گونتر گراس


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
شهر فرنگ
  • 20,000 تومان
  • با تخفیف: 20,000 تومان
سال‌های سگ
  • 120,000 تومان
  • با تخفیف: 120,000 تومان
قرن من (مجموعه داستان)
  • 245,000 تومان
  • با تخفیف: 245,000 تومان
بی‌حسی موضعی
  • 48,000 تومان
  • با تخفیف: 48,000 تومان
طبل حلبی
  • 650,000 تومان
  • با تخفیف: 650,000 تومان

شهر فرنگ

  • 20,000 تومان

گونتر گراس (2015 ـ 1927) کنار هاینریش بل مهم‌ترین نویسنده ادبیات آلمان در سال‌های بعد از جنگ در جهان است. برنده جایزه نوبل 1999 و نویسنده رمان‌های درخشان طبل حلبی و سال‌های سگی در آخرین کتابش دست به اعتراف‌هایی زده که با تکنیکی خاص روایت شده‌اند. شهر فرنگ سال 2010 چاپ شد و بازتاب‌های فراوانی داشت. این کتاب آخرین اثر بزرگ او بود. گراس در این کتاب تمام فرزندانش را کنار هم گرد می‌آورد و از زبان آن‌ها درباره زندگی خودش و زمانه‌اش می‌نویسد. او موضوع این رمان است. و در عین‌حال راوی پنهانش. شهر فرنگ علاوه بر تاریخ‌نگاری خاص نویسنده از جهانی که او در آن زندگی کرده، مملو از خرده‌روایت‌های تکان‌دهنده است درباره جنگ جهانی، جنگ سرد، جادوی تصاویر و عکس‌ها مهم‌تر از آن یک روایت منحصر به فرد که درش فرزندان گراس که از همسران متفاوت و مختلفش بودند دور میزی می‌نشینند و هرکدام با لحن خود از درک پدر نویسنده‌شان می‌گویند، پدری که یکی از سیاسی‌ترین نویسندگان همه ادوار تاریخ ادبیات است. وقتی گراس سال 2015 از دنیا رفت بسیاری از نشریات معتبر جهان تیتری ساده زدند: «پایان غول» ... شهر فرنگ وصیت‌نامه باشکوه گونتر گراس است.

سال‌های سگ

  • 120,000 تومان

سال‌ها سگ قطعه‌ایست ادبی با کلامی موزون و منسجم، رگباری از ایده‌های گوناگون و هیجان‌انگیز، جنگی از داستان‌های برجسته کوتاه، ترانه‌های شاعرانه، قطعه‌های تحسین‌برانگیز طنز، رمانی هنرمندانه، افسانه‌های مادربزرگانه، درد وطن، دیوارنگاره‌های تاریخی و خلاصه دوازده کتاب در یک کتاب...

قرن من (مجموعه داستان)

  • 245,000 تومان

قرن من آخرین اثر گونتر گراس، برجسته‌ترین نویسنده حال حاضر آلمان است، شاید او که برنده نوبل ادبی 1999 و آخرین برنده این جایزه در قرن گذشته است، مناسب‌ترین شخص برای بازنگریستن آن قرن باشد. قرن من مجموعه‌ای از 100 داستان کوتاه است که هر یک به یکی از سال‌های قرن بیستم می‌پردازد و هر داستان را راوی جداگانه‌ای نقل می‌کند و در کل، بافته‌ای از تاریخ قتل ، جن، دستاوردهای شگفت‌انگیز در فن‌آوری، خفقان، موفقیت‌های ورزشی، پیشرفت‌های علمی، و زیاده‌خواهی را شکل می‌دهد و تصویری یک‌پارچه از قرن بیستم را به تصویر می‌کشد و این قرن را در شکوه و ظلمتش نمایش می‌دهد. در این کتاب، هر سال تسلیم سال قبل می‌شود و صدای یک راوی، به صدای راویان گذشته می‌پیوندد، بنابراین قرن من بسیار فراتر از مجموعه 100 داستان تشکیل دهنده آن است. نام کتاب خود نشان می‌دهد که اثری است عظیم و جهان شمول و در عین حال شخصی، و نویسنده به گونه‌ای هنرمندانه توانسته این دو مضمون متفاوت را در کتاب با هم بیامیزد. گراس در این مجموعه خلاقانه‌ترین شکل پیوند تخیل و تاریخ، واقعیت عینی و داستان را تحقق می‌بخشد.

بی‌حسی موضعی

  • 48,000 تومان

بی‌حسی موضعی اثر یکی از چیره‌دست‌ترین نویسندگان معاصر غرب یا برای خوانده شدن متعرض‌مان می‌شود و یا این که باید بی‌سوادی فرهنگی خود را قبول کنیم. گراس، همان نویسنده‌ای است که هنوز می‌تواند با جوانان حرف بزند. کتاب، نکاتی درخور تامل را در این وضعیت غیر عادی ارائه می‌کند. ماحصل کار، طبع‌آزمایی جانانه‌ای است که خیال ما را توامان از حیات و سلامت رمان آسوده می‌کند.

طبل حلبی

  • 650,000 تومان

برای درک درست و ارزش‌گزاری گونترگراس، نخست باید شاهکارش طبل حلبی را خواند؛ بدون خواندن این اثر هر نوع اظهار نظر قطعی پیش‌داوری صرف است. گرایش گونترگراس به نویسندگانی چون رابله و سروانتس و شیوه نوشتن داستانی آن‌ها و به کار گرفتن اسطوره و افسانه و فابل و انتخاب آدم‌های گوژپشت و گورزاد و غمبادی و سگ و موش و گربه همه از این رهگذر است. آدم‌های گراس اغلب مجنون و معیوب و علیل‌اند، اغلب دلقک‌اند، اما از نیرویی عجیب و شیطانی برخوردارند، از نیروی قهرمان‌سازی... طبل حلبی اثری است فلج‌کننده، خواننده را در چنگال خود می‌گیرد، و آن‌گاه با سر در گنداب زندگی دهشتزا رهایش می‌کند. شخصیت اصلی این رمان پسری است که تصمیم میگیرد از سن سه سالگی بزرگ‌تر نشود. بنابراین در همان قد و قواره کودکی باقی میماند. اما از نظر فکری رشد میکند. افراد دور و بر این پسر او را کودک می‌انگارند. در حالی که او همه چیز را می بیند و درک می‌کند و هر جا که بتواند از توانایی‌های خاص خودش برای تفریح یا تغییر شرایط استفاده میکند. این کتاب برنده جایزه ادبی نوبل سال 1999 می‌باشد.

صفحه‌ی 1