برژانت جزني


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
لکان مرگ زندگی و زبان (بررسی‌های بالینی و فرهنگی)
سوژه لکانی زندگی و میرایی
  • 70,000 تومان
  • با تخفیف: 70,000 تومان
روانکاوی لکانی از بالین تا فرهنگ و هنر
  • 85,000 تومان
  • با تخفیف: 85,000 تومان
روانکاوی و جامعه امروز از افسانه تبای تا مخلوقات تکنولوژی

لکان مرگ زندگی و زبان (بررسی‌های بالینی و فرهنگی)

  • 158,000 تومان

این اثر اندیشه‌هایی را در مورد سوژه لکانی ارائه می‌دهد: ما به‌عنوان موجودی سخنگو چه هستیم؟ چه چیزی ما را از دیدگاه روانکاوی به سوژۀ انسانی تبدیل می‌کند؟ آیا این احساسات و هیجانات هستند که ما را به انسان تبدیل می‌کنند؟ یا این ابداع فروید از ناخود آگاه بود که بین انسان و غیر انسان مرز کشید؟ چه چیزهایی را می‌توان از سوژه ناخودآگاه در روانکاوی بالینی آموخت که بتواند به ما در رسیدن به این سوال‌ها کمک کند؟ برژانت جزنی نمونه‌هایی از روانکاوی بالینی و منابع فرهنگی از ایران باستان تا تئاتر لندن را در نظر می‌گیرد تا مسئله سوژگی، واقعیت و حقیقت را از دیدگاه روانکاوی تشریح کند... این کتاب برای دانشجویان و دانشگاهیان روانکاوی لکانی و همچنین متخصصان مرتبط با مشکلات پیچیده اجتماعی، مطالعه مهمی خواهد بود. برژانت جزنی پزشک روانکاو در لندن، انگلستان است. او رئیس کالج روانکاوان، عضو مرکز تحلیل و پژوهش فرویدی و نویسنده کتاب «روانکاوی لکانی از بالین تا فرهنگ» است.

سوژه لکانی زندگی و میرایی

  • 70,000 تومان

در این کتاب جزنی از دنیای مشرقی خود که در کودکی آن را تجربه کرده است، با بیانی شاعرانه و شخصی‌شده روایتی از انسان بودن را – از میرایی، رنجش، کالبد و قالب، عواطف و احساسات – برای ما بازگو می‌کند. این کتاب از طریق بررسی موشکافانه از فرایند روانکاوی، بار دیگر تئوری را به بالین بازمی‌گرداند. نویسنده این کتاب با زبانی شاعرانه و از خلال افسانه‌ها، هنر هفتم و شعر، پیوندی ناگسستنی میان نظریه‌های لکانی و بالین روانکاوی برقرار می‌کند. (دکتر آن وورتینگتون استاد دانشگاه میدلسکس، عضو کالج روانکاوان بریتانیا، مدرس و عضو هیئت‌مدیره مرکز تحقیقات و مطالعات فرویدی لندن). جزنی با روش منحصربه‌فرد خود، تئوری‌های لکان را با مثال‌های بالینی و شرح زندگی حرفه‌ای خود به هم پیوند زده تا بار دیگر ساختار سوژه، مفهوم کالبد او و سمپتوم را بررسی و بازنگری کند. این روش وی را وارد دو حوزه کمتر شناخته‌شده در روانکاوی می‌کند: دنیای افسانه و نقش کلیدی آن در شکل‌گیری سوژه و نیز کاربرد و فنومنولوژی عواطف. وی نقش این دو حوزه بر روی سوژه را در بستر غنی فرهنگ ایرانی بررسی می‌کند. این کتاب یک جریان ضربان‌دار در بستر خود دارد که خواننده را با خود همسفر می‌نماید. سفری که لحظاتی شگفت‌آور به همراه داشته و خطوط فکری جدیدی را در برابر خواننده قرار می‌دهد و از آنان می‌خواهد تئوری‌های پیشین را مجدد از نو بیاندیشند. برخلاف سایر کتب نوشته‌شده در حوزه مطالعات لکانی، جزنی بار دیگر تئوری را به بالین روانکاوی بازگردانده است. این‌گونه است که به خوانندگان هم در فهم مطلب یاری رسانده می‌شوند و هم روشن‌تر نظریات روانکاوی را درمی‌یابند. استفاده از بیوگرافی خود نویسنده حال و هوایی سرخوش و شگفت‌انگیز به مطالب افزوده است. برخلاف این که در کتاب حاضر از میرایی و درد بسیار سخن رانده‌شده، این کتابی به‌شدت زنده است! این کتاب به خوانندگانی که به لکان علاقه‌مند هستند و نیز بالینگران روانکاوی توصیه می‌شود. دانشجویان مطالعات ادبی، علوم اجتماعی، علوم انسانی و هنر می‌توانند از این کتاب بهره‌مند شوند. (دکتر داریان لیندر، روانکاو و نویسنده بریتانیایی، عضو بنیان‌گذار مرکز مطالعات و تحقیقات فرویدی).

روانکاوی لکانی از بالین تا فرهنگ و هنر

  • 85,000 تومان

این کتاب حاوی موضوعات جذاب و چالش‌برانگیزی است که مطالعه و تفکر در آن می‌تواند روزنه‌ای برای فهم بهتر ذهن سوژه‌ای به نام آدمی بگشاید. در این کتاب تئوری لکانی را با ارائه نمونه‌های بالینی درهم آمیخته با هنر، فرهنگ و سینما خواهید یافت. نویسنده محترم و فرهیخته کتاب مسیر سفر را از قبل با هنری مثال‌زدنی و قلمی شیوا و جملاتی پرمحتوا برایم طراحی کرده بود و به من اجازه داد تا با زبان پارسی از نو بخوانمش و از نو برای خودم و شما بنویسم تا با همدیگر از دریچه‌ای که گشوده بود به دنیای پر از سخن و کلام روانکاوی نگاهی دیگر بیندازیم. خانم دکتر برژانت جزنی، پزشک، روانکاو و نویسنده هستند. ایشان رئیس کالج و آکادمی روانکاوان بریتانیا و مدرس و عضو هیأت امنا و هیأت مدیره مرکز تحقیقات و مطالعات فرویدی در لندن می‌باشند.

روانکاوی و جامعه امروز از افسانه تبای تا مخلوقات تکنولوژی

  • 75,000 تومان

این کتاب را می‌ توانید تنها به عنوان مجموعه ای از داستان‌های کوتاه بخوانید و اصلا وارد مطالب روانکاوی نشوید. با آنکه می توانید ازقسمت دوم هر فصل که حاوی تئوری های روانکاوانه است، آغاز نمایید مطالعه‌ی هر دو درامتداد هم، خط سوم است. انتخاب با شماست که چگونه می‌خواهید با خواست خود، با لذت و درد روبه‌رو شوید. مطالعه‌ی کتاب به دانشجویان روان شناسی و روان پزشکی و علاقه‌مندان به حوزه‌ی روانکاوی توصیه می کنیم.

صفحه‌ی 1