نازي اكبري


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
مسئله بودن و نبودن (عشق فقدان و آنچه در پایان اهمیت دارد)
نوشتن درباره درمان گفتاری (اروین یالوم و ادبیات روان‌درمانی)
آنگه که خود را یافتم
  • 42,000 تومان
  • با تخفیف: 42,000 تومان
انسان موجودی 1 روزه و قصه‌های دیگری از روان‌درمانی

مسئله بودن و نبودن (عشق فقدان و آنچه در پایان اهمیت دارد)

  • 160,000 تومان

این کتاب چشم‌اندازی است به زندگی مشترک روانپزشک پرآوازه اروین یالوم و همسر نویسنده‌اش ماریلین یالوم، که آن دو، پس از اطلاع از ابتلای ماریلین به بیماری‌ای لاعلاج، دست به کار نوشتن آن می‌شوند؛ این کتاب بازتابی است از چگونگی عشق ‌ورزیدن و بدون حسرت زیستن آنان. اروین یالوم تمامی زندگی خود را وقف درمان روان کسانی کرده که از اضطراب مرگ و سوگواری در عذاب بوده‌اند. اما او خود هرگز در موقعیتی قرار نگرفته بود که نیازمند روان‌درمانی باشد تا وقتی که تشخیص داده شد همسرش به سرطان مبتلاست. در کتاب مسئله بودن و نبودن، یالوم و همسرش مشترکاً از چالش‌های عمیق جدیدی در زندگی‌شان پرده بر می‌دارند: ماریلین از چگونه آسوده مردن می‌گوید و یالوم از سوگواری و زندگی بدون ماریلین می‌نویسد.

نوشتن درباره درمان گفتاری (اروین یالوم و ادبیات روان‌درمانی)

  • 98,000 تومان

جفری برمن، استاد برجسته ادبیات انگلیسی دانشگاه ایالتی نیویورک، در این کتاب از سهم بنیادین یالوم در روان‌درمانی و ادبیات می‌گوید و بر ایده‌های متناوبی که آثار وی را با هم پیوند می‌دهند تکیه می‌کند: اهمیت رابطه التیام‌بخش، شفافیت درمانگر، روان‌درمانی این‌جا و اکنون، رواج اضطراب مرگ، شفابخشی متقابل و نظریه شفابخش زخمی. برمن با بررسی تک‌تک آثار یالوم به وضوح نشان می‌دهد که داستان خوب قصه‌ای است که طنین‌انداز واقعیات سخت زندگی باشد، همچنین نشان می‌دهد که چگونه برای ارائه روان‌درمانی خوب باید با واقعیات روبه‌رو شد و در سراسر این کتاب سعی دارد به خوانندگان نشان دهد که یالوم چگونه با استفاده از ابزار ادبیات در داستان‌هایش به درمانگران آموزش می‌دهد و در عین حال برای عموم شاهکارهایی ادبی می‌آفریند. شیوه نگارش برمن همانند خود یالوم شفاف و خلاقانه است و خوانندگان را به سفری دلفریب و دقیق و در عین حال خردمندانه دعوت می‌کند. مطالعه این کتاب به خوانندگان کمک می‌کند که نقش دوگانه یالوم را در مقام روان‌درمانگر / مدرسی بی‌نظیر و نویسنده‌ای زبردست بهتر درک کنند.

آنگه که خود را یافتم

  • 42,000 تومان

اروین یالوم، قصه‌گوی روایت‌های روان‌درمانی، کسی که زندگی خود را صرف پژوهش در روان انسان‌ها و کمک به «پرمعنا زیستن» انسان‌ها کرده است، این بار در میانه هشتاد و شش سالگی زاویه نگاه درمان‌گرانه‌اش را به سمت خود چرخانده و به بررسی ارتباطاتی پرداخته که در شکل دادن به «خود» درونی‌اش نقش داشته‌اند. او با به تصویر کشیدن آسیب‌پذیرترین بخش‌های درونی خود از زندگی شخصی‌اش پرده‌برداری می‌کند و در نهایت نه‌تنها قصد دارد آن‌چه را سال‌ها برای «پرمعنا زیستن» به دیگران تجویز کرده است به‌کار گیرد، بلکه خود با پایان اجتناب‌ناپذیر هستی کنار بیاید. یالوم، که یهودی‌زاده‌ای مهاجر است، در این کتاب از مبارزات و سختی‌های زندگی‌اش می‌گوید. او در محله‌ای فقیرنشین، مملو از سوسک و موش و جرایم، در واشینگتن دی سی بزرگ می‌شود و برای فروریختن حصار فقر و فلاکت به پزشکی روی می‌آورد. با موانع فرهنگی و نژادی حاکم بر مدرسه پزشکی استنفورد در دهه 60 میلادی مبارزه می‌کند و برای درک و فهم بهتر روان آدمی به پژوهش روی می‌آورد. او تک تک اقدامات انقلابی خود در زمینه روان‌درمانی گروهی و روان‌درمانی اگزیستانسیال را برمی‌شمارد و منشا روش‌هایی را که حاصل قرن‌ها حکمت و خرد متفکرانی بزرگ‌اند بازگو می‌کند. او از ایده‌های الهام‌بخش آثار اصلی خود از جمله «دژخیم عشق»، «وقتی نیچه گریست» و «انسان موجودی یک‌روزه» هم می‌نویسد. آثار یالوم، با تلفیق روانشناسی و فلسفه، بینشی نو در باب شرایط انسانی ارائه می‌دهند.

انسان موجودی 1 روزه و قصه‌های دیگری از روان‌درمانی

  • 160,000 تومان

در این کتاب، یالوم به دو چالش اصلی هستی از نگاه درمان‌جویانش، و تا حدی شخص خود، می‌پردازد: تقلا برای پر معنا زیستن و با انتهای ناگزیر هستی کنار آمدن، این کتاب نیز بر مبنای روایات یالوم و گفتگوهایش با مراجعینش شکل گرفته و در قالب رمانی هستی‌گرایانه نگاشته شده است. این کتاب با زبانی طنزآلود، بی‌تکلف، و اغلب تکان‌دهنده، صادقانه از سختی‌ها و مبارزه انسان‌ها برای بقا حکایت می‌کند. در عین حال، یالوم میوه‌های اصلی زندگی مانند عشق، دوستی و خانواده را وسایل و شیوه‌های اصلی تحمل زندگی قلمداد می‌کند. او در این اثر سعی دارد به خوانندگان بیاموزد که حتی در مقابله با وحشت مرگ نیز می‌توان با ایجاد رابطه‌ای یاری‌دهنده به افراد کمک کرد تا دنیای درونی خود را از اغتشاش، ابهام، درد و رنج رهایی بخشند. عنوان این کتاب از کتاب تاملات مارکوس آورلیوس، فیلسوف رواقی و امپراتور روم، برگرفته شده است. وی حاصل تاملات خود درباره امور بنیادین حیات آدمی را در آن کتاب به رشته تحریر کشیده است.

صفحه‌ی 1