وارن باکلند


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
روایت و روایتگری در سینما
  • 112,000 تومان
  • با تخفیف: 112,000 تومان
روایت و روایتگری (کنکاش در داستان‌گویی سینمایی)

روایت و روایتگری در سینما

  • 112,000 تومان

فیلم‌ها چطور داستانشان را نقل می‌کنند؟ این اصلی‌ترین سوالی است که کتاب «روایت و روایتگری در سینما» به دنبال پاسخ آن است. وارن باکلند با مفهوم روایت و چگونگی نمود و تجلی روایت در مدیوم فیلم آغاز می‌کند و در ادامه به مفاهیم روایتگری و راوی می‌رسد. بخش دوم کتاب داستان‌گویی در چهار شیوه سینمایی معین را بررسی می‌کند: فیلم‌های فمینیستی، فیلم‌های هنری، فیلم‌های پازل‌وار (با راوی ناموثق)، و فیلم‌های متاثر از بازی‌های ویدئویی.

روایت و روایتگری (کنکاش در داستان‌گویی سینمایی)

  • 130,000 تومان

همه نظریه‌های داستان‌گویی از سطح ظاهر فیلم فراتر می‌روند و آن دسته از عناصر و ساختارهای زیربنایی را مشخص می‌سازند که به فیلم معنا می‌بخشند. درست است که برخی از عناصر داستان‌گویی، فیلم را در قالب زیبایی‌شناختی لذت‌بخشی شکل می‌دهند و حس یکپارچگی و توازن و انسجام را رقم می‌زنند، ولی بقیه عناصر از طریق نگرش‌های ایدئولوژیک اجحاف‌آمیزی همچون پدرسالاری، نژادپرستی و نابرابری فیلم را سازمان می‌دهند. اتکای صرف به سطح ظاهر نه به فهم درست ایدئولوژی منجر می‌شود و نه فیلمنامه‌نویسان و داستان‌گویان را وامی‌دارد تا آن ایدئولوژی را به چالش بطلبند و نگرشی بدیل عرضه کنند. به همین دلیل یکی از جنبه‌های بنیادین شناخت فیلمسازی، آگاهی به نظریه‌هایی است که عناصر زیربنایی داستان‌گویی را مشخص می‌سازند و نگرش‌های ایدئولوژیک آنها را برملا می‌کنند.

مبانی مطالعات سینمایی و نقد فیلم (با بررسی و تحلیل نمونه‌هایی از فیلم‌های مهم تاریخ سینما از آغاز تا امروز)

  • 96,000 تومان

این کتاب ابزارهای لازم را برای درک و تحلیل فیلم در اختیار خواننده قرار می‌دهد و علاقه‌مندان سینما، از طریق آشنا ‌شدن با مفاهیم کلیدی مطالعات سینمایی - مانند میزانسن و میزانشات، تدوین، شگردهای متفاوت روایت و داستان‌گویی در سینما، ژانرها و نظریه‌های فیلم، و قالب‌های گوناگونی که فیلم‌های مستند می‌توانند به خود بگیرند - و با خواندن بررسی و تحلیل‌های موردی نمونه‌هایی از آثار شاخص تاریخ سینما، از رمز و رازهای پنهان پشت‌پرده نقره‌ای آگاه خواهند شد.

صفحه‌ی 1