شب_خيز


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
هارولد پینتر (مجموعه نمایش‌نامه‌نویسان مدرن)
  • 110,000 تومان
  • با تخفیف: 110,000 تومان
مسائل فلسفی در مشاوره و روان‌درمانی (رویارویی با 4 پرسش درباره شناخت اثربخشی و حقیقت)
ساختارگرایی چیست
  • 49,000 تومان
  • با تخفیف: 49,000 تومان
تراژدی میل (نقدی روانکاوانه بر قصه‌های مجید)
  • 34,000 تومان
  • با تخفیف: 34,000 تومان
انسان بی‌محتوا
  • 59,000 تومان
  • با تخفیف: 59,000 تومان
فلسفه ژان لوک نانسی
  • 79,000 تومان
  • با تخفیف: 79,000 تومان
فلسفه و حقیقت (رویارویی هایدگر و گادامر در تفسیر آموزه افلاطون)
گئورگ بوشنر
  • 51,000 تومان
  • با تخفیف: 51,000 تومان
فروشنده
  • 44,000 تومان
  • با تخفیف: 44,000 تومان
پاندمی (کرونا دنیا را تکان می‌دهد)
  • 20,000 تومان
  • با تخفیف: 20,000 تومان
ساموئل بکت
  • 38,000 تومان
  • با تخفیف: 38,000 تومان

هارولد پینتر (مجموعه نمایش‌نامه‌نویسان مدرن)

  • 110,000 تومان

مخاطب این کتاب تماشاگران و خوانندگان جدید پینترند که خیره و سردرگم‌اند و نیز قدیمی‌ترهایی که مجذوب‌اش شده‌اند اما هم‌چنان در ابهام مانده‌اند. کتاب نمی‌کوشد مفهوم نمایش‌های او را شرح دهد. هدف‌اش بیشتر کاوش در ترفند‌های تئاتری و دراماتیک پینتر است که روش‌هایی برای فهم نمایش‌های او و لذت‌بردن از آن‌ها - در نتیجه درک‌شان، گرچه به شیوه‌ای غیرتفسیری - به دست می‌دهند.

مسائل فلسفی در مشاوره و روان‌درمانی (رویارویی با 4 پرسش درباره شناخت اثربخشی و حقیقت)

  • 150,000 تومان

هر شخص برای تبدیل شدن به یک مشاور یا روان‌درمانگر، باید مجموعه‌ای از تئوری‌ها، تکنیک‌ها و ایدئولوژی‌های گیج‌کننده و از لحاظ مفهومی گسسته بیاموزد. به عنوان مثال، مداخلات CBT، انسان‌گرایانه و روان‌پویشی اصول مفهومی تقریبا متضادی دارند، اما همگی برای کمک به مراجعان استفاده می‌شوند. با این حال، چه اصولی جنبش‌ها، گرایش‌ها و روش‌های مختلف کمک کردن را به هم مرتبط می‌کند؟ جیمز تی هنسن در کتاب «مسائل فلسفی در مشاوره و روان درمانی: مواجهه با چهار پرسش درباره دانستن، اثربخشی و حقیقت»، چهار سوال اساسی فلسفی در مورد دانستن، اثربخشی و حقیقت را که برای اتحاد و معنا بخشیدن به آن طراحی شده‌اند، می‌پرسد و راه‌حل‌های آغازینی را پیشنهاد می‌کند. مدل‌های متنوع و به ظاهر متناقض کمک کردن و درمان: شناخت مراجع به چه معناست؟ چه چیزی مشاوره را موثر می‌کند؟ آیا در رابطه مشاوره حقایق کشف می‌شود یا ایجاد می‌شود؟ آیا مشاوران باید ایده حقیقت را کنار بگذارند؟ اگرچه این پرسش‌ها پیچیده هستند، اما هنسن پاسخ‌هایی به زبان ساده ارائه می‌کند که مطالب را برای خوانندگانی که تحصیلات رسمی در فلسفه ندارند، در دسترس قرار می‌دهد. علاوه بر این، او به این سوالات در چارچوب مبارزات شخصی خود برای یافتن معنابخشی کتاب به یک تجربه خواندنی جذاب و بسیار لذت بخش می‌پردازد.

ساختارگرایی چیست

  • 49,000 تومان

ساختارگرایی مقوله‌ای تاریخی و در عین حال تجربی‌ست. بنابر تحلیل آلتوسر می‌توان نشان داد که بخش زیادی از آن چه امروز به نام «ساختارگرایی» می‌شناسیم دستاوردهای نظری طیفی از دانشمندان علوم انسانی (به خصوص در حوزه‌هایی مثل زبان‌شناسی و انسان‌شناسی) است که به شکل مجموعه‌ای از احکام نظری و فلسفی قوام یافته‌اند. ساختارگرایی به نوعی با شکل قرن بیستمی ظهور و بالیدن علوم انسانی عجین شده است. تصور علوم انسانی مدرن بدون زبان‌شناسی سوسور، روانشناسی پیاژه یا انسان‌شناسی لوی - استروس تا حدود زیادی ناممکن است.

تراژدی میل (نقدی روانکاوانه بر قصه‌های مجید)

  • 34,000 تومان

قصه‌های مجید را باید از چنین چشم‌اندازی دید: چشم‌انداز تضادهای در حال ظهور، چشم‌انداز آشفتگی ناشی از تقاطع فقر و میل. بازخوانی و بازبینی قصه‌های مجید از این زاویه نه تنها در نقطه مقابل چشم‌انداز نوستالژی‌زده قرار می‌گیرد بلکه نگاه خود را به عناصر کم‌تر دیده درون این اثر معطوف می‌کند. این کتاب حاصل و حامل چنین چشم‌اندازی است و می‌کوشد به دور از نگاه نوسالژی‌زده یا چهارچوب‌های تعریف‌شده در مورد نمایش فقر یا داستان‌های مربوط به کودک و نوجوان، نگاه تازه‌ای به این اثر مهم ادبیات داستانی و سینمایی ایران بیاندازد. این کتاب از دو تک‌نگاری تشکیل شده است؛ کرمانی متمرکز است و تک‌نگاری دوم عمدتا روایت کیومرث پوراحمد را مدنظر دارد. اما جهت‌گیری و خطوط اصلی هر دو تک‌نگاری مبتنی بر دغدغه‌های مشترک (و گاهی متفاوت) است.

انسان بی‌محتوا

  • 59,000 تومان

فیلسوف جوانی که در سال‌های پایانی عمر هایدگر، شانه به شانه‌ی او راه می‌رفت، از همان ابتدا در فهم نقصان معناشناختی، زیباشناختی و در کل متافیزیک انسان مدرن، با پیرمرد هم‌راه و هم‌نظر بود. البته که جورجو آگامبن دقیقا در دستگاه فلسفی مارتین هایدگر فلسفه‌پردازی نمی‌کرد و خودش آرام‌آرام دستگاه فلسفی عظیم خودش را ساخت، ولی ایده‌های پیرمرد را همیشه با خود داشت. کتاب «انسان بی‌محتوا» در مقام نخستین کتاب منتشر شده‌ی او، به مسئله‌ی معنا و استتیک و خالی شدن هنر انسان مدرن از مسئله می‌پردازد که بن‌مایه‌ی فکری آن به دستگاه فلسفی هایدگر مربوط است. آگامبن در این کتاب یورش تهی‌سازی و تهی‌سازان به هنر را ماجرایی خطرناک می‌داند که هویت و بودن انسان را تهدید کرده و راهی وجود ندارد جز حمله‌ی تمام عیار به همه‌ی چارچوب‌هایی که تحت عنوان هنر مدرن میخ خودشان را در زمین فرو کرده‌اند و معنای بودن انسان و مسائل‌اش را تخریب کرده‌اند. همان‌طور که آگامبن در دهه‌های پس از این و با پیش کشیدن اهمیت معاصر بودن مطرح کرد، در انسان بی‌محتوا، سنگ بنای ایده‌اش را محگم گذاشته و اظهار می‌کند که هنر را باید به جایگاه خودش یعنی برسازنده‌ی کنش‌های اصیل و خلاقه‌ی انسانی بازگرداند تا بیش از این در این گرداب هایل فرو نشده و به آن خو نگیریم.

فلسفه ژان لوک نانسی

  • 79,000 تومان

کار ژان لوک نانسی تقریبا چهاردهه را در بر می‌گیرد و شامل بیش از پنجاه کتاب به زبان فرانسه، به قلم خودش یا با همکاری دیگران، و نیز صدها مقاله در نشریات، مجموعه‌ها و کاتالوگ‌های هنری می‌شود. اما وسعت کار وی را صرفا نمی‌توان بر اساس شمار کتاب‌های‌اش به خوبی درک کرد. نانسی در باب متفکران اصلی تاریخ فلسفه اروپایی قلم زده است، کسانی چون دکارت، کانت، شلینگ، هگل، نیچه، مارکس و هایدگر. هم چنین به اندیشمندان فرانسوی معاصر نظیر لکان، باتای، بلانشو و دریدا پرداخته است. او در باب موضوعات متنوعی دست به قلم برده است: روانکاوی، جهانی شدن، هرمنوتیک، اجتماع، نازیسم، رستاخیز، نقاشی مسیحی، رمانتیسم آلمانی، موسیقی تکنو، رقص مدرن و فیلم. همین تنوع آثار نانسی چالش اساسی پیش روی هر کتابی ست که سودای به دست دادن شرحی جامع از اندیشه وی دارد.

پرسش‌های بزرگ (درمانی برای خردمندان یا فلسفه چگونه می‌تواند زندگی‌تان را دگرگون کند مرجعی برای مشاوره فلسفی)

  • 250,000 تومان

لو مارینوف نویسنده‌ کتاب افلاطون به جای پروزاک است، کتابی که در سرتاسر جهان پرفروش بوده، به بیست زبان چاپ شده و در هفتاد و پنج کشور به فروش رسیده است. او استاد تمام فلسفه در دانشگاه سیتی کالج نیویورک و بنیان‌گذار انجمن کارورزان فلسفی آمریکاست. این کتاب یکی از اصلی‌ترین متون در مشاوره‌ فلسفی‌ست. مشاوره‌ فلسفی، جنبشی به‌نسبت نوپدید در فلسفه است که تلاش دارد اندیشه‌ و گفت‌وگوی فلسفی را برای حل کردن مشکلات شخصی به کار گیرد. در سال‌های اخیر، مشاوره‌ فلسفی به صورتی روزافزون در سرتاسر جهان در حال گسترش بوده و مکملی تأثیرگذار برای مشاوره‌ روان‌درمان‌گرانه ایجاد کرده است.

فلسفه و حقیقت (رویارویی هایدگر و گادامر در تفسیر آموزه افلاطون)

  • 50,000 تومان

نقطه عزیمت من فراموشی کامل وجودء «شب وجود» نیستء بلکه برعکس - این را علیه هایدگر (...) می‌گویم - (نقطه عزیمت من) عدم واقعیت چنین مدعایی است. محرک‌های فلسفی‌ای که من از هایدگر دریافت کردم مرا هرچه بیش‌تر به قلمرو دیالکتیکء چه از آن افلاطون چه از آن هگلء هدایت کردند. (...) اما در پس‌زمینهء چالش مداومی وجود داشت زاده مسیری که اندیشه خود هایدگر در پیش گرفته بود و به ویژه زاده تفسیر او از افلاطون به مثابه گامی تعیین کننده در مسیر فراموشی وجود در (اندیشه متافیزیکی). اقدام من مبنی بر شرح و طرح‌افکنی نوعی هرمنوتیک فلسفی در حقیقت و روش گواه تلاش‌های من برای مقابله با این چالش به نحو نظری است.

گئورگ بوشنر

  • 51,000 تومان

قرن نوزدهم، متأثر از انقلاب فرانسه که در اواخر قرن هجدهم رخ داد، قرن التهاب بی پایان در قلب اروپا بود. کشورهای مختلف از انگلستان تا آلمان و ایتالیا و فرانسه و مجارستان و ...، همه یک به یک با انقلاب های آزادی خواهانه، ضد سلطنتی، ضد کلیسایی، کارگری و سوسیالیستی روبرو می شدند و روشنفکران بسیاری در همه ی این کشورها یا متأثر از انقلاب بودند یا در آن ها نقش کلیدی داشتند. «گئورگ بوشنر» آلمانی یک از روشنفکران انقلابی نیمه ی اول قرن نوزدهم بود که در 24 سالگی و پس از تبعید بر اثر تیفوس درگذشت. او با وجود عمر بسیار کوتاهش، به دلیل نبوغ سرشارش، تنها با سه نمایشنامه ای که در دوران حیاتش نوشت، یکی از آغازگران نمایشنامه نویسی مدرن است. کتاب «گئورگ بوشنر» نوشته ی «جولیان هیلتون» از سری نمایشنامه نویسان مدرن نشر «شب خیز» به زندگی و آثار این نویسنده ی نابغه پرداخته است. کتاب به خوبی رابطه ی شخصیت و منش بوشنر را با آثاری که نوشته واکاوی می کند و بازتاب عظمت کار او بر جامعه ی پیرامونش را نیز شرح داده و تفسیر می کند. نویسنده ای که تا دو سال پیش از مرگش هیچ نشانه ای از فعالیت تئاتری در او دیده نمی شد، با ناگه با نوشتن نمایشنامه ی «مرگ دانتون»، روزهای پایانی زندگی یکی از بزرگ ترین و مهم ترین انقلابیون فرانسه را با زیرکی و به جهت تشریح، تحلیل و فهم جهان، تفکر و عمل انقلابی، روایت می کند. همان دانتون که پس از انقلابی که خودش در آن نقش کلیدی داشت به دست دوستانش اعدام شد. «جولیان هیلتون» در کتاب «گئورگ بوشنر» دو نمایشنامه ی دیگر او را نیز تجزیه و تحلیل می کند و نشان می دهد که این نویسنده چگونه و چرا به شخصیت های دگراندیش، ناسازگار و متفاوت علاقه داشته و به آنها پرداخته و این مهم در انتخاب قهرمانان هر سه اثرش یعنی «مرگ دانتون»، «ویتسک» و «لئوس و لنا» مشهود است.

فروشنده

  • 44,000 تومان

موریس فنجان را شکست و گذاشت بالای اجاق گاز. زنگ «عدم فروش» صندوق را زد و یک پنج سنتی از کشوی صندوق بیرون آورد. بعد درپوش صندوق را بلند کرد، کبریتی زیر پیشخان زد. کف دستش را حائل شعله کرد و مقدار پول داخش را نگاه کرد. آیدا فقط توانسته بود سه دلار کاسبی کند. کی پولش می‌رسید روزنامه بخرد؟ با این حال موریس از مغازه بیرون رفت تا روزنامه بخرد، اگرچه به لذت ناچیزی که از روزنامه می‌برد بدبین بود؛ مگر این روزنامه چه چیز باارزشی درباره دنیا می‌نوشت؟

پاندمی (کرونا دنیا را تکان می‌دهد)

  • 20,000 تومان

با زیر و زبر شدن سیاره‌ ما به سبب یک پاندمی جهانی و غیر منتظره، اسلاوی ژیژک، فیلسوف اسلوونیایی، با واشکافی معانی پنهان این حادثه ما را با پارادوکس‌های گیج‌کننده آن آشنا و در عمق پیامدهای آن تفکرمی‌کند. در این کتاب این تفاسیر به گونه‌ای ارائه شده که وادار خواهید شد وقتی که از شدت تحیر عرق بر پیشانی دارید نفس خود را در سینه حبس کنید. در دورانی به سر می‌بریم که والاترین رفتار عاشقانه حفظ فاصله از معشوق است، وقتی که حکومت‌هایی که به سیاست‌های ریاضتی مشهورند به ناگاه میلیون‌ها دلار صرف خدمات عمومی می‌کنند، زمانه‌ای که به گفته ژیژک تنها راه ممکن انتخاب بین دو گزینه است: شکل جدیدی از کمونیسم یا فرو غلتیدن در بربریت همگانی. این نوشته‌ مملو از شور و شوق مرسوم  ژیژک همراه با علاقه وافر به تمثیل‌هایی از فرهنگ عامه است. ژیژک در این کتاب تصاویری فشرده و بر‌انگیزنده از این بحرانی که امروز با آن دست و پنجه نرم می‌کنیم به مخاطب ارائه می‌دهد.

ساموئل بکت

  • 38,000 تومان

دو سال حضور ساموئل بکت در اکول نرمال پاریس از سال‌های به شدت پرجنب و جوش اوست. او به پژوهش خود در مورد دکارت ادامه داد، کسی که پیش از این فلسفه‌اش عمیقا روی بکت تاثیر گذاشته بود. دکارت عقاید خود در مورد وجود خدا را بر این مبنا گذاشت که یک ذهن متناهی نمی‌تواند خالق اندیشه نامتناهی باشد. با آن که شک‌گرایی بکت به او اجازه قبول این برهان را نمی‌دهد، تاکید دکارت بر ذهن به عنوان زمینه اصلی بررسی علمی با کاوش سرسختانه بکت در فرآیندهای آگاهی هم‌راستاست. تردیدهای دکارت درباره صحبت مفهوم واقعیت بیرونی که حاصل از ادراک حسی است، طرحی فلسفی در اختیار بکت می‌گذاشت که همواره از آن در داستان‌ها و نمایش‌های‌اش استفاده می‌کرد: تصویر یک ذهن، بیگانه از کالبد خویش، که جهانی را که خود در آن سکونت دارد به پرسش می‌کشد و، در عین حال، در خود تامل می‌کند تا اعتبار برهان‌اش را زیر سوال ببرد.

1  2  صفحه‌ی 1