مژده دقيقي


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
همه‌چیز از اینجا دور است (مجموعه داستان)
  • 225,000 تومان
  • با تخفیف: 225,000 تومان
فارنهایت 451
  • 85,000 تومان
  • با تخفیف: 85,000 تومان
حل اختلافات خانوادگی (کتاب راهنما)
  • 6,000 تومان
  • با تخفیف: 6,000 تومان
روایت بازگشت (پدران پسران و سرزمینی که آن‌ها را از هم جدا می‌کرد)
کیک عروسی و داستان‌های دیگر
  • 22,500 تومان
  • با تخفیف: 22,500 تومان
زندگی عزیز (مجموعه داستان)
  • 36,000 تومان
  • با تخفیف: 36,000 تومان
ظلمت در نیم‌روز
  • 35,000 تومان
  • با تخفیف: 35,000 تومان
حلقه سرخ و 5 داستان دیگر
  • 48,000 تومان
  • با تخفیف: 48,000 تومان
فرار (مجموعه داستان)
  • 285,000 تومان
  • با تخفیف: 285,000 تومان
دره وحشت
  • 32,000 تومان
  • با تخفیف: 32,000 تومان
درنده باسکرویل
  • 98,000 تومان
  • با تخفیف: 98,000 تومان
اتود در قرمز لاکی
  • 82,000 تومان
  • با تخفیف: 82,000 تومان

همه‌چیز از اینجا دور است (مجموعه داستان)

  • 225,000 تومان

تصمیم عاقلانه این بود که بچه‌ام را بردارم و بروم خانه، ولی نمی‌خواستم محمد را برنجانم. اگر اشتباه کرده بودم چه؟ من و او، همین چند ثانیه پیش، یک لحظه پیوند روحی ناب را تجربه کرده بودیم. اگر با این سرعت احساسات را نادیده می‌گرفتیم، پس چه ارزشی داشتند؟ و اگر محمد مسلمان و سیاه‌پوست نبود، آیا باز هم با همین سرعت احساساتم را نادیده می‌گرفتم؟ پس معنی روشنفکری چه بود؟ (بخشی از داستان «شهر مهاجر») «همه چیز از اینجا دور است» ششمین مجموعه داستان‌های معاصر است که به این سیاق در انتشارات نیلوفر منتشر می‌شود؛ داستان‌هایی از نویسندگان مختلف، برخی مشهور و برخی کمتر شناخته شده، که نمونه‌هایی از داستان‌های برتر در گونه‌های متفاوت به شمار می‌آیند. نخستین مجموعه-«اینجا همه آدم‌ها اینجوری‌اند»- در سال 1379 منتشر شد و انتشار عنوان‌های جدید و تجدید چاپ مکرر قدیمی‌ترها در این بیست‌ودو-سه سال گواه این است که گروهی از داستان‌خوان‌های ایرانی با این جریان داستان‌های تازه همراه شده‌اند.

فارنهایت 451

  • 85,000 تومان

اگه ناراضی سیاسی نمی‌خوای، دو طرف مسئله رو به مردم نگو که نگران بشن، فقط یکیش رو بگو. از اون هم بهتر، هیچی بهشون نگو. بذار یادشون بره که چیزی مثل جنگ وجود داره. اگه حکومت بی‌کفایته، اگه کله‌گنده‌هاش همه‌چی رو بالا کشیدن و مالیات‌هاش نامعقوله، همون بهتر که این‌جور باشه تا این که مردم نگران این چیزها باشن. آرامش، مانتگ. برای مردم مسابقه برگزار کن مسابقه‌ای که توش برنده بشن... کله‌شون رو از اطلاعات به‌دردنخور پر کن.

حل اختلافات خانوادگی (کتاب راهنما)

  • 6,000 تومان

مجموعه کتاب راهنما اطلاعات مفیدی درباره ازدواج موفق، روش‌هایی برای پذیرش سوگ، حل اختلافات خانوادگی، پدر موفق بودن، غلبه بر افسردگی، مدیریت خشم، و رویارویی کودکان با فجایع و اتفاقات بد در اختیار خواننده قرار می‌دهد. در هر کتاب، ابتدا به مشکلات اشاره و سپس برای هر یک راهکاری ارائه می‌شود. تمرین‌های کوتاه به خواننده کمک می‌کند تا با پاسخ دادن به سوالات و مقایسه آنها با پاسخ‌های اعضای خانواده به راه‌حل عملی دست یابد.

روایت بازگشت (پدران پسران و سرزمینی که آن‌ها را از هم جدا می‌کرد)

  • 68,000 تومان

در سرزمینی که پدران را از پسران جدا می‌کند، مسافران بسیاری راه گم کرده‌اند. گم شدن در اینجا خیلی آسان است. تلماخوس، ادگار، هملت و بی‌شمار پسران دیگر، که سرنوشت اندوه‌بارشان در ساعت‌های خاموش از پیش چشم ما می‌گذرد، در فاصله نامعلوم میان گذشته و حال چنان تا دوردست‌ها بادبان کشیده‌اند که گویی دستخوش امواج شده‌اند. آن‌ها نیز، همچون همه مردان، از پشت مرد دیگری قدم به این جهان نهاده‌اند، از پشت یک حامی، یک پدر، که دروازه را می‌گشاید و، اگر بخت یارشان باشد، این کار را با مهربانی انجام می‌دهد، شاید با لبخندی دلگرم‌کننده و گذاشتن دستی به تشویق بر شانه. و آن پدرها، که خود نیز زمانی پسر بوده‌اند، حتما می‌دانسته‌اند که حضور شبح‌گون دستشان سالیان سال، تا ابد، باقی خواهد ماند. مرد بودن یعنی حلقه‌ای از این زنجیره حق‌شناسی و به یاد آوردن باشی، زنجیره مقصر دانستن و فراموش کردن، تسلیم شدن و شوریدن، تا آن که نگاه پسر چنان زخم خورده و تلخ شود که، وقتی به عقب می‌نگرد، جز سیاهی چیزی نبیند. هر روز که می‌گذرد، پدر در شب خویش دورتر می‌شود، بیشتر در ژرفای مه فرو می‌رود، و آثاری از خود به جا می‌گذارد، به همراه این واقعیت جاودان و در عین حال روشن که هر چه تلاش کنیم، هرگز نمی‌توانیم پدرانمان را به تمامی بشناسیم؛ واقعیتی که هم ترسناک است هم نجات‌بخش، چون اگر پسر نیز ناگزیر از فراموش کردن نباشد، چگونه باید به زندگی ادامه دهد؟ روایت بازگشت را نمی‌توان تنها زندگی‌نامه به شمار آورد؛ این کتاب به مراتب از خاطره‌نویسی فراتر است: حکایت تبعید است و تسلی یافتن در هنر، تحلیل استبداد است، تاریخچه خانوادگی است، تصویر کشوری است که با انقلاب دست و پنجه نرم می‌کند، و یک سوگواری پرشور است. سفر به لیبی، پس از 33 سال زندگی در تبعید، انگیزه هشام مطر برای نوشتن روایت بازگشت شد. بازگشت به سرزمین نیاکان، بازیافتن رابطه‌های قدیمی و بنا کردن رابطه‌های جدید، در خلال جستجوی پدری که ناپدید شده. جاب‌الله مطر، پدر هشام، را زمانی ربودند که او نوزده سال داشت و در انگلستان تحصیل می‌کرد. جاب‌الله از مهم‌ترین مخالفان قذافی در تبعید بود. هشام مطر دیگر هرگز پدرش را ندید، ولی امید به زنده بودن او را هرگز از دست نداد.

کیک عروسی و داستان‌های دیگر

  • 22,500 تومان

کوچکی امتیازاتی دارد. چیزهای بزرگ اغلب بی در و پیکر، ناپخته و ناشیانه‌اند؛ کوچکی قلمروی وقار و زیبایی است. قلمرو کمال هم هست. رمان در ذات خود فراگیر است. داستان کوتاه، در مقابل، ذاتاً گزینشگر است. از آن‌جا که تقریباً همه چیز را کنار می‌گذارد، می‌تواند به آنچه باقی می‌ماند شکل کاملی ببخشد. حتی می‌تواند مدعی نوعی کمال باشد. چیزی که برای رمان اهمیت دارد بزرگی است، قدرت است. تهِ دلش داستان کوتاه را به خاطر قناعتش تحقیر می‌کند. کمال، دلخوشيِ آنهایی است که هیچ چیزِ دیگری ندارند. در دنیایی که رمان‌های متکبر بر آن حکم می‌رانند، کوچکی یاد گرفته راهش را با احتیاط باز کند. داستان کوتاه به دگرگونی باور دارد. به نیروهای پنهان باور دارد. روش داستان کوتاه کشف و شهود است. کوچکی‌اش عامل قدرت اوست. از کوتاه بودن خود شادمان است. می خواهد باز هم کوتاه‌تر باشد. فقط یک کلمه باشد. اگر بتواند آن کلمه را پیدا کند، تمام جهان با غریوی از درونش زبانه خواهد کشید. آرزوی عجیب داستان کوتاه همین است؛ باورِ عمیقش، بزرگيِ کوچکی‌اش همین است.

زندگی عزیز (مجموعه داستان)

  • 36,000 تومان

این روزها اگر پدر یا مادری عمر طولانی کند، می‌فهمد غیر از اشتباهاتی که خیلی خوب از آن‌ها آگاه است، مرتکب اشتباهاتی شده که به خودش زحمت نداده از آن‌ها آگاه شود. بفهمی نفهمی در دل احساس خفت می‌کند، گاهی از خودش متنفر می‌شود. تصور نمی‌کنم پدرم چنین احساسی داشت. می‌دانم اگر یک‌وقت او را ملامت می‌کردم که چرا با تسمه چرمی تیغ اصلاح یا با کمربندش به جانم افتاده، شاید چیزی می‌گفت در این مایه که دلش می‌خواسته یا ناچار بوده این کار را بکند. در آن زمان آن شلاق‌زدن‌ها در ذهنش ـ اگر اصلا ذهنش را مشغول می‌کرد ـ چیزی نبود جز ادب کردن بچه‌ای از سر ضرورت و به نحو مناسب، بچه پر رویی که خیال می‌کرد می‌تواند هر کاری دلش می‌خواهد بکند. شاید در توجیه این تنبیه‌ها می‌گفت: «خیال می‌کردی خیلی زرنگی.»

ظلمت در نیم‌روز

  • 35,000 تومان

ما تاریخ را کامل‌تر از دیگران آموخته‌ایم.می‌دانیم که تاریخ برای فضیلت ارزشی قائل نیست،و جنایت‌ها مکافات نمی‌شوند.ولی هر خطایی عواقب خود را دارد که دامن 7 نسل را می‌گیرد .هر فکر غلطی که دنبال می‌کنیم جنایتی است که در حق نسل‌های آینده مرتکب می‌شویم،در نتیجه افکار غلط را باید همان‌گونه مجازات کنیم که دیگران جنایات را مجازات می‌کنند با مرگ...

حلقه سرخ و 5 داستان دیگر

  • 48,000 تومان

جایی که او آماده کرده بود مخفی‌گاه بی‌نظیری بود.آینه طوری قرار گرفته بود که اگر در تاریکی می‌نشستیم، می‌توانستیم در روبرو را به وضوح ببینیم. تازه در این مکان مستقر شده بودیم و خانم وارن از پیش ما رفته بود که صدای دیلینگ دیلینگ ضعیفی خبر داد که همسایه مرموزمان زنگ زده است...

فرار (مجموعه داستان)

  • 285,000 تومان

آلیس مونرو، نویسنده پرآوازه کانادایی، یکی از تواناترین نویسندگان داستان کوتاه دوران معاصر است.او را با چخوف مقایسه می‌کنند و، به اعتقاد بسیاری از منتقدان، داستان‌هایش به لحاظ قدرت ادبی و احساسی به رمان نزدیک است. داستان‌های آلیس مونرو، اگرچه غالبا در گذشته و در فضاهای روستایی و شهر‌های کوچک کانادا اتفاق می‌افتد، داستان همه آدم‌ها در همه زمان‌هاست. او قادر است داستان‌هایی خلق کند که برای خوانندگان نخبه و معمولی به یک میزان لذت‌بخش‌اند. همین است که هر کتاب جدیدش به حادثه‌ای ادبی تبدیل می‌شود و در فهرست آثار پرفروش جای می‌‌گیرد. مونرو در طول فعالیت حرفه‌ای خود جوایز ادبی متعددی به دست آورده است، مجموعه داستان فرار نیز در سال 2004 دومین جایزه گیلر را برایش به ارمغان آورد. آلیس مونرو در این مجموعه، چون اغلب آثارش، روایتگر زندگی زنان در مراحل مختلف عمر است، روایت‌هایی همراه با واقعگرایی و صداقتی کم مانند، و سرشار از لحظه‌های روشنگر که هم طنز‌آلودند و هم دردناک. گویی دریچه‌ای رو به دنیا می‌گشاید و بی آنکه پلک بزند خوب نگاه می‌کند و آنچه را که می‌بیند نشان می‌دهد.

دره وحشت

  • 32,000 تومان

روشی که هولمز از آن استفاده می‌کرد و در سراسر دوران حرفه طولانی خود آن را تکامل بخشید. مایه شگفتی مردم اروپا شد و او را در میان صاحب‌نظران جنایت در جایگاه اول قرار داد. می‌گفت روش‌هایش مبتنی بر سه ویژگی است: مشاهده، استنتاج و دانش. این سه ویژگی همواره بر پرونده‌های مطرح شده در داستان‌های او مشهود بود و هر سه آنها مشاهده‌گر معمولی را بسیار به حیرت می‌انداخت، تا زمانی که خود کارآگاه آنها را توضیح می‌داد و در این مواقع بود که روشن می‌شدند و از کنارش می‌گذشتند.

درنده باسکرویل

  • 98,000 تومان

اعتراف می‌کنم که با شنیدن این کلمات لرزه‌ای در جانم دوید. در صدای دکتر لرزشی بود که نشان می‌داد خودش هم از آن‌چه برای ما تعریف کرده بود سخت به هیجان آمده است. هلمز ار فرط هیجان به جلو خم شد. در چشمانش همان برق جدی و خشکی می‌درخشید که هر وقت علاقه‌اش به شدت جلب می‌شد از آن‌ها ساطع می‌شد.

اتود در قرمز لاکی

  • 82,000 تومان

اتود در قرمز ‌لاکی نخستین داستان شرلوک هولمز و همچنین نخستین کتابی بود که از آرتور کانن دویل منتشر می‌شد. دو مخلوق او - هولمز، استاد علم استنتاج، و واتسن دوست باوفای این کاراگاه بزرگ بلا‌فاصله در نقش خود جا می‌افتند. معمای داستان، و راه حل عاری از خطای هولمز در دل لندن عصر ملکه ویکتوریا نتیجه اجتناب ناپذیر فاجعه‌ای در غرب آمریکا از کار در می‌آید. داستان به لحاظ افت و خیز امید و یاس هیجان انگیر است هر چند بعد‌ها خود هولمز لب به شکایت می‌گشاید که تاثیرش کم و بیش مثل آن است که بخواهی یک داستان عاشقانه یا یک فرار مخفیانه با معشوق را در قضیه پنجم اقلیدس بگنجانی.

1  صفحه‌ی 1