روانشناسی روان‌درمانی و مشاوره


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
تاریخ مختصر روان‌شناسی مدرن
  • 475,000 تومان
  • با تخفیف: 475,000 تومان
الفبای درمان هیجان مدار انفرادی ای‌اف‌آی‌تی (پرورش سازگاری و رشد در مراجعان)
زوج‌درمانی شناختی رفتاری کژکاری‌های جنسی
  • 250,000 تومان
  • با تخفیف: 250,000 تومان
شفقت برای زوج‌ها (یادگیری مهارت‌های ارتباط مبتنی بر عشق‌ورزی )
کتاب کار اضطراب و نگرانی راه‌حل شناختی رفتاری
  • 270,000 تومان
  • با تخفیف: 270,000 تومان
راهنمای تشخیصی و آماری اختلال‌های روانی (متن بازنگری‌شده دی اس ام فایو تی آر)
زیستن در میان دوران‌ها (کشف نیروی تاب‌آور درون در عصر تغییرات)
درخت ذهن (کودکی شگفت‌انگیز سکوت اتیسم را می‌شکند)
ذهن‌آگاهی و پذیرش در ورزش (چگونه در شرایط پرفشار به بهبود عملکرد و پیشرفت ورزشکاران کمک کنیم)
الکل و دخانیات (جوانب پزشکی و جامعه‌شناختی مصرف سوء مصرف و اعتیاد)

تاریخ مختصر روان‌شناسی مدرن

  • 475,000 تومان

برخی آثار تاریخ روان‌شناسی اصولا بر تاریخ علم روان‌شناسی متمرکزند،‌ اما چنین رویکردی تنها نصف تاریخ روان‌شناسی مدرن را بازگو می‌کند. در کنار آن،‌ حرفه روان‌شناسی مدرن نیز وجود دارد که همواره با روان‌شناسی تجربی رشد کرده است. این کتاب به هر دو روایت می‌پردازد،‌ هم داستان روان‌شناسی به عنوان یک علم و هم داستان روان‌شناسی به عنوان یک حرفه،‌ به علاوه منشا و رشد همگامشان را توضیح می‌دهد. تاریخدان بزرگ آمریکایی،‌ هنری استیل کُماگر، به ما یادآوری می‌کند که گرچه تاریخ کارکردهای زیادی دارد، ‌اما در ذات خود یک داستان است که می‌تواند بسیار شنیدنی و جالب باشد. کتاب تاریخ روان‌شناسی مدرن،‌ داستانی شگفت‌انگیز است که علاوه بر ارائه علمی و غنی اطلاعات تاریخ روان‌شناسی،‌ به عنوان یک اثر تاریخی نیز خواندنی و جذاب است.

رازهای روانشناسی تاریک (راهنمای مبتدی‌ها برای یادگیری دستکاری عاطفی پنهانی برنامه‌نویسی عصبی زبانی روش‌های کنترل ذهن)

  • 110,000 تومان

روان‌شناسی تاریک به مجموعه‌ای از روش‌ها و راه‌کارهایی اشاره می‌کند که توسط افرادی با اهداف نادرست، همچون دستکاری عاطفی پنهان، تاثیرگذاری بر دیگران و بهره‌کشی از آنها برای رسیدن به منافع شخصی خود به کار می‌رود که به واسطه این روش می‌توانند برای فریب، زور یا حتی آسیب رساندن به قربانیان ناآگاه استفاده کنند. به عبارتی، روان‌‌شناسی تاریک به دستکاری، ترغیب و کنترل افراد می‌پردازد و تاثیر زیادی بر افکار، احساسات و رفتارهای انسانی دارد. برخی از موضوعاتی که در روان‌شناسی تاریک مورد بررسی قرار می‌گیرند، عبارت‌اند از: نفوذ در ذهن افراد، تلاش برای کنترل دیگران، تحریک عواطف منفی افراد، استفاده از ترس و وحشت...

الفبای درمان هیجان مدار انفرادی ای‌اف‌آی‌تی (پرورش سازگاری و رشد در مراجعان)

  • 200,000 تومان

سو جانسون و لیان کمپبل، برای درمان انفرادی هیجان‌مدار (EFIT) یک راهنمای فوق‌العاده طراحی کرده‌اند. این کتاب تمام آن چیزی است که هر آدمی از یک راهنما میخواهد. این کتاب الفبای درمان هیجان مدار انفرادی است که به شکل مختصر و مفید و نیز خواندنی، بنیان مفهومی روشنی برای این درمان و نیز رهنمودهای عملی برای جلسات درمان را فراهم می‌سازد. روش‌های توصیف شده در این کتاب، بر اساس درمان مبتنی بر شواهد برجسته‌ی سو، برای زوج‌ها است که در سراسر جهان فراگیر است و بر پایه‌ی آن بینش‌هایی را برای درمان انفرادی ارائه می‌کند. روش جانسون و کمپبل مدلی از نحوه کارکردن با دلبستگی و هیجان در درمان فردی جایگاه اصلی را به خود اختصاص خواهد داد. بدون شک، این کتاب باید توسط همه درمانگران انفرادی و کارآموزان درمانگری مطالعه شود.

زوج‌درمانی شناختی رفتاری کژکاری‌های جنسی

  • 250,000 تومان

کتاب زوج‌درمانی شناختی رفتاری کژکاری‌های جنسی یکی از بهترین و کاربردی‌ترین منابع علمی در زمینه درمان کژکاری‌های جنسی است. نویسندگان کتاب مایکل متز، نورمن بی اپشتاین و بری مک‌کارتی از صاحب‌نظران و درمانگران مطرح حوزه درمان اختلال‌های جنسی خانواده‌درمانی و زوج‌درمانی هستند. کتاب در 7 فصل اطلاعات مورد نیاز درمانگران، ارزیابی جامع و فرایند درمان را تشریح کرده ‌است. بیان مدل درمانی جامع برای درمان کژکاری‌های جنسی و درمان‌های اختصاصی به همراه تمرین‌های گام به گام برای هر کژکاری، بیان مثال‌های موردی و فرایند درمان آنها و استفاده از کارآمدترین و به روزترین تمرین‌ها از ویژگی‌های منحصر به فرد این کتاب است. این کتاب همچنین راهنمای کاربردی برای پیشگیری از بازگشت در اختیار درمانگران قرار می‌دهد. به طور کلی ارائه جامع و گام به گام درمان به همراه تمرین‌های کاربردی و مثال‌های موردی این کتاب را به یک منبع کم‌نظیر برای درمانگران و علاقه‌مندان به حوزه شناخت و درمان کژکاری‌های جنسی تبدیل کرده‌است.

شفقت برای زوج‌ها (یادگیری مهارت‌های ارتباط مبتنی بر عشق‌ورزی )

  • 200,000 تومان

«این کتاب زیبا به زوج‌ها کمک می‌کند تا رابطه خود را از رنج و سرزنش به سمت عشق و پذیرش هدایت کنند. با استفاده از تمرین‌های خود شفقت‌ورزی این کتاب که پشتوانه مبتنی بر شواهد دارد، نویسنده ابزارهای عینی و ملموسی برای کمک به افراد فراهم کرده است تا درهای قلب خود را به روی خودشان بگشایند و از این طریق بتوانند به طور کامل پذیرای همسر خود باشند.» دکتر کریستین نف. «همه ما دوست داریم روابطی داشته باشیم که همیشه حمایت‌کننده، همدلانه و شاد باشد. ولی متاسفانه شرایط همیشه آن‌طور که ما می‌خواهیم پیش نمی‌رود. داشتن شفقت نسبت به همدیگر به ما این امکان را می‌دهد که تعارضات را حل کنیم، با ناامیدی‌ها مواجه شویم، مصالحه را بپذیریم و هنر عذرخواهی و بخشش را یاد بگیریم. برای هرکسی که علاقه‌مند است تا روابطی بر پایه شجاعت، خردمندی و دوستی عمیق بنا کند، این یک راهنمای ایده‌آل و الهام‌بخش است.» دکتر پاول گیلبرت

کتاب کار اضطراب و نگرانی راه‌حل شناختی رفتاری

  • 270,000 تومان

اضطراب، همچنان یکی از بزرگ‌ترین مشکلات سلامت روان در جهان است. از زمان نگارش اولین ویراست این کتاب کار در 10 سال پیش، ما شاهد افزایش اضطراب در ارتباط با تحولات جهانی ناشی از همه‌گیری COVID-19 و پیامدهای آن بوده‌ایم. کتاب مانند نسخه قبلی، یک کتاب کار در مورد درمان شناختی‌رفتاری (CBT) برای اضطراب و اختلالات آن است. این نوعی کتاب کار خودیاری است که به شما نشان می‌دهد چگونه از مداخلات و منابع CBT برای کاهش اضطراب شدید استفاده کنید. بیش از 70 کاربرگ ارائه شده در این کتاب، راهنمایی گام به گام برای نحوه کاربرد راهبردهای بسیار موثر CBT برای اضطراب منتشر، نگرانی، وحشت‌زدگی و اضطراب اجتماعی ارائه می‌دهد. این کتاب کار مملو از نمونه‌های موردی و مثال‌هایی است که برگرفته از دهه‌ها تجربه در درمان، تحقیق و آموزش CBT است. این کتاب، نسخه بازنگری‌شده کتاب کار اصلی ماست. چندین تغییر و ارتقاء در آن وجود دارد که قابل توجه است از جمله اضافه شدن مداخلات شناخت‌درمانی مبتنی بر بهبودی (CT-R) که نسخه تغییریافته درمان شناختی استانداری است که توسط دکتر بک برای درمان اختلالات روانی شدید تدوین شده است. همچنین فصل مداخلات شناخت درمانی مبتنی بر بهبودی (CT-R) که نسخه تغییریافته درمان شناختی استانداری است که توسط دکتر بک برای درمان اختلالات روانی شدید تدوین شده است. همچنین ،فصل مداخلات رفتاری در این ویراست گسترده‌تر شده است و نوآوری‌های جدیدتری را در مواجهه درمانی مانند تئوری یادگیری مهارشده و آزمایش‌های رفتاری را معرفی کرده‌ایم. فصل جدیدی در مورد حساسیت اضطرابی اضافه شده است که به ویژه برای افراد مبتلا به حملات وحشت‌زدگی مهم است. مفاهیم دیگری مانند کنترل ذهنی، عدم تحمل ابهام، ترس از خجالت و پردازش پس از رویدادی اشاره شده است تا پروتکل درمانی قوی‌تری برای مشکلات مختلف اضطرابی مطرح شده در کتاب ارائه شود.

راهنمای تشخیصی و آماری اختلال‌های روانی (متن بازنگری‌شده دی اس ام فایو تی آر)

  • 550,000 تومان

در حال حاضر کتاب راهنمای تشخیصی و آماری اختلالات روانی، ویرایش پنجم، همراه با متن بازبینی شده (DSM-5-TR)، جامع‌ترین، شایع‌ترین و مهم‌ترین مرجع بالینی موجود برای محققان و درمانگران سلامت روان محسوب می‌شود. این کتاب با مشارکت بیش از 300 متخصص به رشته تحریر درآمده و بر اساس جدیدترین متون علمی دنیا به روزرسانی شده است. اکنون دی اس ام فایو تی آر در چهار رنگ و با قابلیت احراز هویت هر نسخه چاپی موجود است و معیارها، کدهای تشخیصی و مطالب جامع امروزی را ارائه می‌دهد. متون هر فصل برای هر اختلال کاملا بازبینی شده است و بخش‌های جدیدی در مورد ویژگی‌های مربوطه، ایجاد و دوره بیماری، عوامل خطر و پیش‌آگهی، فرهنگ، نشانگرهای تشخیص افتراقی و موارد دیگر به آن افزوده شده است. اختلال سوگ طولانی‌مدتT به‌عنوان اختلال جدید به بخش دوم اضافه شده است. همچنین این راهنما حاوی کدهای جدیدی برای شناسایی و نظارت بر رفتار خودکشی و کدهای ICD-10-CM کاملا به روزرسانی‌شده‌ای است که از سال 2013 در حال اجرا است. این کتاب برای سایر پزشکان و متخصصان سلامت از جمله روانشناسان، مشاوران، پرستاران و درمانگران توانبخشی و مشاغل و همچنین مددکاران اجتماعی و متخصصان پزشکی قانونی و حقوقی نیز منبع ارزشمندی محسوب می‌شود. DSM - 5-TR مطمئن‌ترین منبع برای تشخیص و طبقه‌بندی اختلالات روانی به شمار می‌آید.

روان‌شناسی اهمال‌کاری (عادت‌های خود را بشناسید ‌انگیزه بگیرید و کارها را به سرانجام برسانید)

  • 125,000 تومان

اهمال‌کاری،‌ گاهی چندان مساله مهمی به نظر نمی‌سد؛‌ اما اغلب پیامدهایی به همراه دارد و در موارد حادتر،‌ حتی ممکن است به شکست‌های جدی در زندگی منجر شود. این کتاب حاوی مطالبی است که شما برای غلبه بر اهمال‌کاری خود به آن نیاز دارید. پس برای ایجاد تغییر واقعی باید متعهد شوید که آن را بخوانید؛‌ زیرا اهمال‌کاران قابلیت این را دارند که کتابی را شروع به خواندن کنند ولی به اتمام نرسانند!

زیستن در میان دوران‌ها (کشف نیروی تاب‌آور درون در عصر تغییرات)

  • 243,100 تومان

فقط "روان پریش‌ها" و "متوهمین" از زندگی نمی‌ترسند. مگر می‌شود در این دریای مواج و بلاتکلیف، زندگی کرد و نهراسید. همه ما نقشه‌هایی برای زندگی‌مان کشیده‌‍ایم و در نیمه دوم عمر شاهد این موضوع بوده‌ایم که این نقشه‌ها گاهی در "میانه دوران‌ها"ی زندگی، نقش بر آب شده‌اند و گاهی هم اگر به نتیجه رسیده‌اند، شادی را به زندگی ما نیاورده‌اند! اگر از دست و پا زدن‌های زیادی در زندگی خسته شده‌اید و می‌خواهید به دور از ادبیات رایج کتاب‌های فریب‌دهنده انگیزشی، بدانید که با حقیقت تلخی به نام "زندگی" چگونه باید مواجه شوید که بتوانید تاب بیاورید و نشکنید، خواندن این کتاب برای شما یک اتفاق تازه خواهد بود! مطمئن باشید نمی‌توانید شادی را در زندگی خود ارادی ایجاد کنید، ولی خواندن این کتاب با وجود این موضوع، طعمی از شیرینی را در کام شما فرومی‌نشاند که تا پایان عمر، آن را فراموش نخواهید کرد.

درخت ذهن (کودکی شگفت‌انگیز سکوت اتیسم را می‌شکند)

  • 225,000 تومان

وقتی مردم ما را پس می‌زنند و مدارس از پذیرفتن ما طفره می‌روند، درد دارد. این را دیده‌ام و این درد را حس می‌کنم که ممکن است دیگرانی که شبیه من هستند، با این طردشدگی در اجتماع مواجه بشوند و درد بکشند. باید به این نکته اشاره کنم که این رفتار عجیب، ناشی از عدم شناخت روابط اجتماعی نیست، بلکه ناشی از عدم درک نقش اجتماعی فرد در جامعه است که موجب بروز این رفتارها و برخوردهای نامطلوب می‌شود. رویای روزی را دارم که در جامعه‌ای بدون واژه «عادی و غیرعادی» و فقط با عنوان انسان در کنار هر انسان دیگری رشد و زندگی کنیم.

ذهن‌آگاهی و پذیرش در ورزش (چگونه در شرایط پرفشار به بهبود عملکرد و پیشرفت ورزشکاران کمک کنیم)

  • 200,000 تومان

امروزه به منظور کمک به ورزشکاران حرفه‌ای، استفاده از رویکردهای مبتنی بر ذهن‌آگاهی و پذیرش مانند درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد (ACT) و تعهد-پذیرش-ذهن‌آگاهی (MAC) توسط متخصصان روان‌شناسی ورزش رواج بیشتری یافته است. رویکردهای شناختی رفتاری مبتنی بر پذیرش در روان‌شناسی ورزش نشان داده‏اند که تکنیک‌های سرکوب و کنترل افکار آزارنده، روند ادرک فراشناختی را تحت‌الشعاع قرار ‌می‌دهند و فعالیت‌های شناختی افراطی و تمرکز بر انجام اعمال غیرضروری عملکرد فرد را مختل می‌کنند. از این منظر هدف از مداخلات روان‌شناسی ورزش، ترغیب ورزشکاران به انجام کار بیهودۀ مدیریت و مهار هیجانات درونی نیست. به‌عکس، متخصصان روان‌شناسی ورزش در این رویکردها برای افزایش تمایل ورزشکاران به پذیرش افکار و هیجانات منفی در جهت اهداف ارزش‌محور تلاش می‌کنند. مؤلفه‌های اصلی چنین مداخلاتی شامل: آموزش پذیرش به ورزشکاران، حضور آگاهانه در لحظۀ حال و کمک به آنها در تصریح ارزش‌ها و انجام عمل متعهدانۀ هم‌سو با این ارزش‌ها است. هدف ذهن‌آگاهی و پذیرش در ورزش: به ورزشکاران کمک کنیم تا در شرایط پرفشار عملکرد مناسبی داشته باشند و برای اجرای رویکردهای ذهن‌آگاهی و پذیرش به دانشجویان، محققان، درمانگران و مربیان روان‌شناسی ورزش راهنمایی‌های عملی ارائه کنیم. این کتاب متخصصان بسیار با تجربه را گرد هم آورده تا ما را با عملکرد، تمرینات و تجربیات کارآمد آنها آشنا کند.

الکل و دخانیات (جوانب پزشکی و جامعه‌شناختی مصرف سوء مصرف و اعتیاد)

  • 195,000 تومان

از آنجایی که مصرف الکل و دخانیات اغلب به‌صورت همزمان رخ می‌دهد، طی سال‌های گذشته توجه علمی و درمانی به هر دو ماده به‌طرز قابل توجهی افزایش یافته است. بدیهی است که استفادۀ همزمان این دو ماده تأثیراتِ مخرب‌تری نسبت به مصرف هرکدام از این دو به تنهایی دارد. در واقع بیماران اغلب اشاره می‌کنند که قادر بوده‌اند مصرف یکی از این دو را به راحتی کنار بگذارند، اما به موازات آن مصرفِ مادۀ دیگر در آنها افزایش می‌یابد (به‌عنوان مثال، چنانچه بیماران سیگار را ترک کنند، مصرف الکل در آنها به‌طرز قابل ملاحظه‌ای افزایش می‌یابد). دانش ما در مورد وابستگی به‌طور دائم در حالِ افزایش است و پژوهشِ پایه، توضیح در موردِ کارکردِ جریان‌های خاصِ مغزی را ارتقاء می‌بخشد. بنابراین، ارائۀ یافته‌هایی که پزشکانِ بالینی می‌توانند از آنها برای درمان یا طی مشاوره به افراد وابسته به دخانیات و الکل استفاده کنند، امری مهم است. به منظور انجامِ درمانِ عینی و مشاوره، تمایز میانِ پدیده‌هایی همچون سیستم پاداش، حافظه وابستگی، علایمِ ناشی از ترک یا تمایل به دخانیات و الکل مهم و مورد نیاز است. در این کتاب رویکردهای درمانی جدید به‌صورت کامل شرح داده شده‌اند و جنبه‌های مختلف درمان شامل محیط و تأثیرات بینافردی به‌طور مفصل مورد بررسی قرار گرفته است. یافته‌های علمی بر اساسِ نوع‌شناسیِ لِش در موردِ زیرگروه‌ها، اساسِ درمان را شکل می‌دهد اما اغلب با توجه به فرد، نیاز به تغییر دارند. طبقه‌بندی‌ها بر اساسِ زیرگروه‌هایی که نشان می‌دهند وابستگی‌ها به‌طور انحصاری به‌علتِ تأثیراتِ ماده هستند را اغلب می‌توان در پژوهش‌های علمی یافت.

1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  صفحه‌ی 1