ميچيو كاكو


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
برتری کوانتومی (انقلاب کامپیوتر کوانتومی چگونه همه چیز را دگرگون خواهد کرد)
جهان‌های موازی (سفری به آفرینش ابعاد بالاتر و آینده جهان)
برتری کوانتومی (چگونه انقلاب رایانه‌های کوانتومی همه‌چیز را تغییر خواهد داد)
معادله خدا (در جستجوی نظریه‌ی همه چیز)
  • 100,000 تومان
  • با تخفیف: 100,000 تومان
چشم‌اندازها (انقلاب‌های علم در قرن بیست و یکم)
آینده بشر
  • 244,000 تومان
  • با تخفیف: 244,000 تومان
آینده انسان (زمینی کردن مریخ سفر میان‌ستاره‌ای جاودانگی سرنوشت ما در فراسوی زمین)
آینده ذهن
  • 26,000 تومان
  • با تخفیف: 26,000 تومان
آینده ذهن (کندو کاوی علمی برای فهمیدن بهسازی و توانمندسازی ذهن)
جهان‌های موازی (سفری به آفرینش ابعاد بالاتر و آینده جهان)
فیزیک ناممکن‌ها (بررسی علمی دنیای فیزرهامیدان‌های نیرو دورفرستی و سفر در زمان)

برتری کوانتومی (انقلاب کامپیوتر کوانتومی چگونه همه چیز را دگرگون خواهد کرد)

  • 200,000 تومان

موفقیت افسارگسیخته پردازنده ریزتراشه چه بسا به پایان رسیده باشد. ریزتراشه‌های سیلیکونی سنتی که امروزه ابعادشان به کوچک‌ترین مقدار ممکن خود رسیده است، از حل بزرگ‌ترین چالش‌های آدمی، از تغییرات آب و هوا گرفته تا گرسنگی جهانی و بیماری‌های درمان‌ناپذیر ناتوان مانده‌اند. اینک کامپیوترهای کوانتومی از راه رسیده‌اند که از قدرت و پیچیدگی قلمرو اتمی بهره می‌برند، انقلابی را نوید می‌دهند که از همه جهات با انقلاب روزگاران ترانزیستور و ریزتراشه شانه به شانه می‌ساید. فواید بی‌همتای قدرت محاسباتی کامپیوترهای کوانتومی منادی پیشرفت‌هایی هستند که می‌توانند هر جنبه‌ای از زندگانی روزمره آدمی را دگرگون سازند. شرکت‌های خودروسازی، مؤسسات پژوهشی پزشکی، و شرکت‌های مشاوره‌ای روی کامپیوترهای کوانتومی سرمایه‌گذاری‌های کلانی کرده‌اند، به این امید که قدرت محاسباتی این کامپیوترها را در طراحی وسایل نقلیه کارآتر، تولید داروهای حیات‌بخش و بهبود تولیدات صنعتی به کار ببرند تا در اقتصاد انقلابی رخ دهد. لیکن اینها همه آغاز راه است. دست‌آخر با کامپیوترهای کوانتومی خواهیم توانست چنان رآکتورهای گداخت هسته‌ای بسازیم و انرژی تجدیدپذیر پاک تولید کنیم که نه پس‌مانده هسته‌ای رادیواکتیو دارد و نه با خطر ذوب شدن روبروست. با این کامپیوترها به رمز و راز فرآیندهای زیست‌شناختی پی خواهیم برد و کود طبیعی ارزان تولید و در نتیجه جمعیت رو به رشد جهان را تغذیه خواهیم کرد. با این کامپیوترها سازوکار رازآلود تا شدن مولکول پروتئین را فاش می‌کنیم که در دل بیماری‌های درمان‌ناپذیر پیشین، چون آلزایمر، ای‌ال‌اس، و پارکینسون نهفته است و از این رو خواهیم توانست طولانی‌تر و سالم‌تر زندگی کنیم. هیچ مشکلی نیست که آدمی با آن روبرو باشد و کامپیوتر کوانتومی نتواند حل کند. در این کتاب میچیو کاکو با شور و اشتیاق و قلم روانی که دارد، داستان هیجان‌انگیز برتری کوانتومی را روایت می‌کند که علم روز است و بر آینده نژاد آدمی تأثیر به‌سزایی دارد. این کتاب که پرفروش‌ترین کتاب نشریه نیویورک تایمز است، سفری است هیجان‌انگیز به بزرگ‌ترین دستاورد تکنولوژیکی آدمی - محاسبات کوانتومی - که چه بسا به هوش مصنوعی این قدرت را خواهد داد که تعدادی از بزرگ‌ترین مشکلات آدمی، چون گرمایش جهانی، گرسنگی جهانی، و بیماری‌های درمان‌ناپذیر را حل کند و دست‌آخر بر ژرف‌ترین اسرار علم پرتو افکند.

جهان‌های موازی (سفری به آفرینش ابعاد بالاتر و آینده جهان)

  • 210,000 تومان

فیزیک‌دان‌ها و ستاره‌شناسان در سرتاسر جهان اکنون در این‌باره پیش‌بینی می‌کنند که این جهان‌های موازی ممکن است چگونه باشند، از چه قوانینی تبعیت می‌کنند، چگونه متولد شده‌اند، و سرانجام چگونه خواهند مرد. شاید این جهان‌های موازی بی‌حاصل و بدون عناصر اساسی حیات باشند. شاید هم دقیقاً مثل جهان ما باشند، بر اثر رخداد کوانتومی منفردی که این جهان‌ها را از جهان ما جدا کرده است، تفکیک شده باشند.

برتری کوانتومی (چگونه انقلاب رایانه‌های کوانتومی همه‌چیز را تغییر خواهد داد)

  • 240,000 تومان

انقلابی در راه است... در سال‌های 2019 و 2020، انفجار دو بمب خبری،‌ دنیای علم را تکان داد. دو گروه اعلام کردند که به برتری کوانتومی دست یافته‌اند؛ نقطه‌ای افسانه‌ای که در آن، رایانه کاملا جدیدی به نام رایانه کوانتومی می‌تواند به‌طور قاطعانه‌ای از یک ابر کامپیوتر دیجیتال معمولی بهتر عمل کند. این رویداد، خبر از تحولی می‌داد که می‌تواند کل چشم‌انداز محاسبات را تغییر داده و هر جنبه‌ای از زندگی روزمره ما را دستخوش تحول کند.

معادله خدا (در جستجوی نظریه‌ی همه چیز)

  • 100,000 تومان

میچیو کاکو، فیزیکدان نظری بلندآوازه و نویسنده‌ی تراز اوّل کتاب‌های پرفروشی چون آینده‌ی ذهن و آینده‌ی انسان، داستان بزرگترین خواسته‌ی همه‌ی علوم را روایت می‌کند. نیوتون که قانون گرانش را کشف کرد، توانست قواعد حاکم بر آسمان‌ها و زمین را وحدت بخشد. از آن زمان تا حالا، فیزیکدان‌ها نیروهای تازه‌ای را در چارچوب نظریّه‌های به مراتب بزرگتری جا داده‌اند. با این همه، واپیسین چالش آدمی چه بسا این باشد که به ترکیب دو نطریّه‌ی باقیمانده، نسبیّت و نظریّه‌ی کوانتومی، دست بزند. یکی از والاترین دست‌آوردهای علم، ادغام بنیادین همه‌ی نیروهای طبیعت در تک معادله‌ای زیبا و باشکوه خواهد بود که ژرف‌ترین اسرار علم را خواهد گشود. قبل از مهبانگ چه رخ داد؟ در سوی دیگر هر سیاهچاله چیست؟ آیا جهان‌ها و ابعاد دیگری نیز وجود دارند؟ آیا سفر در زمان به گذشته امکان‌پذیر است؟ چرا ما اینجا هستیم؟ کاکو مناقشه‌ی پرشوری را نیز توضیح می‌دهد که در اطراف این معادله‌ی مهمّ جاری است و طرفین آن برندگان جایزه‌ی نوبل هستند. داستانی است گیرا و تکان‌دهنده؛ آنچه در خطر است چیزی نیست به جز ادراک ما از جهان هستی. این سفر به یاد ماندنی و هیجان‌انگیز که کاکو با آن قلم شیوا و سحرانگیزش روایت می‌کند، داستان معادله‌ی خدا است.

چشم‌اندازها (انقلاب‌های علم در قرن بیست و یکم)

  • 68,000 تومان

میچیو کاکو متخصص فیزیک نظری و نویسنده آثاری پرفروش در این سفر هیجان‌انگیز به جهان آینده علم این موضوع را بررسی می‌کند که چگونه انقلاب‌های بزرگ علمی به قرن بیستم شکلی تازه بخشیده‌اند-مکانیک کوانتوم، بیوژنتیک و هوش مصنوعی طرز زندگی ما را در قرن بیست و یکم دگرگون خواهند کرد. بینش بی‌نظیر و قانع کننده کاکو بر پایه تحقیقاتی که هم اکنون در آزمایشگاه‌های طراز اول سراسر جهان در جریان است آینده‌ای را پیش بینی می‌کند که در آن ما دیگر ناظران منفعل جهان نیستیم بلکه طراحان رقص ماده حیات وهوشیم. «چشمم اندازها» خواننده را به سفری پرماجرا و مسحورکننده فرا می‌خواند. او را با تازه‌ترین تحقیقات برجسته‌ترین دانشمندان آشنا می‌کند و سیمای روح بخش جهان علم را به تماشا می‌گذارد.

آینده بشر

  • 244,000 تومان

روزی حدود هفتاد و پنج هزار سال قبل، تمدن بشری تقریبا به طور کامل از بین رفت. انفجاری عظیم در اندونزی، فرشی بزرگ از خاکستر، دود و آوار را به هوا فرستاد که هزاران مایل از سطح زمین را پوشاند. فوران آتشفشان توبا به قدری وحشتناک بود که آن را در زمره قوی‌ترین آتشفشان‌ها در بیست و پنج میلیون سال گذشته قرار می‌دهند. در اثر این آتشفشان، حدود 670 مایل مکعب خاک از زمین به هوا برخاست. ارتفاع خاکستر در برخی مناطق اندونزی و هند به بیش از سی پا رسید. این حجم عظیم از خاک و دود سمی به آفریقا هم رسید و هر آنچه را که در مسیرش بود نابود کرد....

آینده انسان (زمینی کردن مریخ سفر میان‌ستاره‌ای جاودانگی سرنوشت ما در فراسوی زمین)

  • 42,000 تومان

تاریخ آدمی نشان می‌دهد که او بر آن است تا با هر ترفندی که شده نسل خود را در برابر حوادث طبیعی، چون زلزله‌ها و آتشفشانی‌های بالقوه ویرانگر، اثرهای گلخانه‌ای، و... حفظ کند. دست آخر، چه خواسته باشیم چه نه، خورشید ستاره‌ای است که پس از گذشت نزدیک به چهار میلیارد سال، به ابرغولی تبدیل می‌شود و شعله‌های سوزان‌اش مدار زمین را فرا می‌گیرد، و هر جنبنده‌ای را روی زمین خاکستر می‌کند. استیون هاکینگ می‌گوید: «تنها شانس نجات ما در بلندمدت این است که در سیاره زمین پنهان نمانیم، بلکه خود را به فضا برسانیم... من که خوش‌بین هستم. هرگاه بتوانیم تا دو قرن آینده خود را از بلایای طبیعی و انسانی مصون بداریم، آن گاه که در فضا پراکنده شویم، گونه‌های ما ایمن خواهند ماند. همین که مستعمرات تازه‌ای برای خود دست و پا کنیم، آینده ما تضمین می‌شود.» ساکن شدن در فضا به تکنولوژی هوش مصنوعی و محصول آن، روبات‌ها، و چه بسا تکنولوژی‌های بالاتر نیاز دارد، اما چگونه؟ در این کتاب پای سخنان میچیو کاکو، استاد فیزیک نظری دانشگاه سیتی در شهر نیویورک، و نویسنده کتاب‌های پرفروشی چون آینده ذهن، فیزیک آینده، و فیزیک ناممکن‌ها، جهان‌های موازی (همه از مجموعه کتاب‌های قلمرو علم، انتشارات مازیار) می‌نشینیم.

آینده ذهن

  • 26,000 تومان

در فرگشت موجودات زنده، حرکت و جابجایی سبب شکل‌گیری مغز شد و آنچه که مغز ما انسان‌ها را از سایر حیوانات متمایز کرد، تعداد 86 میلیارد نورون عصبی بود و این را مدیون کشف آتش برای پختن غذا و کسب انرژی بیشتر در مدت زمان کوتاه‌تر هستیم. دریافت انرژی بیشتر، پیش از آن که سبب بزرگی اندازه سلول‌های عصبی و مغزمان شود موجب تقسیم‌های بیشتر سلولی شد و تا آنجا پیش رفت که گرمای حاصل از این انرژی سبب آسیب بافت مغز نشود.

آینده ذهن (کندو کاوی علمی برای فهمیدن بهسازی و توانمندسازی ذهن)

  • 55,000 تومان

ما آدم‌ها، پیچیده‌ترین ماشین طبیعت را با خود حمل می‌کنیم، و آن چیزی نیست جز مغز، ساخته‌ شده از صدها میلیارد نورون و ارتباطات بین آن‌ها. و در همانندی با کامپیوتر، این سخت‌افزار را نرم‌افزاری هست که ذهن می‌نامیمش. همه‌ی دیدگاه‌ها، برداشت‌ها، و بینش‌های ما و نیز خلق و خو، رفتار و روحیات‌مان، از این (ترافزار) سرچشمه می‌گیرد. از نبوغ گرفته تا دیوانگی، این مغز است که ما را در این جهان به پیش می‌برد. بنابراین تردیدی وجود ندارد که مغز و کارکردهایش، به دلیل پیچیدگی ساختاری و عملکردی، از دیرباز ریشه در راز آلودگی داشته‌اند و شناخت آن‌ها دل‌مشغولی کمابیش هر کسی بوده که دستی بر آتش علم و دانش داشته است. در کتاب حاضر، میچیو کاکو، فیزیکدان و نویسنده نام‌ آشنا، از حیطه‌ی تخصصی خود بیرون آمده و ما را به گشت و گذاری در این سرزمین به نسبت ناشناخته می‌برد. خواننده، در کنار آشنایی با ساختار و سازوکار مغز، با تکنولوژی‌های مرتبط روبه‌رو می‌شود و می‌فهمد که دانشمندان در این وادی چگونه پیش می‌روند و آخرین دستاوردها چیست، چگونه می‌توان به مدد این تجهیزات، بر ناتوانی‌های جسمانی ناشی از بدکاری مغز چیره شد، آیا تله‌پاتی و روان‌جنبانی شدنی است؟

جهان‌های موازی (سفری به آفرینش ابعاد بالاتر و آینده جهان)

  • 230,000 تومان

میچیو کاکو در کتاب جهان‌های، استعداد شگرف خود را به خدمت گرفته تا به یکی از عجیب‌ترین و هیجان‌انگیزترین دستاوردهای فیزیک مدرن بپردازد: اینکه ممکن است جهان ما تنها جهانی در بین جهان‌های متعدد باشد، شاید بی‌نهایت جهان در یک شبکه گسترده کیهانی وجود داشته باشند که کل جهان ما فقط یکی از آن‌هاست. کاکو، با استفاده استادانه از شوخ‌ طبعی و تمثیل، صبورانه خواننده را با نظریات متفاوت موجود در مورد جهان‌های موازی آشنا می‌سازد، نظریاتی که همگی از مکانیک کوانتومی، کیهان‌شناسی و تئوری جدیدام نشات می‌گیرند. این کتاب را چون سفری شگفت‌انگیز مطالعه کنید، سفر در کیهانی که نیروهای واقعی آن، ما را مجبور می‌سازند تا به سمت مرزهای تخیل کشیده شویم.

فیزیک ناممکن‌ها (بررسی علمی دنیای فیزرهامیدان‌های نیرو دورفرستی و سفر در زمان)

  • 50,000 تومان

دانستن اینکه در دنیا چه فعالیت‌های علمی در جریان است برای همه ما به خصوص جوانان مفید و حتی ضروری است. آگاهی از دستاوردهای نوین دانشمندان کمک می‌کند تا جایگاه خود را در عرصه علوم و فناوری جهان بشناسیم. کتابی کاملا تشریحی و غیر فلسفی که امکان شناخت و پیش‌بینی تکنولوژی‌های آینده را برای خواننده ممکن می‌کند.

صفحه‌ی 1