نشر رايبد


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
هنر خوردن انبه (هنر تقریبا گمشده هیچ کاری نکردن)
آنتیگون (نمایش‌نامه)
  • 80,000 تومان
  • با تخفیف: 80,000 تومان
همسایه‌ها (کمدی در 3 پرده)
  • 75,000 تومان
  • با تخفیف: 75,000 تومان
اسپیدوی قرمز (نمایش‌نامه)
  • 80,000 تومان
  • با تخفیف: 80,000 تومان
فرشته‌زاده‌ای می‌میرد (مجموعه داستان)
  • 115,000 تومان
  • با تخفیف: 115,000 تومان
وال (نمایشنامه)
  • 80,000 تومان
  • با تخفیف: 80,000 تومان
من طبیعت هستم (حرف‌ها و ایده‌های جکسون پولاک در باب هستی و زندگی)
کافه مستشار (مجموعه داستان)
  • 90,000 تومان
  • با تخفیف: 90,000 تومان
بگذار فراموش کنیم (آی وی‌وی)
  • 70,000 تومان
  • با تخفیف: 70,000 تومان
مهتاب درونت را دنبال کن
  • 70,000 تومان
  • با تخفیف: 70,000 تومان
پدیده ولتاژ
  • 160,000 تومان
  • با تخفیف: 160,000 تومان

هنر خوردن انبه (هنر تقریبا گمشده هیچ کاری نکردن)

  • 290,000 تومان

«فرض می‌کنیم که شما در این زمان، جایی در جنوب زندگی‌تان هستید. باید منتظر یه ظهر ژوئیه بمانید وقتی گرما تحمل‌ناپذیر می‌شود. دبه‌ای سفید پر از آب خنک روی میزی با پایه لق زیر درخت انبه قرار دارد. شما عرق‌ریزان می‌آیید؛ از نیم‌روزی پرتلاطم تا زیر سایه‌ای بنشینید، بی‌آنکه مدت زمانی طولانی صحبتی کنید تا وقتی خواب شما با صدای خفه انبه‌ای تمام شود که در کنار پای شما می‌افتد. باید قبل از خوردنش، طولانی آن را بو کنید تا وقتی دیگر نه یک انس پوست از آن باقی بماند و نه یک قطره آب. سپس صورت و بازوهایتان را با دبه آب می‌شویید قبل از اینکه به سر میز برگردید. انبه ظهر، نعمت روز است.» دنی لافریر نویسنده هائیتی‌تبار تبعه کاناداست که رمان‌ها، داستان‌ها، شعرها و جستارهای بسیاری به زبان فرانسوی، نوشته و منتشر کرده است. نثر شاعرانه، شوخ‌طبعی و توجه ویژه به زندگی غیرسفیدها در کنار نقد تکنولوژی و جهان سرمایه‌سالار، او را در جایگاه یکی از مهم‌ترین نویسندگان فرانسوی‌زبان معاصر قرار داده است.

آنتیگون (نمایش‌نامه)

  • 80,000 تومان

داستان این نمایشنامه در آخرین روزهای جنگ جهانی دوم، در برلین در آوریل سال 1945 آغاز می‌شود. در آن زمان، حلق‌آویز کردن فراریان، نوجوانان ترسیده از جنگ و سربازان فراری از تیرهای برق خیابان‌های شهر برلین امری غیرمعمول نبود. اگر کسی هم جرئت می‌کرد تا به جسد کسان خودش نزدیک شود، بلافاصله و در همان‌جا، هدف گلوله قرار می‌گرفت. «آنتیگون» برشت بر اساس ترجمه هولدرلین از «آنتیگونه» سوفوکل، نمونه باشکوهی از هنر کپی‌برداری اوست؛ وفادار در سبک و متفاوت در طراحی. «معمولا اقتباس کاری تحقیرآمیز قلمداد می‌شود؛ اما لازم است که خودمان را از زیر بار این تحقیر رها کنیم. اقتباس نه فقط کاری نازل یا شرم‌آور نیست، بلکه یک هنر است؛ هنری دقیق. به عبارت روشن‌تر، باید از «اقتباس» هنر ساخت و این کار را به شکلی انجام داد که نه کاری روزمره و عادی به نظر برسد و نه امری دشوار و غیرممکن.»

همسایه‌ها (کمدی در 3 پرده)

  • 75,000 تومان

همسایه‌ها (1984) داستان دو همسایه دیواربه‌دیوار است که در این سه پرده، از دوستی دیرین به نفرت و از نفرت به یگانگی می‌رسند. این نمایشنامه، بیشتر در گروه «نمایشنامه‌های مجلسی(اتاق)» ویناور قرار می‌گیرد و به ظاهر ساختار ساده‌تری دارد. خود نویسنده تاکید دارد که این اثر یک کمدی است اما پیچیدگی‌هایش، علاوه بر درهم‌آمیختگی کلامی در روند گفت‌وگو، در برهم‌آمیختگی مضمون‌ها نیز نهفته است: گذشته افراد، اسطوره ثروت و زر، همسایگی و هم‌جواری با دیگری، دوستی و عشق، دنیای تجارت و کار، پیچیدگی‌های روان فردی، روابط اجتماعی و ...

اسپیدوی قرمز (نمایش‌نامه)

  • 80,000 تومان

در زندگی وقت‌هایی هست که سر یک دوراهی قرار می‌گیریم: در این لحظه با چه چیزهایی سروکار داریم؟ مسأله اگر که اخلاق باشد، با ذات و ارزش‌ها طرفیم. در این لحظه، همه‌چیز، ذات‌مان را به خاطرمان می‌آورد، و این یادآوری از طریق ارزش‌ها صورت می‌گیرد. لوکاس نیث در نمایشنامه‌ اسپیدوی قرمز، داستان شناگری ماهر را روایت می‌کند که تمام بدن و زندگی‌اش را به پای شنا کردن گذاشته و حال در آستانه‌ یک تصمیم دشوار اخلاقی قرار گرفته ‌است. انسان از دیروز تا امروز، بر اموری که بر او عارض می‌شده، چیرگی نداشته و مدام منحرف شده ‌است: «انسان عقل ناب نیست.» به زعم اسپینوزا، که شناخت اخلاق را مدیون او هستیم، ذات انسان، ایده‌ای آشفته است و نمی‌توان خط و خطوط مشخصی برای آن تعریف کرد. آنچه هست، شمایید، این فرد، آن فرد؛ یعنی تکینگی‌ها. ری، شخصیت اصلی نمایشنامه، به فکر موفقیت است و میل آن دارد تا برای به‌دست آوردنش هر کاری بکند. موقعیتی آشنا برای انسان امروزی: تصمیم‌گیری‌های اخلاقی، نظام قضاوت است، و قضاوت همواره برتر از وجود است و از این نظر ارزش‌ها عناصر بنیادین نظام قضاوتند. نمایشنامه‌ اسپیدوی قرمز، خواننده را در معرض این پرسش‌های اخلاقی قرار می‌دهد؛ شما خود را قضاوت می‌کنید و قضاوت می‌شوید.

فرشته‌زاده‌ای می‌میرد (مجموعه داستان)

  • 115,000 تومان

مردم شهر وقتی شنیدند شیطان از شهر گریخته‌است، از خانه‌های خود خارج شدند و برای تماشای راهبه و فاحشه عریان به میدان اصلی شهر شتافتند. اما او چپقش را چاق کرده ‌بود و آرام در خلاف حرکت شتابان جمعیت به سمت بلند‌ترین ساختمان شهر گام برمی‌داشت. مردم چندین روز از ترس شیطان از خانه‌های خود خارج نشده ‌بودند. بنابراین با شنیدن خبر فرار شیطان، انگار از اسارت آزاده شده‌ بودند. آن‌ها با تمام توان خود سریع و شادمان به طرف میدان اصلی شهر می‌دویدند. شیطان با این‌که خیلی سعی می‌کرد با این جمعیت شتابان برخورد نکند اما چندین تنه محکم خورد و با آخرینش چپقش به زمین افتاد. مرد، چپق را از روی زمین برداشت و با عذرخواهی به شیطان داد و با عجله از او پرسید: «راهبه و فاحشه عریان کنار هم دیدنی‌اند. نمی‌خواهی آنها را ببینی؟» شیطان، بی‌آنکه اجازه دهد مرد چشم‌های او را ببیند، با متانت سرش را تکان داد و گفت: «دیدنی‌ها دقیقا اینجاست.» -از متن کتاب

وال (نمایشنامه)

  • 80,000 تومان

چه نیرویی‌ست که بدن را تعریف می‌کند؟ یا بهتر است این‌طور بپرسیم: «یک بدن بر چه چیزی تواناست؟» ساموئل دی. هانتر در درام تراژیک خود، مردی دویست و پنجاه کیلویی را در زندگی مشقت‌بارش تصویر می‌کند؛ در بدنی که فقط می‌تواند روی صندلی بنشیند و به صدای دریا گوش بسپارد. ژیل دلوز زمانی گفته بود که «زندگی به توجیه نیاز دارد»؛ یعنی نجات یافتن از رنج و تناقض. رهایی از رنج بدن اما بسی شگقت‌انگیزتر از رهایی روان و روح خواهد بود. چارلی با به یاد آوردن مدام رمان محبوبش، «موبی دیک»، به زندگی خود فکر می‌کند؛ به صدای دریا و موج‌ها، به تجربه حضور بدنی که روی آب معلق مانده و مانند والی‌ست سفید که شکارچیان محاصره‌اش کرده باشند. او میان بازی هستی و نیستی گرفتار است. رنج راهی است برای اثبات بی‌عدالتی در هستی و نویسنده «وال»، همچون نویسنده «موبی دیک»، «سعی می‌کند ما را صرفا برای مدتی کوتاه از داستان غم‌انگیز خود نجات دهد». ساموئل دی. هانتر درامی دیونیسوسی در جوهری تراژیک پدید آورده است که شخصیت‌هایش خود را به دست زندگی می‌سپارند و به آن خیره می‌شوند. چارلی می‌گوید: «امیدوارم خدایی نباشه؛ چون من متنفرم از اینکه فکر کنم زندگی پس از مرگی وجود داره.»

من طبیعت هستم (حرف‌ها و ایده‌های جکسون پولاک در باب هستی و زندگی)

  • 80,000 تومان

«جکسون پولاک» یکی از پیشگامان جنبش اکسپرسیونیسم انتزاعی‌ست که به‌خاطر استفاده از تکنیک معروفش «قطره چکانی»، شهرت جهانی دارد. او با شیوه‌‌ کاملا انتزاعی‌اش، خود را از محدودیت‌های سه‌پایه‌ نقاشی و عمود قرار دادن بوم آزاد کرد .در تکنیک پولاک، رنگ فی‌البداهه روی بوم می‌چکد - نقاشی کنشی - و نقاش در استفاده از رنگ برای خلق هنرش دقتی به خرج نمی‌دهد، بلکه آن را کاملا زندگی می‌کند.

کافه مستشار (مجموعه داستان)

  • 90,000 تومان

«فاجعه در حال شکل گرفتن است. شیخ محمد هنوز مقاومت می‌کند. تجدد دیگر منتشر نمی‌شود. قتل‌های پراکنده در شهر خبر از بلایی می‌دهد که قرار نیست از آسمان نازل شود. حادثه در راهی از تهران روانه است. متشخصین نهضت یا در حال کوچ‌اند یا از تب‌وتاب افتاده‌اند. مخبرالسلطنه آماده هجوم به تبریز است. اما عشق و حادثه هم‌پای هم بر در می‌کوبند و دور و نزدیک می‌شوند. شعری از بودلر و پایینه نامه به فرانسه است. افکتوزه‌مان...»

بگذار فراموش کنیم (آی وی‌وی)

  • 70,000 تومان

«آی‌ وی‌‌وی» هنرمند مشهور چینی، دهه‌هاست در صدر اخبار جهان قرار دارد؛ هم به خاطر هنرش و هم به همان میزان به خاطر کنشگری‌هایش در وضعیت‌های مختلف سیاسی و اجتماعی. او حتی برای افرادی که با دنیای هنر آشنا نیستند هم الهام‌بخش و تحسین‌برانگیز است. جنبه‌های انتقادی آثار او، سیاست دولت چین، نقض حقوق بشر در سراسر جهان و عدم تعادل قدرت جهانی را در برمی‌گیرد.

مهتاب درونت را دنبال کن

  • 70,000 تومان

راحت می‌شدم، اگه دستی که باهاش می‌نویسم می‌رفت زیر کامیون تو برادوی. راحت می‌شدم از نامه‌نگاری به ملت و شکایت از زورگوها، شایعاتی راجع به جنگ، اف‌بی‌آی. بعدها شعرهام تو کتابخونه‌های کانزاس خاک می‌خورن. پسربچه‌های دهاتی جلد کتاب‌ها رو با دست‌های خشک‌شون باز می‌کنند.

پدیده ولتاژ

  • 160,000 تومان

مشخصه اصلی این کتاب، نقل نتایج تحقیقات میدانی دست اول نویسنده در حوزه اقتصادرفتاری است. اغلب یافته‌های بکر و نوآورانه آن حاصل فعالیت مستقیم خود او به عنوان مشاور، محقق و تحلیل‌گر اقتصادی بوده است. تسلط و اشراف نظری نویسنده به مسائلی که به آن پرداخته، بنیان‌های علمی کتاب را در عین زبان ساده آن تقویت کرده است. از این رو نه کتابی بازاری است که این روزها تالیف و ترجمه‌شان بسیار مد روز شده و نه کتابی صرفا دانشگاهی که فقط به درد امتحان سر کلاس درس اقتصاد نظری بخورد. مشخصه دوم کتاب، زبان ساده آن است. کتاب حاضر حاصل تجارب اندیشیده و پرورده او طی کار در کاخ سفید تا اوبر، لیفت و ده‌ها شرکت بزرگ و کوچک آمریکا و کشورهای دیگر است. اما زبان ساده این کتاب آن را منبعی ارزشمند، نه تنها برای کارشناسان اقتصاد و مدیریت، بلکه برای طیفی از سیاستگذاران و مدیران استارت‌آپ‌ها کرده است.

صفحه‌ی 1