كارلو روولي


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
سفیدچاله‌ها (سفر به اعماق افق)
  • 156,000 تومان
  • با تخفیف: 156,000 تومان
نخستین دانشمند (آنا کسیمندر و میراث او)
  • 180,000 تومان
  • با تخفیف: 180,000 تومان
واقعیت چیزی نیست که می‌بینید (سفری به گرانش کوانتومی)
هلگولند (سر درآوردن از انقلاب کوانتومی)
  • 130,000 تومان
  • با تخفیف: 130,000 تومان
 هلگولند (درک معنای انقلاب کوانتومی)
  • 50,000 تومان
  • با تخفیف: 50,000 تومان
جاهایی در جهان که مهربانی مهم‌تر از قانون است
روی دیگر حقیقت (سفر به گرانش کوانتومی)
  • 72,000 تومان
  • با تخفیف: 72,000 تومان
سیر زمان
  • 38,000 تومان
  • با تخفیف: 38,000 تومان

سفیدچاله‌ها (سفر به اعماق افق)

  • 156,000 تومان

میلیاردها سال طول می‌کشد تا ستاره‌ای همانند خورشید بسوزد. موج برگشت‌ناپذیری که این سوختن به فضا گسیل می‌کند، هر لحظه به زمین می‌رسد و باعث ایجاد فرایندهای غیرقابل برگشت بی‌شماری می‌شود که زیست‌کره ما را زنده نگه می‌دارند. هستی‌های بیرون از شماری همچون ما انسان‌ها، چونان گرداب‌هایی به دست توانمند امواج انرژی‌های رها شده از دل خورشید پا به دایره وجود نهاده‌اند. ما حباب‌های برگشت‌ناپذیر «انرژی آزاد»ی هستیم که روزگاری در عدم تعادل بین هیدروژن و هلیوم، به دام افتاده بودیم و اکنون توسط خورشید سر از عرصه کائنات برآورده‌ایم.

نخستین دانشمند (آنا کسیمندر و میراث او)

  • 180,000 تومان

کارلو روولّی سراغ آناکسیمندر، فیلسوف یونانی سدۀ ششم پیش از میلاد، می‌رود تا سرآغاز اندیشۀ علمی را بکاود و در ادامه به حدود و امکانات و فواید علم و نسبت مناقشه‌برانگیز آن با دین بپردازد. آناکسیمندر اغلب «نخستین دانشمند» نامیده می‌شود چون نخستین کسی بود که از وجود نظمی در جهان سخن گفت ناشی از نیروهای طبیعی و نه نیروهای فراطبیعی. او نخستین کسی بود که دریافت زمین در فضا شناور است و خورشید و ماه و ستارگان گرد آن می‌چرخند ‌‌ــــ ‌­­آن هم هفت سده پیش از بطلمیوس. او بود که ‌نخستین بار گفت که حیوانات از دریا برآمده‌اند و تکامل یافته‌اند و همچنین قوانینی کلّی بر تغییرات در جهان حاکم‌اند. روولّی در این کتاب جایگاه والای آناکسیمندر در تاریخ علم را از طریق بازسازی نظریاتش احیا می‌کند. او در این مسیر بر آنچه بر ما معلوم است تکیه می‌کند و آن را در بستر تاریخی و فلسفی‌اش قرار می‌دهد. روولّی ضمن نقد و واکاوی آراءِ فیلسوفان علم و ارائۀ شرحی مختصر از تحولات مهم تاریخ علم، نشان می‌دهد که آراءِ آناکسیمندر چه تأثیر سرنوشت‌سازی بر فرهنگ غرب و حرکت آن به سوی انقلاب علمی داشته‌ است. او نتیجه می‌گیرد که اندیشۀ علمی ــ‌ـ‌میراث آناکسیمندر‌‌ـــ ‌‌تنها زمانی قابل اعتماد است که پیوسته مرزهای شناخت فعلی ما را محک بزند.

واقعیت چیزی نیست که می‌بینید (سفری به گرانش کوانتومی)

  • 75,000 تومان

فیزیک‌دانان دارند این را که دنیا را چگونه می‌بینیم دگرگون می‌کنند. فاینانشل تایمز. هاوکینگ جدید... نوشته‌های او درخشان‌اند هنگامی که این کتاب را تمام کردم، بسیار تحت‌تأثیر قرار گرفته بودم. دیوید آرونوویچ. جوهره جدیدترین تفکر در این اثر چکیده شده است... و فیزیک کوانتومی را به داستانی منسجم تبدیل می‌کند، که آن را به عنوان کاوشی برای یک «زیرلایه» مشخصه واقعیت شکل می‌دهد – از اتم‌های تقسیم‌ناپذیر متناهی دموکریتوس تا اتم‌های اینشتین. جیمز مک کوناچی، ساندی تایمز. کتابی که فیزیک را زنده می‌کند... مثل همه متفکرین بزرگ، روولی استعداد خاصی برای سادگی دارد... این یک رساله علمی نیست. این کتاب یک هسته برای عجایب دنیای طبیعت است... زیبا. ویلیام کوک.

هلگولند (سر درآوردن از انقلاب کوانتومی)

  • 130,000 تومان

هلگولند جزیره‌ای بی‌دار و درخت در دریای شمال است، که ورنر هایزنبرگ 23ساله توانست نظریه مکانیک کوانتومی را در آنجا خلق و دورانی از انقلاب علمی را آغاز کند. فیزیک کوانتومی انباشته از آرای غریب است که منجر به بی‌شمار کشف و پیشرفت فناوری شده است و اکنون درک ما از جهان هستی مبتنی بر نظریه‌های گرانش کوانتومی و مکانیک کوانتومی است، گرچه هنوز هم رازآلوده مانده است. کارلو روولی در هلگولند می‌کوشد که این عرصه‌های رازآلوده را بکاود. جهان کوانتومی که او توصیف می‌کند، همان‌قدر زیباست که تکان‌دهنده. آثار او همچون نظم زمان و واقعیت ناپیدا تا کنون به بیش از چهل زبان ترجمه شده است.

هلگولند (درک معنای انقلاب کوانتومی)

  • 50,000 تومان

کتاب هلگولند؛ درک معنای انقلاب کوانتومی، کتابی است دربارۀ کوانتوم. رووِلّی در این کتاب روند شکل‌گیری نظریه کوانتوم را با بیانی گیرا شرح می‌دهد و با مثال‌ها و چالش‌های ابتدایی نظریه، خواننده را به درک آن رهنمون می‌شود؛ پس از آن است که نظریه را بسط می‌دهد و به جنبه‌های فلسفی و درک و شناخت انسان و نظریات اجتماعی همراه با این نظریه می‌پردازد. گستره وسیع مطالعات نویسنده و خوشه‌چینی او از فرهنگ‌های مختلف دیدگاهی پهناور در برابر خواننده علاقه‌مند می‌گسترد و او را به تعمق و مطالعات بیشتر راغب می‌کند. کارلو رووِلّی فیزیک‌دان نظری است که سهم بسزایی در فیزیک فضا و زمان داشته است. او در ایتالیا و آمریکا مشغول به کار است و اکنون سرپرستی گروه تحقیقاتی گرانش کوانتومی را در مرکز فیزیک نظری مارسی، در فرانسه، به عهده دارد. پیش‌تر نشر چترنگ کتاب‌های گفتارهایی از فیزیک، سِیر زمان، روی دیگر حقیقت؛ سفر به گرانش کوانتومی و جاهایی در جهان که مهربانی مهم‌تر از قانون است را از این نویسنده منتشر کرده است. «این کتاب را در وهله اول برای کسانی نوشته‌ام که با فیزیک کوانتومی آشنا نیستند و به تلاش برای درک آن علاقه دارند. سعی کرده‌ام تا جایی که هر یک از ما می‌توانیم درک کنیم، توضیح دهم که کوانتوم چیست و چه مفهومی دارد. سعی کرده‌ام تا جایی که ممکن است خلاصه بگویم و جزئیاتی را که برای درک اصل موضوع ضروری نیست، حذف کنم. سعی کرده‌ام تا حد ممکن درباره نظریه‌ای که در کانون ابهام علمی قرار دارد، واضح سخن بگویم. شاید به جای اینکه توضیح دهم چطور مکانیک کوانتومی را بفهمیم، توضیح دهم که چرا درک آن بسیار مشکل است.»

جاهایی در جهان که مهربانی مهم‌تر از قانون است

  • 47,000 تومان

کتاب جاهایی در جهان که مهربانی مهم‌تر از قانون است مجموعه‌ای از مقالات کارلو رووِلّی، فیزیک‌دان نظری ایتالیایی،‌ است که بین سال‌های 2011 تا 2020، در روزنامه‌ها و مجلات ایتالیا منتشر شده است. رووِلّی در این کتاب ما را به سفری از طریق علم، تاریخ، فلسفه و سیاست دعوت می‌کند؛ سفری در زمان، از ارسطو تا به امروز و سفری در مکان، از نقش بال پروانه‌ای بر زمین تا درون سیاه‌چاله‌های ناشناخته در اعماق فضا. جهان سرشار از پدیده‌هایی است که مطالعه دربارۀ هرکدام از آن‌ها قطعه‌ای از راز هستی را آشکار می‌کند. از سازوکار شگفت‌انگیز آگاهی هشت‌پا تا فضای بی‌کران رازآلود، هرچه در این جهان هست، بخشی از این شگفتی را در خود دارد و انسان از دیرباز در کار مشاهدۀ آن است. رووِلّی در این مجموعه‌مقالات با بینشی بدیع به این موضوعات می‌نگرد و با هوشیاری‌ خاصی نگاه ما به جهان را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد.

روی دیگر حقیقت (سفر به گرانش کوانتومی)

  • 72,000 تومان

کارلو روولی در این اثر برای بیان نظرهایش درباره گرانش کوانتومی، فیزیک کوانتومی و کشف حقیقت، مسیر پیشرفت علم از ریشه‌های تاریخی آن تا به امروز و شکل‌گیری فیزیک مدرن بررسی کرده است. از مشاهدات علمی در یونان پیش از سقراط شروع می‌کند و به گالیله و کپلر می رسد؛ سپس پیشرفت علم را از درون نیوتون تا انیشتین و علم فیزیک کوانتومی به بحث می‌گذارد؛ اما چیره‌دستی و مهارت روولی در ساده‌نویسی و خلاصه‌گویی او را یاری کرده تا مفاهیم پیچیده را در قالبی نو با جملاتی مفهوم و موجز بیان کند.

سیر زمان

  • 38,000 تومان

کارلو روولی، فیزیک‌دان مشهور، در این کتاب آموزنده و کمک کننده علم، فلسفه و هنر را به هم پیوند می‌دهد تا از بزرگ‌ترین رازها، یعنی معنای زمان، گره‌گشایی کند. «زمان این است، مانوس و آشنا. ما را با خود می‌برد. زمان هجوم ثانیه‌ها، ساعت‌ها و سال‌هایی است که ما را به سوی زندگانی هل می‌دهد و سپس به عدم می‌کشاند... ما، همانند ماهی‌هایی که در آب زندگی می‌کنند، ساکن زمانیم. وجود ما در زمان معنی پیدا می‌کند. موسیقی با وقار زمان ما را می‌پروراند، جهان را به رویمان می‌گشاید، به دردسرمان می‌اندازد، ما را می‌ترساند و می‌آرامد. جهان با کشش زمان آینده را پدیدار می‌کند و با سیر زمان ماهیت خود را می‌یابد.»

صفحه‌ی 1