انتشارات ابن سینا


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
الفبای درمان هیجان مدار انفرادی ای‌اف‌آی‌تی (پرورش سازگاری و رشد در مراجعان)
زوج‌درمانی شناختی رفتاری کژکاری‌های جنسی
  • 250,000 تومان
  • با تخفیف: 250,000 تومان
شفقت برای زوج‌ها (یادگیری مهارت‌های ارتباط مبتنی بر عشق‌ورزی )
کتاب کار اضطراب و نگرانی راه‌حل شناختی رفتاری
  • 270,000 تومان
  • با تخفیف: 270,000 تومان
راهنمای تشخیصی و آماری اختلال‌های روانی (متن بازنگری‌شده دی اس ام فایو تی آر)
مقابله با رفتارهای خودآسیب‌‌رسان ( راهنمای والدین و مراقبین)
مهردرمانی (تحولی جدید مبتنی بر شواهد علمی پیرامون تاثیر مهردرمانی در بهبود بیماران)
نظریه و کاربست مشاوره گروهی
  • 490,000 تومان
  • با تخفیف: 490,000 تومان
راهنمای مهارت‌های شفقت به خود (برنامه‌ای 14 روزه برای متحول ساختن رابطه با خود)
تمرین عامدانه در طرح‌واره درمانی
  • 150,000 تومان
  • با تخفیف: 150,000 تومان
آموزش برنامه شفقت به خود توجه‌آگاهانه (راهنمای متخصصان)

الفبای درمان هیجان مدار انفرادی ای‌اف‌آی‌تی (پرورش سازگاری و رشد در مراجعان)

  • 200,000 تومان

سو جانسون و لیان کمپبل، برای درمان انفرادی هیجان‌مدار (EFIT) یک راهنمای فوق‌العاده طراحی کرده‌اند. این کتاب تمام آن چیزی است که هر آدمی از یک راهنما میخواهد. این کتاب الفبای درمان هیجان مدار انفرادی است که به شکل مختصر و مفید و نیز خواندنی، بنیان مفهومی روشنی برای این درمان و نیز رهنمودهای عملی برای جلسات درمان را فراهم می‌سازد. روش‌های توصیف شده در این کتاب، بر اساس درمان مبتنی بر شواهد برجسته‌ی سو، برای زوج‌ها است که در سراسر جهان فراگیر است و بر پایه‌ی آن بینش‌هایی را برای درمان انفرادی ارائه می‌کند. روش جانسون و کمپبل مدلی از نحوه کارکردن با دلبستگی و هیجان در درمان فردی جایگاه اصلی را به خود اختصاص خواهد داد. بدون شک، این کتاب باید توسط همه درمانگران انفرادی و کارآموزان درمانگری مطالعه شود.

زوج‌درمانی شناختی رفتاری کژکاری‌های جنسی

  • 250,000 تومان

کتاب زوج‌درمانی شناختی رفتاری کژکاری‌های جنسی یکی از بهترین و کاربردی‌ترین منابع علمی در زمینه درمان کژکاری‌های جنسی است. نویسندگان کتاب مایکل متز، نورمن بی اپشتاین و بری مک‌کارتی از صاحب‌نظران و درمانگران مطرح حوزه درمان اختلال‌های جنسی خانواده‌درمانی و زوج‌درمانی هستند. کتاب در 7 فصل اطلاعات مورد نیاز درمانگران، ارزیابی جامع و فرایند درمان را تشریح کرده ‌است. بیان مدل درمانی جامع برای درمان کژکاری‌های جنسی و درمان‌های اختصاصی به همراه تمرین‌های گام به گام برای هر کژکاری، بیان مثال‌های موردی و فرایند درمان آنها و استفاده از کارآمدترین و به روزترین تمرین‌ها از ویژگی‌های منحصر به فرد این کتاب است. این کتاب همچنین راهنمای کاربردی برای پیشگیری از بازگشت در اختیار درمانگران قرار می‌دهد. به طور کلی ارائه جامع و گام به گام درمان به همراه تمرین‌های کاربردی و مثال‌های موردی این کتاب را به یک منبع کم‌نظیر برای درمانگران و علاقه‌مندان به حوزه شناخت و درمان کژکاری‌های جنسی تبدیل کرده‌است.

شفقت برای زوج‌ها (یادگیری مهارت‌های ارتباط مبتنی بر عشق‌ورزی )

  • 200,000 تومان

«این کتاب زیبا به زوج‌ها کمک می‌کند تا رابطه خود را از رنج و سرزنش به سمت عشق و پذیرش هدایت کنند. با استفاده از تمرین‌های خود شفقت‌ورزی این کتاب که پشتوانه مبتنی بر شواهد دارد، نویسنده ابزارهای عینی و ملموسی برای کمک به افراد فراهم کرده است تا درهای قلب خود را به روی خودشان بگشایند و از این طریق بتوانند به طور کامل پذیرای همسر خود باشند.» دکتر کریستین نف. «همه ما دوست داریم روابطی داشته باشیم که همیشه حمایت‌کننده، همدلانه و شاد باشد. ولی متاسفانه شرایط همیشه آن‌طور که ما می‌خواهیم پیش نمی‌رود. داشتن شفقت نسبت به همدیگر به ما این امکان را می‌دهد که تعارضات را حل کنیم، با ناامیدی‌ها مواجه شویم، مصالحه را بپذیریم و هنر عذرخواهی و بخشش را یاد بگیریم. برای هرکسی که علاقه‌مند است تا روابطی بر پایه شجاعت، خردمندی و دوستی عمیق بنا کند، این یک راهنمای ایده‌آل و الهام‌بخش است.» دکتر پاول گیلبرت

کتاب کار اضطراب و نگرانی راه‌حل شناختی رفتاری

  • 270,000 تومان

اضطراب، همچنان یکی از بزرگ‌ترین مشکلات سلامت روان در جهان است. از زمان نگارش اولین ویراست این کتاب کار در 10 سال پیش، ما شاهد افزایش اضطراب در ارتباط با تحولات جهانی ناشی از همه‌گیری COVID-19 و پیامدهای آن بوده‌ایم. کتاب مانند نسخه قبلی، یک کتاب کار در مورد درمان شناختی‌رفتاری (CBT) برای اضطراب و اختلالات آن است. این نوعی کتاب کار خودیاری است که به شما نشان می‌دهد چگونه از مداخلات و منابع CBT برای کاهش اضطراب شدید استفاده کنید. بیش از 70 کاربرگ ارائه شده در این کتاب، راهنمایی گام به گام برای نحوه کاربرد راهبردهای بسیار موثر CBT برای اضطراب منتشر، نگرانی، وحشت‌زدگی و اضطراب اجتماعی ارائه می‌دهد. این کتاب کار مملو از نمونه‌های موردی و مثال‌هایی است که برگرفته از دهه‌ها تجربه در درمان، تحقیق و آموزش CBT است. این کتاب، نسخه بازنگری‌شده کتاب کار اصلی ماست. چندین تغییر و ارتقاء در آن وجود دارد که قابل توجه است از جمله اضافه شدن مداخلات شناخت‌درمانی مبتنی بر بهبودی (CT-R) که نسخه تغییریافته درمان شناختی استانداری است که توسط دکتر بک برای درمان اختلالات روانی شدید تدوین شده است. همچنین فصل مداخلات شناخت درمانی مبتنی بر بهبودی (CT-R) که نسخه تغییریافته درمان شناختی استانداری است که توسط دکتر بک برای درمان اختلالات روانی شدید تدوین شده است. همچنین ،فصل مداخلات رفتاری در این ویراست گسترده‌تر شده است و نوآوری‌های جدیدتری را در مواجهه درمانی مانند تئوری یادگیری مهارشده و آزمایش‌های رفتاری را معرفی کرده‌ایم. فصل جدیدی در مورد حساسیت اضطرابی اضافه شده است که به ویژه برای افراد مبتلا به حملات وحشت‌زدگی مهم است. مفاهیم دیگری مانند کنترل ذهنی، عدم تحمل ابهام، ترس از خجالت و پردازش پس از رویدادی اشاره شده است تا پروتکل درمانی قوی‌تری برای مشکلات مختلف اضطرابی مطرح شده در کتاب ارائه شود.

راهنمای تشخیصی و آماری اختلال‌های روانی (متن بازنگری‌شده دی اس ام فایو تی آر)

  • 550,000 تومان

در حال حاضر کتاب راهنمای تشخیصی و آماری اختلالات روانی، ویرایش پنجم، همراه با متن بازبینی شده (DSM-5-TR)، جامع‌ترین، شایع‌ترین و مهم‌ترین مرجع بالینی موجود برای محققان و درمانگران سلامت روان محسوب می‌شود. این کتاب با مشارکت بیش از 300 متخصص به رشته تحریر درآمده و بر اساس جدیدترین متون علمی دنیا به روزرسانی شده است. اکنون دی اس ام فایو تی آر در چهار رنگ و با قابلیت احراز هویت هر نسخه چاپی موجود است و معیارها، کدهای تشخیصی و مطالب جامع امروزی را ارائه می‌دهد. متون هر فصل برای هر اختلال کاملا بازبینی شده است و بخش‌های جدیدی در مورد ویژگی‌های مربوطه، ایجاد و دوره بیماری، عوامل خطر و پیش‌آگهی، فرهنگ، نشانگرهای تشخیص افتراقی و موارد دیگر به آن افزوده شده است. اختلال سوگ طولانی‌مدتT به‌عنوان اختلال جدید به بخش دوم اضافه شده است. همچنین این راهنما حاوی کدهای جدیدی برای شناسایی و نظارت بر رفتار خودکشی و کدهای ICD-10-CM کاملا به روزرسانی‌شده‌ای است که از سال 2013 در حال اجرا است. این کتاب برای سایر پزشکان و متخصصان سلامت از جمله روانشناسان، مشاوران، پرستاران و درمانگران توانبخشی و مشاغل و همچنین مددکاران اجتماعی و متخصصان پزشکی قانونی و حقوقی نیز منبع ارزشمندی محسوب می‌شود. DSM - 5-TR مطمئن‌ترین منبع برای تشخیص و طبقه‌بندی اختلالات روانی به شمار می‌آید.

مقابله با رفتارهای خودآسیب‌‌رسان ( راهنمای والدین و مراقبین)

  • 80,000 تومان

رفتارهای خودآسیب‌رسان از جمله رفتارهایی است که در افراد به‌خصوص در سنین کودکی و نوجوانی دیده می‌شود و بروز آن در افراد ایجاب می‌کند که خانواده‌ها به‌خصوص والدین، به این امر توجه بیشتری مبذول دارند و با آن آشنا باشند. توصیف آسیب به خود شامل علل احتمالی، چگونگی دستیابی به درمان و حمایت و شامل علائمی برای کمک به خود و راهنمایی برای دوستان و اقوام می‌باشد که درد این کتاب با بیانی ساده به آن پرداخته شده است. خودآسیب‌رسانی توصیفی است که سخت می‌توان به زبان آورد اما اگر بخواهیم آن را به‌طور کلی معرفی یا توصیف کنیم، می‌توان به توصیف و تعاریف زیر اشاره کرد: افکار یا احساسات نامرئی را به‌صورت مرئی درآوردن، تغیر درد احساسی به درد جسمانی.

درمان شناختی رفتاری به زبان ساده (راهکارهایی ساده برای غلبه بر افسردگی خشم اضطراب وحشت‌زدگی و افکار منفی)

  • 70,000 تومان

درمان شناختی - رفتاری (CBT) یک رویکرد مبتنی بر شواهد برای درمان مشکلات روان‌شناختی است. این رویکرد یک نوع روان‌درمانی کوتاه‌مدت، ساختاریافته، فعال و متمرکز بر مسائل حال حاضر است. درمان شناختی رفتاری بر این اصل استوار است که این رویدادها نیستند که حال ما را بد می‌کنند، بلکه نحوه درک و تفسیر ما از آن رویدادها یا افکار ماست که بر احساس، واکنش‌های بدنی و رفتارمان تاثیر می‌گذارد و تبعات منفی را با خود به همراه می‌آورد. نتایج پژوهش‌ها نشان می‌دهد درمان شناختی رفتاری یکی از موثرترین درمان‌هاست که برای طیف گسترده‌ای از مشکلات روانی و اختلالات بالینی، از اضطراب، افسردگی و وسواس گرفته تا انواع اختلالات شخصیتی و افکار خودکشی کاربرد دارد. این کتاب راهنمای درمانی، به‌طور خلاصه و به زبانی ساده و قابل درک، به شرح مبانی علمی و منطق درمان شناختی - رفتاری همراه با ارائه تکنیک‌های درمانی می‌پردازد. مطالعه این کتاب برای درمان‌جویانی که از مشکلات رفتاری، عاطفی یا روانی رنج می‌برند مفید خواهد بود. همچنین کسانی که به کار روان‌درمانی مشغولند یا دانشجوی رشته روانشناسی هستند، از کتاب حاضر نکات ارزشمندی را خواهند آموخت.

مهردرمانی (تحولی جدید مبتنی بر شواهد علمی پیرامون تاثیر مهردرمانی در بهبود بیماران)

  • 200,000 تومان

ما اغلب بدین باور سوق داده می‌شویم که احساساتی از قبیل مهرورزی، مهربانی و عشق بیشتر بیانگر ضعف‌های ما هستند تا نقاط قوت‌مان و ما اغلب کاملا آماده‌ایم تا در برابر این باور غلط که عنوان می‌کند مهربانی به نوعی، با رنج کشیدن و سختی همراه است و همدلی هیچ قدرتی ندارد، تسلیم شویم. اما شواهد ارائه شده در این کتاب باور متضادی را پیشنهاد می‌دهد. برای پذیرش و استفاده از این باور نیازمند تعهد به یکدیگر برای پیشبرد این هدف هستیم. تعهد همانطور که در طول تاریخ اثبات شده، به نژاد بشر قدرت رسیدن به هر هدفی را می‌دهد. ما از قدرت صفات اخلاقی همچون اعتماد به نفس، اتکاء به خود و غیره، آگاهیم و همچنین ضرورت وجود اخلاق اجتماعی بزرگ‌تر را نیز درک می‌کنیم. بزرگ‌ترین دستاورد ملت‌ها در طول تاریخ، نتیجه مبارزه جمعی و ایثار آنها بوده. این کتاب به شما نشان خواهد داد که مهردرمانی تنها یک ایده زیبا نیست، بلکه ایده‌ای است عملکردی که با اجرای آن شاهد بهبود زندگی انسان‌ها خواهیم بود.

نظریه و کاربست مشاوره گروهی

  • 490,000 تومان

کتاب «نظریه و کاربست مشاوره گروهی» به سبکی شیوا و روان نگارش شده است و شما خوانندگان محترم برای درک مفاهیم نظری و رابطه آن با کاربست گروهی دشواری نخواهید داشت. ممکن است بسیاری از شما قبل از گذراندن درس مشاوره گروهی، درس نظریه‌های مشاوره را گذرانده باشید و یقینا داشتن پیش‌زمینه در این‌باره برای درک و کاربرد مواد این کتاب سودمند خواهد بود. این کتاب را می‌توان در مقطع کارشناسی و همچنین مقطع تحصیلات تکمیلی در هر زمینه‌ای که مستلزم خدمات انسانی است به کار برد. همچنین کتاب حاضر برای کسانی که به‌طور کلی دروس عمومی مرتبط با نظریه و کاربست مشاوره گروهی را در پیش دارند می‌تواند کمک‌کننده باشد. این کتاب برای متخصصانی که درگیر کار گروهی هستند و برای دانشجویان و کارآموزانی که علاقه‌مند به هدایت گروه‌های مختلف هستند می‌تواند مفید باشد. روان‌پرستاران، پرستاران، مددکاران اجتماعی، روان‌شناسان، خانواده‌درمان‌گران، مشاوران اختلالات اعتیادی، مشاوران توان‌بخشی، مشاوران انجمن‌ها، مشاوران مدرسه، متخصصان‌ مشاوره بالینی، و سایر متخصصان بهداشت روانی که قسمتی از کارشان رهبری گروه‌ها می‌باشد می‌توانند از این کتاب استفاده نمایند.

راهنمای مهارت‌های شفقت به خود (برنامه‌ای 14 روزه برای متحول ساختن رابطه با خود)

  • 110,000 تومان

فقط 14 روز آموزش شفقت به خود تغییرات چشمگیر و قابل ملاحظه‌ای در مغز، ذهن و رفتار شما ایجاد می‌کند. تمرین‌های موجود در این کتاب تمرین، در کارآزمایی‌های دقیق، تصادفی‌شده و کنترل‌شده (مشابه روشی که شرکت‌های دارویی داروی جدیدی را آزمایش می‌کنند) بررسی شدند و پژوهشگران به این نتیجه رسیدند که حداقل روزانه 30 دقیقه به‌مدت 14 روز کافی است تا تغییرات واقعی پایدار شود. بخش اول این کتاب برای آماده‌سازی شماست. در این بخش، شرح داده می‌شود که شفقت به خود چیست، چرا خیلی اهمیت دارد و در موقعیت‌های مختلف چگونه به نظر می‌رسد. درک مفهومی شفقت به خود شما را برای شروع تمرینات عملی آماده می‌کند. بخش دوم ان کتاب شامل برنامه آموزشی تمرینات عملی برای پرورش مشفق بودن با خود است. پیشنهاد می‌کنم 14 روز و روزانه 30 دقیقه را برای این هدف اختصاص دهید. در انتهای روز چهاردهم، احتمالا ثبات هیجانی بیشتر و رابطه راحتی با خودتان خواهید داشت. درخواهید یافت که راحت‌تر شاد می‌شوید و ترس‌ها و اضطراب‌های شما سریع‌تر از بین می‌روند. اگر برای اولین بار مزیت‌های آموزش شفقت به خود را مستقیما تجربه کنید، ممکن است تصمیم بگیرید که تمرینات خود را به‌صورت نامحدود ادامه بدهید.

تمرین عامدانه در طرح‌واره درمانی

  • 150,000 تومان

تمرین عامدانه با هدف آموزش خرده‌مهارت‌ها برای متخصصان با صلاحیت طرح‌واره‌درمانی، ارزشی افزوده به همراه دارد. توجه متمرکز بر این موضوع که تمرین عامدانه باعث شکسته شدن مداخلات پیچیده به بخش‌هایی کوچک‌تر می‌شود، به بالینگران فرصت می‌دهد تا مهارت‌های لازم را در بافت مسائل خاص به‌دقت تمرین کنند. تمرین مکرر که معمولا در آموزش‌های روان‌درمانی وجود ندارد، پیش‌نیازی برای رشد تخصص حرفه‌ای و انعطاف‌پذیری در بسیاری از حوزه‌های دیگر است. تمرین عامدانه مولفه‌ای است که برای بهبود آموزش طرح‌واره‌درمانی طراحی شده‌ است. به‌طور ایده‌آل تمرین عامدانه می‌تواند به کارآموزان و درمانگران کمک کند مهارت‌های اساسی طرح‌واره‌درمانی را به مخزن آموزشی خود اضافه کنند و امکان دسترسی به‌صورت خودکار را در بافت کار با مراجع در اختیار داشته باشند. تمرین عامدانه مستلزم آموزش مکرر و تجربی برای یک مهارت خاص تا زمانی است که آن مهارت به صورت خودکار دربیاید. در بستر روان‌درمانی این امر شامل این است که دو کارآموز نقش مراجع و درمانگر را ایفا کرده و گاه‌به‌گاه نقش‌ها را تحت هدایت یک سوپروایزر عوض کنند. کارآموزی که نقش درمانگر را ایفا می‌کند به اظهارات مراجع که در گستره مبتدی تا متوسط و پیشرفه قرار دارند پاسخ‌هایی بداهه می‌دهد که بیانگر مهارت‌های بنیادی درمان هستند. این کتاب برای کسانی طراحی شده است که در کلیه سطوح طرح‌واره‌درمانی درحال آموزش دیدن هستند؛ از کارآموزان مبتدی شامل آنهایی که هرگز با مراجع واقعی کار نکرده‌اند گرفته تا درمانگران باتجربه می‌توانند از این کتاب بهره ببرند.

آموزش برنامه شفقت به خود توجه‌آگاهانه (راهنمای متخصصان)

  • 300,000 تومان

برنامه آموزشی شفقت به خود توجه‌آگاهانه (MSC) با ترکیب تمرین‌های شفقت به خود و توجه‌آگاهی مورد استقبال زیادی قرار گرفته است. کتاب تمرین این برنامه پیش‌تر در اختیار علاقمندان قرار گرفته بود، با این حال، متخصصان بالینی برای پیاده کردن این برنامه به راهنمای مفصل‌تری نیاز داشتند. گرمر و نف در این کتاب چگونگی آموزش برنامه MSC را مو به مو آموزش داده‌اند. کتاب در چهار بخش سازماندهی شده است. در بخش اول، در خصوص شفقت به خود، مبنای نظری آن و تحقیقات موید اثربخشی آن در مشکلات و اختلالات مختلفی به‌طور مفصل و جذابی صحبت شده است. در بخش دوم، در خصوص این برنامه آموزشی، ویژگی‌های مربی و چگونگی تسهیل گروه مطالب مفیدی آورده شده است. در بخش سوم، محتوای هر جلسه به دقت و زیبایی توصیف شده است و در نهایت در بخش پایانی هم به چگونگی ادغام مداخلات و تمرین‌های این برنامه با فرایند روان‌درمانی پرداخته شده است.

1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  صفحه‌ی 1