لي اسمولين


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
انقلاب ناتمام انیشتین
  • 80,000 تومان
  • با تخفیف: 80,000 تومان
حیات کائنات
  • 72,000 تومان
  • با تخفیف: 72,000 تومان
تولد دوباره زمان (از بحرانی در فیزیک تا آینده جهان)

انقلاب ناتمام انیشتین

  • 80,000 تومان

ما انسان‌ها همواره در تشخیص مرز بین خیال و واقعیت مشکل داشته‌ایم. برای توضیح جهان داستان‌هایی می‌سازیم و چون قصه‌گو‌های ماهری هستیم، شیفته‌ی این داستان‌ها شده و بین تصور خود از جهان و خود جهان دچار اشتباه می‌شویم. این سردرگمی دانشمندان را به اندازه عامه‌ی مردم پریشان می‌کند اما در واقع تاثیر بیشتری بر ما (دانشمندان) می‌گذارد زیرا که در جعبه ابزار خود داستان‌هایی چنان قدرتمند داریم. هر چه جهان طبیعی را بیشتر درک می‌کنیم و به سمت پدیده‌های کوچکتر و بنیادی‌تر حرکت می‌کنیم، موفقیت‌های ما موانع جدیدی بر سر راه پیشرفت‌های بعدی قرار می‌دهد. برای این که متوقف نشویم باید بین اطمینان موجه نسبت به قدرت دانش موجود و آگاهی حاد از این امر که حتی موفق‌ترین فرضیه‌های ما تا چه حد فرضی هستند، تعادلی برقرار کنیم. درس دشواری که باید بیاموزیم این است که ادراک ما تا حدی تحت تاثیر حقیقت قرار می‌گیرد و به طور کلی این ادراکات توسط مغز ما ساخته می‌شود تا جهان را فقط به همان شکلی ارائه کند که برای یافتن راه خود در طبیعت به آن نیاز داریم.

حیات کائنات

  • 72,000 تومان

حیات کائنات روایت تکوین جهان است. نور و حیات، منطق اتمیسم، معجزه ستارگان، رویای یکپارچگی، درس‌های نظریه تارهای مرتعش، اکولوژی زمان و مکان، اکولوژی کهکشان‌ها، متافیزیک و کیهان‌شناسی، اصل آنتروپیک، جهان هزار چهره، جهان به‌مثابه شبکه بی‌پایانی از روابط، تکوین زمان، انتخاب طبیعی کیهان‌شناختی و موضوع‌های مهم دیگری طی این روایت جان می‌گیرند. در حیات کائنات، فیزیک با فلسفه یگانه می‌شود و خواننده در پایان روایت احساس می‌کند که به کمک میلیون‌ها پیوند نامرئی با جان جهان مرتبط شده است.

تولد دوباره زمان (از بحرانی در فیزیک تا آینده جهان)

  • 232,000 تومان

زمان چیست؟ این از آن دسته سوالاتی است که کمتر از خود می‌پرسم چرا که مفهوم زمان به‌نظر بدیهی و واضح است. هنوز هم یک فیزیک‌دان زمان ساخته دسته بشر است و توهمی بیش نیست. اگر بتوانید به‌طریقی از کیهان خارج شوید و از آن‌جا به آن بنگرید شاید مشاهده کنید که هر لحظه ازازل تا ابد وجود داشته دارد و خواهد داشت. لی اسمولین مخالف این نظر است و در کتاب تولد دوباره زمان دلایل خود را بیان می‌کند.

صفحه‌ی 1