نرگس حسن لي


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
سوء تعبیرهایی از عشق و نفرت
  • 175,000 تومان
  • با تخفیف: 175,000 تومان
امید در تاریکی (تاریخ‌های ناگفته احتمالات بی‌کران)
اشتیاق به جهل (چیزهایی که تصمیم می‌گیریم ندانیم و چرایی آن)
درباره عشق (فلسفه‌ای برای قرن بیست و یکم)
  • 94,000 تومان
  • با تخفیف: 94,000 تومان
زنان نامرئی (افشای سوگیری داده‌ها در دنیایی طراحی شده برای مردان)
سرزمین مامورهای مخفی (داستان‌هایی از پشت دیوار برلین)

سوء تعبیرهایی از عشق و نفرت

  • 175,000 تومان

«نمی‌توانم دوستت بدارم، مگر آنکه رهایت کنم» مسئله عشق و نفرت دو مفهوم در هم تنیده است، هرچند که به باور نویسنده این دو مفهوم لازمه‌ی هم نیستند. رناتا سالکل در این اثر با تکیه بر دیدگاه ژاک لاکان دست روی یکی از مفاهیم بحث‌برانگیز در روابط انسانی می‌گذارد: در لحظه‌ی بروز عشق، ما در معشوق چیزی را می‌بینیم که ندارد و چیزی را عرضه می‌کنیم که در حقیقت نداریمش و او نیز آن را نمی‌خواهد و همین جاست که عشق پس از مدتی تبدیل به نفرت می‌شود. نویسنده با واکاوی نمونه‌های اعلایی از ادبیات بن‌بست عشق را تشریح می‌کند، اینکه مفهوم روان‌کاوانه‌ی میل پیوند بسیار نزدیکی با نارضایتی دارد؛ این یعنی ما میل به چیزهایی داریم که در دسترس نیستند. کتاب با تحلیلی از عشق آغاز می‌شود که بیشتر مختص جامعه‌ی مدرن است، اما در پایان به سایه‌روشن‌هایی از عشق و نفرت در جامعه پسامدرن می‌رسد. «من عاشق توام، اما، چون به شکل توضیح‌ناپذیری عاشق چیزی بیشتر از تو در توام، مثله‌ات می‌کنم»

امید در تاریکی (تاریخ‌های ناگفته احتمالات بی‌کران)

  • 125,000 تومان

امید باور به این است که عمل ما اهمیت داردء هر چند چگونگی و زمان تاثیر آن و کیستی و چیستی تاثیرپذیرنده چیزهایی نیستند که بتوان از پیش دانست. در واقع شاید ما نتوانیم حتی پس از واقعه از این موضوعات آگاه شویمء اما در هر صورت اعمال مهم هستند و تاریخ پر از مردمی است که تاثیرشان پس از مرگ قدرت بیشتری داشت. ربه‌کا سولنیتء نویسندهء مورخ و فعال اجتماعی متولد 1961 در آمریکا است که حدود بیست کتاب با موضوعاتی چون امیدء روایت زندگی و تاریخء روابط انسانی و فجایع اجتماعی و محیط زیستی نوشته و با نشریاتی چون گاردین و نیویورک تایمز همکاری می‌کند. نوشته‌های سولنیت در قالب جستار یا جستار روایی هستند که به دلیل نثر غنی و برجسته‌اش بسیار مورد توجه قرار می‌گیرند.

اشتیاق به جهل (چیزهایی که تصمیم می‌گیریم ندانیم و چرایی آن)

  • 140,000 تومان

جهل، چه فعالانه باشد و چه منفعلانه، آگاهانه یا ناآگاهانه، همیشه بخشی از شرایط بشری بوده است. چیزی که در دنیای پساحقیقت و پساصنعتی ما رخ داده، این است که ما اغلب مقهور جریان مداوم اطلاعات و سوء‌اطلاعات می‌شویم. گاهی به نظر می‌رسد تمییز دادن حقیقت از دروغ محال است و در نتیجه ایده تخصص پس زده می‌شود و تعداد کسانی که تصمیم می‌گیرند ندانند افزایش می‌یابد. مخاطرات چنین وضعیتی واضح است، اما سالکل مفروضات ما را به چالش می‌کشد و می‌گوید جهل شاید سویه مثبتی هم داشته باشد و با توجه به نقش جهل در جامعه، ممکن است بتوانیم دانش را به جایگاه اصلی خود برگردانیم.

درباره عشق (فلسفه‌ای برای قرن بیست و یکم)

  • 94,000 تومان

بحران جهانی‌ای که خود را گرفتار آن می‌بینیم این احساس را تشدید کرده که جهان از کنترل خارج شدهء راه‌حل‌های سیاسی چپ و راست دیگر مبنایی در واقعت ندارند و ارزش‌هایی که به نام آن‌ها دست به عمل می‌زنیم کاربرد کم‌تر و کم‌تری در شیوه زندگی ما دارند. دیگر نمی‌توان تسلیم این شیزوفرنی ماندء این باور نادرست که وادارمان می‌کند در قالب تصورات دیروز به زمان حال بیندیشیم؛ تصوراتی که حالا دیگر آشکارا منسوخ شده‌اند. هدف این کتاب در وهله نخست نشان دادن این موضوع است که چرا و چگونه این دوران طولانی سردرگمیء بی‌آن که کاملا متوجه باشیمء اصل جدیدی از معنا را می‌سازد که قادرمان می‌کند اختیار سرنوشت خویش را بار دیگر به دست بگیریمء به شیوه نگریستن‌مان به جهان انسجام ببخشیم و آرمان‌هایی تعیین کنیم که می‌‌شود باورشان داشت...

زنان نامرئی (افشای سوگیری داده‌ها در دنیایی طراحی شده برای مردان)

  • 250,000 تومان

در هنوز بر همان پاشنه می‌چرخد، زنان همچنان همان جنس دوم دوبووار هستند. این زیرگونه‌ی مردان بودن خطراتی در پی دارد که نمی‌توان چشم به روی آنها‌ها بست . در دنیایی که برای مردان طراحی شده هنوز هم داده‌ها مردانه هستند، از مراقبت‌های پزشکی تا آموزش و سیاست، و بدیهی است که ما هم با تکیه بر داده‌ها و اعداد، برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری می‌کنیم، برنامه‌ریزی مردانه!...خلاصه‌ای از این کتاب در پادکست فارسی بی‌پلاس ارائه شده است.

سرزمین مامورهای مخفی (داستان‌هایی از پشت دیوار برلین)

  • 75,000 تومان

اشتازی، ارتشی داخلی بود که تحت نظر دولت کار می‌کرد. وظیفه‌اش دانستن همه‌چیز راجع به همه‌کس و با استفاده از هر ابزاری که می‌خواست بود. می‌دانست مهمانانتان کیستند، می‌دانست به چه کسی تلفن می‌کنید و می‌دانست آیا سر و گوش همسرتان می‌جنبد یا نه. بوروکراسی‌ای بود که در تمام جامعه آلمان شرقی پخش شده بود؛ آشکارا یا مخفیانه، یک نفر در هر مدرسه، هر کارخانه، هر بار و هر ساختمان مسکونی بود که گزارش همکاران و دوستان خود را به اشتازی می‌داد. اشتازی چنان به جزئیات وسواس پیدا کرده بود که از پیش‌بینی پایان کمونیسم و همراه با آن پایان کشور غافل مانده بود.

صفحه‌ی 1