موريس بلانشو


تولیدکننده



بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
عقل ساد
  • 38,000 تومان
  • با تخفیف: 38,000 تومان
حکم مرگ
  • 19,000 تومان
  • با تخفیف: 19,000 تومان
از کافکا تا کافکا
  • 38,000 تومان
  • با تخفیف: 38,000 تومان

عقل ساد

  • 38,000 تومان

بلانشو با روش خاص خودش، در صدد بیرون کشیدن نوعی عقلانیت از مارکی دو ساد از میان لایه‌های پنهان در افراط‌گری‌ها و هنجارگریزی‌های او در نوشتارش است تا بتواند ساد را به واسطه همان عقلانیتی که در او یافته نقد کند و تناقضاتش را عیان سازد. او در میان آثار ساد در پی یافتن نظامی است که بتوان منطق سادی را بزنمایی کند. بلانشو نبرد میان انسان سادی با دیگری (قانون، طبیعت، خدا) را بر پایه نبرد خصمانه نیروهایی می‌داند که او به آن‌ها آگاهی دارد. اما از آنجایی که شرط واقعیت یافتن یک نیرو، وجود نیرویی است که بر ضد آن عمل می‌کند، پس انسان سادی از پیش و با اقدامی سلبی، با نفی نیروهای دیگر در تلاش برای رسیدن به بالاترین درجه نیرو یعنی قدرت مطلق است. بنابراین این قدرت واقعیتش را از ویرانی و کشتار می‌گیرد. در این میان، آنچه مشخصا از این حاکمیت به دست می‌آید تنهایی مطلق است. و آزادی برآمده از این قدرت آزادی فردی است. در واقع ساد یک جزء (استثنایی در مقام کل) را به عنوان عامل برسازنده جهانی تصور می‌کند که بر پایه نیستی بنا شده است.

حکم مرگ

  • 19,000 تومان

چه می‌شد اگر انسانی که در بستر مرگ افتاده، خود را به تمامی تسلیم مرگ نکند؟ چه می‌شد اگر کسی که به علتی ( یک بیماری هولناک یا هر چیز دیگری) رو به مردن می‌رود، ناگهان مرگ را متوقف کند و نمیرد؟ حکم مرگ قصه‌ زنی است که چنین می کند. این ماجرا در عالم رویا رخ نداده است، همه چیز واقعی است و آن زن سال‌ها پیش در میان خود ما زندگی کرده است، گرچه عجیب به نظر می‌رسد. حکم مرگ حکایت جدال همیشگی بشر با مرگ است. این داستان را موریس بلانشو نویسنده و فیلسوف رسانه گریز فرانسوی نوشته است، کسی که فهم بسیاری آموزه‌های مدرن بدون خواندن آثار او ناممکن می‌نماید و داستان حکم مرگ بی گمان یکی از مهم ترین نوشته‌های اوست. مقدمه مترجم همچون درگاهی خواهد بود برای ورود به جهان بلانشویی آثار بلانشو، و بالاخره متن کامل سخنرانی ژاک دریدا- اندیشمندی که شیفته بلانشو بود- خواننده را در فهم بیشتر آرای وی یاری خواهد کرد.

از کافکا تا کافکا

  • 38,000 تومان

عنوان نخستین کتاب کافکا توصیف یک نبرد است. نبردی که نه امکان پیروزی می‌گذارد نه امکان شکست و با این همه نه قادر است که آرامش یابد و نه پایان گیرد. گویی که همواره این گفت و گوی کوتاه در ذهن کافکا در کار است:‹‹ در هر حال تو از دست رفته‌ای. ـ پس باید دست بکشم؟ ـ نه، اگر دست بکشی، از دست رفته‌ای.›› بدین لحاظ است که سخن گفتن از کافکا هر آینه مخاطب ساختن هر یک از ماست. کتاب حاضر می‌خواهد چنین نبردی را توصیف کند، نبردی تاریک، تحت پوشش تاریکی، که با ساده‌اندیشی بیش از اندازه می‌توان گفت دارای چهار وجه است: رابطه با پدر، رابطه با ادبیات و رابطه با دنیای زنان؛ این سه شکل مبارزه به گونه‌ای عمیق‌تر مطرح می‌شوند تا نبرد معنوی را شکل دهند.

صفحه‌ی 1