فريد زكريا


تولیدکننده



بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
10 درس برای جهان پس از کرونا
  • 115,000 تومان
  • با تخفیف: 115,000 تومان
از ثروت به قدرت (ریشه‌های نامتعارف نقش جهانی آمریکا)
جهان پس از آمریکا
  • 30,000 تومان
  • با تخفیف: 30,000 تومان

10 درس برای جهان پس از کرونا

  • 115,000 تومان

جمله ای منتسب به لنین وجود دارد که می‌گوید : « دهه هایی هستند که هیچ اتفاقی در آنها رخ نمی‌دهد و سپس در طول چند هفته به اندازه چند دهه اتفاق رخ می‌دهد. » این جمله یکی از بخش های هیجان انگیز کتاب حاضر را تشکیل می‌دهد؛ کتابی که فرید زکریا، نویسنده موفق و شناخته شده و همچنین مفسر شبکه خبری سی ان ان، به رشته تحریر در آورده است. این کتاب برای خوانندگان درباره شرایط جهان پساکرونا از لحاظ سیاسی ، اجتماعی و اقتصادی دید جامعی فراهم می کند و به کنکاش در مسائلی می‌پردازد که آشکار شدنشان شاید ده‌ها سال به طول بینجامد. ده فصل این کتاب شامل موضوعات مختلفی از تهدیدات بیولوژیکی و محیط زیستی گرفته تا گسترش زندگی دیجیتال و ظهور یک جهان دو قطبی جدید می‌شود. زکریا به خوانندگان این کتاب کمک می کند تا از اثرات کوتاه مدت ویروس کرونا فراتر بروند و به تفکر در جنبه ها و تأثیرات کمتر شناخته شده این پدیده بپردازند .

از ثروت به قدرت (ریشه‌های نامتعارف نقش جهانی آمریکا)

  • 49,500 تومان

چه چیزی از کشور‌های ثروتمند قدرت‌های بزرگ می‌سازد؟ چگونه کشور‌های ثروتمند شروع به گسترش نفوذشان به خارج می‌کنند؟ این سوالات برای فهم یکی از مهم‌ترین منابع بی ثباتی در سیاست‌های بین‌الملل حیاتی هستند: ظهور یک قدرت جدید. فرید زکریا در از ثروت به قدرت، تلاش می‌کند تا با بررسی تعجب‌انگیز‌ترین نمونه یک قدرت در حال ظهور در تاریخ مدرن -یعنی آمریکا- به این سوالات پاسخ دهد. زکریا این مساله را مطرح می‌کند که، اگر کشورهای ثروتمند طبق قاعده به کشورهای قدرتمند تبدیل می‌شوند، پس چگونه می توان عدم فعالیت عجیب ایالت متحده آمریکا در آواخر نوزدهم را توضیح داد؟ در سال 1855؟ ایالت متحده ثروتمند ترین کشور در جهان بود. اما هنوز به لحاظ نظامی، سیاسی و دیپلماتیک قدرت کوچکی بود. برای توضیح این عدم تقارن، زکریا، نمونه‌های متنوع بسیاری را در بین سال‌های 1908 - 1865 در نظر می‌گیرد که طی آن ایالت متحده، در حال گستردن نفوذ خود به مناطق مختلفی مانند کانادا، جکهوری دومینیکن و ایسلند در نظر گرفته می‌شود. وی با اتخاذ رویکردی منطبق بر نظریه واقع گرایی روابط بین‌الملل، استدلال می‌کند که رئیس جمهور و کابینه وی، با مشاهده رشد قدرت اقتصادی نسبی ملت، تلاش کردند تا نفوذ سیساسی کشور را در خارج افزایش دهند. و نشان می‌دهد که آن‌ها،اغلب اوقات مجبور بودند که برنامه گسترش نفوذ خود را محدود نمایند، زیرا فاقد یک حکومت مرکزی قوی، که بتواند قدرت اقتصادی‌زا در جهت اهداف سیاست خارجی به‌کار گیرد بودند. آمریکا قدرت نامتعارفی بود -یک ملت قوی با یک دولت ضعیف. اما در اواخر قرن، زمانی که قدرت از ایالت به حکومت فدرال و از مجلس قانون گذاری به قوه اجرایی منتقل شد، و رهبران در واشنگتن، توانستندمنابع ملی را در جهت نفوذ بین‌المللی بسیج کنند، دیگر چنین نبود. کشف زکریا از این تنش بین قدرت ملی و ساختار دولت، نگاه ما را نسبت به چگونگی ظهور قدرت‌های جدید تغییر داده و درکمان را از تاریخ منحصر به فرد آمریکا عمیق خواهد کرد.

جهان پس از آمریکا

  • 30,000 تومان

به ندرت نویسنده و روزنامه‌نگار جوانی با آمیزه‌ی هوشی پیامبرگونه و صراحت و فصاحتی تکان‌دهنده پیدا می‌شود که آن‌چه را در چشم‌انداز بین‌المللی در پیش روست با خوانندگانش در میان بگذارد. فرید زکریا چنین شخصی است... جهان پس از آمریکا آینه‌ای است که در بررسی نقش قاطع ایالات متحده و بسیاری کشورهای دیگر به ما کمک می‌کند. خوانندگان از درک بی‌نقص زکریا از روابط بین‌الملل، سیاست جهانی و توسعه‌ی اقتصادی بهره‌ی فراوان خواهند یافت.

صفحه‌ی 1