اسلاوي ژيژك


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
ابتدا تراژدی سپس مضحکه
  • 150,000 تومان
  • با تخفیف: 150,000 تومان
زندگی 3 باره آنتیگونه (نمایش‌نامه) با مقدمه‌ای بر شناخت آنتیگونه نزد هگل و لاکان
چگونه لاکان بخوانیم
  • 160,000 تومان
  • با تخفیف: 160,000 تومان
هراس جهانی (کووید 19 جهان را می‌لرزاند ظهور دوباره کمونیسم در جهان پساکرونایی)
پاندمی (کرونا دنیا را تکان می‌دهد)
  • 20,000 تومان
  • با تخفیف: 20,000 تومان
عالمگیر (کووید 19 جهان را تکان می‌دهد)
  • 20,000 تومان
  • با تخفیف: 20,000 تومان
علیه اخاذی مضاعف (پناه‌جویان ترور و دیگردردسرهای مربوط به همسایگان)
کژ نگریستن (مقدمه‌ای بر ژاک لاکان)
  • 94,000 تومان
  • با تخفیف: 94,000 تومان
سال رویاهای خطرناک
  • 24,000 تومان
  • با تخفیف: 24,000 تومان
لاکان هیچکاک
  • 58,000 تومان
  • با تخفیف: 58,000 تومان
گشودن فضای فلسفه ( گفت‌ و گوهایی با اسلاوی ژیژک )
هنر امر متعالی مبتذل (درباره بزرگ‌راه گمشده دیوید لینچ)

ابتدا تراژدی سپس مضحکه

  • 150,000 تومان

آنچه این کتاب ارائه می‌‌دهد نه تحلیلی بی‌طرفانه از بحران‌ مالی، بلکه خوانشی متعهدانه و به‌شدت جانبدارانه است.چراکه حقیقت جانبدارانه است و تنها زمانی دست‌یافتنی و از این‌رو جهان‌شمول است که طرفی را بگیریم. البته طرفی که در اینجا اتخاذ می‌شود، کمونیسم است. پیام اخلاقی: زمان حق‌السکوت اخلاقی و لیبرال‌دمکراتیک به سر آمده است. طرف ما دیگر نباید عذرخواهی کند، آن‌ هم زمانی که طرف مقابل، آغاز بهتر و زودتر داشته است.

زندگی 3 باره آنتیگونه (نمایش‌نامه) با مقدمه‌ای بر شناخت آنتیگونه نزد هگل و لاکان

  • 34,000 تومان

ایسمنه: من چگونه بی تو بمانم؟ کرئون: از او چنان سخن بگو که گویی بوده است، دیگر نیست. زندگی‌اش تمام شد. ایسمنه: تو زن پسرت را می‌کشی؟ کرئون: باکی نیست. مرتع برای شخم زدن فراوان است. ایسمنه: پدر شوربختمان بر مرتع مادرش بذر کشت. سرخوان: اراده گویا بر مرگ اوست. ...

چگونه لاکان بخوانیم

  • 160,000 تومان

آیا امروزه روانکاوی واقعاً از رواج افتاده است؟ هدف من اثبات این نکته است که تازه امروز عصر روانکاوی فرارسیده است. اگر امروز ابعاد حقیقی بصیرت‌های کلیدی فروید نهایتاً روشن شده است، این را مدیون چشمان لاکان هستیم؛ مدیون آن‌چه او «بازگشت به فروید» می‌نامید. این بازگشت از نظر لاکان به معنای بازگشت به عین حرف‌های فروید نیست، بلکه بازگشت به هسته‌ی انقلاب فرویدی است که خودش هم کاملاً از آن آگاهی نداشت. کتاب چگونه لاکان بخوانیم به جای توضیح‌دادن لاکان از طریق متنگاه‌های تاریخی و نظری او، از خود لاکان برای توضیح معضلات اجتماعی و لیبیدویی ما کمک می‌گیرد.

هراس جهانی (کووید 19 جهان را می‌لرزاند ظهور دوباره کمونیسم در جهان پساکرونایی)

  • 20,000 تومان

درحالی‌که اپیدمی بی‌سابقۀ جهانی سرتاسر این سیارۀ خاکی را درمی‌نوردد چه کسی بهتر از اسلاوی ژیژک، فیلسوف پرآوازه و ناآرام و پرانرژی اسلوونیایی قادر است تا با تعمق فلسفی از معانی ژرف و پنهان این رخداد پرده بردارد، در دل پارادوکس‌های گیج‌کننده‌اش غور نماید و تا عمق پیامدهایش اندیشه‌ورزی کند؟ اکنون در زمانه‌ای زندگی می‌کنیم که بزرگ‌ترین رفتار سرشار از عشق و محبت ما دوری جستن از عزیزانمان است، زمانه‌ای که در آن دولت‌هایی که تاکنون به کم کردن بی‌رحمانۀ هزینه‌های خدمات رفاه عمومی شهره بودند به یک‌باره می‌توانند تریلیون‌ها دلار را برای رفاه عمومی به گردش درآورند، زمانه‌ای که دستمال توالت بسان کیمیا با ارزش و کمیاب است و دورانی که به گفتۀ ژیژک تنها راه‌حل پرهیز از سقوط به ورطۀ بربریسم جهانی، نسخه‌ای نوین از کمونیسم ‌است. ژیژک با شور و اشتیاق خارق‌العاده‌اش به قرینه‌سازی و قیاس در فرهنگ عامه، کتابش را با بهره‌گیری از عبارات و تمثیلات گونه‌گون و بی‌شماری از کوئنتین تارانتینو و جرج ولز تا هگل و مارکس و دیگر متفکران به رشتۀ تحریر در می‌آورد تا تصویر ی موجز و جذاب از بحرانی به دست دهد که همچنان رو به گسترش است و همۀ ما را در بر خواهد گرفت.

پاندمی (کرونا دنیا را تکان می‌دهد)

  • 20,000 تومان

با زیر و زبر شدن سیاره‌ ما به سبب یک پاندمی جهانی و غیر منتظره، اسلاوی ژیژک، فیلسوف اسلوونیایی، با واشکافی معانی پنهان این حادثه ما را با پارادوکس‌های گیج‌کننده آن آشنا و در عمق پیامدهای آن تفکرمی‌کند. در این کتاب این تفاسیر به گونه‌ای ارائه شده که وادار خواهید شد وقتی که از شدت تحیر عرق بر پیشانی دارید نفس خود را در سینه حبس کنید. در دورانی به سر می‌بریم که والاترین رفتار عاشقانه حفظ فاصله از معشوق است، وقتی که حکومت‌هایی که به سیاست‌های ریاضتی مشهورند به ناگاه میلیون‌ها دلار صرف خدمات عمومی می‌کنند، زمانه‌ای که به گفته ژیژک تنها راه ممکن انتخاب بین دو گزینه است: شکل جدیدی از کمونیسم یا فرو غلتیدن در بربریت همگانی. این نوشته‌ مملو از شور و شوق مرسوم  ژیژک همراه با علاقه وافر به تمثیل‌هایی از فرهنگ عامه است. ژیژک در این کتاب تصاویری فشرده و بر‌انگیزنده از این بحرانی که امروز با آن دست و پنجه نرم می‌کنیم به مخاطب ارائه می‌دهد.

عالمگیر (کووید 19 جهان را تکان می‌دهد)

  • 20,000 تومان

در دورانی که بیماری همه‌گیر و جهانی، کره خاک را فرامی‌گیرد، چه کسی بهتر از اسلاوی ژیژک، فیلسوف پرانرژی اهل اسلوونی، می‌تواند به شیوه‌ای نفس‌گیر از مفاهیم عمیق این رخداد پرده بردارد، در پارادوکس‌های سرگیجه‌آورش کنکاش کند، و در ژرفای پیامدهایش خردورزی نماید؟ در زمانی زندگی می‌کنیم که محبت‌آمیزترین کار ما، دور ماندن از شخص مورد علاقه‌مان است. زمانی که دولت‌هایی که به کاهش بی‌رحمانه هزینه‌های خدماتی و رفاهی دولتی معروفند به یکباره می‌توانند تریلیاردها دلار را از غیب، حاضر کنند. زمانی که دستمال توالت، حکم کیمیا می‌یابد. و بالاخره زمانی که به قول ژیژک، تنها مانع سقوط به ورطه بربریت جهانی، شکل تازه‌ای از کمونیسم است. ژیژک با شور و شوق همیشگی‌اش به استفاده از تمثیل‌های موجود در فرهنگ عامه، صفحات کتابش را با گفتارهایی از کوئنتین تارانتینو، هربرت جورج ولز، هگل و مارکس می‌آراید و تصویری موجز و جذاب از بحرانی را به دست می‌دهد که همچنان در حال پیشروی است و همه‌مان را فرامی‌گیرد.

علیه اخاذی مضاعف (پناه‌جویان ترور و دیگردردسرهای مربوط به همسایگان)

  • 27,000 تومان

چگونه باید به بحران پناه‌جویان واکنش نشان داد؟ آیا باید مرزها را باز کرد یا آن‌که دیواری به دور خود کشید؟ اسلاوی ژیژک، فیلسوف و نظریه‌پرداز به‌نام اسلوونیایی، در این کتاب استدلال می‌کند که هر دو این راه‌حل‌ها اشتباه بوده و بخشی از اخاذی ایدئولوژیک زمانه‌ی ماست. ژیژک این بحران را بختی یگانه برای باز تعریف ارزش‌های چپ و آینده‌ی اروپا می‌نامد، یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های جهان امروز.

کژ نگریستن (مقدمه‌ای بر ژاک لاکان)

  • 94,000 تومان

کتاب حاضر را می‌توان این‌گونه توصیف کرد: قرائت والاترین بن‌مایه های نظری ژاک لاکان در کنار و از طریق موارد و مصادیق نمونه‌نمای فرهنگ توده‌ای معاصر؛ کتابی که برای آشنایی با اصول عقاید لاکانی (به مفهوم الاهیاتی کلمه) بی‌رحمانه از فرهنگ مردمی بهره‌برداری می‌کند و آن را چونان ماده‌ای سهل‌الوصول برای توضیح نه فقط ابهامات بنای نظری عظیم لاکان، بلکه گاهی همچنین برای توضیح جزئیات ظریف‌تری به‌کار می‌گیرد که در برداشت‌های مسلط دانشگاهی از نظریه‌های لاکان مغفول مانده است. بخش نخست کتاب می‌کوشد ساحت امرواقعی لاکانی را بپروراند. بخش دوم سه رهیافت تازه درباره‌ی هیچکاک را پیش می‌کشد. بخش سوم از نظریه‌ی متاخر لاکان بهره می‌گیرد تا نتیجه‌گیری‌هایی چند در خصوص حوزه‌ی ایدئولوژی و سیاست عرضه کند، سپس راه تازه‌ای برای مفهوم‌پردازی درباره‌ی گسست میان مدرنیسم و پست‌مدرنیسم پیشنهاد می‌کند. کتاب با تحلیلی از پارادوکس‌های درونی مفهوم دموکراسی به پایان می‌رسد.

سال رویاهای خطرناک

  • 24,000 تومان

این کتاب می‌کوشد به پیش‌برد «نقشه‌برداری شناختی» از منظومه جهان معاصر کمک کند و پس از ارائه توصیفی کوتاه از ویژگی‌های اصلی سرمایه‌داری معاصر، طرحی کلی از خطوط اصلی ایدئولوژی مسلط به دست دهد، آن هم با تمرکز بر پدیده‌های ارتجاعی (و مشخصا شورش‌های پوپولیستی) که در واکنش به تخاصم‌های اجتماعی سر برمی‌آورند. نیمه دوم کتاب به دو جنبش اشغال وال‌استریت ـ می‌پردازد و پس از آن، از خلال بحثی درباره سریال وایر، با این پرسش دشوار درگیر می‌شود که چگونه می‌توان با سیستم مبارزه کرد و به فرایندهای پیشرفته و پیچیده آن دامن نزد. وقایعی مانند جنبش اشغال وال‌استریت و بهار عرب و تظاهرات در یونان و اسپانیا و نظایر آن را باید نشانه‌هایی از آینده تعبیر کرد. به عبارت دیگر، باید روی گردانیم از منظر تاریخی گرایانه معمولی که یک واقعه را از طریق زمینه و پیدایش آن درک می کند. طغیان‌های رهایی‌بخش رادیکال را نمی‌توان این‌گونه درک کرد: به جای تحلیل آن‌ها به عنوان بخشی از پیوستار گذشته و حال، باید آن‌ها را در منظر آینده بیاوریم و همچون تکه‌پاره‌هایی محدود و کج و معوج (و گاه حتی منحرف) از یک آینده اتوپیایی در نظر بگیریم که به منزله پتانسیلی پنهان در حال حاضر نهفته است.

لاکان هیچکاک

  • 58,000 تومان


کتاب لاکان هیچکاک مجموعه‌ای است غافلگیر کننده و نامتعارف از تحلیل‌ها و تفسیر‌هایی ناب و بدیع در باب فیلم‌سازی که به نظر می‌رسید حرف تازه‌ای درباره او نمی‌توان زد. در این کتاب گروهی از متفکران و نظریه‌پردازان مکتب اسلوونی، به همراه منتقدان نسل سوم کایه‌دو سینما که گرایش لاکانی را در نقد فیلم دنبال می‌کنند، یکی از درخشان‌ترین و معتبرترین متون نظری در باب سینما را رقم می‌زنند.

گشودن فضای فلسفه ( گفت‌ و گوهایی با اسلاوی ژیژک )

  • 46,500 تومان

گشودن فضای فلسفه ( گفت‌ و گوهایی با اسلاوی ژیژک )

هنر امر متعالی مبتذل (درباره بزرگ‌راه گمشده دیوید لینچ)

  • 12,000 تومان

اسلاووی ژیژک، فیلسوف و نظریه‌پرداز اسلوونیایی، بدون شک مهم‌ترین و متفکر و نظریه‌پرداز مطالعات میان رشته‌ای در دهه گذشته است. ژیژک در سال 1989 و با چاپ کتاب ابژه متعالی ایدئولوژی در غرب به شهرت رسید. اصالت او حاصل تلفیق هوشمندانه و نبوغ‌آمیزی است که از سنت فلسفه هگلی، نظریه سیاسی مارکسیستی و روانکاوی لاکانی ارائه می‌کند. در عین حال ژیژک در آثارش توجه خاصی به سینما نشان داده و مقالات و کتاب‌های فراوانی درباره آن نوشته است، همان به گفته خودش ناکامی در فیلمسازی او را به فلسفه کشانده است. در کتاب هنر امر متعالی مبتذل، ژیژک قرائتی لاکانی از فیلم بزرگراه گمشده دیوید لینچ ارائه می‌کند، گرچه دامنه بحثش شامل فیلمسازان دیگری همچون اسپیلبرگ، توماس وینتربرگ و مباحثی دیگر همچون اخلاق، سیاست و... هم می‌شود.

صفحه‌ی 1