بروس فينك


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
مقدمه بالینی بر روانکاوی لاکانی (نظریه روش)
  • 190,000 تومان
  • با تخفیف: 190,000 تومان
مقدمات بالینی در روانکاوی لاکان (اصول نظری و تکنیکی)
سوژه لاکانی بین زبان و ژوئیسانس
  • 220,000 تومان
  • با تخفیف: 220,000 تومان

مقدمه بالینی بر روانکاوی لاکانی (نظریه روش)

  • 190,000 تومان

به رغم دشواری فراوان نوشته‌های لاکان، بسیاری از مفاهیم و نوآوری‌های بالینی او واضح و راحت صورت‌بندی می‌شود. با این وجود، امروزه تعداد کتاب‌هایی که توضیح بدهند روانکاوی لاکانی چگونه اجرا می‌شود و واقعا حاوی چیست و از این رو چه چیز آن را از دیگر اشکال درمان، با سوگیری روانکاوانه یا غیره متمایز می‌کند، حتی در صورت وجود اندک شمار است. این کتاب اقدامی در جهت اصلاح وضعیت فوق است. کتاب مختص متخصصان بالینی (روانکاوان، روان‌شناسان، روان‌پزشکان، روان‌درمانگران، مشاوران، مددکاران اجتماعی و غیره) و افراد تحت درمان - یا علاقه‌مند به آن یا مصمم به شرکت در آن - است. کتاب، حاصل فعالیت نویسنده در امر تعلیم درمانگران جدید دانشگاه دوکن و نظارت متخصصان بالینی است که - برخی از آن‌ها چند سال - به حرفه درمان اشتغال داشته‌اند. این کتاب برای روانکاوان تحت آموزش، درمانگران تمام حوزه‌ها و سمینارهای پیشرفته لیسانس و فوق‌لیسانس روان‌شناسی و دیگر حوزه‌های مرتبط مناسب است. کتاب به مرور وسیع رویکرد لاکان به درمان اختصاص دارد، اما هم‌زمان بسیاری از مفاهیم پایه او را معرفی می‌کند: خیالی، نمادین، واقعی؛ نیاز، تقاضا، عشق، میل، فانتزی، ژوئیسانس؛ سوژه، ابژه، دیگری؛ دال و مدلول؛ سه شکل نفی (طرد، انکار و سرکوب) و ساختارهای بالینی ناشی از آن‌ها؛ میل روانکاو، نقطه‌گذاری، جلسه با زمان متغیر و غیره.

مقدمات بالینی در روانکاوی لاکان (اصول نظری و تکنیکی)

  • 175,000 تومان

روان تحلیلی بالینی لاکان چشم‌انداز متفاوتی را به ما از فهم روان تحلیلی نشان می‌دهد، لاکان با شعار بازگشت به فروید موجب گردید که از زوایه دیگری به مطالعه فروید بپردازد. زبان‌شناسی ساختارگرا و انسان‌شناسی ساختارگرا، قضاوت‌های رایج از سوژه انسان را دگرگون ساخته و به دیدگاه فروید از ناخودآگاه، جایگاه غنی و تازه بخشید. بدیهی است که این اثر بروس فینک کتابی تاثیرگذار است که به صورت سازمان‌یافته و منسجمی اصول مقدماتی روان تحلیلی لاکان را به نمایش گذاشته است. فینک با کمک گرفتن از نمونه‌های بالینی، تفاوت میان علائم بالینی و ساختار روانی حقیقی فرد را تشریح کرده است. در نهایت باید اظهار کرد که این اثر فقط متخصصان را مخاطب قرار نمی‌دهد و هر فردی که به روان تحلیلی علاقه‌مند است را می‌تواند به تفکر وا دارد.

سوژه لاکانی بین زبان و ژوئیسانس

  • 220,000 تومان

لاکانِ روانکاو، برخلاف بیشتر پساساختارگرایانی که به دنبال واسازی و حذف مفهوم سوژه انسانی‌اند، مفهوم سوبژکتیویته را بسیار مهم می‌داند و به کاوش در معنای سوژه بودن، نحوه سوژه شدن فرد، عوامل شکست در سوژه شدن، و امکانات روانکاو در القای «رسوب سوبژکتیویته» می‌پردازد. تلاش بروس فینک معطوف به ارائه دیدگاهی به اندیشه لاکان است که بسیاری بی‌تردید آن را بیش از حد ایستا و بسته تلقی می‌کنند، در حالی که یکی از جاذبه‌های بی‌شمار کار او دقیقاً در دگرسانی‌ها، خودپیرایی‌ها و واژگونی‌های بی‌وقفه چشم‌انداز ریشه دارد. او همچنین تلاش کرده است نگرشی از چند مفهوم مهم لاکانی را در این کتاب ارائه دهد و نظریه‌هایی را مطرح می‌کند که برای درمانگران و نظریه‌پردازان به یک اندازه مفید و نیرومند است. فینک در این کتاب جنبه‌ای از کار لاکان را به ما معرفی می‌کند که در اقبال به نظریه او مغفول مانده است و همچنین به شرح و بسط مفاهیم محوری او از قبیل دیگری، ابژه a، بیگانگی و جداسازی، ساختار زبان‌مانند ناخودآگاه، استعاره پدری، ژوئیسانس، و تفاوت جنسی می‌پردازد و دانشی عمیق از کار نظری و بالینی لاکان ارائه می‌دهد.

صفحه‌ی 1