آنتونيو داماسيو


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
احساس و شناخت (ساختن ذهن آگاه)
  • 90,000 تومان
  • با تخفیف: 90,000 تومان
احساس آن‌چه اتفاق می‌افتد (بدن و عاطفه در شکل دادن به آگاهی)
خویشتن به ذهن می‌آید (ساختن مغز آگاه)
  • 95,000 تومان
  • با تخفیف: 95,000 تومان
در جستجوی اسپینوزا (شادی غم و مغز حساس)
  • 210,000 تومان
  • با تخفیف: 210,000 تومان
خطای دکارت (هیجان استدلال و مغز انسان)
  • 160,000 تومان
  • با تخفیف: 160,000 تومان
درک رخداد
  • 180,000 تومان
  • با تخفیف: 180,000 تومان
در جستجوی اسپینوزا (شادی اندوه و مغز بااحساس)
  • 47,000 تومان
  • با تخفیف: 47,000 تومان
خطای دکارت (خرد و مغز انسان)
  • 60,000 تومان
  • با تخفیف: 60,000 تومان

احساس و شناخت (ساختن ذهن آگاه)

  • 90,000 تومان

می‌گویند ارائه یک مطلب با کمترین واژه‌ها و در حجم کم، کار استادانه‌ای است که پس از تجربه بسیار به دست می‌آید. آنتونیو داماسیو در جدیدترین کتاب خود سعی کرده است از ارائه اطلاعات زیاد و حجیم پرهیز کند و با استفاده از آخرین یافته‌های علوم اعصاب و سایر حوزه‌های علوم‌انسانی، و تأکید بیشتر بر جایگاه بنیادین احساس، پرتوی تازه بر مسئله آگاهی بیفکند. خوانندگان کتاب‌های قبلی داماسیو با خواندن این کتاب به پختگی بیشتر او در تشریح مسئله آگاهی پی‌خواهند برد. همان‌گونه که مفسر نیویورک تایمز می‌نویسد: «یک تحقیق مختصر، روشن‌کننده و بسیار جذاب دربارۀ این‌که چگونه زیست‌شناسی، علوم اعصاب، روان‌شناسی و هوش مصنوعی به ما کمک می‌کنند تا پرده از اسرار آگاهی انسان برداریم.»

احساس آن‌چه اتفاق می‌افتد (بدن و عاطفه در شکل دادن به آگاهی)

  • 195,000 تومان

تحقیق هیچ جنبه ای از ذهن انسان کار راحتی نیست، و برای آنها که مشتاق‌اند زیربنای زیستی ذهن را بفهمند، آگاهی عموما مشکل اصلی در نظر گرفته می‌شود، به‌رغم این واقعیت که تعریف خود مشکل ممکن است از یک محقق به محقق دیگر به طرز قابل توجهی تغییر کند. اگر تبیین ذهن آخرین مرز علوم باشد، آگاهی غالبا چیزی چون آخرین راز در تبیین ذهن به نظر می‌رسد. برخی آن را غیرقابل حل می‌دانند. با این حال، مشکل بتوان موضوعی چالشی‌تر و وسوسه‌انگیزتر از موضوع آگاهی برای تحقیق و تأمل تصور کرد. موضوع ذهن، در کل، و آگاهی، در حالت خاص، این امکان را برای انسان ها فراهم می‌سازد که، تا نفس آخر، در آرزوی فهم ماهیت انسانی خود و مشتاق شگفتی‌های آن باشند، ماهیتی که ارسطو آن را منحصرا انسانی می‌دانست. چه چیزی مشکل‌تر از دانستن این است که بدانیم چگونه می‌دانیم؟ چه چیزی سرگیجه‌آورتر از این است که بدانیم که این داشتن آگاهی ماست که طرح پرسش هایی در باب آگاهی را برای ما امکان‌پذیر و حتا آن را اجتناب ناپذیر می‌سازد؟ هرچند آگاهی را نوک قله‌ی تکامل زیستی نمی‌دانم، اما آن را نقطه‌ی عطفی در تاریخ دراز دامن زندگی به حساب می آورم. حتی وقتی به تعریف ساده و استاندارد آگاهی در واژه‌نامه رجوع می کنیم - به عنوان هشیاری موجود زنده نسبت به خود و محیط‌اش - تصور این‌که چگونه آگاهی با احتمال فراوان مسیر تکامل انسان را به نظام جدیدی از مخلوقات هدایت کرد دشوار نیست، فرایندی که بدون آگاهی امکان پذیر نیست: وجدان، مذهب، سازمان های اجتماعی و سیاسی، هنرها، علوم و تکنولوژی . شاید حتی بسیار قانع کننده‌تر، آگاهی کارکرد زیستی حیاتی‌ای است که موارد زیر را برای ما امکان‌پذیر می‌سازد‌: غم یا شادی را بشناسیم، رنج یا لذت را حس کنیم، به وجود دستپاچگی یا غرور پی ببریم، برای عشق یا زندگی از دست رفته غصه بخوریم یا ماتم بگیریم، و جز این ها.

خویشتن به ذهن می‌آید (ساختن مغز آگاه)

  • 95,000 تومان

«هر کتابی به دلیلی نوشته می‌شود، و این کتاب به این دلیل نوشته شد که کار را از سر بگیرم. بیش از سی سال است که درباره مغز و ذهن انسان مطالعه می‌کنم، و پیش از این، در مقاله‌ها و کتاب‌های عملی، درباره آگاهی مطالبی نوشته‌ام. اما به مرور از برداشتی که از این مسئله داشتم ناخشنود شده‌ام، و تامل در مورد یافته‌های پژوهش دیدگاه مرا تغییر داده است، به‌خصوص در مورد دو موضوع: خاستگاه و طبیعت احساس‌ها، و ساز و کارهای موجود در پس ساخت خویشتن. این کتاب تلاشی است برای بحث و بررسی دیدگاه‌های کنونی در مورد این دو موضوع (...) و پراختن به دو پرسش. نخست: مغز چگونه ذهن را می‌سازد؟ دوم: مغز چگونه آن ذهن را آگاه می‌کند؟»

در جستجوی اسپینوزا (شادی غم و مغز حساس)

  • 210,000 تومان

کتاب اخلاقیات اسپینوزا را محصول اصلاحات دینی‌ای می‌دانند که در اروپا شروع شده بود و اجازه انتقاد امور مذهبی را می‌داد. با درهم شکسته شدن درهای زندان، اطاعت غیرمنطقی و غیر عقلانی محض از اولیاء غیر مسئول امور دینی و توجمه‌ی انجیل و عهد عتیق از لاتین به زبان آلمانی، توسط مارتین لوتر و بعدها به زبان‌های دیگر اروپایی، اولین گام بزرگ برای پیشرفت تعجب‌آور اروپا و به دنبال آن بشریت برداشته شد. اسپینوزا با نوشتن اخلاقیات و رساله‌ی دینی - سیاسی، خود را در صف پیشگامان علم و تفکر مدرن، از قیبل کپرنیک، مارتین لوتر، گالیله، بیکن و دکارت قرار داد.

خطای دکارت (هیجان استدلال و مغز انسان)

  • 160,000 تومان

موضوع اصلی در کتاب خطای دکارت ارتباط بین هیجان و استدلال است. من براساس مطالعات بیماران مغزی که دچار اختلال تصمیم‌گیری و اختلال هیجانی بودند، فرضیه علامت‌گذار بدنی را پیشنهاد کردم، که براساس آن هیجان در حلقه پردازش استدلال و عقلانیت قرار گرفته، و برخلاف باور اکثر مردم، به جای این که آنها را مختل کند، به این پردازش‌ها کمک می‌کند. امروزه دیگر این ایده باعث تعجب نمی‌شود، گرچه در زمانیکه من این فرضیه را ارائه دادم، گاهگاهی باعث وحشت بعضی‌ها می‌شد، و شک و تردید بسیاری را بر می‌انگیخت. به طور کلی در مقایسه با زمان عرضه این ایده مورد قبول بیشتری قرار گرفته، و در مواردی تغییر شکل اساسی پیدا کرده است.

درک رخداد

  • 180,000 تومان

کتاب «درک رخداد» نوشته‌ «آنتونیو داماسیو» و ترجمه‌ «تقی کیمیایی اسدی» است. در بخش مقدمه‌ این کتاب می‌خوانید: «در سطح مشترک 3 پارادایم از حیطه‌های متعدد تفکر و دانش بشری که همگی محصول مغز او هستند ولی هر یک با روش خاص خود تولید و جمع‌آوری‌ شده، هر یک توان خاص خود را داشته، بر بنیان‌های گاه بسیار متفاوتی بنا شده‌اند و از نظر قدمت تاریخی به ترتیب دین، فلسفه و علم زیست‌شناسی مغز هستند. موضوعاتی جایگیری کرده‌اند که سعی من در این است تا ویژگی‌های نونهال علمی مربوط به این نهادهای فرض ‌شده را در مقابل درخت کهن‌سال و پرشاخ و برگ و فربه شده‌ باورهای دینی و برداشت‌های عقلانی و منطقی همیشه در حال تغییر فلسفه‌ عرفی برای خوانندگان فارسی ‌زبان حلاجی کنم. با مطالعه‌ی آثار باقی‌مانده در غارهایی که انسان‌های ماقبل تاریخ حتی در عصر حجر باستانی در آن‌ها زندگی می‌کردند، به نظر می‌رسد برداشت‌هایی دین‌گونه از این ذات، در این انسان‌ها وجود داشته و آن‌ها هم به جنبه‌های متافیزیکی در وجود خود باور داشته و گمان می‌بردند که این نیروها رفتارهایشان را در زندگی و پس از مرگ متاثر می‌کنند... .»

در جستجوی اسپینوزا (شادی اندوه و مغز بااحساس)

  • 47,000 تومان

«در کتاب در جستجوی اسپینوزا، آنتونیو داماسیو، یکی از برجسته‌ترین عصب‌شناسان جهان، به برخی از مشکل‌ترین پرسش‌های مربوط به مغز و نحوه رابطه آن با ذهن پرداخته... این کتاب دستاوردی عظیم و بسیارقابل ملاحظه است.»

خطای دکارت (خرد و مغز انسان)

  • 60,000 تومان

آنتونیو داماسیو، استاد علم عصب پایه، عصب‌شناسی و روان‌شناسی در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی است و در آنجا انستیتوی جدید مغز و خلاقیت را مدیریت می‌کند. او در عین حال استاد مهمان در انستیتوی سالک و دانشگاه آیوا است. داماسیو جوایز متعددی دریافت کرده است (در مواردی به همراه همسرش، هانا داماسیو که او هم عصب‌شناس و عصب‌پژوه است)

صفحه‌ی 1