نيره توكلي


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
داستان پداگوژیکی
  • 280,000 تومان
  • با تخفیف: 280,000 تومان
داستان پداگوژیکی
  • 280,000 تومان
  • با تخفیف: 280,000 تومان
نقل‌قول‌های کلیدی در جامعه‌شناسی
  • 150,000 تومان
  • با تخفیف: 150,000 تومان
آن تابستان با مارا
  • 74,500 تومان
  • با تخفیف: 74,500 تومان

داستان پداگوژیکی

  • 280,000 تومان

جایی که می‌شود با پری‌ها دوست شد. پیش از آنکه با بینش‌های ساده‌انگارانه و عوامانه‌ای مانند ((سر و ته یک کرباس)) و (( سگ زرد برادر شغال است)) آثار بزرگانی چون ماکارنکو و شولوخوف را، به صرف کار و زندگی در زمان استالین مظهر استالینیسم بدانیم و پیش از آنکه، به این بهانه، انقلاب اکتبر و هرگونه آرمان عدالتخواهی و سوسیالیسم را نفی کنیم، بهتر است نگاه دیگری به آثار و تفکر آن‌ها و تاثیرشان در کل زندگی انسان بیفکنیم. کنشگری ماکارنکو، خلاقیت هنری او و رمان پداگوژیکی فرسنگ‌ها با تصوری ساده‌انگارانه از کار حزبی و در خدمت حزب بودن فاصله دارد. همین خلاقیت و نافرمانی او از خشک اندیشان حزبی بی‌مایه بود که باعث شد از کار کناره گیری کند. اما این به معنای چشمپوشی از آرمان سوسیالیسم نبود.

داستان پداگوژیکی

  • 280,000 تومان

جایی که «می‌شود با پری‌ها دوست شد» پیش از آن که با بینش‌های ساده‌انگارانه و عوامانه‌ای مانند «سر و ته یک کرباس» و «سگ زرد برادر شغال است» آثار بزرگانی چون ماکارنکو و شولوخوف را، به صرف زندگی و کار در زمان استالین، مظهر استالینیسم بدانیم؛ و پیش از آن که، به این بهانه، انقلاب اکتبر و هر گونه آرمان عدالت‌خواهی و سوسیالیسسم را نفی کنیم، بهتر است نگاه دیگری به آثار و تفکر آن‌ها و تاثیرشان در کل زندگی انسان بیفکنیم. کنشگری ماکارنکو، خلاقیت هنری او و رمان پد اگوژیکی فرسنگ‌ها با تصوری ساده‌انگارانه از کار حزبی و در خدمت حزب بودن فاصله دارد. همین خلاقیت و نافرمانی او از خشک‌اندیشان حزبی بی‌مایه بود که باعث شد از کار کناره‌گیری کند. اما این به معنای چشم‌پوشی از آرمان سوسیالیسم نبود.

نقل‌قول‌های کلیدی در جامعه‌شناسی

  • 150,000 تومان

نقل‌قول‌های کلیدی در جامعه‌شناسی

آن تابستان با مارا

  • 74,500 تومان

آن تابستان با مارا سومین رمان اختر نراقی بعد از خانه سبز و پرده‌های آبی به حساب می‌آید. او شاعر، نویسنده و پژوهشگر کانادایی ایرانی تبار است که آثارش به زبان انگلیسی نوشته می‌شوند. ویژگی رمان‌های او حضور راوی اول شخص است که آن تابستان با مارا نیز از این موضوع جدا نیست. محور اصلی این کتاب زنان هستند و موضوع آن انقلاب الجزایر است که به نوعی حاصل مشاهدات نویسنده از دوران نوجوانی‌اش به شمار می‌رود. نراقی که آن سالها در الجزایر زندگی می‌کرد، مشاهدات عینی‌اش را برای نوشتن این رمان به کار گرفته است. راوی داستان را از دیدگاه خودش روایت می‌کند و در نهایت دچار نوعی دوگانگی در رابطه با این واقعه می‌شود. کتاب روایت دشواری‌های زندگی افرادی است که همه چیز را رها می‌کنند و برای زندگی به کشوری غریبه سفر می‌کنند. تجربه زندگی در کنار مردم یک کشور دیگر در سرزمین آنها. آن تابستان با مارا به این قضیه می‌پردازد که علی‌رغم حضور پررنگ و تاثیرگذار زنان در انقلاب‌های سراسر جهان، مردان بیشتر از شرایط جدید بهره می‌برند و هیچ‌ تغییر مثبتی به نفع زنان صورت نگرفته است. نویسنده در این اثر معتقد است که همه کشورهای غربی به الجزایر تجاوز کرده‌اند. تجربه خواندن کتابی به زبان غیر بومی از سوی نویسنده‌ای متولد ایران، تجربه‌ای جذاب است که خواندنش را نباید از دست داد.

صفحه‌ی 1