علي صاحبي


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
زندگی سراسر قصه‌گویی است (کاربست درمانی آموزشی و انگیزشی از تمثیل و قصه)
حکایت کاکتوس (شیوه‌های رهایی از افسردگی اضطراب خشم و حسادت با تئوری انتخاب)
پرسش‌گری سقراطی در روان‌درمانی و مشاوره
  • 175,000 تومان
  • با تخفیف: 175,000 تومان
مسئولیت‌پذیری فضیلت گمشده در خانه مدرسه و اجتماع
کارت‌ دنیای خرس‌های کوچولو
  • 28,000 تومان
  • با تخفیف: 28,000 تومان
کارت‌های توانمندی
  • 380,000 تومان
  • با تخفیف: 380,000 تومان
مدیریت اضطراب
  • 58,000 تومان
  • با تخفیف: 58,000 تومان
اراده به خردورزی (کتاب گویا)
  • 6,000 تومان
  • با تخفیف: 6,000 تومان
زندگی در صدف خویش گهر ساختن است (کتاب گویا)
  • 6,000 تومان
  • با تخفیف: 6,000 تومان

صرف و نحو زندگی با تئوری انتخاب در عمل (کاربست ساده و عملی آموزه‌های تئوری انتخاب در زندگی شخصی و حرفه‌ای)

  • 180,000 تومان

تئوری انتخاب، مدل نسبتا جدید روانشناسی است که چرایی و چگونگی رفتار آدمی را توضیح می‌دهد. بر اساس این تئوری، موجود آدمی از کودکان گرفته تا سالمندان و پیران از صبح تا شام به خاطر عوامل برانگیزاننده درونی یا همان نیازهای اساسی و ژنتیک خود، دست به رفتار و عمل می‌زنند و نه تحت تاثیر افراد دیگر، مکان‌ها یا چیزهای بیرون از خود. تئوری انتخاب معتقد است که هیچ‌یک از عوامل بیرون از ما نمی‌توانند ما را «وادار» و «مجبور» کنند تا کاری را که آنها نمی‌خواهند انجام دهیم. به نظر من، تئوری انتخاب، بهتر و دقیق‌تر از نظریه «محرک-پاسخ» شرایط انسانی را توضیح می‌دهد و فهمیدن تئوری انتخاب و آموزه‌های اساسی آن، به ما این فرصت را می‌دهد تا در مسیر دستیابی به زندگی خشنود و رضایتمند، با خلق و ایجاد افکار، اعمال و اقدامات موثر و کارآمدتر، گام‌های بزرگی برداریم.

زندگی سراسر قصه‌گویی است (کاربست درمانی آموزشی و انگیزشی از تمثیل و قصه)

  • 145,000 تومان

قصه گویی یکی از هنرهای عامیانه و مردمی و قدیمی‌ترین ابزار تعلیم و تربیت است. قصه ها برای کودکان و هم بزرگسالان واقعیتی مجازی فراهم می‌کند تا بدون مواجه شدن با خطر و پیامدهای آسیب‌زا، بتوانند دانش ها، باورها، احساسات، تردیدها و دل‌مشغولی‌هایشان را مورد آزمون قرار دهند. در این کتاب تا جای ممکن و به طور کامل به مهارت‌ها و هنرهایی پرداخته‌ام تا شما را به گونه‌ای قادر و توانمند کند که به طور شایسته و موثر داستان‌های التیام بخش را به انواع مراجعان در سنین مختلف ارائه کنید.

حکایت کاکتوس (شیوه‌های رهایی از افسردگی اضطراب خشم و حسادت با تئوری انتخاب)

  • 153,000 تومان

نگاه به انسان در تئوری انتخاب نگاهی از درون به برون است. این نگاه شالوده اصلی روش ویلیام گلاسر در بررسی زندگی انسان را شکل می‌دهد. به باور گلاسر اگر طرز فکر ما درباره شرایط به صورت درون به برون باشد، باورهای‌مان نیز باور کنترل درونی خواهد بود. به بیان ساده‌تر از دید نظریه تئوری انتخاب ما فقط بر درون خودمان کنترل داریم نه بر شرایط بیرونی. یعنی ما میتوانیم تا حدود بسیار افکار و احساسات‌ما را کنترل کنیم اما هرگز نمی‌توانیم افکار و احساسات دیگران را تحت کنترل بگیریم. پس اولین حقیقت در تئوری انتخاب این است که می‌توانیم رفتار خودمان را کنترل کنیم. دومین حقیقت در تئوری انتخاب این است که ما قربانی شرایط گذشته یا احساسات خود نیستیم. ناتوانی ما از آنجا ناشی می‌شود که ما زمان، انرژی و سرمایه بسیاری را برای کنترل بیرونی هدر می‌دهیم. سومین حقیقت در نظریه تئوری انتخاب این است که کیفیت روابط ماست که کیفیت زندگی‌مان را می‌سازد. اگر علی‌رغم این‌که هیچ اتفاق ترسناکی در زندگی‌تان نیفتاده اما همیشه طوری زندگی می‌کنید انگار کشتی‌هایتان غرق شده‌اند، احتمالا بزرگترین مشکل شما چیزی نیست جز عدم توانایی برقراری ارتباط با خودتان و دیگران. در نهایت می‌توان گفت تمام افکار، اعمال و احساسات ما از درون‌مان سرچشمه می‌گیرد. بدیهی‌ست که پذیرش این مسائل چندان ساده نیست و با الگوهای معمول و رفتارهای عادتی ما تضاد دارد. در نتیجه به اراده و توجه زیادی برای تغییر این عادت‌های نیاز داریم. در نظریه انتخاب همه ما پنج نیاز اساسی داریم. البته شدت هرکدام از این نیازها بر اساس خصوصیات فردی و شرایط محیطی افراد تفاوت می‌کند. این پنج نیاز اساسی عبارت‌اند از نیاز به بقا و زنده‌ماندن، نیاز به عشق و احساس تعلق، نیاز به قدرت، رشد و احساس ارزشمندی، نیاز به آزادی و نیاز به تفریح و سرگرمی. در واقع تمام زندگی ما تلاشی‌ست برای ارضای این پنج نیاز اصلی. همانطور که اشاره شد ما به اشتباه برای برطرف ساختن این نیازها به جای کنترل بر درون تلاش داریم بر بیرون کنترل داشته باشیم و بیشتر مشکلات ما از همین‌جا ناشی می‌شود. در کتاب حکایت کاکتوس دکتر علی صاحبی در هر بخش ابتدا به توضیح این نیازها و تاثیرش بر زندگی ما می‌پردازد و اثرش بر مشکلاتی چون افسردگی، اضطراب، خشم و حسادت را بر زندگی ما بررسی می‌کند. پس از آن در هر قسمت به ارائه‌ی تمرین‌ها و راه‌کارهایی پرداخته می‌شود که به خواننده‌ی کتاب کمک می‌کند بار این مشکلات را بر زندگی خود کاهش دهد. اما حکایت کاکتوس به همین‌جا تمام نمی‌شود. آنچه در نهایت نصیب خواننده‌ی این کتاب خواهد شد، دیدی کالا نو نسبت به خویشتن و زندگی به تمام معنای آن است.

پرسش‌گری سقراطی در روان‌درمانی و مشاوره

  • 175,000 تومان

یکی از ویژگی‌های اساسی شناخت‌درمانی پرسش‌گری سقراطی است. درمانگر با طرح سوال‌های دقیق افراد را به جستجوی راه‌حل‌ها و انتخاب‌های جدید هدایت می‌کند. پرسش‌گری سقراطی فرد را از ذهنیت خودآیند به سمت ذهنیت پرسش‌گر سوق می‌دهد تا بتواند به ارزیابی عینی‌تر و دقیق‌تر از عقاید و باورهای خود بپردازد.

مسئولیت‌پذیری فضیلت گمشده در خانه مدرسه و اجتماع

  • 180,000 تومان

این کتاب با الهام از آموزه‌های تئوری انتخاب و روانشناسی کنترل درونی نگاشته شده است. دکتر صاحبی بر این باور است که وقتی در زندگی خود روانشناسی کنترل درونی را جایگزین روانشناسی کنترل بیرونی می‌کنیم، بدون این‌که در جهان بیرونی اتفاق خاصی رخ بدهد، زندگی ما غنی‌تر، خوشایندتر و معنادارتر می‌شود و احساس کنترل موثری بر زندگی خواهیم داشت. این اثر یک کتاب کار است که باید آموزه‌های آن را به کار گرفت. به قول بودا: «اگر برای شما سودمند بود، ادامه دهید و به دیگران نیز توصیه کنید و اگر سودمند نبود، آن را به سادگی به سطل زباله بیندازید.»

دیدن دگرآموز شنیدن دگرآموز (فنون بازآفرینی خود فرایندی مبتنی بر تئوری انتخاب برای تبدیل شدن به فردی که همواره می‌خواسته‌ایم بشویم)

  • 120,000 تومان

این کتاب تلاشی است برای شرح و بسط عملی یکی از مهم‌ترین آموزه‌های تئوری انتخاب. این آموزه که ما «قربانی گذشته، بازیچه زیرساخت‌های مغزی و یا هورمون‌های شیمیایی و دست بسته و برده ناتوان شرایط محیطی نیستیم». تئوری انتخاب معتقد است اگرچه گذشته ما اثری غیرقابل انکار بر آن‌چه اکنون شده‌ایم داشته است، اما اکنون می‌توانیم دست به انتخاب‌های بهتری بزنیم، نه کنترل شویم و نه کسی را کنترل کنیم و به این وسیله روابط دلخواهی ایجاد کنیم که نیازها و خواسته‌های کنونی را به ‌طور موثر و مسئولانه برآورده کنیم و همان فردی بشویم که همواره می‌خواستیم باشیم.

انسان و انتخاب دشوار (مسئولیت‌پذیری یا مسئولیت‌گریزی) فرایند رهایی از چرخه قربانی‌گری و ورود به دایره توانمندی‌های خود

  • 80,000 تومان

یکی از محبوب‌ترین و رایج‌ترین بازی‌های فرهنگ رفتاری ما «قربانی‌گری» یا قربانی دانستن و گریز از مسئولیت‌پذیری در برابر وضعیت خود است. این گرایش در تمام سطوح فردی، خانوادگی و اجتماعی و حتی در سطح ملی به خوبی دیده می‌شود. اگر خوب بنگریم همه افراد پیرامون ما شاکی و ناراحت بوده و دیگران را سرزنش می‌کنند. اما در روانشناسی، بازی قربانی و یا سبک زندگی مبتنی بر سرزنش‌گری و گریز از مسئولیت‌پذیری نوعی سبک زندگی و رفتار کلی است که از چهار مولفه یا بخش: فکر، عمل، احساس و حالت بدنی خاص تشکیل می‌شود، افراد این سبک یا کلیت رفتاری را انتخاب کرده و بابت آن هزینه‌های زیادی می‌پردازند. البته اگر از آن آگاه شده و جایگزین بهتر و مفیدتری برای آن بیابند می‌توانند الگوی کارآمد و رفتار کلی موثرتری را انتخاب کنند. در این کتاب که در واقع جلد دوم از سه‌گانه «زندگی مسئولانه» است، در ابتدا ویژگی‌های هر یک از مولفه‌های مختلف این الگو را به تفصیل شرح داده‌ام تا در وهله نخست راه را برای شناسایی این الگو و سبک زندگی مبتنی بر سرزنش‌گری هموار کنم و در مرحله بعد راه‌های رهایی از این الگوی مسلط و ایجاد الگویی جایگزین مبتنی بر مسئولیت‌پذیری را معرفی کنم...

کارت‌ دنیای خرس‌های کوچولو

  • 28,000 تومان

خرس‌های کوچولو می‌توانند دنیایی از احساسات را به روشنی، شرح و نمایش دهند. خرس‌های کوچولو به ما نشان می‌دهند که چگونه با شرایط دشوار کنار آمده و پذیرا باشیم. خرس‌های کوچولو برای کسانی که بیشتر وقت‌ها احساس نادیده گرفتن یا بی‌ارزش بودن می‌کنند، بسیار موثر است. خرس‌های کوچولو شاید در نگاه اول زرق و برق‌دار و کودکانه و ملوس به نظر می‌رسند، اما در طرح گفتگوهای مرتبط با خانواده بسیار قدرتمند و مفید واقع می‌شوند. خرس‌های کوچولو یک شیوه ساده، اما قدرتمند و موثر برای گفتن «تو مهم هستی» به بچه‌های غمگین و نگران است...

کارت‌های توانمندی

  • 380,000 تومان

- کارت‌های توانمندی به دلیل سادگی زبان، شوخ طبعی، تعادل خنده، بازی و پیام‌های خوش‌بینانه، فوق‌العاده ارزشمندند. - از کارت‌های توامندی همیشه در مراکز مراقبت از کودکان، زندان‌ها، مراکز بازآموزی، مدارس ابتدایی و مشاوره خانواده استفاده شده است. - کارت‌های توانمندی با وجد سرگرم‌کننده‌تر بودن، در ایجاد اعتماد به نفس در زندگی افراد و خانواده نقش عمده‌ای ایفا می کنند. - کارت‌های توانمندی برای خانواده‌هایی که با فرزندان خود دچار مشکل هستند، بسیار مفیدند. - کارت‌های توانمندی با پرده‌برداری از توانایی‌های پنهان و اندیشیدن به مواقعی که بر مشکل غلبه کرده‌ایم چیزهای زیادی را به ما می‌آموزند.

مدیریت اضطراب

  • 58,000 تومان

این کتاب به موضوع اضطراب. نگرانی و حملات وحشت‌زگی با نگاهی متفاوت پرداخته است. سعی شده است با رویکرد شناختی ـ رفتاری موضوع اضطراب را بررسی و ضمن توضیح علل زیربنایی تجربه اضطراب، راهکارهای عملی و ساده چگونگی مدیریت آن را ارائه نماید. در این کتاب یاد می‌گیرید که اضطراب و نگرانی تجربه‌ای مرضی یا بیمارگونه نیست، بلکه پاسخ طبیعی به شرایط خطرناک است، چه این خطر واقعی یا عینی باشد و چه ادراک‌شده یا ذهنی. اضطراب پیام روشنی به ما می‌دهد که خطری وجود دارد یا شان و منزلت، آبرو، اعتبار و... ما را تهدید می‌کند. اضطراب از ما می‌خواهد گامی موثر و سودمند برداریم و خطر را رفع کنیم، ولی بسیاری از ما به جای برداشتن گامی موثر، خود اضطراب را مشکل اصلی قلمداد می‌کنیم و درصدد خاموش کردنش برمی‌آییم.

اراده به خردورزی (کتاب گویا)

  • 6,000 تومان

با صدای: سمیرا سجادی
بنابر اعلام انجمن روانشناسی آمریکا «آلبرت آلیس»، بنیان‌گذار رویکرد شناختی در روان‌درمانی، موثرترین روانشناسی قرن بیستم شناخته شده است. این کتاب با گرته‌برداری از آموزه‌های آلیس، گام به گام شما را با تله‌های فکری و خطاهای شناختی و پیامدهای رفتاری آن آشنا می‌کند. با طراحی 5 درس عملی و تکالیف مربوط به هر درس، یک کتاب کار ساده ولی عمیق و اثربخش رادر اختیار شما قرار می‌دهد. خواندن این کتاب و انجام تکالیف عملی آن می‌تواند زمینه ورود به یک زندگی خردمندانه را فراهم سازد، زندگی‌ای در آن عقل، استدلال و شناخت بر احساسات و هیجانات غلبه دارد. بی‌شک مشاوران، روان‌شناسان و درمان‌گران می‌توانند این کتاب را یک تکلیف خانگی منسجم و سازمان یافته بدانند که برای طیف وسیعی از افراد پیر و جوان با هر سطحی از تحصیلات می‌تواند مفید باشد.
AudioBook

زندگی در صدف خویش گهر ساختن است (کتاب گویا)

  • 6,000 تومان

با صدای: علی صاحبی
موفقیت و شکست ما در فرآیند فعالیت‌های حرفه‌ای، اقتصادی، تحصیلی و اجتماعی به دلیل توانمندی یا ناتوانمندی و داشتن مهارت و تحصیلات یا نداشتنش نیست. بلکه به دلیل منش و روشی است که برای رسیدن به اهدافمان انتخاب می‌کنیم. 95 درصد از آن چه در زندگی به دست می‌آوریم، «دانستن» این است که «چه می‌خواهیم؟» کسانی که نمی‌دانند واقعا چه می‌خواهند یا نمی‌دانند از چه راهی وارد شوند، دستاورد شگرفی نخواهند داشت. اگر ندانیم چه می‌خواهیم، پس به دنبال چه باشیم و اگر به موقعیتی دست یافتیم، از کجا بدانیم خواسته واقعیمان همان بوده است. کتابی که در دست دارید با ارائه روش‌های جدید شما را برای دستیابی به اهداف تازه یاری می‌کند.

1  2  صفحه‌ی 1