نيكلاس كار


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
اینترنت با مغزهای ما چه می‌کند
  • 75,000 تومان
  • با تخفیف: 75,000 تومان
اینترنت با مغز ما چه می‌کند
  • 148,000 تومان
  • با تخفیف: 148,000 تومان
کم‌عمق‌ها (اینترنت با مغز ما چه می‌کند)
  • 33,000 تومان
  • با تخفیف: 33,000 تومان

اینترنت با مغزهای ما چه می‌کند

  • 75,000 تومان

نیکولاس کار در این کتاب به بررسی تاثیرات اینترنت بر مغز و انتقال‌دهنده‌های عصبی می‌پردازد. تحلیل‌های او متشکل از پیشرفت‌های علوم اعصاب و دیگر پژوهش‌های رشته‌های فلسفه، علوم تجربی، تاریخ و توسعه فرهنگی است و پژوهش‌های بی‌نظیر او درباره تاثیرات اینترنت بر اعصاب ما با این دادخواهی انسانی نتیجه‌گیری می‌شود که باید بین تعامل‌های انسان و رایانه تعادل برقرار شود....

اینترنت با مغز ما چه می‌کند

  • 148,000 تومان

«استفاده‌ی ما از اینترنت مستلزم تناقضات فراوانی است، اما یکی از این تناقضات که عمیق‌ترین تأثیر بلندمدت را بر نحوه‌ی تفکر ما می‌گذارد این است: اینترنت فقط بدین منظور توجه ما را جلب می‌کند که بتواند بعداً حواسمان را پرت کند. ما عمیقاً روی خودِ رسانه تمرکز می‌کنیم، روی صفحه‌ای که نورش کم و زیاد می‌شود، اما این تمرکز با ارسال فوريِ پیام‌ها و محرک‌های رقیب از بین می‌رود. هرجا و هر وقت که به اینترنت وصل می‌شویم، هاله‌ی بسیار اغواگرانه‌ی آن پیش روی ما قرار می‌گیرد.» «آیا اینترنت ما را احمق می‌کند؟» پرسشی که نیکلاس کار مطرح کرد، تلنگری بود برای آغاز یکی از مهم‌ترین بحث‌های دوران: وقتی از مواهب اینترنت لذت می‌بریم، آیا در واقع توانایی‌مان را برای خواندن و تفکر عمیق فدا می‌کنیم؟ کار در این کتاب با نگاهی به مطالعات تاریخی و علمی می‌کوشد تأثیرات شناختيِ اینترنت را بر ذهن آدمی بکاود.

کم‌عمق‌ها (اینترنت با مغز ما چه می‌کند)

  • 33,000 تومان

در مغز کتاب‌خوانان ناحیه‌هایی اختصاصی برای رمزگشایی سریع متن ایجاد می‌شود. این نواحی چنان مداربندی شده‌اند که نماینده اطلاعات بصری، آواشناختی و دستور زبانی مهم باشند و بتوانند این اطلاعات را با سرعت برق‌آسایی بازیابی کنند. برای مثال در قشر بینایی مغز کلاژی واقعی از تشکل‌های نورونی‌یی تشکیل می‌شود که وظیفه‌شان این است که در (کسری از میلی‌ ثانیه تصویر بصری حروف، الگوی حروف و کلمات) را شناسایی کنند. مغز، با زبردست‌تر شدن در رمزگشایی متن و تبدیل آن از یک فعالیت حل مسئله طاقت‌فرسا به فرآیندی که در اساس خودکار انجام می‌شود، می‌تواند منابع بیشتری را به تفسیر معنا اختصاص بدهد. در نتیجه، آن چه امروزه مطالعه عمیق (ژرف‌خوانی) می‌خوانیم ممکن می‌شود.

صفحه‌ی 1