دیوید مامت


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
انواع مرغابی و زندگی در تئاتر (طنزآوران جهان نمایش 15) نمایش‌نامه
3 کاربرد چاقو (در باب طبیعت و مقصود درام)
  • 32,000 تومان
  • با تخفیف: 32,000 تومان
موعظه (نمایش‌نامه)
  • 10,000 تومان
  • با تخفیف: 10,000 تومان
مدرسه (نمایش‌نامه)
  • 15,000 تومان
  • با تخفیف: 15,000 تومان
درست و نادرست (حقیقت و مجاز)
  • 78,000 تومان
  • با تخفیف: 78,000 تومان
بوفالوی آمریکایی (نمایش‌نامه)
  • 50,000 تومان
  • با تخفیف: 50,000 تومان
آقای شادی (مونولوگ مرد)
  • 20,000 تومان
  • با تخفیف: 20,000 تومان
اولئانا (نمایش‌نامه)
  • 108,000 تومان
  • با تخفیف: 108,000 تومان
نوشته رمزی (نمایش‌نامه)
  • 40,000 تومان
  • با تخفیف: 40,000 تومان
درباره کارگردانی فیلم
  • 125,000 تومان
  • با تخفیف: 125,000 تومان
گلن گری گلن راس (نمایش‌نامه)
  • همراه با تخفیف
  • 120,000 تومان
  • با تخفیف: 102,000 تومان

انواع مرغابی و زندگی در تئاتر (طنزآوران جهان نمایش 15) نمایش‌نامه

  • 40,000 تومان

هنر نمایش، از روزگار دیرین، بخشی از فرهنگ جهانی‌ست که دور از هر رنگ و هر تعلقی می‌تواند ناشر اندیشه‌های بالا و والای انسان در میان انسان‌ها و سرزمین‌های گوناگون باشد. هنر نمایش، این رسانه قدرتمند گروهی و جمعی، زبان جهانی گفتگوی فرهنگ‌هاست. هنر نمایش، در زیربنا از فنی پیروی می‌کند که آن را "فن نگارش نمایش‌نامه"اش می‌نامیم و می‌خوانیم. بدیهی‌ست برای این که بتوانیم بنای رفیع "هنر نمایش" را رفیع‌تر و بلندمرتبه‌تر سازیم می‌بایستی سنگ‌های زیربنایش را محکم، استوار و برحسب علم نمایش و فنون آزموده شده نگارش برگزینیم.

3 کاربرد چاقو (در باب طبیعت و مقصود درام)

  • 32,000 تومان

بچه‌ها آخر روز جست‌وخیز می‌کنند تا آخرین مانده‌های انرژی آن روز را نیز صرف کنند. معادل این اتفاق برای بزرگ‌سالان پس از غروب خورشید، ساخت یا مشاهده درام است، تا جهان در ساختاری فهم‌پذیر سامان داده شود. نمایش / فیلم / غیبت کردن‌های شبانه، آخرین فعالیت روزانه ساز و کار بقایمان است. در این فعالیت‌ها می‌کوشیم آخرین ته‌مانده‌های انرژی ادراکی را تخیله کنیم تا خوابمان ببرد. در این موقعیت ما به درام روی می‌آوریم و اگر هم چیزی نباشد دستمان را بگیرد، از هیچ، درام سر هم می‌کنیم.

موعظه (نمایش‌نامه)

  • 10,000 تومان

مرد روحانی: در سپتامبر 1939، دندون‌پزشکی در ویسروی، لوییزیانا، دندون مردی رو انداخت تو یه قوطی کوکاکولا و گذاشت تموم شب بمونه. صبح روز بعدش هیتلر به لهستان حمله کرد. مردی یه گاومیش کر داره. گاومیشه چیزی نمی‌شنوه. اصلا کر بزرگ شده. مرده بهش می‌گه: «امروز چطوری سلطان؟» گاومیشه یه روز می‌گه: «ای‌بابا، ای‌بابا» و...

مدرسه (نمایش‌نامه)

  • 15,000 تومان

دیوید مامت سی‌ام نوامبر 1947 در فلاسمور، ایلی نویز آمریکا متولد شد. در کالج گودارد در ورمانت درس خواند، و سپس در مدرسه‌ای تآتری ثبت نام کرد. فعالیت در تآتر را با بازیگری و کارگردانی نمایش‌های کوچک آموزشگاهی آغاز کرد، در حالی که همزمان به رانندگی تاکسی و پیگیری پرونده‌های مالیاتی می‌پرداخت. از بیست سالگی نوشتن قطعات کوتاه و نمایشی را آغاز کرد. با دوستان جوانش «گروه سنت نیکلاس» را تشکیل داد که اولین اثرش اجرای نمایشی از یوجین اونیل بود. دهه 1970 برای او دوره‌ آغاز شکوفایی در مقام نمایش‌نامه‌نویس و کارگردان تآتر بود و کسب جوایز پیاپی. از دهه 1980 به فیلنامه‌نویسی و کارگردانی در سینما نیز روی آورد.

درست و نادرست (حقیقت و مجاز)

  • 78,000 تومان

هر کس که ذره‌ای به بازی و بازیگر علاقه‌مند است،‌ همین حالا باید برود و این کتاب را بخرد. هر کس که به زندگی اهمیت می‌دهد، باید برود و این کتاب را بخرد، این کتابی است درخشان، خیره‌کننده، هیجان‌انگیز، برانگیزاننده، مفرح و... یک نارنجک دستی در قالب کاغذ که برای انهدام ادعاهای نادرست، تصورات اشتباه و دغل‌بازی‌های امروز تئاتر طراحی شده.

بوفالوی آمریکایی (نمایش‌نامه)

  • 50,000 تومان

واسه برداشتن یه تست که چهار تیکه‌ش می‌شه بیس و پنج سنت راحت باشم! هر وقت پوکر بازی می‌کنیم من باید سکه تو جیبم باشه، پول قهوه... سیگار... و شکلاتو بدم و کسی هم به روی خودش نیاره.

آقای شادی (مونولوگ مرد)

  • 20,000 تومان

آقای شادی نخستین بار توسط تئاتر پلیموت تهیه شد و 6 مارس 1978 در برادوی به صحنه رفت. در این اجرا چارلز کیمبرو نقش آقای شادی را بازی می‌کرد. اجرای این تئاتر را استیون شکتر کارگردانی کرد. دیگر عواملی که در این اجرا همکاری داشتند به شرح زیرند: جان لی بیتی (طراح صحنه)، دنیس پاریچی (نورپرداز)، آلریک جانس(موسیقی)، جوزف پپ(تهیه‌کننده) و برنارد گرستن (دستیار تهیه). «آقای شادی» نام برنامه‌ای‌ست که از سال 1934 از ایستگاهی رادیویی پخش می‌شود.

اولئانا (نمایش‌نامه)

  • 108,000 تومان

اولئانا، بحث‌برانگیزترین و چه‌بسا مهم‌ترین نمایشنامه دیوید ممت تا اواخر دهه 90 است. نمایشنامه بیش از هر چیز به دلیل مایه‌های سیاسی و پرداختن به مسائلی نظیر قدرت، فمینیسم، حقانیت سیاسی و آموزش آکادمیک مشهور است، و تقریبا اجرای آن در همه جای دنیا همیشه با مناقشات فراوانی همراه بوده است. قطعا این نمایشنامه به لحاظ ساختار زبانی و نیز عدم قطعیت معنایی‌اش، در بین شاخص‌ترین آثار نمایشی قرن بیستم قرار می‌گیرد.

نوشته رمزی (نمایش‌نامه)

  • 40,000 تومان

جان: سلام دل: امروز چطوری؟ جان: خوبم دانی: (از بیرون) چه جور چایی‌ای می‌خوای؟ دل: خوبه که خوبی دانی: (از بیرون) جان جان: مامانم چی‌ گفت دل: اومدم باهات صحبت کنم جان: می‌خواس بدونه چه جور چایی‌ای دانی: (از بیرون) جان؟ دل: چه نوع چایی‌ای می‌خواسی؟ چه جور چایی‌ای می‌خوای؟ جان بلند می‌شود که برود بیرون...

درباره کارگردانی فیلم

  • 125,000 تومان

فیلم‌نامه‌نویسی مهارتی است که بر پایه منطق استوار است. این مهارت شامل پیگیری مجدانه چند سوال بسیار اساسی است: قهرمان اثر چه می‌خواهد؟ چه چیز مانع رسیدن او به این خواست است؟ اگر به آنچه می‌خواهد نرسد چه می‌شود؟

گلن گری گلن راس (نمایش‌نامه)

  • 120,000 تومان

این نمایش‌نامه از طرفی منعکس‌کننده‌ی دوران ریاست‌جمهوری "رانالد ریگان"، رییس‌جمهور افراطی آمریکاست؛ دوره‌ی ریاست‌جمهوری رانالد ریگان از سال 1980 آغاز شد و تا سال 1992، یعنی تا پایان حکومت معاون او، جرج بوش [پدر] ادامه داشت. در این دوره، حکومت در راستای لغو کمک‌های دولتی و بیمه‌های اجتماعی و زیر پا گذاشتن تمام دست‌آوردهای جامعه‌ی مدنی آمریکا سیر می‌کرد، دست‌آوردهایی که از زمان فرانکلین دلانو روزولت (قبل از جنگ جهانی دوم) به صورت پایه‌های زندگی آمریکایی درآمده بود. سیاست‌های حکومتی، در راستای برداشتن موانع سر راه سرمایه‌داری بزرگ عمل می‌کرد و در واقع آن‌چه را که بعدها "سرمایه‌داری وحشیانه" نامیده شد، تبلیغ می‌نمود. در این میان برندگان، درصد بسیار ناچیزی از جامعه، یعنی قشر فوقانی پولدارهای بزرگ آمریکا، و بازندگان بزرگ، قشر میانه و طبقه‌ی فقیر جامعه بودند. مشخصات این دوره مستقیما در تلاش فروشندگان املاک در این نمایش‌نامه برای بقا در دوره‌ای که فقر همه را تهدید می‌کند، نمایان است؛ و تلاش مذبوحانه‌ی طبقه‌ی متوسط برای حفظ امتیازات در خطر افتاده‌اش را در شخصیت شلی لوین می‌بینیم. از طرف دیگر، نویسنده در این اثر جدا از انعکاس معضلات زمانه‌ی خویش، به نوعی داوری درباره‌ی تمدن آمریکایی و ماهیت جنبه‌ای از آن ـ مربوط به سرمایه‌سالاری افسارگسیخته ـ دست می‌زند. در روابط و فعالیت‌های این افراد در معاملات ملکی، نوعی سردی و خشونت حس می‌شود که مربوط به منطق بی‌رحم پول درآوردن به هر قیمتی یا سقوط کردن به اعماق اجتماع است. "مامت" نوعی مشخصه‌ی کلی زندگی آمریکایی را تصویر می‌کند و از این لحاظ از دهه‌ی هشتاد فراتر می‌رود. وی می‌گوید: "این نمایش‌نامه درباره‌ی این است که چه‌طور پول و تجارت فاسد می‌کند، چه‌طور سلسله مراتبی که در امور پولی و تجاری و حرفه‌ای وجود دارد به فاسد کردن تمایل دارد. در دنیایی پول و سرمایه برای آن‌هایی که قدرت دارندن غیر اخلاقی رفتار کردن مشروع تلقی می‌شود. تاثیر چنین محیطی بر آن فرد کوچک کم‌درآمد این است که به سوی جنایت و کارهای خلاف کشیده شود. و جنایت‌های کوچک تنبیه می‌شوند در حالی که جنایت‌های بزرگ اصلا مورد پرسش قرار نمی‌گیرند. اگر کسی بخواهد برای نفع شخصی خویش [محله‌ی] "منهتن" را نابود کند، لقب بزرگمرد را به او می‌دهند".

صفحه‌ی 1