مصطفي رحيمي


تولیدکننده


بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
نقد حکمت عامیانه
  • 95,000 تومان
  • با تخفیف: 95,000 تومان
وداع با پرولتاریا
  • 130,000 تومان
  • با تخفیف: 130,000 تومان
ننه دلاور و فرزندان او (گزارش جنگ‌های 30 ساله) نمایش‌نامه
اگزیستانسیالیسم و اصالت بشر
  • 95,000 تومان
  • با تخفیف: 95,000 تومان

نقد حکمت عامیانه

  • 95,000 تومان

امروز هنگامی که به اگزیستانسیالیسم حمله می‌کنند معمولاً بدان علت نیست که آئین مشخص دیگری را به آن ترجیح می‌دهند، بلکه بدان علت است که برای فلسفه، به‌طور کلی، اعتباری قائل نیستند. این امر اصولاً غیراکتسابی است. و براساس پیش‌داوری‌هایی قرار دارد که نه قواعد ماقبل تجربی است، نه قوانین تجربی، و خود آن در قلمرو فلسفه قرار دارد. مثلاً درست نیست که بگوییم گروه انتقادکنندگان از اگزیستانسیالیسم جهان را با ساده‌دلی می‌نگرند، اینان اندیشۀ خود را از همان منابع عامیانه می‌گیرند که می‌توان آن را «حکمت عامیانه» نامید، و افکاری است نامنسجم و متناقض. با وجود این شاسته است که این حکمت مورد بحث و بررسی قرار گیرد. اگر آن را جداً بررسی کنیم درمی‌یابیم که قادر نیست پاسخگوی روحیه‌ای جویا و شرافتمند باشد، و اگر بسیاری از مردمان آن را می‌پسندند، به سبب تنبلی است.

وداع با پرولتاریا

  • 130,000 تومان

دیگر امر بر این دایر نیست که بدانیم کجا می‌رویم یا اینکه با قوانین درونی پیشرفت تاریخ همگام شویم. به جایی نمی‌رویم و تاریخ مسیر از‌پیش‌بوده‌ای ندارد. نباید هیچ‌چیز از تاریخ انتظار داشت یا چیزی را فدای آن کرد. دیگر امر بر این دایر نیست که خود را قربانی راهی برین کنیم که بازخرید رنج‌هایمان باشد و بهای فداکاری‌هایمان را با بهره بپردازد. از این پس، برعکس، امر بر این دایر است که ما چه می‌خواهیم و در جستجوی چه هستیم. منطق سرمایه ما را تا آستانه آزادی هدایت کرده است. اما به‌شرطی می‌توان از این آستانه گذشت که به جای تعقل تولیدی، تعقل دیگری بگذاریم. این کار فقط از خودِ مردمان ساخته است. هیچ‌گاه قلمرو آزادی از فرایندهای مادی نتیجه نمی‌شود: قلمرو آزادی تنها با عمل بنیادی و خلاق آزادی که آزادی را به‌مثابه خودبنیادی مطلق در نظر گیرد، و آن را هدف نهایی هر شخص ببیند، مستقر می‌شود.

ننه دلاور و فرزندان او (گزارش جنگ‌های 30 ساله) نمایش‌نامه

  • 135,000 تومان

برشت هنرمندی است نمایش‌نامه‌نویس، شاعر، مقاله‌نگار، هنرمند تئاتر و نویسنده رمان و داستان کوتاه. ولی کار عظیم او در دنیای نمایش‌نامه‌نویسی است. برشت به آگاهی و روشن‌بینی و مسولیت‌شناسی انسان قرن بیستم توجه خاص دارد. به نظر او فلسفه و هنر دو برادر هم‌زاد و هم‌گام‌اند. معتقد است که ((عالمی از نو باید ساخت و از نو آدمی)).

اگزیستانسیالیسم و اصالت بشر

  • 95,000 تومان

در کشور ما آنچه از اگزیستانسیالیزم، به طور پراکنده‌،‌ در اذهان جای گرفته بیشتر به دو صورت است: عده‌ای بر آنند که اگزیستانسیالیزم جز بی‌قیدی و ولنگاری و پشت پا زدن به آداب اجتماعی و رسوم انسانی معنایی ندارد. عده‌ای دیگر که به گمان خود عمیق‌تر می‌اندیشند، می‌پندارند که اگزیستانسیالیزم یعنی دعوت به گوشه‌گیری و کاهلی و طرد دوستی و تفاهم و تجویز گریز و تسلیم. هرچند هر دوی این تفسیرهای نادرست از اروپا سرچشمه گرفته، اما هم به دلیل زمینه مساعد اجتماعی و هم بدان سبب که کاهلی و خراباتیگری و یأس و بدبینی در کشور ما سابقه‌ای دارد، این سوء تفاهم در محیط روشنفکری ما زمینه رشد مناسبی یافته است. از میان آثار ساتر، کتاب حاضر دارای خصوصیت‌های زیر است: نخست آنکه خلاصه جامع و تقریباً کاملی از فلسفه سارتر به دست می‌دهد. دیگر آنکه چون این مطالب، نخست به صورت سخنرانی بیان شده و هدف آن، همه فهم کردن اگزیستانسیالیزم بوده، کتابی صرفاً فلسفی و پیچیده نیست، بلکه برای استفاده همگان فراهم آمده است. سه دیگر آنکه، چه در ضمن کتاب و چه در پایان آن از انتقادهایی که بر این فلسفه شده، یاد گردیده. از این گذشته، مسائلی در این کتاب مطرح شده که ممکن است ما را به تجدید نظر در زندگی روشنفکری کنونی وادار کند.

صفحه‌ی 1