خوان داويد نازيو


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
روان‌کاوی و تکرار (چرا اشتباهات گذشته را تکرار می‌کنیم)
ادیپ (مهم‌ترین مفهوم روانکاوی)
  • 90,000 تومان
  • با تخفیف: 90,000 تومان
روانکاوی بر تخت
  • 137,000 تومان
  • با تخفیف: 137,000 تومان
ادیپ (میل آتشین کودک)
  • 98,000 تومان
  • با تخفیف: 98,000 تومان
5 جستار درباره نظریه روان‌کاوی لکان
  • 195,000 تومان
  • با تخفیف: 195,000 تومان
5 درس در تئوری روانکاوی ژک لکان (به همراه مصاحبه اختصاصی با نویسنده)
چرا همیشه همان اشتباهات را تکرار می‌کنیم
  • 69,000 تومان
  • با تخفیف: 69,000 تومان
چرا اشتباهاتمان را تکرار می کنیم
  • 124,000 تومان
  • با تخفیف: 124,000 تومان
کتاب رنج و عشق
  • 150,000 تومان
  • با تخفیف: 150,000 تومان

روان‌کاوی و تکرار (چرا اشتباهات گذشته را تکرار می‌کنیم)

  • 100,000 تومان

ما دل به چه می‌سپاریم؟ دل‌سپرده‌ در سودای چیست؟ نازیو به پیروی از لکان می‌گوید که ما دل‌باخته و مجذوب خصیصه‌ای می‌شویم که سراسر عمرمان خویش و قریب ما بوده حال آنکه از همان ازل الی‌الابد از کف رفته است. دنباله زندگی می‌شود تقلایی جان‌سوز و ملالت‌بار بهر رسیدن به آن نگار جانی و دل‌گداز. نازیو به همین اعتبار مقام هستی آدمی را با عبارت «تکرار می‌کنم پس هستم» به سر زلف تکرار و اجبار به آن برای دوری جستن از جنون گره می‌زند. تکرار اسباب تکوین هویت را فراهم ساخته و می‌تواند آگاه یا ناآگاه در هیئت اعمال بهنجار یا بیمارگونه نمایان شود. شاه‌علامت تکرار سمپتوم است که از آغاز روان‌کاوی تاکنون توسط بانی آن فروید و شارح بزرگ آن لکان با هنرمندی و ظرافت نظری تارش با پود مفاهیم ناخودآگاه و ژوئیسانس درهم تنیده و به منزله حلقه چهارم در دل گره برومین جای دارد. گرهی که به‌زعم لکان معرف ساحات به هم تنیده وجود آدمی است و بیم آن می‌رود که گشوده شدنش وی را در آستانه فروپاشی روانی قرار دهد.

ادیپ (مهم‌ترین مفهوم روانکاوی)

  • 90,000 تومان

«عشق و نفرت بچه‌ها به والدین» چکیده قدیمی‌ترین کلیشه روان‌کاوی و پرآوازه‌ترین داستان عشقی یعنی عقده ادیپ را نشان می‌دهند. ادیپ در روان‌کاوی چه مقام و مرتبه‌ای دارد؟ از جنس یک واقعیت است یا یک فانتاسم، یک مفهوم است یا یک اسطوره؟ ادیپ بحران موجود در سکسوآلیته دوران کودکی، فانتاسمی ناخودآگاه، اسطوره‌ای اجتماعی و مهم‌ترین مفهوم روان‌کاوی است. ادیپ پدیده‌ای مشهود یا فرضیه‌ای آزمون‌پذیر نیست. ادیپ را باید همچون یک الگوی نظری کارا با تاثیری انکارناپذیر در زندگی عاطفی یک فرد و فرهنگش درنظر گرفت. ادیپ فانتاسمی برآمده از نهان‌ترین ژرفنای هستی است که به همه جا رسوخ می‌کند؛ اسطوره‌ای همگانی، قصه‌ای ساده و گیرا که نمایانگر شخصیت‌های خانواده است و قدرت میل آدمی و ممنوعیت‌های مقابل آن تجسم می‌بخشد. ادیپ برای انسجام نظری و کارایی روش روان‌کاوانه مفهومی سراسر ضروری و حیاتی است.

روانکاوی بر تخت

  • 137,000 تومان

آنچه روانکاوی بر تخت را از متون غامض روانکاوی متمایز کرده و دل‌نشینی ویژه‌ای به آن بخشیده، ساختار مصاحبه‌واری است که در کتاب به نرمی و نغزی گفت‌وگویی صمیمانه میان استاد و دانشجوی دیرینش پیش می‌رود. در این مصاحبه، نازیو استاد و بالینگر بنام روانکاوی، این بار از صندلی روانکاوی برخاسته و بر تخت روانکاوی دراز می‌کشد تا به شیوه‌ای نو به سوالات قدیمی پاسخ دهد و او در خلال گفت‌وگو علاوه بر صحبت درباره رسالت و کار روانکاو، تحلیل کودکان، رابطه عاشقانه ،فرهنگ، جنسیت و...، تفاسیری بدیع از بعضی مفاهیم فرویدی و لکانی ارائه می‌کند که همواره کمک کار او بوده است؛ رانه‌ی مرگ، طرد، ژوئیانس، اوبژه a ، روان‌پریشی، سوژه‌ای که گمان می‌رود می‌داند و انتقال.

ادیپ (میل آتشین کودک)

  • 98,000 تومان

نه داستانی عاشقانه و نه داستان احساسات؛ ادیپ، بیش از هر چیز، تجربۀ میل مفرطی است که کودک نسبت به والدینش از سر می‌گذراند: آتشی که در جان کودک می‌افتد و تا آخرین نفس‌هایش در او زبانه می‌کشد. این آتش‌فشان ادیپی پس از شکل‌گیری در کودکی و تشدید در نوجوانی هرگز به‌طور کامل خاموش نمی‌شود. بعدها، در بزرگسالی، سر هر بزنگاه پرتنش، به‌هنگام هر نزاع عاطفی، از نو فوران می‌کند. خوان‌ ـ‌ داوید نازیو، یکی از شاگردان برجستۀ ژاک لاکانِ پرآوازه، در این کتاب کوتاه، از راه تمایزگذاری بین «ادیپِ پسر» و «ادیپِ دختر»، بحث‌های گیرا پیرامون «عقدۀ ادیپ» به‌طور عام و ارائه گزیده‌هایی از متون فروید و لاکان، «عقدۀ ادیپ» را به‌منزلۀ افسانه‌ای مربوط به خاستگاه هویت جنسی‌مان در مقام مرد یا زن و نیز خاستگاه رنج روان‌نژندانه‌مان شرح می‌دهد.

5 جستار درباره نظریه روان‌کاوی لکان

  • 195,000 تومان

این کتاب یکی از قوی‌ترین شارحان لکان، درآمدی گیرا و نافذ برای فشردگی نظریه‌ای است که می‌تواند در پاره‌ای موارد، از فرط غرابت و تازگی، ملال آورد و نفوذ نپذیرد. نازیو از لکان خودش سخن می‌گوید و در این کتاب کرانه نظرورزی جسورانه خود را با توضیحاتی روشنگر در خصوص تلویحات بالینی و عملی نظریه به محک آزمون گذارده، آن را می‌گستراند. خوانش منحصربه فرد نازیو از نظریه لکان به زیر و رو کردن جنبه‌هایی از نظریه پهلو می‌زند یا دست کم از مرزهای مشخص سابق فراتر می‌رود. این موضوع را می‌توان بیشتر در خصوص مفاهیم ناخودآگاه و ژوئیسانس و کمتر در مورد نقش پیچیده دال، موقعیت رنج‌برانه‌ی سوژه ناخودآگاه و ابژه‌ی رازآمیز a در بافتار فانتزی و بدن مشاهده نمود. نظری بکر و بدیع بر مفاهیم اساسی لکان توصیفی است خلاصه‌وار از «پنج جستار» پیش روی‌تان.

5 درس در تئوری روانکاوی ژک لکان (به همراه مصاحبه اختصاصی با نویسنده)

  • 175,000 تومان

پنج درس نازیو، خوانشی است نو، سایه‌شکن و خیره‌کننده از تئوری روانکاوی ژک لکان برپایه دو اصل «ناآگاه ساختاری همچون زبان دارد» و ژوئیسانس -و نیز مفهوم‌پردازی‌های منتج از این دو همچون نقش دال، جایگاه سوژه ناآگاه و نیز ابژه a- در جهت ترسیم طرحی کلی از اندیشه روانکاو فرانسوی. آنچه «لکان نازیو» را از دیگر نسخه‌های لکان متمایز می‌کند، نقش تخیل او در «دراماتیزه» کردن گفتمان لکانی است تا بتواند تأثیرات و تأثرات بالینی آن را با برانگیختن توامان تخیل خوانندگانش، نشان دهد. این همان چیزی است که او «آزادی بازآفرینی مولف» می‌نامد و صمیمانه از خوانندگان ایرانی خود می‌خواهد تا با بهره جستن از قوه تخیل خود، «این کتاب را بی آنکه به نحوه نگارش آن فکر کنند، بخوانند و غرق در متن، به موسیقی این واژگان راه دهند تا ایشان را با خود ببرد؛ با این احساس که این کتاب راجع به ایشان سخن می‌گوید».

چرا همیشه همان اشتباهات را تکرار می‌کنیم

  • 69,000 تومان

خوان ‌ـ ‌داوید نازیو، روانکاو آرژانتینی و یکی از شاگردان ژاک لاکان، در کتاب کوتاه «چرا همیشه همان اشتباهات را تکرار می‌کنیم؟: جستاری روانکاوانه در باب ناخودآگاه و تکرار» از تکرار و ناخودآگاه سخن می‌گوید، هم از تکرار سالم که به ما اجازه می‌دهد گذشته‌مان را حفظ کنیم و به هویت خویش استحکام بخشیم، و هم از تکرار بیمارگونه، زخمی گشوده که مداوا نمی‌یابد و با گذر ماه‌ها و سال‌ها ــ از کودکی تا بزرگسالی ــ عمیق‌تر می‌شود، به‌سان نقطه‌ای عفونت‌گرفته که کل شخص را آلوده می‌کند. بنابراین، از طرفی، «من تکرار می‌کنم، پس هستم». و از طرف دیگر، «من آنم که در آگاهی پس‌اش می‌زنم، اما در عمل تکرارش می‌کنم». نویسنده در آمیزه‌ای جالب از نظریات فرهیخته و مثال‌های عامیانه می‌کوشد به این پرسش‌های ساده اما بسیار مهم پاسخ گوید که در اعمال و رفتار تکراری ما چه چیز تکرار می‌شود؟ چرا تکرار می‌شود؟ و چگونه تکرار می‌شود؟

چرا اشتباهاتمان را تکرار می کنیم

  • 124,000 تومان

ناهشیار هم آن رانه زندگی است که ما را به تکرار رفتارهای خوشایند سوق می دهد‎‎‎ و هم آن رانه مرگی است که ما را به تکرار اشتباهات قبلی مان می کشاند. من تکرار می‌کنم، پس هستم. زندگی ما بر اساس ضربان تکرارهایی شکل گرفته که ناهشیارمان به ما تحمیل می‌کند. تکرار می تواند مثبت باشد و به ما امکان دهد که هر روز بیشتر بیاموزیم و خودمان را اثبات کنیم. اما ممکن است منفی هم باشد و وادارمان کند اشتباهات قبلی‌مان را تکرار کنیم، در آزمون‌های تکراری شکست بخوریم، رفتارهای اجبارگونه‌مان را بارها و بارها انجام‌دهیم، یا به الکل، مواد مخدر، رابطه جنسی یا بازی معتاد شویم.

کتاب رنج و عشق

  • 150,000 تومان

«کتاب رنج عشق» درباره تجربه درد در روانکاوی است. واقعیت تکان‌دهنده این است که در نوشته‌های روانکاوانه فروید و لاکان هیچ درمان اختصاصی برای درد وجود ندارد، با اینکه درد روانی موضوع‌ محوری و حتی علت وجودی روانکاوی است. از این جهت، دستاورد خوان داوید نازیو در کتاب رنج و عشق خلا بزرگی را در پژوهش‌های روانکاوانه می‌پوشاند و نقش مهمی در فهم ما از روان بشر ایفا می‌کند. او درون‌مایه درد را با اصطلاحات روانکاوانه که طی بیش از سه دهه تجربه درمانی وضع کرده شرح می‌دهد.

صفحه‌ی 1