 28,000 تومان
فیزیکدان‌ها (نمایشنامه)
  • 72,000 تومان
  • با تخفیف: 72,000 تومان
بازی استریندبرگ (نمایش‌نامه)
  • 75,000 تومان
  • با تخفیف: 75,000 تومان
آماندا (نمایش‌نامه)
  • 60,000 تومان
  • با تخفیف: 60,000 تومان
دوزخ (نمایش‌نامه)
  • 30,000 تومان
  • با تخفیف: 30,000 تومان
دایره گچی قفقازی (نمایش‌نامه)
  • 53,000 تومان
  • با تخفیف: 53,000 تومان
زندگی گالیله (نمایش‌نامه)
  • 80,000 تومان
  • با تخفیف: 80,000 تومان
خشم شدید فیلیپ هوتس (نمایش‌نامه)
  • 45,000 تومان
  • با تخفیف: 45,000 تومان
غروب روزهای آخر پاییز و پنچری (نمایش‌نامه)
  • 50,000 تومان
  • با تخفیف: 50,000 تومان
ازدواج آقای می‌سی‌سی‌پی (نمایش‌نامه)
  • 75,000 تومان
  • با تخفیف: 75,000 تومان
ملاقات بانوی سالخورده (نمایش‌نامه)
  • 75,000 تومان
  • با تخفیف: 75,000 تومان
باغ‌وحش شیشه‌ای (نمایش‌نامه)
  • 45,000 تومان
  • با تخفیف: 45,000 تومان

هرکول و طویله اوجیاس (نمایش‌نامه)

  • 28,000 تومان

دورنمات در نمایش‌نامه هرکول و طویله اوجیاس برخلاف همیشه و تفکر دیگر آثارش، این‌بار سعی می‌کند که خوش‌بین باشد و انسان را تغییرپذیر نشان دهد. او در این نمایش‌نامه با الهام از کاراکترهای آثار کلاسیک یونانی همچون سوفوکل، سعی در نشان دادن تعارض بین نیروهای مافوق بشری و عملکرد انسان را دارد. (حمید سمندریان)

فیزیکدان‌ها (نمایشنامه)

  • 72,000 تومان

بشر با هر نگاهی که به طبیعت دارد، ابزار جرم می سازد. مهم نیست که این جرم را چه کسی مرتکب می شود، مهم این است که بشر قدرت خودش را در کشف طبیعت به کار می گیرد تا جنایت کند. پس یک دانشمند باید خودش را به فراموشی بزند، حتی اگر لازم باشد خودش را به دیوانگی بزند و برای جلوگیری از جنایتی بزرگ مرتکب جنایت کوچک تری شود. مثل موبیوس در فیزیک دان ها. دورنمانت معتقد است که هرگاه چیزی از ذهن بشر فقط یک بار عبور کند، بالاخره روزی در جایی عملی می شود. بنابراین در این نمایشنامه انسان به مبدا خودش می رشد، انسانی بدون قدرت و بدون نیاز به دانستن اسرار طبیعت، چون انسان به محض دانستن فرمول های طبیعت به جنایت دست خواهد زد.

بازی استریندبرگ (نمایش‌نامه)

  • 75,000 تومان

دورنمات بازی استریندبرگ را براساس نمایشنامه «رقص مرگ» اثر آگوست استریندبرگ نوشت. او در این بازنویسی چکیده و تم را دست مایه نمایشنامه قرار داد و پرسوناژهای دیگر را حذف کرد و فقط براساس سه کاراکتر اصلی نمایشنامه را طراحی کرد، و نتیجه آن به یک نگاه مدرن و یک مدل موفق و قوی تر از اصل نمایشنامه تبدیل شد. دورنمات در این اثر تقابل و تضاد را به یک مفهوم کلی تبدیل می کند و هیچ کدام از کاراکترها را ظالم معرفی نمی کند، چون انسان ظالم برای دورنمات معنی ندارد. بازی استریندبرگ یکی از محکم ترین و افراطی ترین، درام هایی است که روابط زن و مرد را بی پروا و هولناک نشان می دهد.

آماندا (نمایش‌نامه)

  • 60,000 تومان

حالا صبح است، ببینید در دنیا چه چیزهای اطمینان‌بخشی وجود دارد، گل‌هایی که می‌شود پریشان کرد، علف‌هایی که انسان می‌تواند بکند و در دست‌هایش له کند. این دست‌ها نخواهند گفت: من نمی‌توانم فراموش کنم... نمی‌خواهم خاطراتم از من فرار کنند. این دست‌ها دوست ندارند، این دست‌ها یک روز صبح در حالی که تغییر کرده‌اند بیدار خواهند شد... این دست‌ها عاشق خواهند شد...

دوزخ (نمایش‌نامه)

  • 30,000 تومان

این مجسمه این‌جاست، هر وقت نگاش می‌کنم می‌فهمم که توی جهنم هستم. همه چیز از قبل پیش‌بینی شده‌س. هیچ‌وقت باور نمی‌کردم که چه حرف‌هایی درباره این‌جا می‌زدن... جهنم پر از وسایل شکنجه‌س، یادتونه؟ ولی جهنم دیگرانند... جهنم شما هستید...

دایره گچی قفقازی (نمایش‌نامه)

  • 53,000 تومان

من برشت... برای برقراری عدل در جهان بسیار اندیشه کردم. راه‌های چندی را آزمودم، که در پس آن، بی‌راهه نمودار شد. دیده‌ام که رادمردان جاودانه‌ی تاریخ برای نجات بشر کوشیده‌اند. با یک دایره‌ی ساده‌ی گچی، من دوستدار بشر بودم و از حامیان هنر، اما اندیشه‌هایم حتی با تمهید هنر نیز در تثبیت عدالت بشری کارساز نشد و ظلم هم‌چنان باقی ماند و زمانه عدل را دوباره به ظلم در آمیخت و سرنگون کرد... من امروز در زیر خاک طنین صدای خود را در انعکاس بمب ناپالم و فریاد مظلومان و شیمیایی‌شدگان می‌شنوم... 19 شخصیت 15 مرد 4 زن

زندگی گالیله (نمایش‌نامه)

  • 80,000 تومان

زندگی گالیله افراطی‌ترین درامی است که دوست دارم آن را اجرا کنم آن‌چه من در این نمایش‌نامه می‌بینم رنج‌های یک انسان نابغه و ژنی و محرومیت‌های یک کاشف و چیدن بال‌های انسانی است که قدرت پرواز پرندگان را دارد، اما در نهایت محکوم به سکوت می‌شود. روزگار مرگی صوری را به گالیله تحمیل می‌کند ولی ذات نبوغ در او ماندگار می‌ماند.

خشم شدید فیلیپ هوتس (نمایش‌نامه)

  • 45,000 تومان

انسان‌های ماکس فریش درون خود شخصیت‌های متفاوتی را آزمایش می‌کنند، یعنی کوک ساعت وجود آنها به عقب برمی‌گردد. فریش در موجودیت انسان را با همان اصالت خود به آزمایش می‌گذارد و اگر ما در نمایشنامه‌های او چندگونه بودن می‌بینیم منظور این است که کاراکترهای نمایشنامه‌های او چندبعدی هستند یعنی یک کاراکتر خودش را در کاراکترهای دیگر آزمایش می‌کند این فرضیه‌ای است که ماکس فریش با آن شخصیت‌های آثارش را تست می‌زند.

غروب روزهای آخر پاییز و پنچری (نمایش‌نامه)

  • 50,000 تومان

نویسنده: در نظر طبقات عادی مردم، ما نویسندگان از قدیم، از نظر اخلاقیات، هیولا محسوب شدیم !.... ولی همیشه این‌طور نماند. اول دنیا از ما وحشت کرد. ولی به مرور زمان فقط به همین علت که ما انسان‌های وحشی‌ای هستیم ، به ما علاقه‌مند شد. ما از نظر مرتبه اجتماعی چنان ترقی کردیم و شاخص شدیم که به دیده مافوق بشر نگاه‌مان می‌کردند... دادستان: من شما را زجر نمی‌دهم. شما خودتان، خودتان را زجر می‌دهید... برای شما مهم این است که بدانید ‌آیا کسی را کشته‌اید یا نکشته‌اید. انسان اغلب ‌آدم می‌کشد بدون این که خودش متوجه بشود... شما از حقیقت می‌ترسید.

ازدواج آقای می‌سی‌سی‌پی (نمایش‌نامه)

  • 75,000 تومان

در حین اجرای ازدوان آقای می‌سی‌سی‌پی ماشین زمان ناگهان از حرکت باز می‌ایستد، بازیگران به جای خود خشک می‌شوند، ولی یکی از آن‌ها خود را از درون بازی و اجرای نقش خویش رهایی می‌بخشد به جلوی صحنه می‌آید و با تماشاچی صحبت می‌کند، با صدایی بلند و آهنگین، درست مثل یک نقال و یا معرکه‌گیر، قسمت‌هایی از ماجرا را برای تماشاچیان تعریف می‌کند و دوباره به درون صحنه می‌رود. در این هنگام دوباره زمان به حرکت در می‌آید و ماجرا ادامه پیدا می‌کند. در ازدواج آقای می‌سی‌سی‌پی بیش از همه چیز رهایی از بند غل و زنجیرهایی که رعایت اصول به دست و پای هر درام‌نویس می‌زند، به چشم می‌خورد.

ملاقات بانوی سالخورده (نمایش‌نامه)

  • 75,000 تومان

در دراماتورژی دورنمات فقر نیرومندتر از ملاک‌های اخلاقی بشر است. در ملاقات بانوی سال‌خورده نیروی ثروت کلیه ملاک‌های با ارزش را بی‌اعتبار می‌کند و از بی‌گناهان جنایتکار می‌سازد. اما تقصیر به گردن هیچ‌کس نمی‌افتد چرا که قربانی و جلاد هر دو در بند و اسیر نیروهای مخرب یک دیگرند که از میان برداشتن‌شان تا به امروز ممکن نشده. زیرا همه رشته‌ها به هم مربوط‌اند و یقه مسئول خاصی را نمی‌توان چسبید. چون ما مطلق هستیم و به تاریخ بسته‌ایم. دورنمات در عدالت مطلق، بی‌عدالتی را معرفی می‌کند و در ایمان کفر را آدم‌های او مدام در تلاش‌اند که در این دنیای بی‌در و پیکر و وانفسا تغییری ایجاد کنند. همگی با فکر و قصدی استثنایی پا به میدان می‌گذارند ولی دن کیشوت‌وار مسخره می‌شوند و لای پره‌های آسیا می‌افتند.

باغ‌وحش شیشه‌ای (نمایش‌نامه)

  • 45,000 تومان

این فکر به مغز اون هجوم آورد که مرد جوونی رو برای لورا دست و پا کنه. قیافه خیالی این جوون، مثل شبح یک هیولای مبهم تو آپارتمان سایه انداخت. به ندرت شبی می‌گذشت که از این موجود، از این روح، از این امید خانواده ما صحبتی به میون نیاد. اگر هم صحبتی از اون نمی‌شد، فکرش توی چهره پریشان مادرم و چشم‌های هراسان و رفتار معصومانه خواهرم پیدا بود، انگار حکمی بود که دادگاه تقدیر برای محکومیت خانواده وینگ‌فیلد صادر کرده بود.

1  صفحه‌ی 1