حسن نراقي


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
من آنچه شرط بلاغ است (ضمیمه‌ای بر جامعه‌شناسی خودمانی)
ناگفته‌ها (در گفت و گو با حسن نراقی)
  • 12,000 تومان
  • با تخفیف: 12,000 تومان
پی‌نکته‌هایی بر جامعه‌شناسی خودمانی
  • 70,000 تومان
  • با تخفیف: 70,000 تومان
جامعه‌شناسی خودمانی
  • 75,000 تومان
  • با تخفیف: 75,000 تومان

من آنچه شرط بلاغ است (ضمیمه‌ای بر جامعه‌شناسی خودمانی)

  • 18,000 تومان

به هر رو، بینش شخصی و تجربیات گذشته‌ام به من این جسارت را داد تا به کمک خوانندگانم به سرفصل‌هایی از نوع «چه باید کرد» ی برسم که اینک تقدیم تان می‌کنم. این سرفصل‌ها را می‌توان به دو گروه متمایز به اصطلاح نرم‌افزاری و سخت‌افزاری تقسیم کرد که سخت‌افزارهایش را در قالب اقداماتی می‌دانم که قطعا دست دولت‌ها برای اجرای آن باید در کار باشد؛ یعنی کار جنبه‌ی فیزیکی و اجرایی دارد. متحول کردن اساسی بعضی از ساختارهای دولتی دیگر دست من و شما نیست. ولی اجرای بیشتر پیشنهادهایم دست خود من و شماست مثل برخورد با فرزندان‌مان، خودداری از دروغ گفتن‌های سریالی هر روزه یا کم کردن این ‌همه تعارفات بی‌پایه و به ‌معنی واقعی کلمه بیهوده. اینها را دیگر نه دولت‌ها گردن‌مان گذاشته‌اند و نه حتی استکبار جهانی! دست خودمان است. باید تک‌تک‌مان باور کنیم که تا این موارد و دیگر موارد ازقلم‌افتاده‌ی از این دست اصلاح نشوند و زیربنای لازم برای اصلاحات عمیق و واقعی تامین نشود، حتی اگر تمامی کشور را هم در پوششی از صداقت و درایت یک مدیریت استثنایی تصور کنیم، هرگز به آنچه مورد نظرمان است نخواهیم رسید؛ همان‌طور که تا به ‌حال نرسیده‌ایم.

ناگفته‌ها (در گفت و گو با حسن نراقی)

  • 12,000 تومان

احساس خوشبختی، احساس رضایت لازم دارد. و احساس رضایت درک ویژه‌ی خودش را می‌خواهد. نوجوانی را تصور کنید که همیشه از طبیعت فاصله داشته، گل‌ سرخی در عمرش لمس نکرده، به آواز پرنده‌ای شادمانی نشان نداده و همیشه هم شاهد نق زدن پدر و مادرش، با هر امکاناتی، بوده.

پی‌نکته‌هایی بر جامعه‌شناسی خودمانی

  • 70,000 تومان

این قدر از محاسن ما سخن گفته‌اند که دلیلی ندیدم من هم چنین کاری را صورت دهم . پس تصمیم گرفتم معایب خودمان را برشمرم. تا به حال ما تبریکات فراوانی برای هم فرستاده‌ایم. واقعا چگونه می شود یک نفر نداند که مشکل دارد و مشکلش را نشناسد و آن وقت توقع داشته باشد که مشکلش حل شود؟ این به معجزه شبیه است. ما مشکل جدی داریم. ما به هر دلیلی زیادتر از ملل دیگر دروغ می‌گوییم. تملق اگرچه خوشایند نیست تک تک خودمان می‌دانیم چقدر تملق می گوییم . ما ترس بی‌جای فراوان داریم فرهنگ اعتراض هم در ما وجود ندارد و این در بسیاری مواقع تبدیل شده به ظلمی برای دولت‌ها وحکومت‌هایی که بر ما حکومت کرده‌اند. من قصد ندارم وارد سیاست بشوم ولی بسیاری از مردم از شدت ترس و خود سانسوری کارهایی می‌کنند و در خلوت آن را به حکومت‌هایی که بالای سرشان است نسبت می دهند. در صورتی که اینها معنی اختناق را هنوز نمی‌دانند.

جامعه‌شناسی خودمانی

  • 75,000 تومان

تولستوی، این بزرگ‌مرد پهنه انسانیت ، سخنی دارد با این مضمون: باید از گفتنی‌هایی گفت که احتمالا بسیاری آن را می‌دانند ولی جرئت ابراز آن را حتی برای خودشان ندارند. بنابراین اگر ابراز شرمساری و بی‌نظری‌ام را درباره کلمه ‹‹جرئت›› بپذیرید باقی خواهد ماند حرف‌هایی که هم من می‌دانم و هم به احتمال خیلی زیاد شما، و قصد نهایی این کتاب نیز تنها مروری است بر همین حرف‌ها، حرف‌هایی درباره خودمان، درباره جامه ایرانی و یا به عبارتی درد دلی است خودمانی.این کتاب در برنامه‌ی تلویزیونی کتاب‌باز معرفی شده است.

صفحه‌ی 1