ژان بودريار


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
شفافیت شیطانی
  • 82,000 تومان
  • با تخفیف: 82,000 تومان
وانموده‌ها و وانمود
  • 32,000 تومان
  • با تخفیف: 32,000 تومان
نظام اشیا
  • 110,000 تومان
  • با تخفیف: 110,000 تومان

شفافیت شیطانی

  • 82,000 تومان

کتاب حاضر بازتاب اندیشه‌های نویسنده است . جامعه‌شناس معاصر فرانسوی، در خصوص وضعیت کنونی جهان است . جهانی که دستخوش تغییرات ژرفی شده و به تعبیر او، جهانی تهی از معناست که مشخصه آن شبیه‌سازی یا وانمود است . امروزه همه چیزهایی به زندگی بشر معنا می‌بخشید و همه آرمانها و امیدهای او شکلی به خود گرفته که برای ما انسانها تصورناپذیر می‌نمود. همه چیزهایی که زمانی ما آزادی آنها را جشن می‌گرفتیم، اینک وارد مرحله‌ای شده‌اند که در آن گردش و جابجایی‌های بی پایانی حکمفرماست. از دیدگاه بودریار امروزه دیگر هیچ چیز از رهگذر تکثیر ،‌آلوده‌سازی یا شبیه‌سازی نابود می‌شود . بودریار مبنای استدلالش را بر تغییراتی استوار می‌کند که در چارچوب مدلی مرحله‌ای مطرح شده‌ است .... در جهان‌بینی بودریار ، همه پدیده‌ها چیزی جز توهم ظاهری از واقعیت ناموجود نیستند. مطالب فوق عمدتا در چهارچوب نوشتارهایی طرح شده‌اند که در بخش اول کتاب آمده است.

وانموده‌ها و وانمود

  • 32,000 تومان

دیزنی‌لند نمونه کامل انواع وانموده‌های پیچیده است. در درجه نخست، نوعی بازی توهم‌انگیز و خیالی است: دزدان دریایی، سرزمین مرزی،‌ جهان آینده و غیره، گمان بر این بوده است که خیالی بودن این جهان سبب موفقیت این عملیات شده است. اما آنچه مردم را به خود جلب می‌کند، بی‌شک، جهان کوچک اجتماعی، و لذات مذهبی در مقیاسی کوچک در آمریکای واقعی با تمام محدودیت‌ها و خوشی‌های آن‌است. اتومبیل خود را در خارج از محوطه آن پارک می‌کنید، در داخل به صف می‌ایستید، و در هنگام خروج به حال خود رها می‌شوید. بنابراین، در همه جا، نمایی عینی از آمریکا ترسیم می‌شود، حتی در ریخت‌شناسی افراد و توده مردم. در این‌جا، کلیه ارزش‌ها به صورتی مینیاتوری و کارتونی و در حالتی مومیایی شده و توام با آرامش ستایش می‌شوند. بر این اساس، امکان تحلیل ایدئولوژیک دیزنی‌لند فراهم می‌آید: چکیده روش زندگی آمریکایی، مدیحه‌ای برای ارزش‌های آمریکایی، جا به جایی آرمانی واقعیتی متناقض. بی‌شک چنین است. اما همه این‌ها چیز دیگری را پنهان می‌کنند و این طراحی «ایدئولوژیک» خودپوششی برای وانموده‌ای از نوع سوم است: دیزنی‌لند برای این به وجود آمده تا «واقعیت‌های» کشور و این امر را پنهان سازند که آمریکای «واقعی» همان دیزنی‌لند است (تا حدودی مانند این که بگوییم زندان‌ها برای این به وجود ‌آمده‌اند که این امر را پنهان کنند که کل جامعه در همه جلوه‌های عادی و معمولش، شکل زندان را دارد)...

نظام اشیا

  • 110,000 تومان

انسان چه رابطه‌ای با اشیا دارد؟ هر یک از ما در طول حیات خود شمار زیادی از اشیاء را پیرامون خود گرد می‌آوریم، برخی به کار برآورده کردن نیازهای اولیه ما می‌آیند اما برخی دیگر در خدمت برطرف نمودن نیازهای ثانویه و اغلب کاذب ما هستند. ژان بودریار، جامعه‌شناس فرانسوی، در کتاب حاضر تلاش کرده است به این موضوع بپردازد. وی بر این اساس که اشیاء هر یک حکم یک نشانه‌اند، بر این باور است که آن‌ها معنای خود را از نظام منسجم نشانه‌ها کسب می‌کنند و به اعتقاد بودریار، کاربرد هر یک از اشیا تعیین کننده نقش و مفهومشان نیست بلکه با نگرشی عمیق‌تر درخواهیم یافت که اشیا برای ما منزلت و پرستیژ به همراه می‌آورند و یا عقده‌های روانی سرکوب شده‌مان را تسکین می‌دهند.

صفحه‌ی 1