ارنست گامبریج


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
در جستجوی تاریخ فرهنگی
  • 15,000 تومان
  • با تخفیف: 15,000 تومان
تاریخ جهان
  • 68,000 تومان
  • با تخفیف: 68,000 تومان
تاریخ هنر
  • 580,000 تومان
  • با تخفیف: 580,000 تومان

در جستجوی تاریخ فرهنگی

  • 15,000 تومان

در جستجوی تاریخ فرهنگی اثری تاثیرگذار و بحث‌برانگیز از ارنست گامبریج نظریه‌پرداز شهیر تاریخ هنر است. بسیاری از صاحب‌نظران، این اثر را به مثابه نقطه گسست تاریخ فرهنگی نوین از میراث سده نوزدهمی تاریخ فرهنگ می‌دانند...

تاریخ جهان

  • 68,000 تومان

تاریخ جهان تحولات و رخدادهای بشر را در چهل فصل از عصر حجر تا عصر اتم با زبانی بسیار ساده و صمیمی، بی‌تکلیف، شیرین و جذاب روایت می‌کند، چنان که کثیری از خوانندگان آن در گروه‌های سنی و سطوح آموزشی مختلف گفته‌اند از مطالعه این کتاب نه تنها بسیار لذت برده‌اند، بلکه آن را دریچه نوینی به جهان تاریخی و تاریخ جهان یافته‌اند و بر آن شده‌اند که با کتاب‌های دیگری، مطالعه تاریخ را پی بگیرند. مفسر لس‌آنجلس تایمز می‌گوید گامبریج به تاریخ جان می‌بخشد و خواننده را همراه خود در سفینه‌ای زمان‌پیما بر فراز تاریخ جهان به پرواز در می‌آورد و او را همواره در طول کتاب به سیر و سلوکی فکری و عاطفی میان گذشته و حال وا می‌دارد. گامبریج فصل پایانی کتاب با عنوان «بخش کوچکی از تاریخ که من خود در آن زیسته‌ام» را این گونه به پایان می‌برد: «اکنون هر زمان یک لرزه، یک سیل، یک توفان سهمگین، قحطی و خشک‌سالی و بلایای دیگر در نقاط دور افتاده‌ای از جهان، مردان، زنان و کودکان زیادی را به کام مرگ می‌برد،‌ هزاران انسان در سایر کشورها، پول و نیروی‌شان را برای یاری رساندن به بازماندگان آن‌ها به کار می‌گیرند. چنین نیکوکاری‌هایی در گذشته صورت نمی‌گرفت. بنابراین همچنان حق داریم به آینده‌ای بهتر امیدوار باشیم.»

تاریخ هنر

  • 580,000 تومان

تاریخ هنر گامبریج یکی از مشهورترین و پرخواستارترین کتاب‌هایی است که تا کنون درباره هنر نگاشته شده است. این کتاب هم‌چون مدخلی برای ورود به دنیای هنر، از نخستین تجربه هنری انسان در نقش‌پردازی داخل غارها گرفته تا واپسین آثار هنری امروز جهان، در 50 سال گذشته رقیب و همتایی نداشته است. خوانندگان از هر گروه سنی و زمینه فرهنگی در سراسر عالم، کتاب ارنست گامبریج را شاهکاری مسلم دانسته‌اند که دانش و خرد را، با بهره‌گیری از استعداد فوق‌العاده خویش در انتقال مفاهیم ظریف و پیچیده در هم آمیخته است. این تاریخ هنر پسندیدگی ماندگار خود را به سلاست و روانی شیوه نگارش، و نیز چیره‌دستی نگارنده فاضل و متفکر آن در تحلیل‌های روشن و خواندنی رخدادهای هنر جهان، وام‌دار است. گامبریج می‌گوید: هدف من از نگارش تاریخ هنر این بوده است که نظمی فهم پذیر را در گنجینه عظیم نام‌ها، دوره‌ها و سبک‌هایی برقرار سازم که صفحات کتب مفصل تاریخ هنر، سرشار از آن‌هاست. او می‌خواهد ژرف‌بینی خویش را در خصوص روان‌شناسی هنرهای بصری به کار گیرد و ما را بر آن دارد که زنجیره پیوسته سنت‌ها دگرگون شونده در تاریخ هنر را پی بگیریم و هر اثر را در پیوند با آثار پیشین و پسین آن برنگیریم. این زنجیره زنده و برقرار، از نگاه گامبریج، هم‌چنان روزگار ما را به عصر اهرام ثلاثه مصر پیوند می‌دهد. کتاب حاضر که از ویرایش شانزدهم این اثر کلاسیک و ماندگار ترجمه شده است، با این امید در اختیار خوانندگان فارسی زبان قرار می‌گیرد که بتواند چونان منبع و مرجعی ارزشمند، علاقه‌مندان و پژوهندگان آثار هنر جهان را به کار آید.

صفحه‌ی 1