جورج ايوانويچ گورجيف


تولیدکننده


بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
ملاقات‌های زمان جنگ
  • 115,000 تومان
  • با تخفیف: 115,000 تومان
نوید فرارسیدن خوبی (نخستین رویکرد به مردمیت امروز و کشاکش جادوگران)
کتاب نوید فرا رسیدن نیکی و خوبی (نخستین رویکرد به مردمیت امروز و کشاکش جادوگران)
زندگی واقعی است تنها زمانی که من هستم (همه و همه چیز سلسله سوم)
ملاقات با مردمان برجسته
  • 285,000 تومان
  • با تخفیف: 285,000 تومان
قصه‌های بلزباب برای نوه‌اش
  • 950,000 تومان
  • با تخفیف: 950,000 تومان

ملاقات‌های زمان جنگ

  • 115,000 تومان

با شروع جنگ جهانی دوم، شاگردان آمریکایی و انگلیسی گورجیف به دلیل اشغال پاریس به دست نازی‌ها، دیگر نمی‌توانستند به پاریس بازگردند، با این حال گورجیف با وجود سختی و خطرناکی شرایط جنگ به آموزش ادامه داد. در 1938 ژان دو سالزمن، گورجیف را به گروه کار خود معرفی کرد و در سراسر دوران اشغال، گورجیف جلسات هفتگی منظمی در آپارتمان پاریس برگزار می‌کرد و به پرسش‌های شاگردان درباره کار در زندگی روزمره در قالب جلسه‌های پرسش و پاسخ، پاسخ می‌داد و پندها، رهنمودها و تمرین‌های خاصی به آنان می‌داد.

نوید فرارسیدن خوبی (نخستین رویکرد به مردمیت امروز و کشاکش جادوگران)

  • 55,000 تومان

اگر در این سال‌ها خواندن کتاب‌ها و نوشته‌های گورجیف را پی‌گرفته باشید، لابد این پرسش برایتان پیش آمده که چرا گورجیف رفتار اگر نه سنگدلانه اما سخت نامنتظره‌ای گاه از خود نسبت به شاگردانش نشان می‌داده، از جمله با خود آسپنسکی و دیگران. در اینجا پاسخ او را می‌توانید بیابید. به رابطه آموزگار - شاگرد، مرید - مراد، ارباب - بنده باز می‌گردد. نیچه تمام روابط میان مردم را به رابطه ارباب - بنده می‌کاهد، چنان‌که عشق را به جنگ ابدی میان دو جنس تعریف می کند. گورجیف همانطور که خود می‌گوید به دنبال شاگردانی چشم و گوش بسته و دنباله رو نبوده، بلکه می‌خواسته شاگردانی بیدار، نوآور و آفریننده و تاثیرگذار به معنای عینی و واقعی را با کاربرد شناخت بی‌همتایی که در مورد روانشناسی مردم به ان دست یافته بود، از نهاد تکامل هماهنگ مردمی خود بیرون دهد.

کتاب نوید فرا رسیدن نیکی و خوبی (نخستین رویکرد به مردمیت امروز و کشاکش جادوگران)

  • 55,000 تومان

گورجیف در دوران زندگی خود بارها برای آموزش کار، کلاسهایی در سراسر بنیاد نهاد و بست. می گفت که آموزه ای را که از تجربه ها و سفرهای آغازین خود به باختر برده بیانگر حقیقتی است که در دین های باستانی و آموزه های خرد و فرزانگی یافته که به آگاهی از خود در زندگی روزمره مردمان و جایگاه مردمیت در عالم مربوط می شود

زندگی واقعی است تنها زمانی که من هستم (همه و همه چیز سلسله سوم)

  • 195,000 تومان

این آخرین اثر سه‌گانه گورجیف، همه و همه چیز است که در آن به روشنگری انگاره‌ها، روش‌ها و زندگی‌نامه خود می‌پردازد. او می‌خواهد به یاری این کتاب کمابیش تمامی رازهای قبلا ناشناخته دنیای درونی مردم را که برحسب تصادف یاد گرفته بود را با دیگر موجودات سهیم شود.

ملاقات با مردمان برجسته

  • 285,000 تومان

ملاقات با مردمان برجسته که روایت گورجیف از کودکی و سفرهای نیمه نخست زندگیش است از زمان انتشارش در 1342 داستانی افسانه‌ای شده است. روایتی خواندنی در سنت نوشته‌های ماجراجویانه، اما سرشار از درک‌دریافت یگانه گورجیف درباره زندگی که پیرامون مردان و زنان برجسته‌ای سازمان یافته که به گورجیف در جست‌وجویش برای دانش و شناخت نهان یاری رساندند یا او را در سفرهایش به خاور نزدیک و آسیای مرکزی همراهی کردند. این کتاب درباره مردمان است و نه آموزه‌ها، هر چند گفت و گوی گورجیف با فرزانگان بسیار آموزنده است. ملاقات‌ها حسی فراموش‌نشدنی از زندگی کردن به تمام معنا یعنی با وجدان، هدف و با دل باز می‌گذارد. در میان این مردمان برجسته، پدر گورجیف که حماسه‌خوانی سنتی است، شاهزاده‌ای روسی که زندگیش را به پای جست‌وجوی راستی و درستی گذاشته، میسونری مسیحی که به یکی از انجمن‌های جهانی برادری در قلب آسیا می‌پیوندد، و زنی است که از بردگی سفیدپوستان می‌گریزد و یکی از اعضای مورد اعتماد گروه جست‌وجوگران گورجیف می‌شود. شرح گورجیف از نگرش‌های آنان به هنگام رویه‌روشدن با کشاکش‌های بیرونی و جست‌وجوی رازهای موضوع واقعی این روایت است.

قصه‌های بلزباب برای نوه‌اش

  • 950,000 تومان

راه معنوی که گورجیف پیش کشید، یکی از نوآورانه‌ترین، ماندگارترین و تاثیرگذارترین آموزه‌های دوران ماست. در حالی که گورجیف شکل‌های گوناگونی از انتقال مانند گردهم‌آیی‌های گروهی، مراقبه، رخس و موسیقی ـ را به کار می‌برد، اهمیت ویژه‌ای به انتشار قصه‌های بلزباب برای نوه‌اش می‌داد. این تمثیل که در برهان و مقیاس شاهانه است، پهنه‌ای از پیدایش کیهان و آشکار شدن زندگی در تمام سطوح را از راه تاریخ‌گونه مردم (انسان) تا بازنمودهای مفصل و روشنی دربرمی‌گیرد که بینش گورجیف از هدف و مقصود زندگی مردمی در طرح گسترده کیهان‌شناسی را می‌رساند. نقدی برنده از خشونت و گمراهی در فرهنگ مردمی را به نمایش می‌گذارد که همواره با شوخ‌طبعی و تاکید بر نیروی بالقوه تکامل ملایم می‌شود. در این کتاب گورجیف با با زبان الگوداری سخن می‌گوید که مانند هیچ نویسنده دیگری نیست، تا اندیشیدن خودکار را دلسرد و دلزده کند.

صفحه‌ی 1