هوشمند دهقان


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
دنیای کوچک
  • 55,000 تومان
  • با تخفیف: 55,000 تومان
عالمگیر (کووید 19 جهان را تکان می‌دهد)
  • 20,000 تومان
  • با تخفیف: 20,000 تومان
نه قربانیان نه جلادان
  • 18,000 تومان
  • با تخفیف: 18,000 تومان
مهمان ناخوانده
  • 45,000 تومان
  • با تخفیف: 45,000 تومان
بازداشتگاه صورتی و سایر نیروهای پنهانی که طرز فکر احساس و رفتار آدمی را شکل می‌دهند
دختر تحصیل‌کرده 1 سرگذشت
  • 68,000 تومان
  • با تخفیف: 68,000 تومان
لطفا زامبی نباشید (وسوسه مقاومت‌ناپذیر فضای مجازی)

دنیای کوچک

  • 55,000 تومان

دنیای کوچک، داستانی چندلایه، طنزآلود، اشرافی سوئیسی بزرگ می‌شود ولی به دلایلی اعضای خانواده او را به شمار نمی‌آورند. کنراد در اثر کم‌حواسی، ویلای تفریحی و گران‌قیمت خانواده کخ را در آتش می‌کشد، و کخ‌ها او را از خود می‌رانند. در بحبوحه این ناکامی، کنراد با زنی به نام رزمری آشنا می‌شود. از این پس ماجرای زندگی او دستخوش حوادثی تلخ و شیرین می‌شود. هر فصل از کتاب، گره‌ای از معمای پررمز و راز کنراد بازمی‌گشاید. با وجود این، سرانجام کار به هیچ روی قابل پیش‌بینی نیست و چنان که در نشریه دی زایت آلمان آمده است «پایان داستان مثل فیلم‌های هیچکاک، خیره‌کننده است.»

عالمگیر (کووید 19 جهان را تکان می‌دهد)

  • 20,000 تومان

در دورانی که بیماری همه‌گیر و جهانی، کره خاک را فرامی‌گیرد، چه کسی بهتر از اسلاوی ژیژک، فیلسوف پرانرژی اهل اسلوونی، می‌تواند به شیوه‌ای نفس‌گیر از مفاهیم عمیق این رخداد پرده بردارد، در پارادوکس‌های سرگیجه‌آورش کنکاش کند، و در ژرفای پیامدهایش خردورزی نماید؟ در زمانی زندگی می‌کنیم که محبت‌آمیزترین کار ما، دور ماندن از شخص مورد علاقه‌مان است. زمانی که دولت‌هایی که به کاهش بی‌رحمانه هزینه‌های خدماتی و رفاهی دولتی معروفند به یکباره می‌توانند تریلیاردها دلار را از غیب، حاضر کنند. زمانی که دستمال توالت، حکم کیمیا می‌یابد. و بالاخره زمانی که به قول ژیژک، تنها مانع سقوط به ورطه بربریت جهانی، شکل تازه‌ای از کمونیسم است. ژیژک با شور و شوق همیشگی‌اش به استفاده از تمثیل‌های موجود در فرهنگ عامه، صفحات کتابش را با گفتارهایی از کوئنتین تارانتینو، هربرت جورج ولز، هگل و مارکس می‌آراید و تصویری موجز و جذاب از بحرانی را به دست می‌دهد که همچنان در حال پیشروی است و همه‌مان را فرامی‌گیرد.

نه قربانیان نه جلادان

  • 18,000 تومان

آیا با طیب خاطر راضی خواهیم شد که مسئولیت اصلی کاری را که دیگران خشونت مشروع می‌دانند بر عهده بگیریم؟ اگر نه، چطور می‌توانیم قربانی کردن دیگران را در اثر خشونتی که کاملا مشورع می‌دانیم توجیه کنیم؟ اگر دوست نداریم که قربانی ظلم بشویم، چگونه می‌توانیم آگاهانه در مقام جلاد قرار بگیریم؟ بدون توجه به قدرت دلایلی که ما را متقاعد ساخته، یا انگیزه خیری که ممکن است داشته باشیم، چگونه می‌توانیم قتل دیگران را توجیه کنیم؟ کامو قصد دارد چرخه خشونت و توجیه توام با آن را بشکند. به عقیده کامو، راه مستقیم و مسئولانه خودداری از مشروع ساختن قتل، این است که از جلاد بودن خودداری کنیم. فقط در آن صورت است که می‌توانیم از قربانی بودن بپرهیزیم. به بیان دیگر برای امتناع از قربانی بودن یا جلاد بودن، باید از هر دو امتناع ورزیم. در نگاه کامو کناره جستن از خشونت و قتل، فی‌نفسه یک ضرورت اخلاقی است. متنها این ماجرا، در اثر یک قرارداد اجتماعی اساسی به دست می‌آید. کامو نتیجه می‌گیرد کسانی که با قربانیان بی‌عدالتی و سرکوب، همدردی می‌کنند باید متوجه باشند که سرسپردگی‌ها و باورهای سیاسی خودشان به قتل مشروعیت می‌بخشد. به بیان ساده بگوییم: کسانی که نمی‌خواهند قربانی آدم‌کشی باشند باید از جلاد بودن احتراز کنند و از توجیه کردن خون‌ریزی بپرهیزند.

مهمان ناخوانده

  • 45,000 تومان

زمستان فرا رسیده است. جایی در دل جنگل، درهای مهمانخانه میچل با اتاق‌های دلباز قدیمی، شومینه بزرگ هیزمی و سردابه‌ای پر و پیمان از نوشیدنی به روی مهمانان باز است؛‌ تا در میان کوره‌راه‌های اطراف اسکی کنند، در خلوتی جنگل قدم بزنند یا در گوشه‌ای گرم و دنج، کتابی در دست و یاری در خلوت برگزینند. اما کولاک از راه می‌رسد و کابل‌های برق و ارتباط مهمانخانه با دنیای بیرون قطع می‌شود. با این حال همه‌چیز خوب پیش می‌رود تا آن‌که نیمه‌شب جسد یکی از مهمانان پیدا می‌شود. شاید از سر اتفاق باشد. اما دومین جسد دیگر اتفاق نیست. حالا مهمانان گرد آتش حلقه زده‌اند و کاری از دستشان ساخته نیست مگر این‌که امیدوار باشند سرانجام از کولاک، و از دست همدیگر، جان به در خواهند برد.

بازداشتگاه صورتی و سایر نیروهای پنهانی که طرز فکر احساس و رفتار آدمی را شکل می‌دهند

  • 198,000 تومان

اغلب ما گمان می‌کنیم انتخاب‌هایمان در زندگی تماما به اختیار خودمان شکل می‌گیرد؛ گمان می‌کنیم مستقل از جهان پیرامون‌مان می‌اندیشیم و رفتار می‌کنیم. اما رنگ‌ها حالات درونی ما را دگرگون می‌کنند؛ نام‌هایمان تا حدی سرنوشت ما را رقم می‌زنند و بر قضاوت دیگران درباره ما تاثیر می‌گذارند؛ آب و هوای هر روز نگرش کلی ما در آن روز را جهت می‌دهد؛ و این فهرست عوامل پنهان مفصل و دراز است. بازداشتگاه صورتی توضیح می‌دهد که چگونه محیط اطراف‌ ما و صدها عامل پنهان دیگر افکار و اعمال‌مان را بی آنکه بدانیم شکل می‌دهد. آدام آلتر برای اثبات حرف خود آزمایش‌های اعجاب‌آور بسیاری انجام داده است و آن‌ها را با زبانی ساده و گیرا و گاهی طنزآمیز توضیح می‌دهد. کتاب او هم برای تاثیر گذاشتن بر دیگران به کار می‌آید و هم برای آگاه شدن به این‌که چقدر تحت تاثیر عوامل بیرونی هستیم.

عادت‌های اتمی (تغییرات کوچک و نتایج چشمگیر راهی آسان و اثبات شده برای یجاد عادت‌های خوب و ترک عادات بد)

  • 149,000 تومان

کتابی ویژه که رویکرد شما را نسبت به زندگی روزمره تغییر می‌دهد. شاکله اصلی این کتاب مدل چهار قدمی عادت، محرک، اشتیاق، پاسخ و پاداش، و چهار قانون تغییر رفتار است که از این قدم‌ها نشئت می‌گیرد. شاید خوانندگانی که با روانشناسی آشنایی دارند، با دیدن برخی از این کلمات به یاد اصطلاح‌های شرطی‌سازی کنش‌گر بیفتند. اسکینر این اصطلاحات را نخستین‌بار در دهه 1930 تحت عنوان «محرک، پاسخ و پاداش» مطرح نمود و در سال‌های نزدیک‌تر، چارلزدوهیگ در کتاب قدرت عادت آن‌ها را با عنوان «محرک، روتین و پاداش» موسوم و معروف ساخت. دانشمندان علوم رفتاری مثل اسکینر تشخیص دادند که اگر پاداش یا مجازات مناسبی بیان کنید، می‌توانید افراد را وادارید تا به طریق مخصوصی عمل کنند. مدل اسکینر در عین حال که نحوه تاثیر محرک بیرونی را بر عادت‌های ما به نحو ممتازی بیان می‌داشت، توضیح نمی‌داد که چگونه افکار، احساسات و باورهای ما بر عادت‌هایمان اثر می‌گذارند؟ حالات درونی، خلقیات و عواطف، نیز اهمیت دارد. در دهه‌های اخیر دانشمندان شروع به تعیین رابطه میان افکار، احساسات و رفتار کرده‌اند. کتاب حاضر این پژوهش را دربرمی‌گیرد.

دختر تحصیل‌کرده 1 سرگذشت

  • 68,000 تومان


تارا وستور متولد سپتامبر 1986 درآیداهوی آمریکا است. تارا در خانه به دنیا آمد. تا نه سالگی شناسنامه نداشت و پیش از هفده‌سالگی به کلاس درس پا نگذاشت. در منزل، نزد مادر درس‌کی خواند، ولی بیشتر اوقاتش صرف کار در «حیاط قراضه‌های» پدر و جا کردن آذوقه در شیشه‌های مربا شد. این همه بدان خاطر بود که پدر و مادرش در زمره مورمون‌هایی بودند که خود را برای آخرالزمان آماده می‌ساختند و نسبت به آموزش دولتی، امور طبی و بیمارستان، و پلیس فدرال بدگمان بودند. تارا در کنار کوه باک، و در دنیای کوچکی بالنده می‌گردد که عقاید بیمارگونه پدر، سخت بر آن سایه افکنده. رفته‌رفته اما ذهن و قاد تارا دست به خودکاوی می‌زند، عطش دانستن در او بیدار می‌شود، خانه و خانواده را به هوای تحصیل ترک می‌گوید و... در نهایت، تارا سر از جایی درمی‌آورد که به خواب هم نمی‌دیده. «دختر تحصیل‌کرده» ماجرای این سرگذشت دلنشین و پرفراز و فرود است. کتابی که بلافاصله او را شهره ساخت و به تشخیص بسیاری، از جمله ویراستاران آمازون، نیویورک تایمز، باراک اوباما، بیل گیتس و... در ردیف بهترین آثار سال 2018 قرار گرفت.

لطفا زامبی نباشید (وسوسه مقاومت‌ناپذیر فضای مجازی)

  • 15,000 تومان

در عصری به سر می‌بریم که می‌توان آن را به اعتباری دوران اعتیاد رفتاری نام نهاد. عصری که بخش کثیری از جمعیت، دست کم به یک نوع اعتیاد رفتاری مبتلا هستند. بسیاری از ما به طرزی وسواس‌گونه ایمیل‌های خود را چک می‌کنیم، لایک‌های اینستاگرام را پایش کرده و فیدهای فیس‌بوک را چشم به راهیم. به حد افراط به تماشای سریال‌های تلویزیونی و ویدئوهای یوتیوب می‌نشینیم، و به طور متوسط روزانه سه ساعت با گوشی‌های هوشمندمان کار می‌کنیم. و سرانجام کودکان هزاره جدید بیشتر از آنکه با جهان واقع و آدم‌های زنده سر و کار داشته باشند در مقابل وسایلی که صفحه نمایش دارند وقت می‌گذرانند. آدام آلتر، در این کتاب تحول‌برانگیز، روند برآمدن اعتیاد رفتاری را رهگیری می‌کند و توضیح می‌دهد که چرا محصولات امروزین اینقدر مقاومت‌ناپذیرند. محصولات مزبور گرچه فرسنگ‌ها فاصله میان افراد مجزا در سراسر جهان را از میان برمی‌دارند لیکن جاذبه خارق‌العاده، و بعضا زیانبار این وسایل، امری اتفاقی نیست. کمپانی‌های طراح این قبیل محصولات آن‌قدر آن‌ها را حک و اصلاح می‌کنند تا سرانجام به کالاهایی تقریبا مقاومت‌ناپذیر مبدل‌شان می‌سازند. آلتر بیان می‌دارد که چطور می‌توانیم محصولات اعتیادآور را برای مقاصد خوب مهار گردانیم ـ چگونه ارتباط‌مان با یکدیگر را بهبود بخشیم و میان کار و تفریح مرزبندی کنیم ـ و به چه ترتیب می‌توانیم اثرات زیانبخش این محصولات را بر بهزیستی، سلامت و سعادت کودمان‌مان تعدیل کرده و تقلیل دهیم.

صفحه‌ی 1