استاد الهي


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
فانی و باقی (تکنوازی تنبور استاد الهی )
  • 95,000 تومان
  • با تخفیف: 95,000 تومان
بازگشت به اصل خود (تکنوازی تنبور استاد الهی )
  • 95,000 تومان
  • با تخفیف: 95,000 تومان
اولم تو بودی آخرم تو باشی (تکنوازی تنبور استاد الهی )
بیداری (سی‌دی)
  • 60,000 تومان
  • با تخفیف: 60,000 تومان
موسیقی برای ذهن 2 (سی‌دی)
  • 400,000 تومان
  • با تخفیف: 400,000 تومان

بازگشت به اصل خود (تکنوازی تنبور استاد الهی )

  • 95,000 تومان

مجموعه‌ی پیش رو حاوی 7 قطعه موسیقی از استاد نورعلی الهی (1353-1274) فیلسوف، قاضی و موسیقیدان برجسته‌ی ایرانی است. این مجموعه اولین بار به همت موزه متروپولیتن نیویورک، در سال 2019 میلادی منتشر شد، سپس توسط موسسه فرهنگی هنری ماهور باز نشر شده است.
قطعه اول «شین طرز در سوئیت نکیسا و باربد» نام دارد. نکیسا و باربد از موسیقی‌دانان دوره‌ی ساسانی بودند که به روایتی رابطه‌ی روحی عمیقی بین ایشان برقرار بود. این قطعه در کوک طرز اجرا شده‌ است. تکنیک نواختن شر در شین طرز ابهت و شکوه خاصی دارد.
قطعه دوم «شیخ امیر ترکی» است. خواننده، یکی از علاقه‌مندان استاد الهی است. اشعار این قطعه به حضرت قوشچی‌اوغلی از مشاهیر ترک اهل حق تعلق دارد.
قطعه سوم «بداهه‌پردازی» نامگذاری شده است. غالب بداهه‌پردازی در دستگاه چپی (یکی از دستگاه‌های ردیف موسیقی استاد الهی) اجرا شده است. این آهنگ با تنبور پنج‌سیمی که از ابدعات استاد الهی است نواخته ‌شده‌است.
قطعه چهارم «شیخ امیری استاد الهی» نام دارد. شیخ امیری، در ردیف استاد الهی حاوی 18 قطعه است که یکی از آنها به نام استاد الهی است. این آهنگ که با تنبور سه‌سیمی نواخته شده، شنونده را به درون خود متوجه می‌کند تا در پی یافت حقیقت باشد و آنگاه توجه‌اش را به «او» معطوف سازد.
«سوئیت ذکرها» قطعه‌ پنجم این مجموعه بوده و چهار ذکر با اجرای استاد الهی در این قطعه آمده است. این قطعه در دهه 40 شمسی و در تهران، منزل استاد الهی ضبط شده است.
قطعه ششم «خان امیری در سوئیت جلوشاهی» نامگذاری شده است. جلوشاهی نام دستگاهی در ردیف استاد الهی‌ست که حاوی چند گوشه بوده و گوشه‌ی خان امیری از دستگاه جلوشاهی در این قطعه اجرا شده است. بداهه‌پردازی از مشخصات موسیقی استاد الهی به شمار می‌آید که با آن روح را به اهتزاز درمی‌آورد.
قطعه هفتم، سوئیت پاکتکی است. نام دیگر این قطعه «پای کوبی» است و اشاره به ضربه زدن پا بر زمین در رقصی به این نام دارد. این آهنگ سابقا با دوزله یا سورنا نواخته می‌شده اما استاد الهی آن را با تنبور اجرا کرد و بخشی از رپرتوار موسیقی او به حساب می‌آید. نواختن این قطعه با تنبور، نیازمند مهارت، قدرت و سرعت در نوازندگی است که استاد الهی در آن به معنی واقعی کلمه استاد است.

اولم تو بودی آخرم تو باشی (تکنوازی تنبور استاد الهی )

  • 95,000 تومان

مجموعه‌ی پیش‌رو حاوی 6 قطعه موسیقی از استاد نورعلی الهی (1274- 1353) فیلسوف، قاضی و موسیقی‌دان برجسته‌ی ایرانی است. این مجموعه اولین‌بار به همت موزه‌ی متروپولیتن نیویورک در سال 2019 میلادی منتشر شد، سپس توسط موسسه فرهنگی- هنری ماهور بازنشر شده است.
قطعه‌ی اول «سما» نام دارد و با تنبور پنج‌سیمی، که از ابداعات استاد الهی است، در دهه‌ی 30 سشمسی اجرا و ضبط شده است. در آخر اشعار زیر به کردی (زبان مادری ایشان) توسط خودشان خوانده شده است:
امان صدامان و امان کو
یه دست من و دامان تو
نام قطعه‌ی دوم «حق حق هو هو» بوده و در دهه‌ی 40 شمسی در جمع خانوادگی و با تنبور سه‌سیمی اجرا شده است. نام این قطعه از ذکری که با شعر زیر خوانده می‌شود گرفته شده است:
حق حق هو هو/ ای اقای جافِم
گنری سرتافم/ یار بی‌گزافم
قطعه‌ی سوم «یا شاه تو با من باشی» نام‌گذاری شده است.بخش‌هایی از این قطعه قبلا تحت عنوان «واله ویتانه» منتشر شده اما اکنون تمام قطعه دراختیار است. این قطعه با تنبور پنج‌سیمی اجرا شده است.
عنوان قطعه‌ی چهارم «سحری» است. این قطعه در دهه‌ی 40 شمسی و با سه‌تار اما نه به شیوه‌ی متداول تکنیک سه‌تار‌نوازی، بلکه بیشتر به شیوه‌ی نوازندگی تنبور نواخته شده است. «بلبل» نام سه‌تاری است متعلق به استاد الهی، و این آهنگ با آن اجرا شده است.
قطعه‌ی پنجم «واریاسیون روی ملودی یا سلطان امان اگرم دای» نام دارد. «یا سلطان امان» نام ذکری‌ست که استاد الهی در جوانی ساخته‌اند. در این اجرا ملودی با دف همراهی شده است.
قطعه‌ی ششم «سوییت جلوشاهی با تنبور پنج‌سیمی» است. این قطعه با گفتاری از استاد الهی آغاز می‌شود. جلوشاهی یکی از دستگاه‌های ردیف موسیقی استاد الهی به شمار می‌آید که پیش از این نیز منتشر شده است. از مشخصات تنبورنوازی استاد الهی بداهه‌پردازی‌های متنوع و گسترده‌ی اوست که با شنیدن این قطعه، به این نکته از موسیقی او می‌توان توجه کرد.

بیداری (سی‌دی)

  • 60,000 تومان

.

موسیقی برای ذهن 2 (سی‌دی)

  • 400,000 تومان

نزدیک به 90 درصد از استفاده کنندگان برنامه‌ی "موسیقی برای ذهن 1" از تاثیری معنادار بر زندگی‌شان که نتیجه‌ی عمل به برنامه‌ی گوش دادن فعال بوده، گزارش داده‌اند (این آمار از بازخوردهای آن‌ها ثبت شده است). موفقیت چشمگیر موسیقی برای ذهن و پشتیبانی صمیمانه‌ی شنوندگان برای تولید محصول دیگر از سری برنامه‌های گوش دادن فعال ما را بر آن وا داشت تا بر روی "موسیقی برای ذهن 2" کار کنیم. "موسیقی برای ذهن 2"، همچون دوره‌ی قبلی خود، شیوه‌های "روانی- شنوایی" مبتکرانه‌ای به همراه صدای خارق‌العاده‌ی تنبور و آوای آرام‌بخش طبیعت را در آرایشی جدید از موسیقی ارائه می‌دهد که احساسات را از حس خوب بودن و انرژی داشتن به حالت‌ آرامش و تعمق می‌برد. "موسیقی برای ذهن 2" یک برنامه‌ی آموزشی شنوایی تحریک صداست که هدفش تقویت عملکرد گوش و مغز به طور طبیعی است و تجربه‌ی شنوایی لذت‌بخشی را به همراه دارد که به وسیله‌ی بداهه‌پردازی‌های استاد الهی (1353-1274) گردآوری شده است. این برنامه‌ بر پایه‌ی علم "روانی- شنوایی" یا مطالعه‌ی چگونگی دریافت موسیقی توسط انسان تنظیم شده که به وسیله‌ی ترکیب روش‌های "شنوایی- درمانی" حاصل از تحقیقات دکتر آلفرد توماتیس، بداهه‌پردازی و همچنین آوای طبیعت، گوش و ذهن را تمرین می‌دهد. این تمرین‌های شنیداری، به بهتر شدن روند شنوایی، مهارت‌های ارتباطی، توانایی موسیقایی و استعداد یادگیری کمک می‌کند.

صفحه‌ی 1