نينا جمشيدنژاد


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
بررسی گروه‌کاوانه ماتریکس همشیری (خواهر و برادرها چگونه زندگی ما را شکل می‌دهند)
گروه‌درمانی تحلیلی
  • 120,000 تومان
  • با تخفیف: 120,000 تومان
زوج‌درمانی شناختی رفتاری پیشرفته (1 رویکرد بافت‌مدار)

بررسی گروه‌کاوانه ماتریکس همشیری (خواهر و برادرها چگونه زندگی ما را شکل می‌دهند)

  • 85,000 تومان

بررسی گروه‌کاوانه ماتریکس همشیری: خواهرها و برادرها چگونه زندگی ما را شکل می‌دهند رویکردی نو به مسئله همشیرها دارد؛ تنیده بودن این روابط را در تار و پود خانواده بررسی می‌کند، به نحوه شکل‌گیری زندگی ما از طریق تجربه‌های همشیری می‌پردازد، تأثیر این تجربیات را بر روابط عاطفی ما و بر رابطه با دوستان و همکاران به رسمیت می‌شناسد و از تأثیر این تجربیات بر اینکه چطور جای خود را در گروه‌ها و جامعه برمی‌گزینیم، می‌گوید. کتاب سه بخش دارد. بخش اول بر چرخه زندگی همشیری متمرکز است و تغییر و تحول این روابط را در طول زندگی با توجه به بستر و شرایط بررسی می‌کند. در بخش دوم، پارکر با استفاده از نمونه‌های بالینی به این مسئله می‌پردازد که درمانگران فردی و گروهی چگونه می‌توانند تفکر خود را به گونه‌ای وسعت دهند که ماتریکس همشیری را در بربگیرد. بخش آخر بررسی می‌کند ماتریکس همشیری چطور در زندگی سازمانی نمود پیدا می‌کند و به این موضوع می‌پردازد که ما چطور می‌توانیم در بستر ماتریکس همشیری جهانی خود رشد و همکاری دوجانبه‌ای را تجربه کنیم. کتاب با تکیه بر تجربه بالینی غنی نویسنده، ماجراهای شخصی و نمونه‌های بالینی روشنگری را شامل می‌شود که واقعیت‌ها و نکات ظریف، موارد خوب و بد، جنبه‌های سالم و حمایت‌گر و همچنین جنبه‌های بالقوه آسیب‌زننده روابط همشیری را در برابر چشم خواننده به زندگی درمی‌آورند. کتاب که زبانی همه‌فهم دارد، دعوت‌نامه‌ای غنی و پاداش‌دهنده به تأمل بر تجربه‌های شخصی خود ما ـ چه به‌عنوان بالین‌گر، پژوهشگر یا عضوی از ماتریکس همشیری خودمان ـ است.

گروه‌درمانی تحلیلی

  • 120,000 تومان

این کتاب گزارشی دقیق و مبسوط دربارۀ گروه‌درمانی تحلیلی در اختیار بالینگران، اساتید و دانشجویان روان‌درمانی قرار می‌دهد. کتاب معمای ساز و کار گروه‌های تحلیلی را روشن می‌کند و به مسائل و تکالیف گسترده‌ای می‌پردازد که در کار گروه‌درمانی تحلیلی پیش روی درمانگر قرار دارد. تمام مراحل این فرآیند به طور کامل به بحث گذاشته شده است: ارزیابی و آماده‌سازی بیماران برای گروه، اجرائیات پویا، آغاز و پایان گروه و وارد کردن اعضای جدید به گروه. موقعیت‌های دشوار و چالش‌برانگیز مانند ریزش اعضا، قربانی کردن اعضا، عضو ساکت گروه و انحصارطلبی در گروه با جزئیات بررسی شده‌اند و در کنار آن به مسائل گروه‌های بزرگ، گروه‌های متجانس، گروه‌های کودکان و نوجوانان و خانواده‌درمانی، گروه در محیط‌های بالینی و نظارت در گروه‌درمانی پرداخته شده است. تأثیرات مشکلات شخصی درمانگر در گروه نیز به گفتگو گذاشته شده است. نمونه‌های بالینی که از تجربۀ شخصی نویسندگان برداشته شده است رنگ و بوی بیشتری به متن بخشیده و چند گفتگوی میان دو نویسنده ـ با محوریت موضوعات کتاب ـ در متن گنجانده شده تا دیدگاه‌های در عین حال متضاد و مکمل آنها را به تصویر بکشد.

زوج‌درمانی شناختی رفتاری پیشرفته (1 رویکرد بافت‌مدار)

  • 250,000 تومان

زوج‌درمانی شناختی رفتاری پیشرفته مرزهای درمان شناختی رفتاری را گسترش می‌دهد و چارچوب‌های آن را از تعاملات لحظه به لحظه زوجین فراتر برده، ویژگی‌های شخصی دو نفر، تعاملات دوتایی، و تاثیرات محیط میان‌فردی و فیزیکی زوجین را نیز مد نظر قرار می‌دهد. نویسندگان بر آن‌چه هر یک از همسران با خود به رابطه می‌آورد تاکید دارند. از جمله تجربیات روابط گذشته، انگیزه‌ها یا نیازهای کنونی، سبک‌های شخصی، و آسیب‌های روانی. علاوه بر این، آن‌ها در نظر می‌گیرند که چگونه محیط بر عملکرد زوجین تاثیر می‌گذارد؛ عواملی همچون نظام‌های خانوادگی زوجین، تاثیرات اجتماعی و فرهنگی، و سایر شرایط زندگی همچون از دست دادن شغل یا مرگ یکی از عزیزان. نویسندگان همچنین بر مداخلات موثر برای حل مشکلات زوجین در رویارویی با تغییرات رشدی پیش روی هر یک از همسران یا واحد زوجی تمرکز می‌کنند. مانند چالش‌های ایجاد شده با به نوجوانی رسیدن فرزندان. این رویکرد بافت‌مدار به زوجین کمک می کند تفاوت‌های فردی سالم خود، هرگونه مشکل شخصی حل‌نشده و اختلال احتمالی، و نیازهای فردی و خانوادگی خود را درک کنند. این کتاب پا را از تمرکز بر جنبه‌های بدکارکرد روابط فراتر می‌گذارد و به همان اندازه به سهم رفتارها، شناخت‌ها، و هیجانات مثبت در روابط زوجی می‌پردازد. فصل‌های کتاب شامل مداخلاتی برای اصلاح رفتار، شناخت‌ها، و عدم تعادل در پاسخ‌های هیجانی، روش‌های پرداختن به اختلالات فردی، راهبردهای کمک به زوجین در رویارویی با مطالبات محیطی، و رویکردهایی برای بهبود نقاط قوت رابطه است. نویسندگان به خوبی نظریه، پژوهش، و پیشنهادات عملی را درهم ‌آمیخته‌اند؛ به گونه‌ای که حاصل کار برای دانشجویان، اساتید دانشگاه، و دست‌اندرکاران نظام سلامت روان به یک اندازه مفید است. استفاده از دیدگاه‌های نظری مختلف در کتاب حاضر، آن را برای تمام متخصصین در حیطه‌ها و با جهت‌گیری‌های گوناگون جذاب کرده است. نویسندگان همچنین نشان می‌دهند که چگونه می‌توان با دقت و حساسیت در عین حال که از یافته‌های آزمایشی در کار بالینی استفاده می‌شود، جنبه‌های منحصربه فرد هر زوج را نیز از خاطر نبرد.

صفحه‌ی 1