هنري كيسينجر اريك اشميت دانيل هوتنلوچر


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
عصر هوش مصنوعی و آینده بشریت
  • 110,000 تومان
  • با تخفیف: 110,000 تومان
عصر هوش مصنوعی و آینده ما انسان‌ها
  • 180,000 تومان
  • با تخفیف: 180,000 تومان
عصر هوش مصنوعی و آینده ما انسان‌ها
  • 160,000 تومان
  • با تخفیف: 160,000 تومان

عصر هوش مصنوعی و آینده بشریت

  • 110,000 تومان

از میان پنج کتاب مهمی که نشریه اکونومیست درباره هوش مصنوعی معرفی کرده، کتاب حاضر جایگاه ویژه‌ای دارد زیرا برای عموم مردم و به زبان غیرفنی نوشته شده است، از طرف دیگر تصویر کلانی که این کتاب از پیامدهای هوش مصنوعی ارائه می‌دهد منحصر به فرد بوده و در قالب مفهوم ورود به عصر هوش مصنوعی خلاصه شده است. عصری که می‌توان آن را با عصر رنسانس و صنعتی شدن مقایسه کرد. بشریت در آستانه ورود به دوران جدیدی است که در آن همه ابعاد حیات بشری مستقیم یا غیرمستقیم تحت تاثیر هوش مصنوعی خواهد بود. دولت‌ها و شهروندان باید خود را برای مواجهه با عصر جدید در تاریخ بشریت آماده کنند. در آینده هوش مصنوعی معیار اصلی قدرتمندی و ضعف دولت‌ها و جوامع خواهد بود

عصر هوش مصنوعی و آینده ما انسان‌ها

  • 180,000 تومان

پس از بمباران هیروشیما و ناکازاکی، همه ساکنان کره خاکی متوجه شدند که بشر وارد عصری تازه و خوفناک شده است. به گفته نویسندگان این کتاب، بشر امروز نیز در آستانه لحظه‌ای شبیه همان دوران و با همان پیامدهای احتمالی قرار دارد- اما دوره کنونی غیرقابل پیش‌بینی‌تر و مه‌آلودتر است. قدرت روزافزون هوش مصنوعی با گستره‌ای حیرت‌انگیز از کارکردهای نظامی و غیرنظامی، به چاقویی دولبه شبیه شده است. نویسندگان کتاب برای توضیح تاثیرات احتمالی هوش مصنوعی در حیات آینده بشر، نقبی به گذشته نه‌چندان دور می‌زنند: راه‌آهن که درجنگ جهانی اول نیروها و تدارکات را به خطوط مقدم می‌برد، هم کاربرد نظامی داشت و هم کاربرد غیرنظامی؛ می‌توانست به‌راحتی گسترش یابد اما به خودی خود تهدیدکننده نبود. همچنین فن‌آوری هسته‌ای که دوران جنگ سرد بر اساس آن تعریف می‌شود، می‌توانست دارای اهداف جنگی یا صلح‌آمیز باشد و اگرچه دارای نیروی مخرب عظیمی بود، نمی‌توانست به‌راحتی گسترش یابد. اما هوش مصنوعی این پارادایم را می‌شکند زیرا از هر سه این ویژگی‌ها برخوردار است؛ به‌وضوح دارای کاربرد دوگانه (نظامی و غیرنظامی)است، به‌راحتی قابل توسعه و قابل کاربرد است و همزمان قدرت تخریب بسیار زیادی دارد.

عصر هوش مصنوعی و آینده ما انسان‌ها

  • 160,000 تومان

سه تن از متفکرترین و موفق‌ترین افراد جهان گرد هم آمده‌اند تا هوش مصنوعی (AI) و روشی را بررسی کنند که جامعۀ بشری را متحول می‌کند. آن‌ها در این کتاب بررسی کرده‌اند که چگونه هوش مصنوعی روابط ما را با دانش، سیاست و جوامعی که در آن‌ها زندگی می‌کنیم تغییر می‌دهد. عصر هوش مصنوعی نقشۀ راهی ضروری برای حال و آیندۀ ماست، دورانی که شبیه به هیچ دوره‌ای نیست. و اما سؤالاتی که پس از مطالعۀ این کتاب، به آن‌ها پاسخ داده خواهد شد عبارت است از: هوش مصنوعی برای حوزۀ سلامت، بیولوژی، فضا و فیزیک چه نوآوری‌هایی به وجود آورده‌ است؟ هوش مصنوعی چه سرگرمی‌هایی را، به‌ویژه برای کودکان، خلق کرده است؟ رقابت‌هایی که هوش مصنوعی زمینه‌ساز آن‌ها بوده چیست؟ آیا هوش مصنوعی ابعادی از واقعیت را درک ‌می‌کند که انسان‌ها درکی از آن ندارند؟ وقتی هوش مصنوعی ارزیابی و تغییر شکل رفتار انسان‌ها ‌را برعهده می‌گیرد، انسان‌ها چه تغییری ‌می‌کنند؟ در این صورت، انسان بودن چه معنایی دارد؟ از نظر نویسندگان، این کتاب تلاشی است برای توجه به عصر جدید و سخن از آیند‌ه‌ای که در آنجا ماشین‌ها می‌آموزند و منطقی را به کار می‌گیرند که فراتر از حد و حدود عقل و قوۀ تعقل انسان امروز است. دراین‌صورت، جوامع انسانی نه‌تنها باید برای درک و شناخت آن‌ها با یکدیگر مشارکت کنند، بلکه برای استفاده و به کارگیری‌شان نیز باید با یکدیگر همکاری کنند. نویسندگان در این کتاب چهارچوبی را به خوانندگان ارائه می‌دهند که با کمک آن می‌توانند برای آیندۀ خود تصمیم بگیرند، بر آن کنترل داشته باشند و آن را مطابق ارزش‌های خود شکل دهند.

صفحه‌ی 1