اكبر معصوم بيگي


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
دکارت
  • 16,000 تومان
  • با تخفیف: 16,000 تومان
ارسطو
  • 18,000 تومان
  • با تخفیف: 18,000 تومان
هایدگر
  • 19,000 تومان
  • با تخفیف: 19,000 تومان
دموکریتوس
  • 17,000 تومان
  • با تخفیف: 17,000 تومان
هگل
  • 17,000 تومان
  • با تخفیف: 17,000 تومان
مارکس
  • 15,000 تومان
  • با تخفیف: 15,000 تومان
3 پژوهش در جامعه‌شناسی هنر (پرودون مارکس پیکاسو ماکس رافائل)
درآمدی بر ایدئولوژی
  • 50,000 تومان
  • با تخفیف: 50,000 تومان
درآمدی تاریخی بر نظریه اجتماعی
  • 65,000 تومان
  • با تخفیف: 65,000 تومان
ذهن ارتجاعی (محافظه‌کاری از ادموند برک تا سارا پیلن)
جستارهایی درباره توماس مان
  • 28,000 تومان
  • با تخفیف: 28,000 تومان

دکارت

  • 16,000 تومان

دوگانگی ذهن و تن، که دکارت به مدد آن با چنان مهارتی پی به شناخت ما می‌برد و بنیاد معرفت‌شناختی کهن را دیگرگون می‌کند، اکنون بیش‌تر به زندان می‌ماند تا پارادایمی مشکل‌گشا. کوشش سراسر عمر دکارت وقف توجیه و توصیف یگانگی در عین بیگانگی ذهن و تن و بیگانگی در عین یگانگی این دو جوهر شد. ولی قدر مسلم آن است که نیندیشیدن درباره آن محال می‌نماید. چه بخواهیم چه نخواهیم، دکارت را باید آغازگاه کوشش برای فهم خودمان و نسبت‌مان با جهان قرار دهیم؛ زیرا هر چند با ظهور دکارت مشکلاتی رومی‌نماید، نیز ممکن است فلسفه او راه‌حل‌هایی برای بسیاری از مشکلات دربرداشته باشد.

ارسطو

  • 18,000 تومان

ارسطو فیلسوف بلندآوازه روزگار باستان نه تنها در زیست‌شناسی، جهان‌شناسی، طبیعت‌شناسی و بسیاری از رشته‌های علمی دیگر سرآمد همگنان خود در عهد کهن است و نخستین تدوین‌کنندهمنطق صوری به شمار می‌آید، بلکه با نگاه دقیق علمی به طبقه‌بندی «بوطیقا»ی نمایش و انواع ادبی نیز می‌پردازد. اندیشه‌هایی که ارسطو در فن شعر (بوطیقا) طرح و تدوین می‌کند بنیاد کلی نظریه انتقادی غرب را فراهم می‌آورد و از این رو ارسطو را به حق می‌توان فیلسوفی هنجارگذار در زمینه نقد ادبی به شمار آورد.

هایدگر

  • 19,000 تومان

انقلاب مارتین هایدگر، فیلسوف و اندیشه‌ور بلندآوازه آلمانی، در فلسفه، که گستره پهناوری از نحله‌های فکری و فلسفی گوناگونی چون پدیدارشناسی و اگزیستانسیالیسم (سارتر)، هرمنوتیک (گادامر)، پساساختارگرایی و پسامدرنیسم (فوکو و دریدا) روان‌کاوی (لکان)، تاریخ (ئی. پی. تامپسون) و... را دربرمی‌گیرد، همواره زیر سایه سنگین و مرگ‌بار همکاری او با ارتجاع فاشیستی حزب نازی قرار داشته است و بسیاری کسان بر آن‌اند که به هیچ روی نمی‌توان فلسفه و کار و بار فکری او را از کردار سیاسی و گرایش او با نازیسم جدا کرد. با این همه، تاثیر شگرف و دیرپای فلسفه هایدگر بر سیر اندیشه سده بیستم، و درست تا همین امروز، چنان فراخ بوده است که شناخت اندیشه را ناگزیر می‌سازد.

دموکریتوس

  • 17,000 تومان

دموکریتوس، فیلسوف بزرگ یونانی، را پایه‌گذار نظریه اتمی دانسته‌اند. البته مورخان سهم لئوکیپوس را نادیده نگرفته‌اند، با این همه، دموکریتوس است که از نظریه اتم‌باوری نظامی جامع و کلی پرداخت که فیزیک، کیهان‌شناسی، روان‌شناسی و یزدان‌شناسی را نیز دربرمی‌گیرد. همچنین گفته‌اند که درباره گستره پهناوری از موضوع‌ها، از جمله ریاضیات، اخلاق، نقد ادبی، انسان‌شناسی و نظریه زبان نیز قلم زده است. بیش‌تر آثار دموکریتوس از میان رفته است و جز نقل قول‌هایی درباره اخلاق چیزی از او برجا نمانده است و اگر ارسطو در برخی آثار خود به بحث و انتقاد از آرای دموکریتوس نمی‌پرداخت، بی‌گمان بسیاری از نکته‌های نغز اندیشه فلسفی او بر ما پوشیده می‌ماند.

هگل

  • 17,000 تومان

هگل و حلقه همراه او (شلینگ و هولدرلین)،درینا، در آغاز جوانی و تحصیل در دانشگاه، از دغدغه ارتباط سه‌گانه خدا، انسان و جهان فارغ نبودند و به ویژه آن چه این دغدغه را به اوج می‌رساند چندپارگی جامعه بشری و جهان اجتماعی بود: انزوای انسان که در جامعه مدرن چون کاهی دستخوش امواج رقابت و خودمداری است؛ آروزی خویشتن تقسیم‌شده بشر برای رسیدن به کلیت؛ از خودبیگانگی، بیگانگی با جامعه و با طبیعت؛ تنهایی و بی‌تکیه‌گاهی در جامعه‌ای که بر فردگرایی استوار است. و این همه نشان می‌دهد که نمی‌توان فلسفه هگل را از آرای دینی او جدا کرد. بدون هگل اندیشه مدرن تصورناپذیر است: سلسله درازآهنگی از متفکران و فیلسوفان طراز اول اندیشه‌های خود را زیر سایه فلسفه او پرورده‌اند، از اندیشه‌ورانی چون فویر باخ، مارکس و مرلوپنتی تا کیر که‌گور و نیچه.

مارکس

  • 15,000 تومان

از نظر مارکس ما هنگامی آزاد می‌شویم که بدون انگیزه ضرورت جسمانی تولید کنیم؛ و همین سرشت است که در نظر مارکس گوهر همگی ما را تشکیل می‌دهد. ایگلتون، با ذکر این نکته که مارکس بیش‌تر دغدغه تفاوت دارد تا برابری، توضیح می‌دهد که از دید مارکس آزادی مستلزم خلاصی از کار تجاری است، آزادی همانا «نوعی افزونی آفریننده بر آن چیزی است که به لحاظ مادی ضروری است». ایگلتون شرحی کلی در باب ارتباط‌های میان تولید، کار و مالکیت عرضه می‌کند، مفهوم‌هایی که در واقع هسته اصلی اندیشه مارکس را تشکیل می‌دهند. سپس شرحی از اوتوپیای مارکس به دست می‌دهد: «این اتوپیا جایی است که در آن کار خودکار می‌شود، به نحوی که لذت از یک هلو یا خشنودی از یک کوارتت زهی همان اندازه جنبه‌هایی از خود تحقق‌بخشی ما به شمار می‌آیند که ساختن سدها یا تولید سریع چوب‌رختی».

3 پژوهش در جامعه‌شناسی هنر (پرودون مارکس پیکاسو ماکس رافائل)

  • 60,000 تومان

از اندیشه‌هایی که درهم و نامناسب فراهم آمده باشند بیزارم؛ من فقط چیزی را می‌فهمم که به روشنی بیان شده، به طور منطقی تدوین یافته و آن‌گاه به روی کاغذ آمده باشد. هر کس که از پاریس دیدن کند و با نقد مارکسیستی آشنا باشد از دریافت این نکته که اندیشه‌های پرودون هنوز تا چه اندازه در سیاستمداران، روشنفکران و حتی هنرمندان «کمونیست» فرانسه تاثیر دارد شگفت‌زده خواهد شد. با این همه، اندکی تامل روشن خواهد ساخت که در این نکته جای هیچ شگفتی نیست، زیرا بسیاری از هنرمندان خاستگاهی خرده بورژوایی دارند و کمونیسم‌شان به جای آن که سلاحی موثر در فعالیت‌های عملی باشد بیشتر به کار حمایت عاطفی آنان می‌آید. در واقع این کسان پرودون مشرب‌اند، اگر چه - یا شاید زیرا - هرگز آثار پرودون را نخوانده‌اند.

درآمدی بر ایدئولوژی

  • 50,000 تومان

ایدئولوژی همواره مفهومی مناقشه‌انگیز بوده است. نزد پاره‌ای از کسان این مفهوم فراگیرتر و رایج‌تر از آن است که بتواند معنادار و کارآمد باشد. نزد پاره‌ای دیگر، مفهوم ایدئولوژی برای جهانی که دستخوش این‌همه تفاوت و از هم‌گسیختگی است بیش از اندازه هم‌بسته و منسجم است. کتاب درآمدی بر ایدئولوژی هم برای نوآمدگان به این موضوع و هم آشنایان با مفهوم ایدئولوژی تعریف‌های متفاوت و گونه‌گونِ متعدد به دست می‌دهد، و به کاوش درازدامن در تاریخ پر پیچ‌وخم این مفهوم از نهضت روشنگری تا پست‌مدرنیسم می‌پردازد. درآمدی بر ایدئولوژی تفسیرهای روشنی از اندیشه‌ی متفکران اصلی مارکسیست، و دیگرانی چون شوپنهاور، نیچه، فروید و پساساختارگرایان گوناگون فراهم می‌آورد. کتاب تری ایگلتون افزون بر آن‌که بسیاری از مفهوم‌های جانبی مرتبط با موضوع اصلی را روشن می‌سازد، دخالت سیاسی بحث‌انگیزی است در مباحث نظری جاری در جهان گسترده‌ی علوم انسانی.

درآمدی تاریخی بر نظریه اجتماعی

  • 65,000 تومان

نظریه‌ی اجتماعی،‌آن‌گونه که در سراسر دو سده‌ی گذشته پرورده شده،‌بیش از هر چیز دیگر خود را با سه بعد اصلی قدرت اجتماعی مشغول داشته است: مناسبات اقتصادی که به بیش‌ترین پیشرفت خود در نظام مبتنی بر بازار مشهور به سرمایه‌داری رسیده است؛ ایدئولوژی‌هایی که از رهگذر آن‌ها شکل‌های قدرت ویژه توجیه و جایگاه متابعان آن‌ها در جهان معین می‌شود؛ و الگوهای گوناگون سلطه سیاسی. نظریه‌پردازان اجتماعی برجسته - مارکس، دورکم و به ویژه وبر - دل‌مشغول آن بوده‌اند که رابطه‌ی دوسویه‌ی این سه‌گونه قدرت اجتماعی را،‌ به ویژه در تکوین جهان مدرن، دریابند. چنین دریافتی برای هرکس که در پی فهم یا بهبود جهان باشد ناگزیر می‌نماید. نظریه‌ی اجتماعی سیر پیشرفت، و گوناگونی‌ها و کشاکش‌های نهفته در این دریافت را پی می‌گیرد.

ذهن ارتجاعی (محافظه‌کاری از ادموند برک تا سارا پیلن)

  • 40,000 تومان

ذهن ارتجاعی کتابی است در باب تاریخ اندیشه محافظه کاری از انقلاب فرانسه تا قرن بیست و یکم . تمرکز کتاب بر اروپای غربی و آمریکاست و این ایده را مطرح می کند که محافظه‌کاری در اساس راه و روشی سیاسی در واکنش به جنبش‌های چپ ورادیکال بوده است. كُری رابین، با شناسایی ریشه‌های محافظه‌کاری در واکنش به انقلاب فرانسه، استدلال می‌کند که اندیشه راست ملهم از دشمنی با رهایی اقشار فرودست است. محافظه‌کاران، علی‌رغم مخالفت با جنبش‌های آزادی‌خواهانه و برابری‌خواهانه، طرفدار مفهومی پویا از سیاست و جامعه هستند که شامل دگرسازی خود، خشونت و جنگ می‌شود. نویسنده، در روند نوشتن و بازنگری در این جستارها، از حلقه گسترده‌ای از خوانندگان بهره برده است: تاریخ‌نگاران و عالمان سیاسی، شعرا و مقاله‌نویسان، تئوریسین‌ها و فیلسوفان، منتقدان ادبی و جامعه‌شناسان، روزنامه‌نگاران و ویراستاران. بخش مهمی از این اطلاعات در کارگاه‌ها و گفتگوها در دانشگاه‌های سراسر کشور ارائه شده است.

جستارهایی درباره توماس مان

  • 28,000 تومان

جرج لوکاچ، نقاد و پژوهشگر مارکسیست پژوهش‌های بی‌همتایی در حوزه‌های مختلف اندیشه دارد. در این اثر او به توماس مان، زندگی و آثار وی می‌پردازد و تحلیلی ناب و یگانه از آثار و اندیشه این متفکر و رمان‌نویس بزرگ ارائه داده است که برای علاقمندان به ادبیات، کاری بس خواندنی و جذاب می‌باشد.

صفحه‌ی 1