پروانه سراواني


تولیدکننده


بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
رقصیدن نهنگ‌ها در مینی‌بوس
  • 38,000 تومان
  • با تخفیف: 38,000 تومان
خواب عمیق گلستان
  • 28,000 تومان
  • با تخفیف: 28,000 تومان
پرتقال خونی
  • 17,500 تومان
  • با تخفیف: 17,500 تومان

رقصیدن نهنگ‌ها در مینی‌بوس

  • 38,000 تومان

گله نهنگ‌ها؛ کنار ساحل رها شدند تا بچرند علف‌های تنهایی را؛ آن‌قدر بجوند و نشخوار کنند برگ‌های کشیده و آب‌خورده کنار آب را که به تخم و رگ و پی گیاه برسند. آن‌وقت شروع کنند به جویدن شن‌ها. تا خاطره تمام آن‌هایی که روی شن‌ها راه رفته‌اند، نشسته‌اند و دراز کشیه‌اند، با تمام عاشقانگی‌ها، تمام ناامیدی‌ها و تمام سرخوشی‌ها از حافظه تک‌دانه‌های شن منتقل شود به مغز کوچکشان و دیگر حافظه هر نهنگ پر باشد از حافظه شن! طبیعت می‌گوید علف که کنار ساحل نمی‌روید! نهنگ که نمی‌چرد! نشخوار هم نمی‌کند! اما شن‌ها که حافظه دارند! آدم‌ها که روی شن‌ها راه رفته، نشسته و دراز کشیده‌اند! یحتمل نهنگ هم می‌تواند بچر! علف بخورد و نشخوار کند و حافظه شن‌ها را به خود دربکشد!

خواب عمیق گلستان

  • 28,000 تومان

آدم‌ها بسته به موقعیتی که در آن قرار می‌گیرند، عقاید سفت و سخت‌شان تغییر می‌کند. در این داستان زنی که جز به راستگویی فکر نمی‌کرده، بار سنگین دروغی پانزده‌ساله را بر دوش می‌کشد. مردی که جز به خانواده نمی‌اندیشیده، وارد مسیری می‌شود که جز پنهان کاری راه‌حلی برایش باقی نمی‌ماند. پروانه سراوانی در این رمان نشان می‌دهد برای هر آدمی راه‌های خطا و لغزش، ناگهانی و غیرقابل پیش‌بینی است. در قسمتی از این رمان می‌خوانیم: دروغ مثل چاهی عمیق است. چاهی است بی‌انتها. ته چاه پیدا نیست. برای رفع و رجوع کردن اولین دروغ باید پشت سر هم دروغ بگویی. هی دروغ بگویی. هی دروغ بگویی. بی‌آن‌که بفهمی داری مدام در چاه فرو می‌روی. دروغ‌های پشت سر هم تو را از پا می‌اندازد. اما چاره‌ای نداری، نمی‌توانی متوقف شوی. آن‌قدر هم جرئت نداری که صاف بایستی و بگویی: «از اولش هم غلط زیادی کردم که دروغ گفتم.» پس دوباره و دوباره سقوط می‌کنی.

پرتقال خونی

  • 17,500 تومان

پرتقال خونی داستانی عاشقانه نیست، اما عشق عنصر اصلی آن است. عشقی مادرانه که نازلی را به آن سوی مرزها می‌کشاند تا برای فراهم کردن آسایش پسرانش، تن به خطر بسپارد و تا مرز بین مرگ و زندگی پیش برود. نازلی دلال اجناس دست دوم ثروتمندان است. او با داشتن همسری منفعل و بی‌اراده تصمیم به اداره کردن خانواده‌اش گرفته و با وجود مخالفت‌های افراطی پدرشوهری سلطه‌جو، یک بوتیک لباس را نیز اداره می‌نماید. تصادف و خانه‌نشینی او را در باغ پرتقال خانه‌نشین کرده. جایی که نازلی از کودکی از آن متنفر است. باغ برای نازلی هیولایی ماده است که باید برایش پول خرج کنی. زندگی مرتاض وارانه خانه پدری و همسر او را از باغ و مسایل جانبی مربوط به باغ متنفر کرده. خانه‌نشینی و مسئولیت‌های اجباری نازلی در باغ، باعث ایجاد تغییراتی در نگاه نازلی به باغداری می‌شود اما با اتفاق ناگواری که برای پسر کوچک خانواده می‌افتد، برنامه‌ها و خیالات نازلی برای باغداری و ادامه زندگی، مختل می‌شود... پرتقال خونی شرح خم و راست شدن‌‌های ستون یک خانواده است. خانواده‌ای سنتی که افراط در یک بعدی نگریستن به زندگی سبب عصیان‌گری اعضای جوان آن می‌شود.

صفحه‌ی 1