بختيار علي


تولیدکننده



بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
به دوزخ ای بی‌گناهان (نمایش‌نامه)
  • 72,000 تومان
  • با تخفیف: 72,000 تومان
به سوی دوزخ ای بی‌گناهان (نمایش‌نامه)
  • 50,000 تومان
  • با تخفیف: 50,000 تومان
خنده غمگین‌ترت می‌کند (مجموعه شعر)
  • 48,000 تومان
  • با تخفیف: 48,000 تومان
دریاس و جسدها
  • 88,000 تومان
  • با تخفیف: 88,000 تومان
شهر نوازندگان سفید (گالینگور)
  • 148,000 تومان
  • با تخفیف: 148,000 تومان
از پیدا به ناپیدا (مباحثی در نوگرایی و مساله روش)
سرانجام پیش تو برمی‌گردم سرنوشت من این است (گزیده اشعار بختیار علی)
آیا با لاکان می‌توان انقلابی بود (مقالاتی در روانکاوی و فلسفه پست‌مدرن)
آخرین انار دنیا
  • 160,000 تومان
  • با تخفیف: 160,000 تومان
آخرین انار دنیا
  • 220,000 تومان
  • با تخفیف: 220,000 تومان

به دوزخ ای بی‌گناهان (نمایش‌نامه)

  • 72,000 تومان

مصطفا رهبر «وای خدایا، در چه شرایطی قرار گرفته‌ایم، هیچ کداممان قادر به تشخیص راست و دروغ از هم نیستیم.» جمیله «درست است، بله درست است. به خاطر گناهان نکرده مجازات می‌شویم و به خاطر گناهان حقیقی‌مان پاداش می‌گیریم.» مصطفا رهبر « جمیله یقین دارم هرگز هیچ کدام از ما به پاسخ این پرسش دست نخواهیم یافت؛ ما گناهکاریم یا بی‌گناه؟»

به سوی دوزخ ای بی‌گناهان (نمایش‌نامه)

  • 50,000 تومان

نمایش‌نامه فلسفی «به سوی دوزخ... ای بی‌گناهان» یادآور آن داستان آغازین است: تبعید آدم و حوا. جهانی در آن سیستم و قدرت درصدد ایجاد جامعه‌ای هستند که باید همه در آن "احساس گناه" ناکرده بکنند و مجرم و شریک جرم باشند و دستشان به گناهی آلوده. جامعه‌ای که شرط آزادی زیستن در آن تحمل بار سنگین گناه است. بعد تراژیک این نمایش‌نامه وجود دوزخی است که در آن آدم‌ها با وجود محکومیت و شکنجه‌های هولناک، هم‌چنان در سکوت ابدی خویش از شرایط موجود سپاسگزارند، و یا آن که تاب چنان وضعیتی را ندارند و رهایی‌شان را در مرگ می‌بینند و به آن تن می‌دهند.

خنده غمگین‌ترت می‌کند (مجموعه شعر)

  • 48,000 تومان

که تو از ازل غمگین بودی، خنده غمگین‌ترت می‌کند. که تو از ازل تنها بودی، خنده تنهاترت می‌کند. آن‌که چون من با دردی ژرف به زمین آمده باشد، با خنده خوشبخت نمی‌شود...

دریاس و جسدها

  • 88,000 تومان

بیل و کلنگ را روی شانه گذاشت. تنش غرق عرق بود. دست‌هایش گل‌آلود و پاهایش خسته بود. آرام رفت پیش ارشد صاحب و سرد و خسته گفت:«حالا داستانت را بگو.»...

شهر نوازندگان سفید (گالینگور)

  • 148,000 تومان

«شهر موسیقیدان‌های سفید» (شهر نوازندگان سفید) یک رمان نخبه‌گراست. موضوع اصلی آن هنر و درون‌مایه اصلی‌اش ارزش هنر و تلاش برای حفظ آثار هنری است. ساختار غیرخطی این رمان کمک زیادی به کشش و جذابیت داستان می‌گند. نثر کتاب آن‌قدر شیوا و روان است که گاهی به شعر می‌ماند. بختیار علی در قالبی کاملا متفاوت، تقابل زیبایی و مرگ، فجایع جنگ و تبعات اجتماعی آن را به تصویر می‌کشد. «شهر موسیقیدان‌های سفید» نخستین بار در بهار 1389 با ترجمه خوب رضا کریم‌مجاور توسط انتشارات مروارید به چاپ رسید. این مترجم که ساکن بوکان است، بی‌شک با نثر روان و کم‌نقص خود نقش به سزایی در گیرایی این اثر ایفا کرده است. گرچه در آینده «شهر موسیقیدان‌های سفید» با مفاهیم انسانی و نگاه عرفانی‌اش شناخته خواهد شد، اما بی‌شک نثر زیبای آن به تنهایی این توان را دارد تا این کتاب را به اثری درخور توجه تبدیل کند.

از پیدا به ناپیدا (مباحثی در نوگرایی و مساله روش)

  • 33,000 تومان

پیدا عقلانیتی است که از طریق آن، گفتمان‌ها اعلام می‌دارند که تنها سخن و تنها شیوه بیان هستند. تجربیات می‌گویند که تنها راه تعبیر از جوهر تجربه و تنها راه بیان تامل انسان و تنها شیوه توصیف صفات واقعی و ازلی هستند. به بیان دیگر، پیدا عرصه‌ای است که تاریخ بیان و گفتمان در آن در حالت ایستایی و شیوه کنونی متوقف خواهد شد و از آن عبور نخواهد کرد. پیدا در واقع جلاد متن است. چرا که اگر متن پروژه چندین گفتمان باشد، دربرگیرنده چندین معنا باشد، یا همان‌گونه که ساختارگرایان فرمالیست می‌گویند «خلئی باشد که نیاز به پر کردن دارد» پیدا کاملا برعکس، تسلیم شدن کامل و مطلق به یک معنا، یک سخت و یک شیوه بیان است. پیدا در تکرارهای همیشگی و ازلی‌اش متون تکراری و شبیه به هم را باز تولید خواهد کرد... اما ناپیدا جهانی است که...

سرانجام پیش تو برمی‌گردم سرنوشت من این است (گزیده اشعار بختیار علی)

  • 15,000 تومان

هر قصری برایت بسازم. از سنگ، از دود و یا گیاه... ویران خواهی شد. هر سرایی برایت بسازم. از استخوان، از آتش و یا طلا... خاموش خواهی شد. هر عشقی برایت بسازم. با آب، با انسان و یا خدا... خواهی مرد.

آیا با لاکان می‌توان انقلابی بود (مقالاتی در روانکاوی و فلسفه پست‌مدرن)

  • 220,000 تومان

درک اندیشه‌های جدید، بدون درک ژاک لاکان امری غیر ممکن است، اما درک اندیشه‌های لاکان نیز یکی از کارهای بسیار دشوار و سختی است که هر روشن‌فکری با آن باید دست و پنجه نرم کند. از همین‌رو بررسی لاکان همیشه کاری خطرناک‌تر از این نیز، دوری کردن و طفره رفتن از بررسی اندیشه‌های اوست... در این نوشتار من در پی پاسخگویی به یک سوال مهم هستم: آیا می‌توان با کمک لاکان انقلابی بود؟ اگر لاکان اعتقادی به وجود سوژه ندارد و معتقد است انسان در دام نظام نمادین و ساختار رمزی گرفتار است که «دیگری» آن را ساخته است، و در یکی از عبارات مشهور خود می‌گوید: «میل، میل دیگری است» یعنی انسان حتی مالک آرزو و امیالش نیز نیست. آیا طرح چنین سوالی با در نظر داشتن اندیشه‌های لاکان، شایسته می‌نماید؟

آخرین انار دنیا

  • 160,000 تومان

من همان‌طور که به تقدیر پسرهای دیگری فکر کرده‌ام همان‌جور هم به تقدیر او اندیشیده‌ام، حالا در این کشتی که می‌شود کشتی بودن و نبودنمان باشد. می‌توانم بگویم من مدیون او هستم. او هم می‌توانست پسری از پسرانم باشد... بیشتر چیزهایی که من بعدها نمی‌فهمم، به گونه‌ای با زندگی و مرگ او مرتبط می‌شود.

آخرین انار دنیا

  • 220,000 تومان

من پدر ممد دل شیشه‌ای هستم. او در حال مرگ است. علت مرگش هم بی‌وفایی نیست. عشق است. احساس می‌کنم عشق آن‌قدر شایسته نیست که کسی در راهش بمیرد. من تمام عمرم را با مرگ زیسته‌ام، اما هیچ‌کس را ندیده‌ام که از عشق بمیرد. پسرم دارد برای عشق می‌میرد؛ چیزی که هیچ‌وقت فکر نمی‌کردم برای مرگ یک انسان کافی باشد. دوست دارم بدانم کدام شما لاولی هستید. لاولی سپید گفت: من لاولی‌ام... بسیاری از منتقدان، آخرین انار دنیا را بهترین و کامل‌ترین رمان در ادبیات کرد می‌دانند. چناچه بخواهیم ترجمه به زبان‌های مختلف را معیاری برای جهانی شدن یک رمان بدانیم، آخرین انار دنیا رمانی جهانی است چرا که تاکنون به زبان‌های آلمانی، روسی، انگلیسی، عربی، یونانی، ترکی و اخیرا هم اسپانیایی برگردان شده و هنوز هم در نشریات ادبی دنیا نقدهایی می‌خورد... با رمان فوق‌العاده قوی و تکنیکی روبه‌رو هستیم که بختیارعلی، هرچند جنگ و تبعات آن را دست‌مایه اصلی داستانش کرده اما به تمام مسائل بنیادی زندگی بشر از مرگ و تنهایی و خدا و زیبایی گرفته تا خیانت و تکثیر متشابه انسان‌ها در یکدیگر نیز پرداخته و شگفتا که در انتهای داستان هم، هیچ انسانی را محکوم و مجرم یا عاری از خطا نمی‌داند. قالب داستان بر رئالیسم جادویی استوار است.

صفحه‌ی 1