مهيار علينقي


تولیدکننده


بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
وینیکات در قاب زندگی‌نامه
  • 130,000 تومان
  • با تخفیف: 130,000 تومان
ملانی کلاین (ریشه‌ها اندیشه‌ها)
  • 125,000 تومان
  • با تخفیف: 125,000 تومان
زندگی آزموده
  • 152,000 تومان
  • با تخفیف: 152,000 تومان
چگونه درمانگری شکوفا شویم
  • 236,000 تومان
  • با تخفیف: 236,000 تومان
پارانویا
  • 29,000 تومان
  • با تخفیف: 29,000 تومان
جنون شهرت
  • 60,000 تومان
  • با تخفیف: 60,000 تومان
یونگ
  • 49,000 تومان
  • با تخفیف: 49,000 تومان
خودشیفتگی
  • 58,000 تومان
  • با تخفیف: 58,000 تومان
سوپرایگو
  • 58,000 تومان
  • با تخفیف: 58,000 تومان
رشک
  • 19,000 تومان
  • با تخفیف: 19,000 تومان
درآمدی بر آراء ملانی کلاین
  • 86,000 تومان
  • با تخفیف: 86,000 تومان
چگونه روان‌درمانگر انتخاب کنیم
  • 42,000 تومان
  • با تخفیف: 42,000 تومان

وینیکات در قاب زندگی‌نامه

  • 130,000 تومان

د. و. وینیکات: در قاب زندگی‌نامه تا امروز، کتابی متقن است که در شرح زندگی دانلد وودز وینیکات، روانکاو بریتانیایی به رشته تحریر درآمده است و به هنگام انتشار، برنده جایزه گرادیوا شد که از جوایز شاخص دنیای روانکاوی است. برِت کار در این کتاب موضعی عالمانه و به دور از سرسپردگی به وینیکات و زندگی او دارد که حاصل سال‌ها پژوهش و نزدیک به هزار ساعت مصاحبه با کسانی است که به دلایل مختلف با وینیکات در تماس بوده‌اند و او را از نزدیک می‌شناختند. کتاب حاضر درآمدی به زندگی و زمانه وینیکات، تأثیر سال‌های کودکی او بر شکل‌گیری اندیشه و مناسبات حرفه‌ای‌اش و بسیاری سرفصل‌های دیگر است و تصویر جامع، روشن و زنده‌ای از وی به دست می‌دهد. فارغ از اختلاف نظرها درباره جایگاه وینیکات در تاریخ روانکاوی و تأثیر او بر حال و آینده این رشته، د. و. وینیکات: در قاب زندگی‌نامه در راستای درک بسیاری از زوایای اندیشه وینیکات، کمک‌حال پژوهشگران و علاقمندان روانکاوی خواهد بود.

ملانی کلاین (ریشه‌ها اندیشه‌ها)

  • 125,000 تومان

«ملانی کلاین: ریشه‌ها، اندیشه‌ها» مدخلی بر زندگی و آثار ملانی کلاین در مقام متفکری‌ست که یافته‌هایش موجب پیش‌برد یافته‌های فروید و دیگر روانکاوان شد و درک ما را از ساحت ناهشیار روان آدمی عمیق‌تر ساخت. این کتاب متشکل از چهار بخش است و علاوه بر آن، فهرستی از منابع برای مطالعه بیشتر و فرهنگ‌نامه‌ای از واژگان کلیدی دارد. بخش نخست به زندگی ملانی کلاین و اشتیاق او به روانکاوی می‌پردازد؛ بخش دوم سیر بسط و تکوین فن روانکاوی کودکان و تأثیر آن بر درک کلاین از کار با بزرگسالان را پی می‌گیرد؛ بخش سوم بر یافته‌های نوین بالینی در حوزه درمان روانکاوی تمرکز دارد، به ویژه بر آن دسته از تحولات مربوط به درک و درمان آشفتگی‌های وخیم عاطفی، نظیر روان‌پریشی و اختلالات شدید خلقی؛ بخش چهارم بر تحولات اخیر در روانکاوی کلاینی و پسا-کلاینی و به ویژه آراء ویلفرد بی‌یان و تلویحات و کاربست‌های بالینی، فرهنگی و اجتماعی-سیاسی آنها متمرکز است. هرکس که طالب درآمدی واضح و موجز به جهان ملانی کلاین باشد، مخاطب این کتاب خواهد بود.

زندگی آزموده

  • 152,000 تومان

داستان این کتاب داستان زندگی‌ست؛ داستان آموختن زندگی و آموختن از زندگی به روایت استفن گراس روانکاو نام‌آور انگلیسی، از لحظه‌های زیستن با بیمارانش در اتاق درمان. زندگی آزموده شرح تأثیر شگرف بینش، تعمق و همراهی است در روشن کردن پیچیده‌ترین، ناخوشایندترین و البته انسانی‌ترین تجارب انسان‌ها. داستان زندگی روزمره ماست… داستان آدم‌هایی که دوستشان داریم و دروغ‌هایی که می‌گوییم، تغییراتی که از سر می‌گذرانیم و غمی که از فقدان‌هایمان بر دل داریم. داستان گم شدن‌ها… و پیدا شدن‌ها.

چگونه درمانگری شکوفا شویم

  • 236,000 تومان

چگونه می‌توان در حرفه روان‌درمانی رشد کرد و این کار پیچیده و دشوار را به حرفه‌ای فرحبخش بدل کرد؟ آیا می‌توان از این کار بالقوه دردناک لذت هم برد؟ آیا راهی برای ارتقاء و گسترش مهارت‌ها و ظرفیت‌های حرفه‌ای درمانگران وجود دارد؟ کدام انگیز‌ه‌ها برای ورود به این حرفه، از زمره انگیزه‌های مشکوک یا بعضا مرضی به شمار می‌روند؟ بهترین راه‌های آموزش، پس از اینکه تحصیلات رسمی را به پایان رساندیم کدام‌اند؟ چگونه می‌توان در حرفه خود به بالندگی و شکوفایی رسید؟ برت کار در این کتاب به این پرسش‌ها و بسیاری پرسش‌های دیگر می‌پردازد و می‌کوشد تجربه چهل‌ ساله خود از کار تحلیلی را با خوانندگانش در میان بگذارد. کار عضو هیئت امنا و انتشارات موزه فروید و همینطور، عضو انجمن روانکاوی بریتانیاست و در حال حاضر در منطقه همپستد در شمال لندن، به روان‌درمانی انفرادی و زوج‌درمانی تحلیلی اشتغال دارد.

پارانویا

  • 29,000 تومان

تجربه اضطراب چنان با کنه تجربه انسان بودن عجین است که گویی تعریف آدمی بدون تصور اضطرابش ممکن نیست. از منبع بیرونی اضطراب می‌توان گریخت اما آن‌گاه که اضطراب از درون نشأت می‌گیرد، تقلا برای گریز بی‌فایده است. در این شرایط موضوع‌های درونی ترس‌برانگیز در دنیای بیرون مأوا می‌کنند. این سازوکار دفاعی که آن را با نام برون‌فکنی می‌شناسیم، سنگ‌بنای پارانویاست. البته برون‌فکنی هزینه‌هایی هم در پی دارد و در اشکال افراطی‌ترش، رابطه با واقعیت را به مخاطره می‌کشاند. دیوید بل در این کتاب به بحث از سیر تطور نگاه روانکاوانه به پارانویا و بررسی آراء فروید، کلاین و دیگر نظریه‌پردازان روانکاوی در این‌باره می‌پردازد. او با استفاده از شرح‌حال بیماران نشان می‌دهد که چگونه می‌توان برداشت روانکاوانه از پارانویا را در بسیاری از موقعیت‌های بالینی به کار بست.

جنون شهرت

  • 60,000 تومان

این کتاب کوچک به قلم برت کار رهیافتی به فهم روانکاوانه شهرت و پدیده سلبریتی در اوایل قرن بیست و یکم ارائه می‌دهد که بر مبنای اندیشه فروید استوار شده است. کتاب به شش فصل تقسیم شده است. فصل نخست به روانشناسی پدیده سلبریتی و آسیب‌شناسی خودشیفتگی می‌پردازد و فصل دومء وضعیت روان‌شناختی کسانی را بررسی می‌کند که از شهرت دیگران به وجد می‌آیند و به معنای عام‌تر, در فرهنگ سلبریتی زندگی می‌کنند. فصل سوم تاریخ مختصری از مفهوم سلبریتی ارائه می‌دهد. کار در فصل چهارم به بررسی بعضی مفاهیم نظری فروید و وینیکات می‌پردازد که زیربنای مهمی برای بررسی پویایی‌های روان‌شناختی شهرت به دست می‌دهند و در فصل پنجمء نظریه جامع‌تری در باب ریشه‌های ناشیاری ارائه می‌دهد که زمینه‌ساز شهرت‌پرستی و شهرت‌طلبی هستند. کتاب در فصل ششم با بررسی پویایی‌های روانی پدیده سلبریتی و شهرت و با این مدعا به پایان می‌رسد که ای بسا دیده شدن و به رسمیت شناخته شدن از سوی اعضای خانواده و دوستان و در بستر امن زندگی خانوادگی, بهترین راه اشتهار و سلبریتی بودن باشد. جنون شهرت نظریه‌ای روانکاوانه در باب ریشه‌های وسواس ما با شهرت ارائه می‌کند. مطالعه این کتاب برای روان‌درمانگران و پژوهشگران روانکاوی و نیز, برای خوانندگانی که به روانشناسی شهرت علاقه دارند, حائز اهمیت خواهد بود.

یونگ

  • 49,000 تومان

یونگ از متنفذترین متفکران روان‌شناسی است و مانند فروید، مرزهای معهود این رشته را در نوردید و روان‌شناسی را با علوم مختلفی از ادبیات و اسطوره شناسی گرفته تا باستان شناسی و خرد کهن پیوند داد. او در حوزه روان‌درمانی به تجربه های شگرفی دست یافت و میراث فکری عظیمی از خود بر جای گذاشت. یونگ در زمانه‌ای مدافع معنویت شد که تاکید بر ساحت جسمی و کالبدشناختی آدمی، سکه رایج محافل علمی بود. از این حیث ، ساحت نظری او تقابل تامل‌برانگیزی با بسیاری از نگاه‌های متداول به دنیای درون آدمی دارد.کتاب حاضر به رغم حجم مختصرش، می‌کوشد تا کلیتی از نظریه های یونگ به دست دهد. نگاه نقادانه آنتونی استور به یونگ و تطبیق آثار او با دیگر نظریه‌های روان‌شناسی، به خصوص نظریه کلاین، سبب شده تا بتواند به ارزیابی متفاوتی دست یابد و خواننده را به تامل بیشتر و کاربست خلاقانه‌تر دانسته‌هایش، چه درباره یونگ و چه درباره دیگر رویکردها برانگیزد.

خودشیفتگی

  • 58,000 تومان

خودشناسی از اهداف کلیدی روان‌درمانی است و دوستی با خود پیش‌شرط دوست‌داشتن دیگران. اما خودشیفتگی خود محوری و اشتغال مفرط با خود وضعیتی است که لاجرم بی‌نصیبی از صمیمیت و ارتباط حقیقی را در پی دارد و فرد را به زندانی درونی محکوم می‌سازد. جرمی هلمز در این کتاب نمودهای مختلف خودشیفتگی را از عالم ادبیات تا کار روزمره بالینی به تصویر می‌کشد و می‌کوشد تا با بررسی خودشیفتگی در گستره‌ای از افسانه‌های آوید تا آرا فروید کلاین رزنفلد کرنبرگ و کوهات روایت جامعی از چیستی این پدیده به‌دست دهد. به‌علاوه دیدگاه انسجامی و تحولی ویژه هلمز به خودشیفتگی حائز نکان بسیاری است که خواننده را به تشخیص مراحل مختلف در سیر تحول خودشیفتگی قادر می‌سازد و الگویی طرح می‌کند که برای کار بالینی با این پدیده در هر یک از مراحل تحولی خاص آن کارایی دارد. کتاب حاضر پس از بررسی افتراقی نمودهای سالم و مرضی خودشیفتگی با بحثی درباره رویکردهای مختلف درمانی نسبت به این پدیده روان‌شناختی و طرح بعضی نکات اساسی در کار با خودشیفتگی به پایان می‌رسد.

سوپرایگو

  • 58,000 تومان

همه ما خطا می‌کنیم یا قانونی را نقض می‌کنیم. اما صدا، تصاویر و اعمال منتقدی که ما را از این بابت مواخذه و مجازات می‌کند، چیست و از کجا می آید؟ روانکاوان این صدا را سوپرایگو می‌خواند می‌خوانند. کتاب حاضر به بررسی نقش سوپرایگو در تعیین معیارهای اخلاقی و انتقال آنها از نسلی به نسل دیگر می‌پردازد. اما سوپرایگو چگونه به تلاطم‌های درونی فرساینده‌ای نظیر افسردگی، دامن می‌زند؟ پریسیلا روث با ارائه نمونه‌های گوناگون، چه نمونه‌های بالینی و چه مثال‌هایی از زندگی روزمره، به شیوه‌های مختلف تظاهر سوپرایگو، نگاهی نو می‌کند و نشان می‌دهد که چگونه سوپرایگو، حتی بی‌آنکه از حضور و فعالیتش آگاه باشیم، بر احساسات و رفتارهای ما تاثیر می‌گذارد. او در بررسی شرح‌حال مراجعان روان‌درمانی، پرده از تجاربی برمی‌دارد که در پس اثرات پنهان، اما بسیار نیرومند سوپرایگو نهفته‌اند. این کتاب سیری در تکوین مفهوم سوپرایگو را پی می گیرد که از نظرات فروید، آبراهام و کلاین آغاز شده و به نظریه پردازان معاصر می‌رسد.

رشک

  • 19,000 تومان

رشک از دیرباز در شمار یکی از مخربترین رذائل اخلاقی قلمداد شده و بی‌تردید، از نیروهای اصلی فرهنگ مصرفی امروز است و بی‌وجه نیست اگر بگوییم در جهان معاصر، رشک سیطره‌ای بیش از هر دوره دیگری از تاریخ تمدن بشری دارد. اما رشک تنها محصول رسانه‌های جمعی دنیای مدرن نیست که فرهنگ مصرف‌گرایی را تبلیغ می‌کنند. روانکاوان معتقدند رشک بخشی ذاتی و جدانشدنی از تحول و دگردیسی روان آدمی است و گستره تأثیر آن تمامی مراحل حیات را، از رشک نوزاد به مادر و منبع تغذیه گرفته تا رشک نوجوانان به دست‌آوردها و اختیارات بزرگسالان و رشک سالخوردگان به سلامت و عمر پیش روی جوانان، در بر می‌گیرد. این کتاب به بررسی مفهوم رشک در آراء روانکاوی، از مفهوم مناقشه برانگیز رشک آلت مردانه فروید تا ایده جنجالی رشک نوزاد نسبت به مادر و بدن او می‌پردازد و سیر تطور این مفهوم نظری – بالینی را دنبال می‌کند. رشک یکی از بزرگترین چالش‌های پیش روی روانکاوی و درمان روانکاوانه است، که به انحاء و با درجات مختلف در زندگی روزمره نیز ظاهر می‌شود. کتاب حاضر که نخستین مجلد از مجموعه ایده‌های روانکاوی است، به بررسی آراء برجسته‌ترین روانکاوان صاحب‌نظر در این زمینه می‌پردازد و نه تنها متخصصان، که عموم مخاطبان علاقمند روانکاوی را با انواع نمودهای این حالت روانی و وضعیت مقابل آن، یعنی تجربه سپاس و قدردانی آشنا می‌سازد. کیت برُز روانکاو و عضو انجمن روانکاوی بریتانیا و انجمن روان‌درمانی بریتانیاست. او که سالهاست به آموزش نظریه و فن روانکاوی اشتغال دارد، در حال حاضر در دفتر شخصی خود در بریستول، در جنوب غربی انگلستان به فعالیت بالینی می‌پردازد.

درآمدی بر آراء ملانی کلاین

  • 86,000 تومان

کتاب حاضر از متون اساسی تاریخ روانکاوی در شرح دیدگاه‌های ملانی کلاین و فنون درمانی برآمده از آنهاست. کلاین از جمله نظریه‌پردازانی است که به گسترش و تعمیق نظریه فروید کمک شایانی کرد و ردپای او در نظریه‌های متاخر روانکاوی مشهود است. کتاب حاضر مرجع اصلی برای آشنایی دقیق‌تر با اندیشه‌های کلاین است. هانا سیگال در این کتاب شرح جامع و روشنی از سیر آرا، ملانی کلان و فنون ابداعی او ارائه می‌دهد. این کتاب توانسته آزمون زمانی را با موفقیت پشت سر بگذارد و به عنوان نوشته‌ای کلاسیک، جایگاه ویژه‌ای را در تاریخ روانکاوی از آن خود کند. متن حاضر که ترجمه آخرین ویراست کتاب است، شامل نمونه‌های بالینی فراوان و نیز موخره‌ایست که به تشریح فنون درمانی کلاین می‌پردازد.

چگونه روان‌درمانگر انتخاب کنیم

  • 42,000 تومان

اقبال عمومی به کمک گرفتن و مراجعه به مشاور و روان‌درمانگر سبب شده تا میزان مراجعه افراد به مراکز ارائه خدمات روان‌شناختی نسبت به سال‌های پیش، رشد چشمگیری داشته باشد. این امر البته جای خوش‌وقتی است. روان‌درمانی تاکنون زندگی بسیاری را متحول کرده و بر کیفیت و غنای تجربه زیسته افراد بی‌شماری افزوده است. اما اصلا روان‌درمانی چیست؟ چگونه کارمی‌کند؟ رابطه درمانی چه ویژگی‌هایی دارد؟ آیا همه روان‌درمانگران به یک شیوه کار می‌کنند؟ درمانگر خوب چه ویژگی‌هایی دارد یا به عبارت دیگر، چه ویژگی‌هایی در درمانگر می‌تواند موجب بیشترین اثربخشی درمانی باشد؟ چگونه می‌توان تشخیص داد که این درمانگر برای من مناسب است یا نه ؟ پرسش ‌هایی از این دست، دغدغه بسیاری از کسانی است که به مراجعه به درمانگران می‌اندیشند. فراموش نکنید که روان‌درمانی فرایندی پیچیده است و به صرف توان و زمان قابل توجهی نیاز دارد و این هردو، از ارزشمندترین دارایی‌های شما هستند. به همین خاطر، یافتن بهترین شخصی که بتواند در این فرایند پر پیچ و خم همراه شما باشد، بسیار اهمیت دارد. کتاب حاضر سعی می‌کند به بسیاری از این سوالات پاسخ گفته و راهنمایی برای کسانی باشد که می‌خواهند بهترین تجربه از روان‌درمانی را برای خود رقم بزنند.

1  صفحه‌ی 1