سلمان اختر


تولیدکننده


بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
گوش دادن تحلیلی (شیوه‌ها محدودیت‌ها و نو‌آوری‌ها)
مهاجرت و هویت (آشفتگی درمان و تحول)
  • 90,000 تومان
  • با تخفیف: 90,000 تومان
شرم (حیطه‌های تحولی فرهنگی و بالینی)
  • 150,000 تومان
  • با تخفیف: 150,000 تومان
مادر و کودکش (جنبه‌های بالینی دلبستگی جدایی و فقدان)
گوش دادن روان‌کاوانه
  • 40,000 تومان
  • با تخفیف: 40,000 تومان

گوش دادن تحلیلی (شیوه‌ها محدودیت‌ها و نو‌آوری‌ها)

  • 110,000 تومان

صرف نظر از اینکه چه کسی هستیم؛ کودک، بزرگسال، دانشمند، شاعر، روحانی، مذهبی، عاشق یا درمانگر، گوش دادن بستری ضروری برای بلوغ روانی ماست. تمرکز بر صحبت کردن بیمار و درمانگر باعث شده است تا به چگونگی گوش‌دادن دو طرف به یکدیگر توجهی نشود. آیا گوش‌دادن تحلیلی با گوش‌دادن معمولی متفاوت است؟ پیش‌نیازهای گوش‌دادن تحلیلی چه هستند؟ آیا در طول جلسات تحلیلی تنها به یک نوع گوش‌دادن نیاز داریم؟ اگر به بیش از یک نوع گوش‌دادن نیاز داریم، چه چیزی باعث می‌شود تا نوع خاصی از گوش‌دادن را در یک لحظه مشخص استفاده کنیم؟ چگونه انواع مختلف گوش‌دادن بر مداخلات فرد تأثیر می‌گذارد؟ روانکاو هنگام گوش‌دادن به چه چیزی توجه می‌کند؟ آیا او به کلمات، شکاف‌های بین کلمات یا موسیقی که جلسه روانکاوی را در بر می‌گیرد، گوش می‌دهد؟ آیا می‌توان به سکوت‌ها، تصاویر بصری، تغییرات نحوه نشستن و دیگر نشانه‌های غیرکلامی «گوش» فرا داد؟ آیا گوش‌دادن روانکاو باید محدود به آنچه بیمار می‌گوید یا انجام می‌دهد، باشد یا می‌تواند به ذهن و رفتار خودش نیز توجه کند؟ و سؤالاتی از این دست. کتاب گوش دادن تحلیلی به این مسالۀ ظریف و مهم توجه می‌کند.

مهاجرت و هویت (آشفتگی درمان و تحول)

  • 90,000 تومان

چرا مردم از کشوری به کشور دیگر مهاجرت می‌کنند؟ چه تفاوتی بین مهاجر و پناهنده یا تبعیدی وجود دارد؟ چه چیزی نتیجه روانی مهاجرت را تعیین می‌کند؟ آیا فرد می‌تواند در از دست دادن کشور خود عزاداری کند؟ عملکردهای دفاعی دلتنگی چیست؟ آیا برای بیماران مهاجر رهنمودهای خاصی برای روان‌درمانی و روانکاوی وجود دارد؟ در این کتاب، سلمان اختر روانکاو هندی آمریکایی پاسخ چنین سؤالاتی را ارائه می‌دهد. وی خاطرنشان می‌کند که مهاجرت از کشوری به کشور دیگر تأثیرات ماندگاری بر هویت فرد دارد. دکتر اختر به ایده‌آل‌سازی و بی‌ارزش‌سازی، نزدیکی و فاصله، امید و نوستالژی، فضای انتقالی ذهن، تغییر سوپرایگو و تحول زبانی مهاجر می‌پردازد. وی با ارائه موارد بالینی، مفاهیم این ایده‌ها را در روند درمانی که در آن درمانگر، بیمار یا هر دو مهاجر هستند، نشان می‌دهد. کتاب مهاجرت و هویت، سرشار از شعر و نامه‌های شخصی همکاران مهاجر از بسیاری از ملت‌ها، پیام خود را با کنایه، شوخ‌طبعی، خنده، درد، غم، همدلی و مهمتر از همه خرد بالینی و انسانی می‌رساند. دکتر سلمان اختر در هند متولد شد و تحصیلات پزشکی و روان‌پزشکی خود را در آنجا به پایان رساند. وی پس از ورود به ایالات متحده آمریکا در سال 1973 ، آموزش روان‌پزشکی خود را در دانشکده پزشکی دانشگاه ویرجینیا تکرار کرد و سپس آموزش‌های روانکاوی را در انستیتوی روانکاوی فیلادلفیا گذراند. در حال حاضر، وی استاد روان‌پزشکی در کالج پزشکی جفرسون و یک تحلیلگر آموزش و نظارت در مرکز روانکاوی فیلادلفیا است. وی بیش از 300 نشریه از جمله کتاب‌های روان‌پزشکی و روانکاوی و چندین مجموعه شعر را تألیف و یا ویرایش کرده است. سلمان اختر جایزۀ سیگورنی را در سال 2012 دریافت کرد.

شرم (حیطه‌های تحولی فرهنگی و بالینی)

  • 150,000 تومان

شرم که مهمان دیرخوانده گفتمان روانکاوی است، ثمره فاصله افتادن میان من (ایگو) و من-آرمان می‌باشد. شرم به عنوان یک تجربه روانی اجتماعی پیچیده، از مواجهه دردناک با جنبه‌های آسیب‌پذیرء گسست در پیوستگی خود و حس انزوا برساخته می‌شود. توازن میان شکل-زمینه در طی فرایند هستی یافتن برهم می‌خورد و احساس تنهایی و نظاره شدن وجود فرد را فرامی‌گیرد. شرم پنهان شدن را دامن می‌زند و لذا تجربه انزوا را تشدید می‌کند. ده روانکاو برجسته که به دنبال ارتقای همدلی و مهارت‌های درمانی بالینگران در این حوزه بوده‌اند، تجربه شرم را از منظرهای مختلف به بحث گذاشته‌اند. این بررسی شامل لایه‌های تحولی شرم، فراز و فرودهای آن در طی نوجوانی و جلوه‌های مختلف آن در دوران سالخوردگی و فرتوتی است. مولفان شرم را از دیدگاه فرهنگ‌های مختلف به بحث گذاشته‌اند و بیان می‌کنند که جست و جوی ناشی از شرم برای دستیابی قدرت و شوکت می‌تواند برای جامعه آسیب‌رسان باشد. آنان همچنان به بی‌شرمی، رابطۀ شرم و تنبلی و شرمی که پشتوانه ناتوانی از عذرخواهی کردن است، پرداخته‌اند. مطالعه کتاب پیش‌رو که ویراسته روانکاو برجسته، سلمان اختر است، خوانندگان را به منبعی غنی برای فهم و مفهوم‌پردازی شرم مجهز می‌کند.

مادر و کودکش (جنبه‌های بالینی دلبستگی جدایی و فقدان)

  • 145,000 تومان

کتاب «مادر و کودکش: جنبه‌های بالینی دلبستگی، جدایی و فقدان» به قلم پروفسور سلمان اختر ویرایش شده است. این کتاب به نحوه شکل‌گیری و تکوین «خود» در فرد با تمرکز بر رابطه اولیه مادر- فرزندی می‌پردازد. کتاب حاضر با فراهم آوردن آثاری از روان‌کاوان برجسته و محققانی که مشاهده‌گر کودک بودند نکات دقیق و ظریفی چون مقوله مادری، جزئیات شکل‌گیری پیوند نوزاد با مادر، رموز شکل‌گیری انواع دلبستگی و مخاطرات دلبستگی ناایمن را مطرح می‌کند. موضوعات جدایی، فقدان و منابع جایگزین عشق در هنگام غیبت یا دسترس‌ناپذیری هیجانی مادر مورد بحث قرار می‌گیرند؛ همچنین، اهمیت این ایده‌ها در شکل‌گیری دنیای کودک و روابط بعدی او در بزرگسالی مطرح می‌شوند؛ افزون بر این، تکنیک‌هایی جهت درمان کودکان و بزرگسالان ارائه می‌شوند. از جمله نکات برجسته این کتاب می‌توان به این موارد اشاره کرد که تعاریف جامع و قابل فهمی از نحوه فرایند تحول از بدو تولد ارائه داده و خواننده را قدم به قدم با نظریه‌های تحلیل‌گران و مثال‌هایی جامع همراهی می‌کند. مطالعه این کتاب می‌تواند طیف گسترده‌ای از خوانندگان را اغنا کند؛ در وهلۀ اول با نگاهی طبقه‌بندی شده و تخصصی دانشجویان رشته روان‌شناسی را با مفاهیم تخصصی و نظریه‌های تحلیلی تحول آشنا می‌کند؛ با ارائه نمونه‌های نظری و عملی از جلسات درمانی مختلف، تکنیک‌های ارزشمندی را به درمانگران و کاندیداهای درمان تحلیلی آموزش می‌دهد. همچنین، اطلاعات مورد نیاز مادران جوان را به زبانی قابل فهم برای آنان فراهم می‌کند. ویژگی برجسته کتاب، نگاه تحلیلی و روان‌کاوانه مؤلف به مقوله رابطه مادر- نوزاد است که با توجه به رشد تقاضای یادگیری و آموزش روان‌کاوی در ایران می‌تواند نقش مؤثری در فرایند و کیفیت آموزش‌های نظری و عملی داشته باشد.

گوش دادن روان‌کاوانه

  • 40,000 تومان

صرف نظر از اینکه چه کسی هستیم، کودک، بزرگسال، دانشمند، شاعر، روحانی، مذهبی، عشاق، یا درمانگران روانکاوی، گوش دادن بستری ضروری برای بلوغ روانی ماست. و من توجه‌ام را دراین کتاب به همین مساله‌ی ظریف و مهم معطوف کرده‌ام. اگرچه باید اعتراف کنم تمرکز این کتاب تا حدودی محدود به گوش دادن در موقعیت درمانی است، در هنگام مطالعه این کتاب، لطفا نه تنها به صدای من و گذشتگان من و بیمارانی که در اینجا به آنها اشاره شده است، بلکه به صدای افکار و احساسات خودتان نیز گوش کنید. گروه سرودی از کلمات هدایتگر و احساسات روشنگر در این کتاب در انتظار شماست، پس به دقت گوش کنید....

صفحه‌ی 1