كريستوفر بولاس


تولیدکننده




بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
ذهن چینی
  • 130,000 تومان
  • با تخفیف: 130,000 تومان
3 شخصیت (خودشیفته مرزی افسرده-شیدا)
  • 70,000 تومان
  • با تخفیف: 70,000 تومان
تداعی آزاد (مفاهیم روانکاوی)
  • 35,000 تومان
  • با تخفیف: 35,000 تومان
پیش از سقوط (روانکاوی فروپاشی روانی)
  • 126,000 تومان
  • با تخفیف: 126,000 تومان

ذهن چینی

  • 130,000 تومان

کریستوفر بولاس در این کتاب می‌کوشد به یاری روان‌کاوی فروید، وینیکات، یونگ و روزنفلد دو تفکر شرقی و غربی را که چند هزار سال پیش از هم منشعب شده‌اند دوباره با یکدیگر آشتی دهد. او در سفری فکری و سه مرحله‌ای بخش شرقی ذهن خود (آموزه‌های حکمای چینی) را کشف می‌کند و به شباهت‌های آن با بخش غربی ذهن خود (آموزه‌های روانکاوی) پی می‌برد. در مرحله اول سفر فکری خود، پیش از عزیمت به ژاپن و کره، هنگام مطالعه درباره فرهنگ‌های شرقی پیش‌انگاره‌هایی پرورانده بود. در مرحله دوم سفر فکری خود با سفر به ژاپن و تجربه زنده ذهن ژاپنی چیزی را دریافت که تاثیری عمیق در او نهاد، با اینکه هنوز از آن فهمی روشن نداشت. در واپسین مرحله سفر فکری خویش، پس از آنکه سفر به شرق دور را به اتمام رساند، بار دیگر به متون بنیادین فرهنگ‌های شرقی بازگشت و توانست دریافت خود را مفهوم‌پردازی کند. ذهن چینی روایت سفر شگفت‌انگیز و خلاقانه کریستوفر بولاس به شرق به قصد فراروی از تضادها و بازیابی وحدت ذهن شرقی و غربی است.

3 شخصیت (خودشیفته مرزی افسرده-شیدا)

  • 70,000 تومان

سه نوشتار در باب تیپ‌های شخصیتی متمایز: خودشیفته، مرزی و افسرده-شیدا. منظور آن نیست که تمام افراد مرزی، خودشیفته یا افسرده-شیدا شبیه به یکدیگر هستند. هر کدام از آنها فردی با تجارب متفاوت و متمایز است. وجه اشتراک هر کدام از این افراد یک رابطۀ تکراری بین دنیای ذهنی‌شان و دنیایی که در آن زندگی می‌کنند، است. به‌ عبارت دیگر، کریستوفر بولاس قواعد مشترک این افراد را شناسایی کرده است. بعد از بحث دربارۀ خصیصه‌های هر تیپ خاص، قواعد از زبان خودِ آن شخصیت گفته می‌شود. ما با قرار دادن خودمان در جایگاه منطق آن شخصیت می‌توانیم فرد مرزی، خودشیفته و افسرده-شیدا را بشناسیم و با آنها همدلی کنیم. در ریشۀ تمام اختلالات شخصیت رنج روانی وجود دارد و هر اختلال یک تلاش هوشمندانه برای حل یک مشکل وجودی است. اگر بالینگر هوشمندی خاص آن را درک کند و در این‌باره با درمان‌جو صحبت کند، فرایند طبیعی شفابخشی می‌تواند آغاز شود. سه شخصیت شاهکاری بر اساس دهه‌ها سخنرانیِ ایراد‌‌شده برای روانکاوان، روان‌شناسان تحلیلی و روان‌درمانگران است و تمام علاقه‌مندان به روانکاوی باید آن را مطالعه کنند. کریستوفر بولاس روانکاو و عضو انجمن روانکاوی بریتانیایی و مؤسسۀ لس‌آنجلس و مرکز مطالعات روانکاوی است.

تداعی آزاد (مفاهیم روانکاوی)

  • 35,000 تومان

مشهور است فروید در شرح منظورش از تداعی آزاد از تمثیل قطار استفاده می‌کرد. مثلا تصور کنید در قطاری نشسته اید و مناظر بیرون را برای همسفری که نمی تواند آن مناظر را ببیند توصیف می‌کنید. چه می‌بینید؟ یک درخت؟ تیر برق؟ کودکی زیبا؟ یا زنی که هراسان میدود؟ بسیار خب اما قطار فکر چطور؟ اگر افکار و احساسات من باطنی‌ترین و خصوصی‌ترین دارایی‌های من‌اند، پس چرا چنین بیگانه و دور و غریب می‌نمایند؟ چرا این قطار بله و آن قطار نه؟ بین زنجیره کلماتی که ناغافل در ذهن تداعی می‌شوند، چه ارتباطی وجود دارد؟ آیا در پس این نابسامانی ظاهری حقیقتی نیست؟ حتما چیزی هست. اگر نیست چرا برای ابراز وجود چنین به تقلا می‌افتد و مرا نیز به دست و پا زدن می‌اندازد؟ و اگر هست چرا همیشه لباس مبدل به تن می‌کند؟ چرا هیچ کلمه ای «آن» نیست؟ اینها که «آن» نیستند، از کجا می آیند؟ و این مسافر کیست اگر من بلیت سفر را نخریده‌ام؟

پیش از سقوط (روانکاوی فروپاشی روانی)

  • 126,000 تومان

کریستوفر بولاس یکی از بزرگ‌ترین نویسندگان حوزه روانکاوی است. وی در کتاب حاضر سرمشق بالینی جدید و شجاعانه‌ای ارائه می کند در کشف نگرشی رادیکال به درمان روان‌کاوانه کسانی که در آستانه فروپاشی روانی هستند. به نظر او هنگامی انسان‌ها ناخودآگاه دچار فروپاشی می‌شوند که در پی تغییر خود هستند. اگر فروپاشی روانی به موقع تشخیص داده شود، تبدیل به موفقیتی غیرمنتظره می‌شود و اگر قرار است معنای فروپاشی به شکل پتانسیلی متحول کننده آزاد شود، نیازمند درک عمیقی است. بولاس معتقد است بستری شدن، داروی زیاد و... این فرصت را از بین می برند. پیشنهاد او برای درمان این بیماران روانکاوی طولانی مدت و فشرده است. این کتاب به ویژه برای روان‌شناسان بالینی جالب توجه است که روانکاوی معمول را برای مواجهه با بیماران در شرف فروپاشی ناکافی می‌دانند.

صفحه‌ی 1