پيام يزداني


تولیدکننده


بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
دست یاریگر (میانجیگری به شیوه ارتباط بدون خشونت)
آشنایی با تفکر تحلیلگرانه (واسازی تفکر و بررسی اجزای آن)
7/5 درس درباره مغز
  • 55,000 تومان
  • با تخفیف: 55,000 تومان
آشنایی با هنر پرمایه نوشتن (براساس مفاهیم و اصول تفکر انتقادی)
آشنایی با ساز و کار ذهن و تسلط بر ذهن خویشتن (تفکر احساس خواستن و معضل خردگریزی)
همه‌چیز باطل است (در باب امیدواری)
  • 36,000 تومان
  • با تخفیف: 36,000 تومان
آشنایی با هنر دقیق خواندن بر اساس مفاهیم و اصول تفکر انتقادی
آشنایی با هنر پرسشگری سقراطی (بر اساس مفاهیم و ابزار های تفکر انتقادی)
آشنایی با مبانی استدلال اخلاقی بر اساس مفاهیم و اصول تفکر انتقادی
وابسته‌ 1 دم
  • 42,000 تومان
  • با تخفیف: 42,000 تومان
فیلم‌سازی
  • 75,000 تومان
  • با تخفیف: 75,000 تومان

دست یاریگر (میانجیگری به شیوه ارتباط بدون خشونت)

  • 160,000 تومان

میانجیگری فرایندی است که در آن شخص ثالثی به طرفین اختلاف کمک می‌کند از زاویه‌ دیگری به اختلافشان نگاه کنند، فراتر از اختلافشان بنگرند، آن را به چشم فرصتی برای رشد ببینند، و به اتفاق هم به توافقی برسند در این باره که می‌خواهند در آینده چه ارتباطی باهم داشته باشند. کتاب با نگاهی کلی به میانجیگری آغاز می‌شود (فصل‌های 1 و 2) و دربردارنده برخی مباحث نظری در این زمینه است. در فصل‌های 3 و 4 تاملاتی در مورد منفعل بودن، انتقام، بخشش، شرمساری و گناه آمده است. بعد از آن دو فصل اختصاص داده شده به اینکه از ارتباط بدون خشونت (NVC) چطور می‌شود در میانجیگری استفاده کرد (فصل‌های 5 و 6). اغلب ما برای میانجیگری نیاز به تمرین داریم، بنابراین در فصل 7 تمرین‌هایی آمده که ابزارهای مختلفی به دست خواننده می‌دهد که هنگام میانجیگری می‌تواند به کار ببرد. فصل 8 هم به آماده کردن مقدمات میانجیگری می‌پردازد و اینکه چطور رسما دست به کار میانجیگری شوید. در فصل 9، شکل‌های دیگری از میانجیگری آمده و به اختصار به مقوله‌هایی مثل «میانجیگری در زمینه بزهکاری» و «عدالت ترمیمی» پرداخته شده است. لیو لارسون مربی رسمی ارتباط بدون خشونت است و معلم او مارشال روزنبرگ، بنیان‌گذار NVC بوده است. لارسون در مدارس، خانواده‌ها و سازمان‌ها میانجیگری می‌کند و به تدریس میانجیگری و حل اختلاف در حوزه‌های مختلف مشغول است. «من به رویکرد ارتباط بدون خشونت اعتماد بسیاری دارم چون وقتی ما می‌کوشیم نیازهای همه را به حساب بیاوریم، تغییراتی پایدار پدید می‌آید. به چشم من، گوش دادن با همدلی و احترام صادقانه پیش‌شرط دموکراسی است.»

آشنایی با تفکر تحلیلگرانه (واسازی تفکر و بررسی اجزای آن)

  • 50,000 تومان

همه‌ی انسان‌ها فکر می‌کنند. این در ذات ماست. اما بخش اعظم تفکر ما به‌خودی‌خود سوگیرانه، مغشوش، جاهلانه، یا پیش‌داورانه است. برای خوب فکر کردن باید دست‌کم مقدمات تفکر را، یعنی مولفه‌هایی را که هر جور اندیشیدنی بر پایه‌ی آن‌ها صورت می‌پذیرد، بشناسیم. به‌عبارت‌دیگر باید یاد بگیریم تفکر را به اجزای سازنده‌ی آن تجزیه و تحلیل کنیم. برای تحلیلگری روش‌های متنوعی وجود دارد که هرکدام متخص به رشته یا حرفه‌ی فنی خاصی است. این نوع تحلیلگری‌ها اغلب مستلزم آموزش‌هایی است که ماهیتی تخصصی دارند. مثلا بدون تحصیل در رشته‌ی شیمی نمی‌شود تحلیل‌های معتبر شیمیایی انجام داد. ‌اما آنچه در این کتاب راهنما آمده چیزی است مشترک میان همه‌ی اشکال تحلیلگری، چون همه‌ی این شکل‌ها مستلزم تفکرند و هر تفکری هم دربردارنده‌ی اجزای یا مؤلفه‌های فکری مشخصی است. پرورش ذهنیت تحلیلگرانه مستلزم آموزش است. کسی که می‌خواهد چنین ذهنیتی را در خود بپروراند باید یاد بگیرد هر تفکری را به اجزای سازنده‌ی آن تجزیه کند و این اجزا را براساس معیارهای مشخصی بسنجد. اما برای پرورش چنین ذهنیتی هیچ قرص معجزه‌آسایی وجود ندارد. چیزی که خواننده باید از خود بپرسد این است: «آیا اراده و بینش کافی برای متعهد کردن خود به ممارست بلندمدت در این زمینه را دارم؟»

7/5 درس درباره مغز

  • 55,000 تومان

چرا مغز ما در فرایند تکامل چنین شد که اکنون هست؟ جئاب بدیهی ظاهرا این است که: برای فکر کردن. بالاخره قدرت نوع بشر همین فکر کردن است دیگر، نه؟ نه. از قضا این جواب بدیهی درست نیست. در واقع این تصور که مغز ما برای فکر کردن تکامل یافته منشا بسیاری از بدفهمی‌های اساسی در مورد انسان بوده است. این باور قشنگ را که کنار بگذارید، تازه آن وقت کم کم می‌توانید درک کنید که مغزتان چطور کار می‌کند و مهم ترین کارش چیست، و در نهایت اینکه چه جور موجودی هستید. مقاله‌های این کتاب قرار نیست به شما بگوید در مورد ماهیت موجودی به نام انسان چطور فکر کنید، اما دعوتی است به اندیشیدن در این باب که چه جور انسانی هستید یا می‌خواهید باشید. مغز ما بزرگ‌ترین مغز در قلمرو حیوانات نیست، و اگر بی‌طرفانه بنگریم بهترین مغزی هم که می‌شد داشته باشیم نیست. اما همین است که هست. منشا قوت‌ها و ضعف‌های ماست. سرچشمه توانایی ماست، هم برای ساختن تمدن‌ها و هم نابود کردن یکدیگر. باعث شده این باشیم که هستیم: این موجود ناکامل شکوهند به نام انسان.

آشنایی با هنر پرمایه نوشتن (براساس مفاهیم و اصول تفکر انتقادی)

  • 60,000 تومان

ما در حین نوشتن تجربه ها و اندیشه ها و معناهایی را که در ذهن داریم به کلام مکتوب ترجمه می کنیم. این کار آمیزه‌ای است از تحلیلگری و سنجشگری و خلاقیت. اما متاسفانه کسانی که در چنین ترجمه‌ای مهارت داشته باشند اندک شمارند. در کار نوشتن هدف نویسنده امری است تعیین کننده و طبعا مهارت هایی هم که هرکس برای نوشتن لازم دارد تابع منظوری است که از نوشتن دارد.

آشنایی با ساز و کار ذهن و تسلط بر ذهن خویشتن (تفکر احساس خواستن و معضل خردگریزی)

  • 45,000 تومان

انسان به طبیعت خود نه خردمند است نه اخلاقی. گرایش طبیعی انسان‌ها این است که جهان را از دریچه تنگ منافع خود ببینند و بر همین اساس رفتار کنند. در عین حال، این قابلیت بالقوه هم در انسان‌ها هست که خردورزی و اخلاق‌مندی را در خود بپرورانند و به متفکران ماهر و منصف بدل شوند. متنها لازمه چنین رشدی درک ساز و کار ذهن است. این کتاب راهنمای آسان فهمی است برای درک ذهن، عملکرد آن، گرایش طبیعی‌اش به خردگریزی و در عین حال قابلیتش برای خردورزی. کتابی است برای کسانی که مشتاقند قابلیت بدل شدن به انسان خردمند منصف را در خود بپرورانند، دغدغه‌ی این را دارند که رفتارشان چه تاثیری بر زندگی دیگران می‌گذارد، و جهانی عادلانه و انسانی‌تر می‌خواهند. کتابی است برای آن‌ها که می‌خواهند نفکرشان را تغییر دهند تا تصمیم‌های بهتر بگیرند، کیفیت زندگی و روابط‌شان را بهبود بخشید، و جهان‌بینی متعالی‌تری داشته باشند.

همه‌چیز باطل است (در باب امیدواری)

  • 36,000 تومان

این کتاب تلاشی است برای درک اینکه زندگی بدون امید چگونه خواهد بود. چگونه می‌توان از این دور باطل امیدواری و ناامیدی رست، فراسوی امید و ناامیدی زیست، و اخلاقی زیست، و شورمندانه زیست. به آن بدی‌ها هم که خیال می‌کنی نیست. راستش، احتمالا خیلی هم بهتر است از اینکه عمری بیهوده صرف کنیم اندر امیدواری.

آشنایی با هنر دقیق خواندن بر اساس مفاهیم و اصول تفکر انتقادی

  • 55,000 تومان

این کتاب در دو بخش تنظیم شده است: بخش اول، بخش نظری، دربردارنده مبانی، مفاهیم، و توضیح هنر دقیق‌خوانی از منظر تفکر انتقادی و پنج مرحله کلی برای دقیق خواندن انواع متن‌هاست: اعم از متون درسی، مطالب روزنامه‌ها، متون ادبی و غیره. در بخش دوم: بخش عملی، برگزیده‌هایی از چند متن آمده شامل اندیشه‌هایی که به گمان نویسندگان ارزش دقیق خواندن را دارند، و آنگاه نحوه‌ دقیق خوانی در عمل نشان داده شده است.

آشنایی با هنر پرسشگری سقراطی (بر اساس مفاهیم و ابزار های تفکر انتقادی)

  • 70,000 تومان

بعید است کسی بتواند متفکر انتقادی خوبی باشد بی‌آن که اهل پرسشگری عمیق باشد. و در میان اهل پرسشگری، کامل عیارتر از سقراط بعید است بتوان کسی را تصور کرد. کسی که به واقع دلبسته تفکر انتقادی باشد به پرسشگری نیز علاقه‌مند خواهد بود؛ و طبیعی است که آموختن شیوه سقراطی آغازگر چنین راهی باشد. برای آموختن از سقراط طبعا باید مولفه‌های شیوه او را بشناسیم و کاربست آن‌ها را تمرین کنیم. بدون شناخت این مولفه‌ها نمی‌توان راهبردهایی را که شالوده پرسشگری به شیوه سقراطی است عمیقا درک کرد. شیوه سقراطی را باید در زمینه مقتضی قرار داد؛ و در این زمینه‌مندسازی روحیه پرسشگری به شیوه سقراطی مهم‌تر از نحوه بیان آن است. در این کتاب راهنما مولفه‌های پرسشگری سقراطی و واکاوی شده و در کنار آن نمونه‌هایی از کاربست این شیوه در مقاطع مختلف آموزشی (از ابتدایی تا متوسطه) به دست داده شده است...

آشنایی با مبانی استدلال اخلاقی بر اساس مفاهیم و اصول تفکر انتقادی

  • 50,000 تومان

پرورش توانایی‌های استدلال اخلاقی بسیار مهم است - هم برای اخلاقی زیستن و هم برای ساختن جهانی اخلاق‌مدار. در این کتاب راهنمای مختصر می‌خواهیم به مبانی استدلال اخلاقی بپردازیم. قصدمان آشنا کردن خواننده با تمهیدات فکری لازم است برای استدلال در مورد قضایا و مسائل اخلاقی به روشی روشن‌بینانه. علاوه بر قدرت تمیز دادن اصطلاحات مطلقا اخلاقی از تعابیر دینی یا عرفی، استدلال ماهرانه در حوزه اخلاق مستلزم همان مهارت‌ها و فضیلت‌های فکری است که برای استدلال در سایر حوزه‌ها لازم داریم... این راهنمای مختصر قرار نیست به خودی خود کسی را به فردی اخلاق‌مند بدل کند. اما شالوده‌ای پیش می‌گذارد که بدون آن گفتگو در زمینه اخلاق اغلب به جدول‌های بی‌پایان یا ناسازگاری‌های دلسردکننده و کج‌فهمی می‌انجامد. رسیدن به جایگاه استدلالگر اخلاقی صاحب بینش و انسان اخلاق‌مدار وقت و تمرین بسیار می‌خواهد. برای رسیدن به چنین جایگاهی خود باید همت کنیم...

تمرین ارتباط بدون خشونت (راهنمای عملی برای تمرین ارتباط بدون خشونت به صورت فردی گروهی یا کلاس درس)

  • 120,000 تومان

زندگی، روابط، و محیط احتماعی خود را با ارزش‌هایی که به آن‌ها باور دارید هماهنگ کنید. کتاب بی‌نظیر مارشال روزنبرگ، ارتباط بدون خشونت: زبان زندگی (ترجمه‌ی کامران رحیمیان، نشر اختران)، قدرت ارتباط با دیگران را به صورتی کاملا بدیع نشان می‌کند. با خواندن کتاب روزنبرگ، بنیان‌گذار ارتباط بدونخشونت (NVC)، بلافاصله درمی‌یابید که رابطه‌ی شما با خانواده یا دوستان، با همکلاسی‌ها و آموزگاران، و حتی با خودتان، قابلیت تحولی مثبت و پایدار دارد. آموختن ارتباط بدون خشونت فرایندی است که اغلب آن را به یادگیری زبانی کاملا جدید تشبیه می‌کنند. کتابی که در دست دارید، یعنی کتاب تمرین ارتباط بدون خشونت، به شما کمک می‌کند فصله به فصل با متن پایه‌ی مارشال (زبان زندگی) پیش بروید، و مهارت‌هایی را که می‌آموزید به‌واسطه‌ی تمرین‌های این کتاب به عمل درآورید. کتاب تمرین ارتباط بدون خشونت شما را راهنمایی می‌کند که چطور گروه‌هایی حمایتی یا جمع‌هایی برای تمرین ارتباط بدون خشونت تشکیل دهید که نیازهای تک‌تک اعضا را برآورده سازد؛ یا اینکه چطور خودتان به تنهایی NVC را تمرین کنید.این کتاب در حکم گنجینه‌ای است از فعالیت‌های گروهی و فردی، تمرین‌ها، و پیشنهادهایی برای تسهیلگری پالایش و کاربست این فرایند قدرتمند ارتباطی. همراه شوید با صدهاهزار کاروز NVC در سارسر جهان که روابط و زندگی خود را به برکت این فرایند ساده اما متوحل‌کننده بهبودبخشیده‌اند!

وابسته‌ 1 دم

  • 42,000 تومان

وابسته‌ی 1 دم نشان‌‌مان می‌دهد که فرآیند روان‌درمانی در حکم صحنه‌ای است برای نمایش‌هایی بس‌ گیرا در باب سرنوشت آدمی. یالوم در این کتاب تصویری هوشمندانه و مهربانانه، و در عین حال بی‌بزک از طبع آدمی به دست می‌دهد و از آن همه درد و سرگشتگی و امید که ملازم حیات انسانی است. این کتابی است پرمغز و جذاب، سرشار از شوخ طبعی و بازیگوشی و انسان‌دوستی، در باب کار سترگی که هر یک از ما، هر روز، پیش رو داریم: معنا دادن به این آمدن و رفتنی که نامش زندگی است.

فیلم‌سازی

  • 75,000 تومان

از ویژگی‌های عصر جدید فیلم‌سازی، ظهور فناوری دیحیتال (از جمله دوربین‌های وضوح بالا یا hd) است. آنچه در این کتاب در مورد روش‌های خلاقانه فیلم‌سازی آمده، در مورد تمام قالب‌های ثبت تصویر صدق می‌کند: چه بخواهید با نگاتیو کار کنید، چه با دوربین‌هایی که تصاویر را روی نوار مغناطیسی به صورت فایل‌های دیجیتال ثبت می‌کنند.البته به لحاظ فنی، فیلمبرداری نگاتیو با تصویربرداری مغناطیسی و دیجیتالی تفاوت دارد که در هر مورد مشخصا به آن خواهیم پرداخت.

صفحه‌ی 1